Riihimäki-Karjaa junaliikenne

Jpl

Liittynyt
18 Joulukuu 2005
Viestit
128
Dm12-liikennettä olisi kiva saada Ri-Kr välille: mutta millaisilla aikatauluilla? Tässä vaikkapa eräänlainen esimerkki:

Ri saapuvat: Tpe suunnasta -07, Hki suunnasta -10, Lh suunnasta -44

Koodi:
H 370 Riihimäki - Karjaa
Asema           Aika            Km
Riihimäki       8:16            0,0
Hyvinkää        8:26            12,6
Rajamäki        8:36            26,1
Otalampi        8:45            48,7
Nummela         8:58            63,2
Lohja           9:08            76,8
Kirkniemi       9:18            90,1
Mustio          9:26            96,8
Karjaa          9:36            111,6
Kr lähtevät: Hki suuntaan: -57/-00, Tku suuntaan -03, Hnk suuntaan -10

Kr saapuvat: Hki suunnasta -01, Tku suunnasta -53/-57, Hnk suunnasta -52

Koodi:
 H 371 Karjaa - Riihimäki
Asema           Aika            Km
Karjaa          10:17           0,0
Mustio          10:27           14,8
Kirkniemi       10:35           21,6
Lohja           10:45           34,9
Nummela         10:55/10:58     48,4
Otalampi        11:07           62,9
Rajamäki        11:20           85,6
Hyvinkää        11:30           99,0
Riihimäki       11:40           111,6
Ri lähtevät: Tpe suuntaan -57, Hki suuntaan -09, Lh suuntaan -16

Taajamajunien kohtaukset kahden tunnin vuorovälillä sijoittuu Nummelaan. Tunnin vuorovälillä kohtaukset sijoittuisivat n. 3 km Hyvinkään eteläpuolelle, Nummelaan ja Mustioon.

Alkuun liikennettä voisi kokeilla kahden tunnin välillä ja kuudella junaparilla. Siihen kuitenkin tarvittaisiin kaksi Dm12-yksikköä... Rataosan nopeus pitäisi nostaa 120 km/h luokkaan ja myös kohtauspaikkoja pitäisi rakentaa ainakin kolme Riihimäen ja Karjaan välille.
 
Tarkoitatko kokonaan uusia kohtauspaikkoja, onhan siellä esim. Rajamäki, jota Rautatiemuseopäivillä käytetään.
 
Tarkoitatko kokonaan uusia kohtauspaikkoja, onhan siellä esim. Rajamäki, jota Rautatiemuseopäivillä käytetään.

Kauko-ohjattuja kohtauspaikkoja siis. Nykyisistä ei kauhean paljon apua ole ilman junasuorittajia.
 
Tarkoitatko kokonaan uusia kohtauspaikkoja, onhan siellä esim. Rajamäki, jota Rautatiemuseopäivillä käytetään.

Rajamäki ei ole varsinaisesti kohtauspaikka, koska siellä ei ole enää läpiajettavia sivukulkuteitä. Rautatiemuseopäivien veturijunat on käännetty päättyvällä raiteella, jossa on ympäriajomahdollisuus.
 
ei ole enää läpiajettavia sivukulkuteitä.
Samalla lailla on käynyt Raisiossa, Tku-Ukp-junat eivät ole muutamaan vuoteen enää voineet mennä sivulle. Itse vaihteen palauttamaminen ei olisi tarvittaessa vaikeaa. Kustannusta tulee jonkinverran vaihteen kaapeloinnista.
Vaihteitten ylösrepiminen on kaksimielinen juttu, toisaalta ylläpito aiheuttaa kustannuksia, toisaalta tehdään liikennöinti hankalammaksi.
 
Takaisin
Ylös