Näytetään tulokset 1-3/3

Viestiketju: Makuuvaunujen romutuksesta TS:ssä

  1. #1
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Makuuvaunujen romutuksesta TS:ssä

    Turun Sanomissa oli tänään juttua makuuvaunujen romutuksesta.

    TS 21.9.2006

    Nopeastipa toimitaan. Ilmeisesti kilpailun pelko on jo varsin todellista kun kalusto on pakko romuttaa niin nopeasti kuin voidaan.

    Esitetyt perustelut romutukselle ovat mielenkiintoisia. Raidekalustoa ei voi suoraan verrata autoihin, kuten varmasti kaikki foorumilaiset tietävät.

    Toisaalta on todettava, että 72 "vanhaa" + 20 "uutta" makuuvaunua on niin suuri kalustomäärä, että siitäkin liikenisi kilpailevalle yrittäjälle makuuvaunuja.

  2. #2

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Makuuvaunujen romutuksesta TS:ssä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikko Laaksonen

    Nopeastipa toimitaan. Ilmeisesti kilpailun pelko on jo varsin todellista kun kalusto on pakko romuttaa niin nopeasti kuin voidaan.
    Osaako kukaan sanoa, voisiko niitä käyttää kansainvälisessä liikenteessä matkailu-/risteilyjunien vaunuina? Mieleen tulisi esim reitti Tallinna-Varsova-Praha tai Budapest. Onko kuormaprofiili liian iso? Voiko niihin kuinka helposti vaihtaa keski-euroopppalaisen raideleveyden telejä alle? Entä kytkimet, jarrut ja sähkölaitteet?

    t. Rainer

  3. #3
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Makuuvaunujen romutuksesta TS:ssä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg
    Osaako kukaan sanoa, voisiko niitä käyttää kansainvälisessä liikenteessä matkailu-/risteilyjunien vaunuina? Mieleen tulisi esim reitti Tallinna-Varsova-Praha tai Budapest. Onko kuormaprofiili liian iso? Voiko niihin kuinka helposti vaihtaa keski-euroopppalaisen raideleveyden telejä alle? Entä kytkimet, jarrut ja sähkölaitteet?
    Olisi niitä voinut, mutta se on jo myöhäistä.

    En kylläkään tiedä mainitsemasi reitin aukean tilan ulottumia. Telien vaihto on yhtä helppoa kuin junalauttaliikenteessä Suomeen kulkevassa kalustossa. Tai vaihtoehtona on pyöräkertojen raideleveyden vaihto, joka toimii koemielessä Torniossa ja henkilöliikenteessä Espanjassa.

    Antero

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •