G-juna Saunakallioon

Vs: Ostojunien kokoonpanot

Erittäin hieno juttu, että vihdoin saadaan edes muutama kaivattu lisävuoro tänne Järvenpäähän! Siis tuo G-juna.
 
Vs: Ostojunien kokoonpanot

Erittäin hieno juttu, että vihdoin saadaan edes muutama kaivattu lisävuoro tänne Järvenpäähän! Siis tuo G-juna.

Nyt kannattaisi ostaa Jampasta halpoja asuntoja, hinnat tulevat varmaankin nousemaan kunhan tämä tieto uusista junavuoroista leviää laajemmin :)
 
Vs: Ostojunien kokoonpanot

Nyt kannattaisi ostaa Jampasta halpoja asuntoja, hinnat tulevat varmaankin nousemaan kunhan tämä tieto uusista junavuoroista leviää laajemmin :)

Totta, mutta Jamppa ei sinänsä asuinseutuna houkuttele levottomuuksiensa vuoksi. Ja aikatauluistahan se Helsinkiin pääseminen on kiinni hyvin pitkälti. Toivottavasti sijoittavat vuorot järkeviin paikkoihin, eikä esim. 5min H-junan jälkeen.
 
Vs: Ostojunien kokoonpanot

Mielenkiintoista luettavaa, kiinnitin huomioni mm. G-junaan (Hki-Saunakallio), joka aloittaa sopimuksen mukaan 3.6. liikennöinnin kahdellatoista junavuorolla eli kuudella junaparilla.


Mistäköhän liikenee kalustoa?Jos aikovat Sm4-junia saada,niin ei H,M ja A-junille jää ehkä yhtäkään "pupua".Toisaalta voi olla,että osa vuoroista ajetaan Eil-junilla ja muut vuorot Sm1/2:lla.Onhan Eil-vaunilla ajettu ennenkin Saunakallioon,mutta kuitenkin myös Hyvinkäälle ja Riihimäelle täytyy saada Eil:ejä.Yksi vuoro saataisiin lopettamalla Kouvolan Eil-juna ja siirtämällä se Saunakallioon.
 
Vs: Ostojunien kokoonpanot

Tuleekohan tuo G-juna korvaamaan poistettuja työmatkajunia.. Sinäänsä hyvä uudistus. Tulee avittamaan noita H-junia, kun tuolla Saunakallion alueella kuitenkin ihmisiä asuu. Mitenköhän noiden pysähdyspaikkojen suhteen? Ilmeisesti ainakin Järvenpää, Kerava ja Tikkurila.
 
Vs: Ostojunien kokoonpanot

Tuleekohan tuo G-juna korvaamaan poistettuja työmatkajunia.. Sinäänsä hyvä uudistus. Tulee avittamaan noita H-junia, kun tuolla Saunakallion alueella kuitenkin ihmisiä asuu. Mitenköhän noiden pysähdyspaikkojen suhteen? Ilmeisesti ainakin Järvenpää, Kerava ja Tikkurila.

Sinnsä voisi olla hyvä idea jättää vain yksi peltipaikku menemään Riihimäelle asti,kun sinne ei ole kuitenkaan paljoa matkustajia.3 Eil-junaa Saunakallioon yksi Kouvolaan ja yksi Riihimäelle.Sitten tarvitaan G-juniin enää 3 Sm-yksikköä.
 
Vs: Ostojunien kokoonpanot

Tuleekohan tuo G-juna korvaamaan poistettuja työmatkajunia.. Sinäänsä hyvä uudistus. Tulee avittamaan noita H-junia, kun tuolla Saunakallion alueella kuitenkin ihmisiä asuu. Mitenköhän noiden pysähdyspaikkojen suhteen? Ilmeisesti ainakin Järvenpää, Kerava ja Tikkurila.


Toivottavasti myös Kyrölä sisältyy pysäkkilistalle, koska sieltä tulee myös huomattava osa Järvenpään matkustajista, jotka pakkautuvat aamun ruuhkajuniin.
 
Vs: Ostojunien kokoonpanot

Mitenköhän noiden pysähdyspaikkojen suhteen? Ilmeisesti ainakin Järvenpää, Kerava ja Tikkurila.

Jos minä saisin päättää pysähdyspaikoista niin ne olisivat Saunakallio, Järvenpää, Kyrölä, Kerava, Savio, Korso, Koivukylä, Tikkurila, Pasila ja Helsinki. Näin myöskin saadaan Koivukylästä ja Korsosta nopeammat yhteydet Helsinkiin kuin mitä K-juna tällä hetkellä tarjoaa.

Sesussakin (sivu 28) on ollut esillä suunnitelmaa uudesta J-junasta Hki-Korso, joka tulisi uudelleenjärjestelemään hieman eri tavoin pysähtymispaikkoja K-junan kanssa Pasila - Korso -välillä mutta ideana kuitenkin saada nopeampia yhteyksiä Koivukylä - Korso -väliltä Helsinkiin päin.
 
Pistäkööt siihen Korso, Kerava, ja Järvenpää. Sitte on ainaki konnareitten vaimot tyytyväisiä:D
 
Vs: Ostojunien kokoonpanot

Jos minä saisin päättää pysähdyspaikoista niin ne olisivat Saunakallio, Järvenpää, Kyrölä, Kerava, Savio, Korso, Koivukylä, Tikkurila, Pasila ja Helsinki. Näin myöskin saadaan Koivukylästä ja Korsosta nopeammat yhteydet Helsinkiin kuin mitä K-juna tällä hetkellä tarjoaa.

Näin järvenpääläisenä pitäisin sopivina pysähdyspaikkoina Järvenpäätä, Kyrölää, Keravaa ja Tikkurilaa. Jos tulee lisää pysäkkejä niin junan idea nopeasta yhteydestä Helsinkiin pilaantuu, koska ei ole mitään järkeä istua 45min Hki-Saunakallio väliä, kun sen voi sitten taittaa puolessa tunnissakin.

Kun vertaa esim. Keravan ja Järvenpään nykyisiä yhteyksiä, K-junia mene huomattavasti useammin kuin H- ja R-junia yhteensä. Koivukylästä pääsee useammin Helsinkiin kuin Järvenpään Keskustasta.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Ostojunien kokoonpanot

Näin järvenpääläisenä pitäisin sopivina pysähdyspaikkoina Järvenpäätä, Kyrölää,...
Eiköhän G ole tarkoitettu Järvenpään kaupunkilaisten tarpeisiin nopeilla Helsingin keskustan työmatkoillaan. Siis Helsinki, Pasila ja sitten ampaistaan suoraan Järvenpään kaupungin alueella oleville asemille Kyrölä, Järvenpää ja Saunakallio. YTV ei osallistune G:hen, johon kuulunee Keravan kaupunkikin?
 
Vs: Ostojunien kokoonpanot

Eiköhän G ole tarkoitettu Järvenpään kaupunkilaisten tarpeisiin nopeilla Helsingin keskustan työmatkoillaan. Siis Helsinki, Pasila ja sitten ampaistaan suoraan Järvenpään kaupungin alueella oleville asemille Kyrölä, Järvenpää ja Saunakallio. YTV ei osallistune G:hen, johon kuulunee Keravan kaupunkikin?

Kaikki junat pysähtyvät Tikkurilassa ja kaikki lähijunat Keravalla. Vaihtoyhteydetkin pitää olla. Eli pysähdyspaikat ovat varmaan Saunakallio-Järvenpää-Kyrölä-Kerava-Tikkurila-Helsinki.

Tai sitten Saunakallio-Järvenpää-Kyrölä-Kerava - Korso - Koivukylä -Tikkurila-Helsinki.
 
Juu ei pidäkkään. Työmatkajunista ei yksikään pysähdy Keravalla eikä myöskään Tikkurilassa. Suoraan Pasilaan Järvenpään tai Kyrölän jälkeen ja hyvä niin.
 
Takaisin
Ylös