Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/56

Viestiketju: G-juna Saunakallioon

  1. #16
    otto s avatar
    Liittynyt
    22.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    613

    oletus Vs: G-juna Saunakallioon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jazu Näytä viesti
    Juu ei pidäkkään. Työmatkajunista ei yksikään pysähdy Keravalla eikä myöskään Tikkurilassa. Suoraan Pasilaan Järvenpään tai Kyrölän jälkeen ja hyvä niin.
    Tuokaan ei pidä paikkaansa.16.21 R-juna ajetaan Eil-vaunuilla eli on tavallaan "työmatkajuna".Myös Kouvolan H235 ajetaan Eil-kalustolla ja pysähtyy Tikkurilassa, kuten myös Keravallakin.

  2. #17
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Vs: G-juna Saunakallioon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jazu Näytä viesti
    Työmatkajunista ei yksikään pysähdy Keravalla eikä myöskään Tikkurilassa. Suoraan Pasilaan Kyrölän jälkeen ja hyvä niin.
    G tulee järvenpääläisten käyttöön, eikä sen pysähdyksistä kannata ulkopaikkakuntalaisten kantaa huolta. Järvenpäästä pääsee edelleenkin H:lla ja R:llä noille ihmeellisille radanvarren maitolaitureille, joilla muka pysähtyy "kaikki", vaikka se ei pidäkään paikkaansa.

    G:ssä lienee kysymys erityisestä Järvenpää-Exprés'stä, eikä siitä, että keravalaisille ja tikkurilalaisille järjestetään lisää uusia nopeita yhteyksiä Helsinkiin/Helsingistä. Sehän noissa lisävälipysähdyspyynnöissä on se oikea totuus piilotettuna härskiin valeasuun.

    Tikkurilalaiset ja keravalaiset saivat jo Zetan käynnistyttyä koko joukon uusia nopeita junia. Eräskin tuntemani keravalainen kulkee vallan Zetalla, kun se on nopea, väljä ja Sm4

  3. #18
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: G-juna Saunakallioon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    G:ssä lienee kysymys erityisestä Järvenpää-Exprés'stä, eikä siitä, että keravalaisille ja tikkurilalaisille järjestetään lisää uusia nopeita yhteyksiä Helsinkiin/Helsingistä. Sehän noissa lisävälipysähdyspyynnöissä on se oikea totuus piilotettuna härskiin valeasuun.
    Keravalla olisi kyllä aika juhlaa, jos saataisiin 15 minuutin välein nopea yhteys Helsinkiin. Jos vaihtoehtoina on asua Korsossa tai Keravalla ja käydä junalla töissä, moni nykyisinkin valinnee Keravan juuri junayhteyksien vuoksi. Miten paljon G hidastuisi pysähdyksistä Keravalla ja Tikkurilassa? Ok, ehkä noita lisäpysähdyksiä ei tarvita. R, H ja Z vaan olisi hyvä saada kulkemaan 20 minuutin välein. Ainoa paikkakunta jota 40 ja 20 minuutin vuorotteleva vuoroväli häiritsisi, olisi Hyvinkää, josta työmatkaliikenne Helsinkiin on melko vähäistä. Järvenpäähän saisi tämän G-junan täydennyksenä.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  4. #19
    Jazu avatar
    Liittynyt
    07.08.2006
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestejä
    92

    oletus Vs: G-juna Saunakallioon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut otto s Näytä viesti
    Tuokaan ei pidä paikkaansa.16.21 R-juna ajetaan Eil-vaunuilla eli on tavallaan "työmatkajuna".Myös Kouvolan H235 ajetaan Eil-kalustolla ja pysähtyy Tikkurilassa, kuten myös Keravallakin.
    Tarkoitinkin tällä niitä tunnuksettomia junia, joita ajetaan huimat kolme Riihimäeltä Helsinkiin ja joita me pidämme varsinaisina työjunina täällä maalla

    Tätä Järvenpään ja Keravan välistä kiistelyä voi jatkaa loputtomiin, mutta henkilökohtainen mielipiteeni on, että Kerava ja Tikkurila ovat jo saaneet tarpeeksi nopeita yhteyksiä H:n, R:n ja Zetan ansiosta. Sitten on vielä nämä hitaammat Kertut ja Iivarit.

    Mielestäni kannattaisi nyt todellakin satsata nopeaan yhteyteen Helsinkiin ja sieltä takaisin. Juna on kuitenkin ylivoimaisesti suurin runkokuljettaja tässä pian noin 40 000 asukkaan kasvavassa kaupungissa. Näitä uusia yhteyksiä on luvattu jo vuosia sitten, mutta nyt ollaan jo hieman lähempänä läpimurtoa.

  5. #20

    Liittynyt
    28.11.2005
    Viestejä
    362

    oletus Vs: G-juna Saunakallioon

    Vr:n sivuilla (http://www.vr-konserni.fi/vakiolinki.../news_201.html) olevassa uutisessa kerrotaan G-junasta seuraavaa:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut VR
    07.02.2007
    Uusi G-juna Helsingin ja Saunakallion välille kesäkuussa
    Helsingin ja Saunakallion väliseen lähiliikenteeseen tulee lisää päivävuoroja, kun uusi G-tunnuksella kulkeva juna aloittaa liikennöinnin 4. kesäkuuta. Junan pysähdyspaikat ovat Helsinki, Pasila, Kyrölä, Järvenpää ja Saunakallio. Junavuoroja on arkisin kuusi molempiin suuntiin.
    Alustavien aikataulujen mukaan Helsingistä lähtöajat ovat kello 7.43, 9.27, 12.27, 13.27, 14.27 ja 17.27. Saunakalliosta lähtöajat ovat 8.29, 10.03, 13.03, 14.03, 15.03 ja 18.03.
    Junien tarkat aikataulut vahvistetaan myöhemmin keväällä.
    G-junan aikatauluihin saattaa lähivuosina tulla muutoksia lisääntyvän ja nopeutuvan Venäjän-liikenteen vuoksi.
    Helsingin ja Saunakallion väliset uudet G-junavuorot ovat osa liikenne- ja viestintäministeriön ja VR:n välistä ostosopimusta.

  6. #21

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3672

    oletus Vs: G-juna Saunakallioon

    Tuo aikataulu vaikuttaa aika oudolta. Ei nuo ainakaan työmatkajunia ole.

  7. #22
    Jazu avatar
    Liittynyt
    07.08.2006
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestejä
    92

    oletus Vs: G-juna Saunakallioon

    Juu aika vekkuli aikataulu. Ei palvele juurikaan työmatkalaisia, mutta en valita ollenkaan. Pääasia, että tänne saadaan edes muutama lisävuoro. Opiskelijoille aikataulut voivat sopia paremmin.

  8. #23
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Ostojunien kokoonpanot

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Jos minä saisin päättää pysähdyspaikoista niin ne olisivat Saunakallio, Järvenpää, Kyrölä, Kerava, Savio, Korso, Koivukylä, Tikkurila, Pasila ja Helsinki. Näin myöskin saadaan Koivukylästä ja Korsosta nopeammat yhteydet Helsinkiin kuin mitä K-juna tällä hetkellä tarjoaa.
    Tuossa nyt ei ole mitään järkeä. Lisäksi sitten on hyvä kysyä, että kuinka moni Järvenpääläinen istahtaa siihen G-junaan. Kun on menossa Koivukylää pidemmälle, ja jos se pysähtyy noilla luettelemillasi asemilla. Eiköhän tarkoitus ole, että saadaan enemmän työmatkalaisvuoroja Helsinkiin. Kovin moni varmasti mielummin odottaa sitten H tai R junaa jos se melkein jokaisella pysäkillä pysähtyy. Mielestäni K-juna tarjoaa jo nyt tarpeaksi nopean vaihtoehdon esimerkiksi Koivukylästä.Tai jos on oikein kiire niin hyppää Tikkurilassa pois K-junasta ja ottaa pendolinon alle. Ehkä tuon Korson voisi ottaa tuohon, mutta ei noita muita, ja silloinkin se on heti hitaampi kuin H tai R. Jo sen takia, että Keravan radalla on noita K-junia jo hidastamassa.

  9. #24
    Jazu avatar
    Liittynyt
    07.08.2006
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestejä
    92

    oletus Vs: G-juna Saunakallioon

    Eilisillan alueuutisissa kerrottiin, että pääradan ruuhaka-ajan kapasiteetti on yksinkertaisesti niin suuri, ettei sinne saisi enää mahtumaan ainuttakaan vuoroa. Nuo olivat lähes ainoat välit, johon junia käytännössä oli järkevä sijoittaa. Ideana on tarjota nopeaa yhteyttä Järvenpäästä Helsinkiin ja sieltä takaisin uutisissa todettiin.

    Kasvukunnat olisivat kovasti rakentamassa uusia lisäraiteita, mutta rahoittaja vain puuttuu. Esim. Järvenpään kaupunginjohtaja Erkki Kukkonen painotti tätä juna-asiaa investointihankkeeksi, joka vaikuttaa koko kaupungin elämään tuoden uusia asuntoja ja mahd. työpaikkojakin.

    Eli lisäraiteita kaivattaisiin. Mielestäni esim. Kervan Kytömaalta Järvenpäähän on raita on kaavoitettu siten, että siihen mahtuisi vielä kolmas ja Lustikullan jälkeen neljäs raide vierelle kulkemaan.

  10. #25

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3672

    oletus Vs: G-juna Saunakallioon

    Kerava - Riihimäki välille on suunnitteilla lisäraide. Mutta entä Kerava-Helsinki väli? Tuolla välillä tulee kapasiteettiongelmia, jos pääradan liikenne kasvaa. Mahtuisiko nykyiseen ratalinjaan vielä viides raide?

    Vai pitääkö kohta rakentaa Pasila - Lentoasema - Kerava -rata jo ihan kapasiteettisyistä?

  11. #26
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    212

    oletus Vs: G-juna Saunakallioon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    Pistäkööt siihen Korso, Kerava, ja Järvenpää. Sitte on ainaki konnareitten vaimot tyytyväisiä
    Eikun jotain Takojaa, Huikkoa, Palopuroa, Nuppulinnaa ynnä muuta Asjallista seisaketta...
    Laadukas joukkoliikenne perustuu tasavirtaulinaan ja virran ottamiseen virtakiskosta.

    BT-industries

  12. #27
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: G-juna Saunakallioon

    Hanala - Hanaböleä unohtamatta!
    Sakari Kestinen

  13. #28
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: G-juna Saunakallioon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jazu Näytä viesti
    Eli lisäraiteita kaivattaisiin. Mielestäni esim. Kervan Kytömaalta Järvenpäähän on raita on kaavoitettu siten, että siihen mahtuisi vielä kolmas ja Lustikullan jälkeen neljäs raide vierelle kulkemaan.
    Sitten, kun VR:n raideliikenne saadaan aikataulussaan pysyväksi ja teknologia toimivaksi, voidaan kokeilla junien yhdistelyä. Ratakapasiteettia säästyy, kun R- ja Z-juna ajetaan yhtenä junana Keravalle. Keravalla junayksiköt jaetaan, toinen yksikkö jatkaa Riihimäelle ja toinen Lahteen. Paluumatkalla sama tehdään päin vastoin. Samaa ajatusta on tutkittu YTV:n puolesta Kehäradalla, jossa juna jaettaisiin Vantaankosken jälkeen Kehäradan sekä Klaukkalan suuntiin. Tämä edellyttää siis tosiaankin toimivaa tekniikkaa!
    Yöbussissa on tunnelmaa

  14. #29
    Jazu avatar
    Liittynyt
    07.08.2006
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestejä
    92

    oletus Vs: G-juna Saunakallioon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Sitten, kun VR:n raideliikenne saadaan aikataulussaan pysyväksi ja teknologia toimivaksi, voidaan kokeilla junien yhdistelyä. Keravalla junayksiköt jaetaan, toinen yksikkö jatkaa Riihimäelle ja toinen Lahteen. Tämä edellyttää siis tosiaankin toimivaa tekniikkaa!
    Heh, no Pendolinoillahan tuo onnistuu ilman toimivaa tekniikkaakin ainakin Pasilan ja Käpylän välillä.

  15. #30
    Tunnistettu jäsen juhanahi avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    340

    oletus Vs: G-juna Saunakallioon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Sitten, kun VR:n raideliikenne saadaan aikataulussaan pysyväksi ja teknologia toimivaksi, voidaan kokeilla junien yhdistelyä.
    Kyllä Sm1, 2 ja 4 -sarjan junien kytkennät ja pilkkomiset toimivat ihan hyvin. Nykytilanteessa suurin hidastaja tällaisissa kokoonpanomuutoksissa on JKV, jolle täytyy sitten syöttää yhdistetyssä tai erotetuissa yksiköissä uudet tiedot ja antaa järjestelmän testata itsensä ennen matkaanlähtöä.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Juna- ja bussihuumoria
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 63
    Viimeisin viesti: 03.01.2015, 22:01
  2. Juna- ja ratikkakuvia 11.6.2011
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 11.06.2011, 17:57
  3. K-Juna Östersundomiin ja Porvooseen
    kirjoittanut Knightrider foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 24
    Viimeisin viesti: 25.07.2010, 12:24
  4. Juna-aiheinen knoppi
    kirjoittanut Kotkalainen foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 19.09.2007, 15:30
  5. E-juna Kauklahteen?
    kirjoittanut Murzu foorumissa Junat
    Vastauksia: 28
    Viimeisin viesti: 12.07.2007, 15:17

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •