Sivu 3 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/173

Viestiketju: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

  1. #31

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TANDE
    Onko muuten Repin/Tolstoi pakko matkustaa venäjälle asti, tai esimerkiksi Helsingistä Kouvolaan?
    Konnarit tuskin poistumista sentään valvovat, mutta ainakin lippu on pakko ostaa valtakunnan rajan yli.

  2. #32
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen
    Konnarit tuskin poistumista sentään valvovat, mutta ainakin lippu on pakko ostaa valtakunnan rajan yli.
    Entäs jos menee kyytiin vaikka Kouvolasta ja junan suuntana on Helsinki? Millaisen lipun konnari myy, vai häätääkö Lahdessa pois junasta, jolloin tulisi ilmainen matka tai tarkastusmaksu kouraan?
    Yöbussissa on tunnelmaa

  3. #33
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim
    Entäs jos menee kyytiin vaikka Kouvolasta ja junan suuntana on Helsinki? Millaisen lipun konnari myy, vai häätääkö Lahdessa pois junasta, jolloin tulisi ilmainen matka tai tarkastusmaksu kouraan?
    Veikkaan, että et pääse junaan sisään. Jos pääset, tulet ulos ennen kuin juna jatkaa matkaansa.

    Antero

  4. #34
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku
    Veikkaan, että et pääse junaan sisään. Jos pääset, tulet ulos ennen kuin juna jatkaa matkaansa.
    Ok. Aika jähmeältä tuntuu tämä järjestelmä, jos ei voi Suomen sisäisiä matkoja tehdä Venäjän junilla tai busseilla. Miksikähän passeja ja viisumeja ei voitaisi tarkastaa vasta viimeisen Suomen aseman jälkeen ennen rajaa?
    Yöbussissa on tunnelmaa

  5. #35

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku
    Veikkaan, että et pääse junaan sisään. Jos pääset, tulet ulos ennen kuin juna jatkaa matkaansa.
    Ainoat poikkeuset jotka tiedän ketkä saavat kulkea Venäjän liikenteen junilla kotimaassa, ovat VR:n henkilökunta, jotka saavat kulkea Sibelius-junalla, jos matka liittyy työtehtävien hoitoon, ja määränpää on Vainikkala, jonne ei muilla junilla pääse.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim
    Ok. Aika jähmeältä tuntuu tämä järjestelmä, jos ei voi Suomen sisäisiä matkoja tehdä Venäjän junilla tai busseilla. Miksikähän passeja ja viisumeja ei voitaisi tarkastaa vasta viimeisen Suomen aseman jälkeen ennen rajaa?
    Suomen ja Venäjän väliset valtiolliset liikennesopimukset määrää niin. Määräykset siis koskevat junaliikenteen lisäksi myös bussiliikennettä. Ja ne sopimukset eivät jousta yhtään. Kysyin kerran Matkahuollosta jos saisi matkustaa Helsinki-Pietari bussilla vain Loviisaan, koska oli joulupäivä ja mitään muuta bussia ei olisi kulkenut aamupäivänä, mutta se ei käynyt päinsä.

    t. Rainer

  6. #36
    otto s avatar
    Liittynyt
    22.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    613

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Konnarit tuskin poistumista sentään valvovat, mutta ainakin lippu on pakko ostaa valtakunnan rajan yli.
    Kuka tietää?Voivathan ne valvoakkin,mutta en menisi maksamaan venäjän matkan hintaa välille Helsinki-Vainikkala.Niin erikoinen kokemus se ei ole ellei mene Repinillä tai Tolstoilla.Niiden vaunuemännät luultavasti pystyvät valvomaan myös poistumista.

  7. #37
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    No niin, Venäjän junista kilpailija Ruotsin laivoille.. Laitetaan jokaseen junaan kokonainen vaunu tax-freeksi ja mainostetaan vielä "erinlaisella" ostosmatkana nii johan alkaa matkustajamäärät nousemaan.. Eikä sovi unohtaa makuuvaunuja ja tietysti uuden tyyppistä konserttivaunua, missä sitten esiintyisi Kari Tapio bändeineen (esimerkiksi).. Tehdään venäjän junista ihan uuden tyyppinen tuote. Tälläinen voisi olla esimerkiksi "24 tunnin junailu" joka menisi Helsingistä Moskovaan ja takaisin. Samaan tyyliin kun Turku-Tukholma laivat..

  8. #38
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    No niin, nyt löytyy uusimmasta Resiinasta kuvia sekä TEP70-vetureista että uudesta EP10-veturista Suomen maaperällä (Vainikkalassa). Heti kun muuttaa Lappeenrannasta pois, alkaa tapahtua! Aika monta kertaa ehdin kuitenkin Vainikkalassa keväälläkin käydä kuikuilemassa, että josko tänään olisi TEP70-veturi jossakin junassa, mutta ei tärpännyt.

  9. #39
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Tällainen pikku-uutinen löytyi laadukkaan oloiselta http://www.railjournal.com sivustolta.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut www.railjournal.com
    Russia
    Alstom, Bombardier, CAF, Siemens, and Talgo are bidding to supply high-speed rolling stock to Russian Railways for services between St Petersburg and Helsinki, Finland.
    Viimeisin muokkaaja vko; 06.03.2007 kello 13:24. Syy: lainaus lainaukseksi
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  10. #40
    SlaverioT avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kankaanpää/Tampere
    Viestejä
    276

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Tämähän on suuri juttu jos se on totta.

    Siis onko kyse taas siitä että itänaapuri sooloilee.
    Eikö VR ja Venäjän rautatiet RZD (tai jotain) perustaneet yhteisen kalustoyhtiön kaluston hankintaan? Ainakaan VR ei ole mitään ilmoitellut asiasta...

    Jos saa toivoa niin toivon että Talgo voittaa niin saadaan ehkä edes osia töistä Otanmäelle. Alstomiinhan ei ole luottaminen jos se tarjoaa Pendolinoja tai vastaavia.

  11. #41

    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    46

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SlaverioT Näytä viesti
    Tämähän on suuri juttu jos se on totta.

    Siis onko kyse taas siitä että itänaapuri sooloilee.
    Eikö VR ja Venäjän rautatiet RZD (tai jotain) perustaneet yhteisen kalustoyhtiön kaluston hankintaan? Ainakaan VR ei ole mitään ilmoitellut asiasta...
    Uutisessa lienee asioita yksinkertaistettu hieman. Oikeastihan tuossa tarkoitetaan VR:n ja RZD:n yhteisyritystä Karelian Trains Ltd:tä, joka nuo junat hankkii. RZD:n sivuilla asiasta on kerrottu selvemmin.

  12. #42
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lisää aiheesta (ja aihetta sivuten) varsin kiinnostavassa artikkelissa: Linkki

    Odotamme innolla, mitä tuleman pitää.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  13. #43
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Kävin Pietarissa 23.-25.2. kokeeksi lentokoneella, kun Finnair tarjosi menopaluulippua hintaan 150 €. Täytyy kyllä sanoa, että tuon kokemuksen perusteella Karelian Trainsilla on pomminvarmat markkinat, etenkin jos matka-aikaa saadaan lyhennettyä nykyisestä ja junaan päästäkseen ei tarvitse käydä läpi samanlaista idioottitarkastusta kuin lentoasemilla nykyään. Terroristit ovat jo voittaneet sodan terrorismia vastaan.

    Matka alkoi heti hyvin, kun kone jäi lähdöstä myöhään yli 40 minuuttia, kun se ei ehtinyt Helsinkiin ajoissa jostain toisesta lennosta.

    Pietarin päässä asiat sujuivat jouheasti, kun oli vain reppu selässä. Kävelin 15 minuutissa ulos asemalta ja hyppäsin reittitaksiin, joka toi minut keskustaan.

    Paluusuunnassa ei ollut tietoa, kauanko muodollisuuksiin menee aikaa Pietarin kentällä. Olin kentällä jo 16.30, kun koneen lähtöaika oli 18.50. Tuntia myöhemmin olisi hyvin voinut ainakin tällä kerralla kentälle saapua. Mutta eikö kone ollut taas myöhässä jo valmiiksi sen 40 minuuttia!

    Samaan aikaan, 16.32 lähtee Sibelius Suomen asemalta. Varsinainen vitsi oli, että olin lopulta Helsingin keskustassa kokonaista puoli tuntia ennen Sibeliusta. Se siitä lentoliikenteen nopeudesta ja kätevyydestä. Ikinä enää en mene lentokoneella Pietariin. Finnairille (ja Pulkovolle) koittaa kovat ajat, kun Karelian Trains aloittaa liikenteen.

  14. #44
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Nyt kun uusi juna-aika alkoi niin Sibelius uusittiin niin, että sehän on nykyisin ic-vaunuista koostuva. Varmaankin ihan hyvä uudistus. Myös Tolstoin vaunuja uusittiin. Nyt on enään Repin ns. vanhalla kalustolla. Koskahan sen aika tulisi uusiutua. Ikä alkaa kuitenkin jo painamaan mittarissa aika näkyvästi. En tiedä miten venäjällä junista pidetään huolta, mutta päälle päin voisi kuvitella sen olevan jostain 60-luvun lopulta..
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  15. #45
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Nyt kun uusi juna-aika alkoi niin Sibelius uusittiin niin, että sehän on nykyisin ic-vaunuista koostuva. Varmaankin ihan hyvä uudistus. Myös Tolstoin vaunuja uusittiin. Nyt on enään Repin ns. vanhalla kalustolla. Koskahan sen aika tulisi uusiutua. Ikä alkaa kuitenkin jo painamaan mittarissa aika näkyvästi. En tiedä miten venäjällä junista pidetään huolta, mutta päälle päin voisi kuvitella sen olevan jostain 60-luvun lopulta..
    Ihmettelen, jos Repiniin tulee vielä uusia vaunuja, kun Karelian Trains aloittaa kuitenkin muutaman vuoden sisällä. Eivät ne vaunut ole sen vanhempia kuin 1980-luvulta. Piirustukset kyllä ovat vanhempia. Mutta kun kerran suunnitellaan hyvä perusvaunu, niin pitäähän niitä nyt sitten 50 vuotta rakentaa.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Fossiilisista polttoaineista riippumaton Suomi v. 2020?
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 23.01.2011, 19:06
  2. Suomi-Kazakstan -tiluririnkiä
    kirjoittanut Eppu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.08.2007, 01:55
  3. Tallinna - Riika matkustajajunat avataan uudelleen
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Junat
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 15.05.2007, 13:56

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •