Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-23/23

Viestiketju: VR:n veturipula

  1. #16
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: VR:n veturipula

    Lainaus Alunperin kirjoittanut karihoo Näytä viesti
    Tässä kohtaa täytyy myös muistaa, että vaikka Valtionrautatiet on nykyisin osakeyhtiö niin siellä on edelleen valtiollinen (lue: kankea ja poliittinen) ohjaus mukana ja sen mukana muutosten aikaansaaminen kestää.
    Niinkö?

    Miten valtiollinen, kankea ja poliittinen ohjaus muka nykyajan toiminnassa näkyy?

  2. #17
    Jpl
    Jpl ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    18.12.2005
    Sijainti
    Tampere, Nekala
    Viestejä
    128

    oletus Vs: VR:n veturipula

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Niinkö?

    Miten valtiollinen, kankea ja poliittinen ohjaus muka nykyajan toiminnassa näkyy?
    Siten, että sellaista ei ole. Ainakaan näkyvää.

  3. #18
    Tunnistettu jäsen karihoo avatar
    Liittynyt
    29.01.2006
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestejä
    540

    oletus VR:n poliittinen ohjaus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Niinkö?

    Miten valtiollinen, kankea ja poliittinen ohjaus muka nykyajan toiminnassa näkyy?
    Tässä aluksi aineistoa. Palaan asiaan.

  4. #19
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3343

    oletus Vs: VR:n veturipula

    Nyt kuitenkin myös VR:ää ollaan siirtämässä omistajaohjausyksikköön (lähde: Vanhasen II hallituksen ohjelma).
    Sakari Kestinen

  5. #20
    eliitti-karhu avatar
    Liittynyt
    24.03.2007
    Sijainti
    Kirkkonummi
    Viestejä
    17

    oletus Vs: VR:n veturipula

    Sanottakoon vaan, että kyllähän sitä joskus näkee vetureita tyhjänpanttina Hki asemalla, vaikka ei juna olisikaan edessä. Junan lähdön jälkeen veturi saattaa seistä asemalla parhaimmillaan tunnin.. Mitä nyt pari kertaa olen moista havainnut, kun olen asemalla oleillut.
    ________________________________________________
    Junahullu? Ehei.. JOUKKOLIIKENNEHARRASTAJA!


  6. #21
    jst
    jst ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    07.02.2007
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    26

    oletus Vs: VR:n veturipula

    Tampereen asemalla on usein 4-10 veturia seisomassa raiteilla.

  7. #22
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: VR:n veturipula

    Turun tallillakin on useita sähkäreitä tyhjänpanttina. Riisseleitä ei päiväsaikaan kovin montaa ole jouten, nyt kun on täällä karhukoirista päästy. Muutama Dr16 voitaisiin ottaa vetämään ammoniakkeja ja happoja Uuteenkaupunkiin.

  8. #23
    Jpl
    Jpl ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    18.12.2005
    Sijainti
    Tampere, Nekala
    Viestejä
    128

    oletus Vs: VR:n veturipula

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    Turun tallillakin on useita sähkäreitä tyhjänpanttina. Riisseleitä ei päiväsaikaan kovin montaa ole jouten, nyt kun on täällä karhukoirista päästy. Muutama Dr16 voitaisiin ottaa vetämään ammoniakkeja ja happoja Uuteenkaupunkiin.
    Turun kautta kiertää kuusi deeveriä päivän aikana. Junissa 4036 (Sij-Tpe-Ukp) ja 3068 (Ri-Kr-Tku) tulee kolme kummassakin ja niitä lähtee pois sitten ainakin junissa 3507 (2*Dv12 Tku-Tpe) ja 3005 (2-3*Dv12 Ukp-Tpe-Sij) sekä jossain muussa junassa lähtee vielä 1-2*Dv12. Niillä hoidetaan kaikki tavaraliikenteen työt Turun lähialueilla. Tve4 hoitaa henkilöliikennepuolen vaihtotöitä.

    Neljällä Dr16-veturilla voi helposti korvata esim. nämä 3*Dv12 vetoiset junat 4036 ja 3005 Ukp-Tku-Tpe välillä. Ympäristön kannaltakin parempi olisi ajaa Dr16:lla. Ammoniakkikuljetuksissa taas 3*Dr16 vetäisi kolme kertaa viikossa Vainikkalasta tulevan 50 vaunun junan yhdellä kertaa Uuteenkaupunkiin saakka. Tällä hetkellä se jaetaan kahtia Riihimäellä kolmen Dv12:n vedettäväksi, jolloin tulee vedettäväksi kuusi 25 vaunun junaa (num. 3068) viikossa Riihimäeltä Turkuun ja sieltä Uuteenkaupunkiin (num. 3551).

    Tietenkin Hyvinkää-Hanko radan voisi sähköistää ja silloin voisi ajaa ammoniakkia kahdella Sr1:llä Turkuun suoraan Karjaan kautta. Silloinkin se tosin Dv12:lla vedettäessä pitäisi jakaa Turussa kahteen osaan ja sitten viedään Uuteenkaupunkiin kahtena päivänä. Ammoniakkijunaa ajetaan nyt Toijalan radan parannustöiden takia Karjaan kautta. Normaalisti ajettaisiin kahdella Sr1:llä Turkuun asti Tampereen kautta (veturien ympäriajo). Täysi juna on aikatauluissa numerolla 2064 Vna-Tku (nyt Vna-Rit) ja junalla 3001 palautetaan tyhjät vaunut takaisin.

    Sähkövetureitakin on siellä Turussa tarvittava määrä, mutta yksikään ei varmasti ole tyhjänpanttina. Kyllähän niitä aina tallilla on, mutta kaikki lähtee siitä päivän aikana kuitenkin ajoon.
    Viimeisin muokkaaja Jpl; 21.05.2007 kello 06:26.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •