Sivu 3 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/89

Viestiketju: Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007

  1. #31
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007

    Tuo lisäjuna oli Sibeliuksen kaltainen IC-runko.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  2. #32
    otto s avatar
    Liittynyt
    22.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    613

    oletus Vs: Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Tuo lisäjuna oli Sibeliuksen kaltainen IC-runko.
    Joskin tästä puuttui Ravinotla ( Rky), konduktöörivaunu ( Foty) ja 1 lk.n Chfy.

  3. #33
    Kotkalainen avatar
    Liittynyt
    06.01.2006
    Sijainti
    Helsinki/Kotka
    Viestejä
    334

    oletus Vs: Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007

    Tänään P31 "Tolstoi" ajettiin Helsingistä Moskovaan ajettiin erikoisemmalla tavalla, että runko oli "väärinpäin" eli Helsingin päässä ensimmäinen vaunu oli nro. 17 ja sitten 14-7 (vaunut 15 ja 16 puuttui), ravintola, vaunut 6-3 sekä tietenkin 1, joka oli Vainikkalan päässä heti veturin jälkeen.

    Muuten milloin vaunu numero 2 on käytössä Tolstoissa, kun sitä en ole koskaan nähnyt.
    Kotkalaisen kuvia my operassa kuvat.fi:ssä

  4. #34
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007

    Kaukaan vuokraveturina Lauritsalassa ollut Dv16 2016 vaurioitui hiukan pudottuaan noin viikko sitten kiskoilta tehtaan raiteistolla. Eilen 15.8. veturi vaihdettiin sisareensa 2015:een.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  5. #35

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kotkalainen Näytä viesti
    Tänään P31 "Tolstoi" ajettiin Helsingistä Moskovaan ajettiin erikoisemmalla tavalla, että runko oli "väärinpäin" eli Helsingin päässä ensimmäinen vaunu oli nro. 17 ja sitten 14-7 (vaunut 15 ja 16 puuttui), ravintola, vaunut 6-3 sekä tietenkin 1, joka oli Vainikkalan päässä heti veturin jälkeen.
    Runkoa on vissiin käännetty jossain vaiheessa matkaa.
    Osaako kukaan sanoa mitä poikkeusreittejä Venäjällä Tolstoita on ajettu Moskova-Pietari pääradan onnettomuuden vuoksi?

    t. Rainer

  6. #36
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Osaako kukaan sanoa mitä poikkeusreittejä Venäjällä Tolstoita on ajettu Moskova-Pietari pääradan onnettomuuden vuoksi?
    Tästä ei ole juuri tietoja tihkunut. Kartta saattaa selventää asiaa.

    Vaihtoehtoja on lukuisia, mutta paikan voi kiertää joko lännestä tai idästä. Molemmissa huonona puolena on sähköistyksen puuttuminen. Toki junat voitaisiin kierrättää aina Jaroslavlin ja Vologdan kautta, mutta tällöinkin tarvittaisiin lisää kahden eri virtajärjestelmän vetureita.

    Lännestä voisi kiertää reittiä Bologoje-Dno-Pietari. Tämä reitti on melko hyväkuntoinen, mutta sähköä löytyy vasta Pietarin liepeiltä. TEP70-dieselvetureita on kyllä ylimääräisiä. Itse asiassa kävin Pietarissa Varsovan aseman varikolla tiistaina ja siellä oli normaalia vähemmän TEP70-vetureita. Niitä saattoi siis olla korvausliikenteessä.

    Idästä voisi kiertää reittiä Sonkovo-Kirishi-Pietari. Tämä reitti ei ole kovin hyväkuntoinen, mutta Tolstoin suuri myöhästyminen voisi merkitä sitä, että sieltä on voitu hyvinkin mennä.

    En usko, että junat olisivat menneet Okulovkasta Neboltshiin ja edelleen Kirishiin. Tuolla radalla on hyvin vähän liikennettä.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  7. #37
    Kotkalainen avatar
    Liittynyt
    06.01.2006
    Sijainti
    Helsinki/Kotka
    Viestejä
    334

    oletus Vs: Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007

    Tänään väärin päin kulkenut Tolstoin runko kulki oikein päin, mutta vaunut ovat eri päin kuin tavallisesti: sisään ménnään kaikista vaunuista (P31:ssä) veturin puoleisesta päästä ei Helsingin päästä. Muuten runko on oikein päin.

    Miten Pietari-Moskova radan junat kulkevat onnettomuss välin, kun P32 saapui Helsinkiin n. 13.45. eli vähän yli kaksi tuntuia myöhässä.
    Kotkalaisen kuvia my operassa kuvat.fi:ssä

  8. #38
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007

    Nyt Kouvolan Dv16:t näyttävät sijaitsevan näissä paikoissa:

    2015 - Lauritsala, UPM:n vuokraveturi
    2016 - Kouvola, korjaus (?)
    2034 - Hamina
    2036 - Kotka

    Kävin eilen seuraamassa Haminassa 2034:n työskentelyä. 2036 oli Hovinsaaressa tauolla. Seuraavat Dr14:t osuivat myös silmään:

    Hamina: 1864 ja 1871
    Kotka: 1858 ja (18xx Mussalossa)

    Mussalossa on nykyisin lähestulkoon mahdotonta kuvata ratapihalla liikkuvia vetureita ilman järeää teletötteröä. Ratapihan ympäristö on muuttunut käytännössä täysin suljetuksi alueeksi.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  9. #39
    otto s avatar
    Liittynyt
    22.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    613

    oletus Vs: Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007

    Ainakin tänään Tolstoita on vetänyt kumpaankin suuntaan Sr2. Todennäköisesti myöhästymisen lyhentämiseksi. Helsingistä lähdettäessä oli Sr2 3229.

  10. #40

    Liittynyt
    08.08.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    75

    oletus Vs: Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut otto s Näytä viesti
    Ainakin tänään Tolstoita on vetänyt kumpaankin suuntaan Sr2. Todennäköisesti myöhästymisen lyhentämiseksi. Helsingistä lähdettäessä oli Sr2 3229.
    Mitenkäs se Sr2:sen käyttäminen lyhentää myöhästymistä (eli ottaa aikaa kiinni?) Onkos venäläisillä matkustajavaunuilla vielä sn 120 suomen rataverkolla vai onko tuosta päästy 'yli'. Rajan itäpuolellahan niitä kiskotaan sen 160....tai mukamas 200 mikä kuullostaa aika hurjalta. Tolstoissahan on aika usein 2xSr1 jotka tuovat sitten jonkin pönttöjunan takaisinpäin. Ja Repinin vievä veturihan tuo vissiin sibeliuksen takaisin, eikö?

  11. #41
    otto s avatar
    Liittynyt
    22.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    613

    oletus Vs: Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makeone Näytä viesti
    Mitenkäs se Sr2:sen käyttäminen lyhentää myöhästymistä (eli ottaa aikaa kiinni?) Onkos venäläisillä matkustajavaunuilla vielä sn 120 suomen rataverkolla vai onko tuosta päästy 'yli'. Rajan itäpuolellahan niitä kiskotaan sen 160....tai mukamas 200 mikä kuullostaa aika hurjalta. Tolstoissahan on aika usein 2xSr1 jotka tuovat sitten jonkin pönttöjunan takaisinpäin. Ja Repinin vievä veturihan tuo vissiin sibeliuksen takaisin, eikö?

    Nythän näissä Tolstoissa on uudet telit ja pitäisi vähän lujempaa kulkea. Jos telien tekstit pitävät paikkansa, niin 160. Jarrut tosin on mitä on, eli ei sitäkään välttämättä voida ajaa. Kahdella Sr1:llä ajetaan ainakin Repiniä. Tolstoissa ei kahta minkään mallistaveturia ole ollut, kun vain poikkeuksina, jos silloinkaan.

  12. #42

    Liittynyt
    08.08.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    75

    oletus Vs: Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut otto s Näytä viesti
    Nythän näissä Tolstoissa on uudet telit ja pitäisi vähän lujempaa kulkea. Jos telien tekstit pitävät paikkansa, niin 160. Jarrut tosin on mitä on, eli ei sitäkään välttämättä voida ajaa. Kahdella Sr1:llä ajetaan ainakin Repiniä. Tolstoissa ei kahta minkään mallistaveturia ole ollut, kun vain poikkeuksina, jos silloinkaan.
    Jaa....on sitten muuttuneet asiat hieman. Tolstoi on kuitenkin yleensä se raskaampi juna ollut, tiedä sitten. Venäläisissä matkustajavaunuissa on ollut 160 merkinnät niin kauan kun jaksan muistaa, eli jotain 20+ vuotta, mutta ainakin suomessa max on ollut 120 kuten jo aikaisemmin totesin.

  13. #43
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut otto s Näytä viesti
    Nythän näissä Tolstoissa on uudet telit ja pitäisi vähän lujempaa kulkea. Jos telien tekstit pitävät paikkansa, niin 160. Jarrut tosin on mitä on, eli ei sitäkään välttämättä voida ajaa. Kahdella Sr1:llä ajetaan ainakin Repiniä. Tolstoissa ei kahta minkään mallistaveturia ole ollut, kun vain poikkeuksina, jos silloinkaan.
    Noita nopeuksia käytetään vain Venäjän puolella. Suomessa ajetaan 120 km/h. Uusien telien ominaisuuksista en tiedä vielä, mutta vanhoilla jää jarruista kiinni, ettei nopeutta nosteta yli 120 km/h. Tolstoissa on edelleen vaunuja, joissa on vanhat telit.

    Tolstoissa on kyllä aikojen saatossa ollut myös 2Sr1. Riippuu täysin Vainikkalan tilanteesta: löytyykö vedettävää paluusuuntaan. Viime aikoina Tolstoin veturi on palannut yksinään Kouvolaan.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  14. #44

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Tästä ei ole juuri tietoja tihkunut. Kartta saattaa selventää asiaa.

    Vaihtoehtoja on lukuisia, mutta paikan voi kiertää joko lännestä tai idästä. Molemmissa huonona puolena on sähköistyksen puuttuminen. Toki junat voitaisiin kierrättää aina Jaroslavlin ja Vologdan kautta, mutta tällöinkin tarvittaisiin lisää kahden eri virtajärjestelmän vetureita.
    Vaativatko Tolstoin vaunut normaalioloissa aina sähköveturia, ilmastoinnin vuoksi? MTV3:n uutispätkässä jossa haastateltiin 12 tuntia myöhässä tulleen Tolstoin matkustajia, he olivat valitelleet kuumuutta, mikä viittaisi siihen ettei ilmastointi toiminut. Haastateltavista yksikään ei tiennyt missä päin mentiin. Onko Venäjällä pääratojen ulkopuolella tapana ettei asemilla ole mitään nimikylttiä lainkaan. Kuvittelisin että suurin osa niistä suomalaisista jotka nykyisin matkustavat junalla Moskovaan asti osavat edes kyrilliset aakkoset, että olisivat voineet suunnistaa edes jotenkuten, jos olisi ollut jotain kylttejä pystyssä.

    t. Rainer

  15. #45
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Haastateltavista yksikään ei tiennyt missä päin mentiin. Onko Venäjällä pääratojen ulkopuolella tapana ettei asemilla ole mitään nimikylttiä lainkaan. Kuvittelisin että suurin osa niistä suomalaisista jotka nykyisin matkustavat junalla Moskovaan asti osavat edes kyrilliset aakkoset, että olisivat voineet suunnistaa edes jotenkuten, jos olisi ollut jotain kylttejä pystyssä.
    Kyllä vähänkin isommilla paikoilla on nimikyltit. Pelkillä seisakkeilla ei välttämättä aina ole, mutta jos vain sivuraide löytyy, niin on myös kyltti.

    Luulen, että jos ei ole koskaan katsonut karttaa, eivät tietysti paikannimet tyyliin Pestovo, Budogostsh, Dno tai Vyritsa sano yhtään mitään. Itse olisin kyllä seurannut matkan etenemistä suurella mielenkiinnolla.

    Ilmastoinnin toiminnasta en osaa muuta sanoa kuin että se pysähtyy veturin ollessa irti junasta ja junan seisoessa paikoillaan. Olen kyllä matkustanut myös dieselveturin vetämässä vaunussa, jossa ilmastointi toimi.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Junahavaintoja heinä - joulukuu 2008
    kirjoittanut JSL foorumissa Junat
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 13.10.2008, 23:01
  2. Havaintoja YTV-alueelta - joulukuu 2007
    kirjoittanut TL foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 113
    Viimeisin viesti: 31.12.2007, 23:52
  3. Raitiovaunuhavaintoja marras-joulukuu 2007
    kirjoittanut 2000/Inkognito foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 48
    Viimeisin viesti: 29.12.2007, 20:36
  4. Raitiovaunuhavaintoja heinä-elokuu 2007
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 104
    Viimeisin viesti: 11.09.2007, 18:18
  5. Junahavaintoja tammi - kesäkuu 2007
    kirjoittanut otto s foorumissa Junat
    Vastauksia: 96
    Viimeisin viesti: 04.07.2007, 15:53

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •