Junahavaintoja tammi - kesäkuu 2007

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Liittynyt
22 Syyskuu 2006
Viestit
613
Tähän voi pistää junahavainnoista ja myöhästymisistä.

Aloitan tällä:

Kolarista 18.55 lähtevä juna myöhästyi veturirikon vuoksi ja lähti Kolarista kello 22.54. Oulussa olivat 2.52-3.51 veturin odotuksen vuoksi. Arvioitu saapumisaika Tikkurilaan on n. 11.32 ja siitä kun laskee vartin lisää on juna perillä Helsingissä n. 11.50.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Junahavaintoja 2007

04.01.07

P264 Rovaniemeltä lähtenyt vasta klo 17.40, eli 20 minuuttia aikataulusta myöhässä. Syynä oli vaunujen odottaminen. Kuitenkin Ouluun juna saapui vain 2 minuuttia (klo 20.28 kun oikea aika 20.26) aikataulusta myöhässä ja lähti kohti Helsinkiä aikataulussaan.

Lähde: Vr Liikennetilanne
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Junahavaintoja 2007

06.01.07 n. klo 11.15

Häiriö Junien kauko-ohjauksessa aiheuttaa/aiheutti 30-60 minuutin myöhästymisiä Keravan ja Lahden välillä. Tuolloin kaikki junat ajettiin Riihimäen kautta.

Lähde: Vr Liikennetilanne
 
Vs: Junahavaintoja 2007

Junapari H467/470 Tampereelta Poriin ja takaisin ajettiin loppiaislauantaina 06.01.2007 Sr2 -vetoisena. Eihän Marsun näkeminen Porissa ole mitenkään tavatonta, mutta harvinaista kyllä.
 
Vs: Junahavaintoja 2007

Junapari H467/470 Tampereelta Poriin ja takaisin ajettiin loppiaislauantaina 06.01.2007 Sr2 -vetoisena. Eihän Marsun näkeminen Porissa ole mitenkään tavatonta, mutta harvinaista kyllä.
Jaa, onkos UJA muuttanut kuviot tuollaisiksi. Vanhan juna-ajan kaudella menin Poriin toistuvasti junalla H463 ja siinä Sr2 oli pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Paluujunassani (matkustettu toistuvasti VJA-kaudella) H466 taas Dv12 oli säännöllisesti keulilla. Loput taajamajunat kulkivatkin Sr1:n vauhdittamina. Vanhan juna-ajan kirjoon toki kuului edestakainen Intercitykin Porin radalla, siinäkin Susi lienee ollut yleisin kone sähköistyksen aikana. (Kirjoitan Intercityn isolla I:llä siitä huolimatta, että kielenhuoltajat suosittelevat pientä kirjainta tuohon...)
 
Vs: Junahavaintoja 2007

Tänään P265 junassa on mukana Eit 23104 eli ainoa sileäkattoinen liikenteessä päivävaunu (tämä on siis suljettuna ja määränpää on Rovaniemi)Lähipäivinä saattaa tulla jopa takaisin.
 
Vs: Junahavaintoja 2007

Toissapäivänä klo 17.30 Pendolinon (7102 jne) saapuessa Jyväskylään myöhässä (eli vasta kun olisi jo pitänyt lähteä Pieksämäelle), paloi junan etupäässä sekä valkoiset että punaiset valot. En ole näitä Pendolinoja niin kovasti havainnoinut, kun enimmäkseen liikuskelen Helsingin kaupunkiliikenteessä. Onko tämä "arvausleikki: etu- vai loppupää?"-valoyhdistelmä yleinen ilmiö?
 
Vs: Junahavaintoja 2007

paloi junan etupäässä sekä valkoiset että punaiset valot. Onko tämä "arvausleikki: etu- vai loppupää?"-valoyhdistelmä yleinen ilmiö?
Eikö tuo ole se ns. "joulukuusi efekti"? Keskustelua on vaunut.orgissa,mutta nyt ei tule mieleen missä kuvassa...

...voisiko joku löytää sen kuvan?

jo löytyi! http://www.vaunut.org/kuvasivu/19985
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Junahavaintoja 2007

12.01.07 n. klo 7.45 Espoo, Leppävaaran asema

Y-juna tuli tänään aamulla poikkeuksellisesti raiteelle kolme, kakkosen sijasta. Se päästi myöhässä olleen IC 122:sen (Turusta 05.46) ohitseen, joka muuten oli vain kolmella kaksikerrosvaunulla.. Samassa rytäkässä A-juna Helsinkiin pääsi lähtemään hieman myöhässä, koska sen piti puolestaan päästää tuo Y-juna sen edelle.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Junahavaintoja 2007

Tää ei varsinaisesti ole junahavainto, mutta tällä hetkellä vaunu 23104 on Turun varikolla.
 
Vs: Junahavaintoja 2007

18 ja 19.01.07 Espoo

Pendolino 123 (07.38-09.25) Helsinki-Turku korvattiin eilen ja tänään (19pv) IC2-rungolla.

Lisäksi Leppävaaran asemalle Espooseen on ilmestynyt kuvassa olevan näköinen, uusi infotaulu.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Junahavaintoja 2007

Tää ei varsinaisesti ole junahavainto, mutta tällä hetkellä vaunu 23104 on Turun varikolla.

Olihan tuo vaunuhavainto -ja hyvä sellainen.

Eilen 20.1 S133 ja S144 ajettiin Pikajunakalustolla.Onko jollain tietoa vaunujärjestyksestä?
 
Vs: Junahavaintoja 2007

Eilen 20.1 S133 ja S144 ajettiin Pikajunakalustolla.Onko jollain tietoa vaunujärjestyksestä?
Noissa korvauksissa nyt ei yleensä mitään yllätyksiä ole. Ilmalassa seisova 160 km/h-vararunko lähtee vain paikkaamaan. Klo 13-14 olikin mahdollista nähdä kaikki kolme 160 km/h:n runkoa Helsingissä junissa 133, 134 ja 135.

133: Sr2 3222, Ein 23273, EFit 23566, Ein 23268, Rbkt 26905, Ei 27017, Ein 23267, Eip 23130
134: Sr2 3207, Eip 23129, Ein 23269, Ei 27018, Rbkt 26903, Ein 23271, EFit 23565
135: Sr2 3228, EFit 23564, Ein 23272, Rbkt 26902, Ei 27016, Ein 23270, Eip 23128

Muina päivinähän 134:n runko menee 135:een, mutta lauantaisin 130:ssa tullut runko lähteekin 135:een. Näin saadaan vaihdettua Turussa majaileva runko (P 134/135/146/147) seuraavan viikon ajaksi. Kaksi muuta ovat Ilmalassa, toinen on junissa 121/130/143/154 ja toinen varalla. Nämä sitten vuorottelevat keskenään.
 
Vs: Junahavaintoja 2007

23.01.07 Espoo

E-juna Helsinkiin ilmeisesti Espoosta klo 6.57 oli myöhässä Leppävaarassa noin 40 minuuttia, tullen n. klo 7.53.
 
Vs: Junahavaintoja 2007

Tänään S141 korvataan seuraavalla kalustolla:Sr1/Sr2+Expt+Ex+Rbkt+Ex+Ex ja Edfs.Lähtö S141 Helsingistä 17.09 ja takaisin tulee junana S152.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös