Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näytetään tulokset 31-40/40

Viestiketju: Seinäjoki - Oulu -radan remontista vuosikymmenen piina

  1. #31
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Seinäjoki - Oulu -radan remontista vuosikymmenen piina

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Vaikkapa 30 tonnin rekkakuormiksi muutettuna jo vuoden 2004 kuljetusmäärien siirtäminen kumipyörille merkitsisi 8000 rekkalastillisen ajamista plus toiset 8000 tyhjänä takaisin. Tämä on myös syy, miksi rataa ei tuhota, vaan siihen nyt investoidaan.
    Jos (ja kun...) Venäjä iskee puun vientitullit päälle, täytyy vastaava määrä puuta löytää Suomen tehtaille kotimaasta. Luulen, että tämä lisää vielä paljon liikennettä monella nyt hiljaisella radalla.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  2. #32
    SlaverioT avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kankaanpää/Tampere
    Viestejä
    276

    oletus Vs: Seinäjoki - Oulu -radan remontista vuosikymmenen piina

    Eilen käsiteltiin oliko se YLE:n tv-uutisissa juuri puutulleja. Haastateltiin jotakin venäläistä urakoitsijaa, joka sanoi että venäjän puolella kaatuu useita yrityksiä niin korjuu- kuin kuljetuspuolelta jos puutullit tulevat. Kuulemma karjalassa ei ole yhtäkään tehdasta, joka voisi käyttää koivukuitua.
    Uutisessa kyllä karjalan tasavallan joku isoherra sanoi että Petroskoihin rakennetaan koivuvaneritehdas ja vielä 3 lisää jos puuta riittää, mutta kun kuulemma kukaan ei edes ollut kuullut koko tehtaasta ennen tätä haastattelua. Joten kyllä kai se puuvirta venäjältä jatkuu lähes entiseen malliin.
    Toki jos kuljetusmatkat suomessa pitenevät kasvaa junakuljetusten kannattavuus selvästi verrattuna kumipyöriin. Harmi vaan että VR:llä on pula sekä kuljettajista että vetureista.

  3. #33

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3668

    oletus Vs: Seinäjoki - Oulu -radan remontista vuosikymmenen piina

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Raideryhmän ensimmäisessä kirjassa on sivulla 55 tilaston muodossa aivan toisenlaista tietoa Jyväskylä-Haapajärvi-radan turhuudesta.
    Tuossa radalla on kaksi eri osaa.

    Jyväskylä - Aänekoski ja Äänekoski-Haapajärvi.

    Jyväskylä-Äänekoski välillä on kohtuullisen paljon liikennettä, Äänekoski- Haapajärvi on vähäliikenteinen rata.
    Viimeisin muokkaaja vko; 27.03.2007 kello 18:48. Syy: lainausta lyhennetty

  4. #34
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Vs: Seinäjoki - Oulu -radan remontista vuosikymmenen piina

    Luvut koskevat osuutta Äänekoski - Haapajärvi. Äänekoski - Jyväskylä - kuormat ovat paljon suuremmat, viimeisimmän rautatietilaston (2006) mukaan 824 000 tonnia.

    Rautatietilasto 2006

  5. #35

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3668

    oletus Vs: Seinäjoki - Oulu -radan remontista vuosikymmenen piina

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikko Laaksonen Näytä viesti
    Luvut koskevat osuutta Äänekoski - Haapajärvi. Äänekoski - Jyväskylä - kuormat ovat paljon suuremmat, viimeisimmän rautatietilaston (2006) mukaan 824 000 tonnia.

    Rautatietilasto 2006
    Äänekoski-Haapajärvi liikenne näyttää olevan 135000/101000 tonnia, 6-7 50 tonnin rekkaa päivässä.

  6. #36
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Seinäjoki - Oulu -radan remontista vuosikymmenen piina

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kaakkuri Näytä viesti
    Oulu-Seinäjoki välillä ... Viimeinen vaihe on sitten ihmetellä valmistuneen rautatien parannusinvestoinnin mielekkyyttä kun niillä ei kulje enää ketään eikä mitään.
    Jos rataremontin jälkeen Oulun ja Helsingin välinen junamatka kestää vain neljä ja puoli tuntia, niin kuin ainakin Oulussa sanomalehdet ovat kirjoittaneet, niin runsaan matkustajamäärän voi pilata vain huonolla hinnoittelulla.

    Viimeksi tänään sanomalehti Kalevassa oululainen kansanedustaja vaati kaksoisraidetta Oulun ja Seinäjoen välille liikenteen (tulevan) määrän perusteella ja mainitsi erityisesti rekka-autojen kuljettamisen junalla Oulusta Helsinkiin. Eikö sillä perusteella tarvita kaksoisraide myös Seinäjoen ja Tampereen välille, joka sekin on melkein koko pituudelta vain yksiraiteinen?

  7. #37
    Jpl
    Jpl ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    18.12.2005
    Sijainti
    Tampere, Nekala
    Viestejä
    128

    oletus Vs: Seinäjoki - Oulu -radan remontista vuosikymmenen piina

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jouni Seilonen Näytä viesti
    Viimeksi tänään sanomalehti Kalevassa oululainen kansanedustaja vaati kaksoisraidetta Oulun ja Seinäjoen välille liikenteen (tulevan) määrän perusteella ja mainitsi erityisesti rekka-autojen kuljettamisen junalla Oulusta Helsinkiin. Eikö sillä perusteella tarvita kaksoisraide myös Seinäjoen ja Tampereen välille, joka sekin on melkein koko pituudelta vain yksiraiteinen?
    Tampere - Seinäjoki toimii ihan hyvin yksiraiteisenakin. Varsin tiheät opastin- ja kohtauspaikkavälit riittää pitkälle tulevaisuuteen. Liikenteen määrä on tällä rataosalla suurimmillaan n. klo 18-6 välillä eli yöaikaan.

  8. #38
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Seinäjoki - Oulu -radan remontista vuosikymmenen piina

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jpl Näytä viesti
    Tampere - Seinäjoki toimii ihan hyvin yksiraiteisenakin. Varsin tiheät opastin- ja kohtauspaikkavälit riittää pitkälle tulevaisuuteen. Liikenteen määrä on tällä rataosalla suurimmillaan n. klo 18-6 välillä eli yöaikaan.
    Miksi Seinäjoki-Oulu ei vedä, jos sille välille tehtäisiin vastaavat toimenpiteet kuin millä Tampere-Seinäjoki on saatu sujuvaksi?
    Yöbussissa on tunnelmaa

  9. #39

    Liittynyt
    08.07.2007
    Viestejä
    274

    oletus Vs: Seinäjoki - Oulu -radan remontista vuosikymmenen piina

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Miksi Seinäjoki-Oulu ei vedä, jos sille välille tehtäisiin vastaavat toimenpiteet kuin millä Tampere-Seinäjoki on saatu sujuvaksi?
    Ymmärtääkseni Oulun ja Seinäjoen välillä kohtaa öisin Helsingistä ja Oulusta illalla lähteneet junat, jolloin kapasiteettia tarvitaan eniten tällä välillä. Taitaa tarkemmin olla jossain Seinäjoen ja Kokkolan välillä.

  10. #40

    Liittynyt
    02.09.2007
    Viestejä
    86

    oletus Vs: Seinäjoki - Oulu -radan remontista vuosikymmenen piina

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SlaverioT Näytä viesti
    Voisinpa tässä kyseisen Vähäliikenteisten ratojen tulevaisuusselvityksen lukeneena sanoa että Haapajärvi-Äänekoski välille on suunniteltu seuraavat investoinnit kyseisen paperin perusteella:
    - K43 kiskot
    - Pölkytys uusitaan kerralla uusin puupölkyin (1640 pölkkyä/r-km).
    - Rata puolisepelöidään(35 cm)
    - Suunniteltu toteutus 2010-2012

    Kustannusarvio edellä jo mainittu 53,6 milj.euroa

    Lopputulos:
    - 22,5 akselipaino
    - Sn 60km/h
    Koskeeko tuo nopeusrajoitus myös henkilöjunia? Jos nopeus on Haapajärven ja Äänekosken välillä 60 km/h, matka Jyväskylästä Ouluun venyisi lähemmäs kuutta tuntia, mikä olisi aivan älytöntä. Jos koko matka Jyväskylästä Ylivieskaan (266 km) voitaisiin ajaa edes 100 km linjanopeudella, matkaan menisi vain kolme tuntia ja Ylivieskasta pendolinolla Ouluun tunti, eli kokonaismatka-ajaksi tulisi neljä tuntia. Käyttäjiä olisi näiden kahden yliopistokaupungin väliselle yhteydelle. Yhteydet paranisivat huomattavasti myös Oulun pohjoispuolelta Keski-Suomeen.

Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123

Vastaavia viestiketjuja

  1. V.Alamäki: Oulu - Ii
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 11.04.2011, 23:53
  2. Oulu - Matkakeskus uusiksi?
    kirjoittanut kaakkuri foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 27.02.2009, 09:28
  3. Tampere-Seinäjoki perusparannus
    kirjoittanut SlaverioT foorumissa Junat
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 24.05.2007, 19:26
  4. Dm12-liikenne Tampere-Haapamäki-Seinäjoki radalla
    kirjoittanut Dr16 foorumissa Junat
    Vastauksia: 56
    Viimeisin viesti: 12.07.2006, 14:51
  5. Henkilöjunaliikennettä välillä Seinäjoki-Kaskinen?
    kirjoittanut lamarjam foorumissa Junat
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 10.04.2006, 13:50

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •