Sivu 7 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567891011 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 91-105/173

Viestiketju: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

  1. #91
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Venäjän firmennyi-junat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Täällä on kaiketi virallinen lista Lokakuun rautateiden firmennyi-tyyppisistä junista
    Etsiskellessäni aikataulutietoja Venäjän Rautateiden RZD:n sivuilta, satuin sivulle, jossa näytti olevan luettelo kaikista (ei-kansainvälisistä) Venäjän firmennyi-junista. Laskin luettelossa olevan 69 junaa. Niistä vain 7 oli sellaisia, joiden kumpikaan pääteasema ei ollut Moskovassa eikä Pietarissa:

    Daurija, Tshita - Zabaikalsk
    Druzhba, Omsk - Karaganda
    Jekaterinburg, Jekaterinburg - Brest
    Irtysh, Novosibirsk - Omsk
    Ob, Novosibirsk - Novyi Urengoi
    Okean, Vladivostok - Habarovsk
    Omitsh, Omsk - Nizhnevartovsk

    Huomiota kiinnitti myös, että luettelossa ei ollut Murmanskin junaa. Lokakuun Rautateiden firmennyi-junien luettelossa on kuitenkin Arktika Moskovan ja Murmanskin välillä. Siinä on myös juna Afanasii Nikitin Pietarin ja Moskovan välillä, jota ei ole RZD:n luettelossa.

    RZD:n luettelossa "pohjoista ulottuvuutta" edustavat Poljarnaja Strela Moskova - Labytnangi sekä Jamal Moskova - Novyi Urengoi. Nämä molemmat pääteasemat sijaitsevat Pohjois-Siperiassa.

    Palatakseni lähemmäksi ketjun aihetta RZD:n kansainvälisten junien luettelossa on 14 junaa, joista kuuden nimi mainitaan. Suomen-junien lisäksi niitä ovat Tissa Moskova - Budapest, Polonez Moskova - Varsova sekä toinen Pekingin-junista Vostok.

  2. #92

    Liittynyt
    24.05.2007
    Viestejä
    52

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Repin -juna Pietarin ja Lappeenrannan väliseen liikenteeseen?

    Koska Helsingin Sanomissa otettiin tänään esiin Lappeenrannan lentoaseman tarjoamat mahdollisuudet Venäjän/Pietarin alueen asukkaille osana juttua, nostan jo osin unohtamani linkin esiin:

    Russia-IC: “New train services between Russia and Finland” 08.10.2010
    http://www.russia-ic.com/news/show/10844/

    Kuinka realistinen ajatus on onkin toinen juttu. Tuskin tälläiset ajatukset ainakaan edistävät Karelian Trainsin liiketoimintaa ja suuria suunnitelmia tehdä Helsinki-Vantaasta Pietarin kakkoskenttä.

  3. #93

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jarkkovoutilainen Näytä viesti
    Repin -juna Pietarin ja Lappeenrannan väliseen liikenteeseen?

    Koska Helsingin Sanomissa otettiin tänään esiin Lappeenrannan lentoaseman tarjoamat mahdollisuudet Venäjän/Pietarin alueen asukkaille osana juttua, nostan jo osin unohtamani linkin esiin:

    Russia-IC: “New train services between Russia and Finland” 08.10.2010
    http://www.russia-ic.com/news/show/10844/

    Kuinka realistinen ajatus on onkin toinen juttu. Tuskin tälläiset ajatukset ainakaan edistävät Karelian Trainsin liiketoimintaa ja suuria suunnitelmia tehdä Helsinki-Vantaasta Pietarin kakkoskenttä.
    Ei lainkaan hullumpi idea, mutta vanha rata Simolasta Lappeenrantaan on jo purettu pois eikä uutta saatane tilalle kovin nopeasti. Onko selvitetty pystyykö veturia taas siirtämään junan päästä toiseen Luumäellä, vai olisiko junan pakko käydä Kouvolassa asti kääntymässä?

    Riisutuin vaihtoehto olisi ajaa pelkästään Vainikkalaan josta jatkoyhteydet kaupunkiin bussilla, se olisi kuitenkin nopeampi kuin bussilla koko matka Pietarista Lappeenrantaan.

    t. Rainer

  4. #94
    SlaverioT avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kankaanpää/Tampere
    Viestejä
    276

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Toisaalta voisivathan halpalentoyhtiöt lentää periaatteesta Utista. Sijainti idän yhteyden varrella ja Suomen rautatieverkon solmukohdan läheisyydessä Kouvolassa avaisi uusia mahdollisuuksia. Ilmeisesti Uttiin saa nykyisin lentää myös siviililentoja.

  5. #95

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SlaverioT Näytä viesti
    Toisaalta voisivathan halpalentoyhtiöt lentää periaatteesta Utista. Sijainti idän yhteyden varrella ja Suomen rautatieverkon solmukohdan läheisyydessä Kouvolassa avaisi uusia mahdollisuuksia. Ilmeisesti Uttiin saa nykyisin lentää myös siviililentoja.
    Kuvittelisin että Utin varuskunnan komentaja ei katso mielellään jos venäläisiä "siviilejä" alkaa parveilla lentotukikohdassa.

    t. Rainer

  6. #96
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jarkkovoutilainen Näytä viesti
    Russia-IC: “New train services between Russia and Finland” 08.10.2010
    http://www.russia-ic.com/news/show/10844/

    Kuinka realistinen ajatus on onkin toinen juttu. Tuskin tälläiset ajatukset ainakaan edistävät Karelian Trainsin liiketoimintaa ja suuria suunnitelmia tehdä Helsinki-Vantaasta Pietarin kakkoskenttä.
    Etelä-Saimaa nielaisi tämän purematta ja julkaisi tämän päivän lehdessä ikäänkuin varmana tietona.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  7. #97

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    404

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lappeenranta voisi kehittyä Ryanairin ja kenties jonkun muunkin halpiksen avulla "Pietarin kakkoskentäksi", mutta HV ei sellaiseksi yllä, koska sieltä/sinne operoivat samat kovan rahan firmat, kuin Pulkovostakin.

    Varsinaiseen teemaan liittyen: ovatko Sibelius-junan vaunut menossa hajasijoitukseen suomalaisiin IC-juniin ja miten ne on tarkoitus vastaisuudessa luokitella? Vaunuissahan on ollut tupakointipaikkoja eli niiden säätäminen normi-Ex:ksi edellyttäisi ainakin hyttipuolella kaikkien tekstiilipintojen vaihtamista.
    Sinisestä Sibeliuksesta perityt vaunut lienevät (raflaa lukuunottamatta) VR:n logiikan mukaan jo poisto- tai korkeintaan ruuhkien tasaukseen sopivaa kamaa.

  8. #98

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut moxu Näytä viesti
    Lappeenranta voisi kehittyä Ryanairin ja kenties jonkun muunkin halpiksen avulla "Pietarin kakkoskentäksi", mutta HV ei sellaiseksi yllä, koska sieltä/sinne operoivat samat kovan rahan firmat, kuin Pulkovostakin.
    Kaipa kilpailuetu pitäisi olla Helsinki-Vantaan parempi palvelu ja lentotarjonta. Venäjällä ulkomaanlennot ovat keskittyneet vissiin vähän suhteettomassa määrin Moskovaan. Allegro-junalippu itsessään on jo sen hintainen, että halpalennon idea vesittyy aika pitkälle sillä.

    Olen kyllä itsekin aika skeptinen 'kakkoskenttä'-konseptin suhteen. Pietari on kuitenkin iso kaupunki ja luulisi, että Pulkovoa myös kehitetään vastaisuudessa. Toisaalta Venäjältä tullaan edelleen Suomeen hiihtämään ja laskettelemaan ja mökkeilemään vaikka mahdollisuuksia kaiken järjen mukaan pitäisi olla omassa maassa riittämiin. Palveluteollisuuden ja yleisen turvallisuuden kehittyminen ei ole ihan itsestäänselvyys.

  9. #99

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jarkkovoutilainen Näytä viesti
    Russia-IC: “New train services between Russia and Finland” 08.10.2010
    http://www.russia-ic.com/news/show/10844/
    Heh, kuvatekstillä "Allegro" on laitettu juttuun Sapsanin kuva.

  10. #100

    Liittynyt
    03.04.2008
    Viestejä
    121

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Kaipa kilpailuetu pitäisi olla Helsinki-Vantaan parempi palvelu ja lentotarjonta. Venäjällä ulkomaanlennot ovat keskittyneet vissiin vähän suhteettomassa määrin Moskovaan. Allegro-junalippu itsessään on jo sen hintainen, että halpalennon idea vesittyy aika pitkälle sillä.

    Olen kyllä itsekin aika skeptinen 'kakkoskenttä'-konseptin suhteen. Pietari on kuitenkin iso kaupunki ja luulisi, että Pulkovoa myös kehitetään vastaisuudessa. Toisaalta Venäjältä tullaan edelleen Suomeen hiihtämään ja laskettelemaan ja mökkeilemään vaikka mahdollisuuksia kaiken järjen mukaan pitäisi olla omassa maassa riittämiin. Palveluteollisuuden ja yleisen turvallisuuden kehittyminen ei ole ihan itsestäänselvyys.
    Kun Finnairin strategiana on keskittyä Aasian liikenteeseen, joka vaatii melkoisia investointeja, on täysin mahdollista, että monet venäläiset tulevat lentämään Helsinki-Vantaan kautta Kiinaan tai Japaniin. Tulevatko he sitten lentokoneella vai junalla, riippuu siitä, mitä palvelu maksaa ja kuinka sujuvaksi se on tehty. Esimerkiksi Charles de Gaullella tilanne on sellainen, että matkatoimisto voi kirjoittaa Bryssel-CDG2 -välin samalle lentolipulle kuin itse lennonkin, jolloin lentoyhtiöllä on vastuu siitä, että matkustaja pääsee perille asti. Tällöin lentoyhtiön ja junaoperaattorin lienee mahdollista myös neuvotella hinta valmiiksi, mikä saattaa tehdä tästä edullisempaa kuin tavallisesta junamatkailusta, ja mahdollisesti sopia aikatauluista. Itse teen näin säännöllisin väliajoin, eikä se eroa suuresti siitä, että lennän Riian kautta airBalticilla jonnekin Lähi-itään, Helsinki-Vantaan suorat yhteydet sinne kun ovat luvattoman huonot.

    Liikematkustajia korkea hinta ei haittaa, ja moni on varmaan valmis maksamaan siitä, että junassa pystyy työskentelemään paremmin. Minusta Helsinki-Vantaan olisikin syytä panostaa näihin 'high value' asiakkaisiin. Kenttä ei ole sinänsä hullumpi, mutta jää selvästi jälkeen esimerkiksi Kööpenhaminasta. Uutta terminaalirakennusta suunniteltaessa olisikin oltava riittävän kunnianhimoinen, ja lentoradan myötä ajatus saisi uutta ilmaa siipiensä alle.

    Parasta tietysti olisi, jos Tallinnan kenttä, Helsinki-Vantaa ja Pulkovo olisivat kaikki saman, nopean junayhteyden varrella. Tämä lisäisi kilpailua ja parantaisi palvelua. Suomi on saari ja tarvitsee siksi hyvä lentoyhteyksiä muualle maailmaan.

  11. #101
    janihyvarinen avatar
    Liittynyt
    18.08.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2311

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Mielenkiintoinen uutinen. Kaksi kansanedustajaa ehdottaa itäyhteyksien parantamista Sisä-Suomeen. Pidän tätä erittäin mahdollisena ja kannatettavana.

    http://yle.fi/alueet/tampere/2011/01...n_2323551.html

    Lainaus Alunperin kirjoittanut YLE Tampere
    Allegro-yhteys Tampereelta Pietariin?

    Kokoomuskansanedustajat Arto Satonen ja Timo Heinonen ehdottavat suoraa Allegro-yhteyttä Tampereelta Hämeen kautta Pietariin. Heidän mielestään yhteys olisi mahdollista liikennöidä päivittäin Tampereelta jo nykyisellä Allegro-kalustolla.

    Liikekenneministerille jätetyssä kirjallisessa kysymyksessä korostetaan, että alueen maakuntien vientiyrityksillä on paljon liiketoimintaa Pietarissa.
    Satonen ja Heinonen ehdottavat Allegro-yhteyttä Tampereelta Pietariin Hämeenlinnan, Riihimäen ja Lahden kautta.

    - Suora yhteys parantaisi merkittävästi Pirkanmaan ja Hämeen yhteyksiä Pietariin ja matka taittuisi neljässä tunnissa nykyisen 5,5 tunnin sijasta, Arto Satonen toteaa.
    Kokoomusedustajat uskovat, että suora yhteys Pietarista toisi myös merkittävästi turisteja Hämeeseen ja Pirkanmaalle.

  12. #102

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    VR:n sivuilla lukee, että heillä on tarkoitus lisätä päivittäisten Allegro-lähtöjen määrä Helsingistä ja Pietarista kahdesta neljään, jolloin käsittääkseni koko neljän junan kalusto on käytössä. Tarkoittavakohan kansanedustajat, että toinen tai molemmat noista lähdöistä menisi Tampereelle? Muussa tapauksessa kaiketi tarvittaisiin lisää kalustoa. Miten muuten mahtaa onnistua neljän lähdön ajaminen neljällä junalla, kun käsittääkseni Allegroa ei voi korvata millään veturijunalla? Jos joku neljästä yksiköstä ei ole ajokunnossa, niin onko muuta vaihtoehtoa kuin perua lähtö?

  13. #103
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hmikko Näytä viesti
    Miten muuten mahtaa onnistua neljän lähdön ajaminen neljällä junalla
    Matka-aika on niin lyhyt, että neljän vuoroparin ajamiseen riittää kolmekin junayksikköä. Neljäs voi olla varalla tai vaikkapa korjattavana.

  14. #104
    janihyvarinen avatar
    Liittynyt
    18.08.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2311

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jouni Seilonen Näytä viesti
    Matka-aika on niin lyhyt, että neljän vuoroparin ajamiseen riittää kolmekin junayksikköä. Neljäs voi olla varalla tai vaikkapa korjattavana.
    Vaan tarvitaanko tuohon edes kolmea runkoa vai riittäisikö kaksikin?

  15. #105
    KMT
    KMT ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    08.09.2005
    Viestejä
    100

    oletus Vs: Suomi - Venäjä -matkustajajunat

    Riittää kaksi jos aikataulut pysyy kutakuinkin samana

    Aamulähtö 5.40-9.16
    Aamupäivälähtö 10.00-13.36
    Iltapäivälähtö 14.25-18.01
    Tuohon perään vielä iltavuoro

Vastaavia viestiketjuja

  1. Fossiilisista polttoaineista riippumaton Suomi v. 2020?
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 23.01.2011, 19:06
  2. Suomi-Kazakstan -tiluririnkiä
    kirjoittanut Eppu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.08.2007, 01:55
  3. Tallinna - Riika matkustajajunat avataan uudelleen
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Junat
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 15.05.2007, 13:56

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •