Sivu 6 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345678910 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 76-90/173

Viestiketju: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

  1. #76
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Tuo lista ei siis ole lista nimetyistä junista, vaan lista firmennyi-tyyppisistä junista. Minullakin oli käsitys, että Tolstoi on firmennyi-tyypin juna. Myös poezda.net sanoo näin olevan. Olisikohan tuohon sitten kuitenkin listattu vain junat, joiden toinen pääteasema on Pietari? Pskovin juna 010 on merkitty firmennyi-tyyppiseksi, mutta Petroskoin 018 ei.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  2. #77
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus SNTL

    Venäläisten / Neuvostoliittolaisten listoja ei nyt kannata niin tarkkaan uskoa, edelleenkään. Vai oletteko sinisilmäisiä höpläytettäviä?

    Aiemman linkin Reppana lähtee Laatokan asemalta ja kaikki kellonajatkin ovat hihasta pudistettuja numerosarjoja. Pääasia lienee, että jotain esitetään näyttävästi amerikkalaisilla tietokoneohjelmilla, ja viis mistään oikeellisuudesta. Ei näitä kukaan "oikeasti" lue. Nyt vain surffaajat ulkomailla luulevat, että homma on hanskassa!

  3. #78

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: SNTL

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Aiemman linkin Reppana lähtee Laatokan asemalta ja kaikki kellonajatkin ovat hihasta pudistettuja numerosarjoja.
    Niin, kyllä tuli huomattua nuo epätarkkuudet. Yritin itse asiassa etsiä "päivitettyä" sivua siinä uskossa että sivu olisi vanhentunut, mutta mitään toista sivua ei ollut.

    Onko muuten Venäjän rautateillä RZD:llä toimisto VR:n pääkonttorin tiloissa Helsingissä? Tämän sivun mukaan olisi.

    t. Rainer

  4. #79
    Eki
    Eki ei ole kirjautuneena
    Eki avatar
    Liittynyt
    11.07.2005
    Viestejä
    191

    oletus Vs: SNTL

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Aiemman linkin Reppana lähtee Laatokan asemalta ja kaikki kellonajatkin ovat hihasta pudistettuja numerosarjoja.
    Missä niin lukee..?

  5. #80

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: SNTL

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eki Näytä viesti
    Missä niin lukee..?
    Vaikutaa siltä kuin Lokakuun Rautateillä joku ihan töikeen lukisi Joukkoliikennefoorumia?

    t. Rainer

  6. #81
    Eki
    Eki ei ole kirjautuneena
    Eki avatar
    Liittynyt
    11.07.2005
    Viestejä
    191

    oletus Vs: SNTL

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Vaikutaa siltä kuin Lokakuun Rautateillä joku ihan töikeen lukisi Joukkoliikennefoorumia?

    Toki, kyllä täältä on perinteisesti seurattu vähäpätöisempiäkin asioita. Kunhan saamme ensin Gruusian kysymyksen pois päiväjärjestyksestä, sitten voimme keskittyä Joukkoliikennefoorumiin...

  7. #82
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: IC2-junien maksiminopeus nousee

    Eräs taho saisi varmaan halvauksen kun huomaisi, että Suomessakin nähtävillä venäläisillä matkustajavaunuilla, jossa on lossajarrut, saa rajan takana ajaa 160 km/h Saihan ennen Cmc:illä ajaa Suomessa 140 km/h, mutta itänaapurissa 160 km/h, vaikkei vaunu mitenkään rajalla muuttunutkaan.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 16.01.2009 kello 10:04. Syy: jaettu viesti kahtia

  8. #83

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: IC2-junien maksiminopeus nousee

    Venäjän korkeammat nopeudet ovat mahdollisia siksi että esi- ja pääopastinten väliset matkat ovat siellä pidemmät.

    t. Rainer
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 16.01.2009 kello 10:05. Syy: jaettu viesti kahtia

  9. #84

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: IC2-junien maksiminopeus nousee

    Ja ymmärtääkseni venäläisen kaluston jarrut ovat Suomessa eri toimintatilassa, joka saattaa vaikuttaa jarrutuskykyyn.

  10. #85
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: IC2-junien maksiminopeus nousee

    Suomen ja Venäjän raideleveydet eroavat 4 mm. Vaikuttaako asiaan?
    Sakari Kestinen

  11. #86
    Eki
    Eki ei ole kirjautuneena
    Eki avatar
    Liittynyt
    11.07.2005
    Viestejä
    191

    oletus Vs: IC2-junien maksiminopeus nousee

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Suomen ja Venäjän raideleveydet eroavat 4 mm. Vaikuttaako asiaan?
    Kyllä silläkin oma vaikutuksensa on. Jääkin nähtäväksi, kummalle raideleveydelle tulevien Austin Allegrojen pyöräprofiili sorvataan. Vai tehdäänkö jokin kompromissi, joka sopii jotenkin molempiin, mutta ei kovin hyvin kumpaankaan. Äkkiseltään tietysti tuntuisi, ettei tuo 4 mm ole paljoa, mutta...

  12. #87

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: IC2-junien maksiminopeus nousee

    4mm lienee sellainen säätöväli akselinpituudessa, että sen voi toteuttaa ilman että telin rakenne olisi merkittävästi erilainen l. kallis.

  13. #88
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: IC2-junien maksiminopeus nousee

    Alameren "Rautatiet ja pienoisrautatiet" kirjan mukaan Suomessa on asennusraideleveys 1522. OT! Sitäpaitsi, Tukholman T-baana on 1431..

  14. #89
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: IC2-junien maksiminopeus nousee

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Suomen ja Venäjän raideleveydet eroavat 4 mm. Vaikuttaako asiaan?
    Enemmän vaikuttaa erilainen pyöräprofiili (ja kiskon kallistus).
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  15. #90

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: IC2-junien maksiminopeus nousee

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    Alameren "Rautatiet ja pienoisrautatiet" kirjan mukaan Suomessa on asennusraideleveys 1522. OT! Sitäpaitsi, Tukholman T-baana on 1431..
    Se 1522 tarkoittanee että on kulumisvaraa.

    Venäjällä on joidenkin tietojen mukaan myös pyörien profiilit eri lailla sorvattuja kuin Suomessa ja länsi-Euroopassa. Se liittyy ymmärtääkseni neuvostoaikaisiin kokeiluihin joilla tavoiteltiin 30 tonnin akselipainoa. Miksi Venäjän rautateillä muutenkin lähes kaikki on niin erilaista kuin lännessä johtuu siitä että Neuvostoliiton rautatielaitos ei ollut UIC:n jäsen, eivätkä UIC:n normit koskeneet sitä. Nykyinen Venäjän rautatiet RZD on ymmärtääkseni UIC:n jäsen, mutta vanhojen laitteiden osalta noudatetaan varmaan omat siirtymäaikansa. Entisen itäryhmän rautateiden UIC:n vastapeluri OSShD on yhä olemassa, mutta sen rooli on ymmärtääkseni puhtaasti kaupallinen.

    t. Rainer

Vastaavia viestiketjuja

  1. Fossiilisista polttoaineista riippumaton Suomi v. 2020?
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 23.01.2011, 19:06
  2. Suomi-Kazakstan -tiluririnkiä
    kirjoittanut Eppu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.08.2007, 01:55
  3. Tallinna - Riika matkustajajunat avataan uudelleen
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Junat
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 15.05.2007, 13:56

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •