Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-19/19

Viestiketju: IC2-junien maksiminopeus nousee

  1. #16
    Eki
    Eki ei ole kirjautuneena
    Eki avatar
    Liittynyt
    11.07.2005
    Viestejä
    191

    oletus Vs: VR:n kalustoinvestoinneista

    Yksi tällainen kokeiluvuoro oli IC2 173, lähtö Helsingistä 14:06. Usein mentiin jostain Tikkurilan yläpuolelta ~200 km/h lähes Hyvinkäälle asti, jossa saatiin H-juna kiinni. Jonka jälkeen sitten kutakuinkin pysähdyttiin ja sen jälkeen mentiin ~80 km/h Riihimäelle. Ja kyllä tuntui taas järkevältä, etenkin kun normaalitilanteessa päästään menemään ~160 km/h koko matka liiemmin hiljentelemättä...

  2. #17

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: VR:n kalustoinvestoinneista

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eki Näytä viesti
    Usein mentiin jostain Tikkurilan yläpuolelta ~200 km/h lähes Hyvinkäälle asti, jossa saatiin H-juna kiinni. Jonka jälkeen sitten kutakuinkin pysähdyttiin ja sen jälkeen mentiin ~80 km/h Riihimäelle. Ja kyllä tuntui taas järkevältä, etenkin kun normaalitilanteessa päästään menemään ~160 km/h koko matka liiemmin hiljentelemättä...
    Mutta eihän kokeilun vuoksi kannata vielä aikatauluja muuttaa. Ei tietenkään jatkossa olisi aikatauluja suunniteltu tuolla tavalla, jos 200 km/h olisi osoittautunut järkeväksi aikataulusuunnittelun perustenopeudeksi.

  3. #18

    Liittynyt
    08.07.2007
    Viestejä
    274

    oletus Vs: VR:n kalustoinvestoinneista

    Onko tietoa miksei nopeus osoittautunut järkeväksi? Nopea excel lasku antaa teoreettiseksi nopeuttamiseksi 4 pysähdyksellä välillä tikkurila tampere 10min kiihtyvyysarvolla 0,3m/s^2, jolloin 200km/h nopeudella päästäisiin 120km/h keskinopeuteen välillä.

  4. #19

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: VR:n kalustoinvestoinneista

    Kuvittelisin että 200 km/h vauhti hyödyttäisi eniten ns pitkän matkan IC-junia, eli niitä jotka kulkevat Ouluun tai Rovaniemelle asti, ja toisaalta myös Savon ja Karjalan IC-junia sitten kun Lahti-Luumäki osuuden nopeus saadaan nostetuksi 200 km/h:ksi.

    Onko suurin sallitu nopeus IC-junien 1-kerros vaunuille ja ravintolavaunuille yhä edelleen vain 160 km/h? Eikö niiden suurinta nopeutta ollut tarkoitus nostaa 200:aan jo joskus 2000-luvun alussa? Luovuttiinko hankkeesta ja miksi?

    t. Rainer

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Junien WLAN
    kirjoittanut hmikko foorumissa Junat
    Vastauksia: 26
    Viimeisin viesti: 17.11.2014, 18:58
  2. Junien myöhästelyt
    kirjoittanut sane foorumissa Junat
    Vastauksia: 43
    Viimeisin viesti: 18.05.2010, 18:10
  3. Sm1-junien jatkokäyttö
    kirjoittanut Hartsa foorumissa Junat
    Vastauksia: 79
    Viimeisin viesti: 08.12.2009, 10:22
  4. Z-junien tappiollisuus
    kirjoittanut petteri foorumissa Junat
    Vastauksia: 78
    Viimeisin viesti: 01.06.2008, 22:13
  5. Junien ilmastointi
    kirjoittanut Murzu foorumissa Junat
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 13.08.2007, 09:28

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •