Sivu 7 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456789 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 91-105/126

Viestiketju: Oy Karelian Trains Ltd (Helsinki-Pietari linjan tulevaisuus)

  1. #91
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Sapsan - Muuttohaukka

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Pietari-Moskova -linjan Siemens-juna "Sapsan" aloittaa liikenteen nyt joulukuun puolivälissä. Ja se väli mennee nopeimmillaan alta neljän tunnin ilman välipysähdyksiä.
    Liikenne alkaa 18.12.2009:

    Aamujunat Pietari 6.45 - Moskova 10.30 ja Moskova 6.45 - Pietari 10.45.

    Päiväjunat Pietari 13.00 - Moskova 17.15 ja Moskova 13.00 - Pietari 17.45. Junat pysähtyvät myös väliasemilla Okulovka, Bologoe, Vyshnij Volochek ja Tver.

    Iltajunat Pietari 19.00 - Moskova 22.45 ja Moskova 19.00 - Pietari 22.45.

  2. #92
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    756

    oletus Vs: Oy Karelian Trains Ltd (Helsinki-Pietari linjan tulevaisuus)

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lari Nylund Näytä viesti
    Seuraavassa kopioitu tietoa Karelian Trainsin keltamustavalkoisilta sivuilta http://www.kareliantrains.fi/fi/index/etusivu.html . Mielestäni tuo Eurostar-junista tuttu keltamustavalkoinen väritys sopisi jopa juniin erittäin hyvin. Se tuo mieleen Helsingin ja Pietarin keskustoissa sijaitsevien talojen värityksen ja erottuu hyvin nykyisin molemmilla puolilla rajoja liikennöivästä kalustosta. Asiaan...
    Itse juniinhan on tulossa suomen ja venäjänlipuista lainatut punainen, sininen, valkoinen ja hopea. Kuvien perusteella vähintään yhtä tyylikäs kuin nykyiset pendolinot. Mutta eipä sitten ilmeisesti mitään jää jäljelle nykyisten venäjän junien tsehovilaisesta tunnelmasta.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jore Näytä viesti
    Näyttäis ulkomuodon perusteella olevan tavallinen pendolino kaksoisjännite versiona. Toivottavasti noissa ei oo lastentaudit yhtä pahoja ku suomen pendoissa.
    Ei oo, junat kalibroidaaan Viipurissa-

    Martti Salomaa
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 20.11.2009 kello 21:48. Syy: korjattu lainaukset

  3. #93
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Vs: Oy Karelian Trains Ltd (Helsinki-Pietari linjan tulevaisuus)

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Ei oo, junat kalibroidaaan Viipurissa
    Ajolangan jännite vaihtuu tarkaanottaen Valtakunnan rajalla, jos sitä tässä tarkoitetaan. Suomessa on 25 kV ja Federaation puolella 3 kV. Käytettävistä sähkövetureista vain RZD:n veturit ovat kaksineuvoisia ja vain ne voivat liikennöidä Valtakunnan rajan kahta puolen. Samaten tuleva Sm6 on kaksineuvoinen.

  4. #94
    jari03 avatar
    Liittynyt
    27.02.2008
    Viestejä
    1

    oletus Vs: Oy Karelian Trains Ltd (Helsinki-Pietari linjan tulevaisuus)

    Ensimmäinen juna matkalla Helsinkiin;



    Lainaus Alunperin kirjoittanut Railway Gazette
    First Allegro train shipped to Finland

    Alstom Allegro Pendolino train for Karelian Trains being loaded onto ship.

    EUROPE: The first of four Alstom Pendolino tilting trainsets ordered for 'Allegro' services between Helsinki and St Petersburg is due to arrive in Finland this month, having been shipped from the Italian port of Vado Ligure on December 30.

    The 220 km/h Pendolinos are being built at Alstom's Savigliano plant. They were ordered by the Karelian Trains joint venture of Finnish national railway VR and Russia's RZD in August 2007, based on a dual-voltage variant of the S220 design used by VR. The €120m contract was Alstom's first order to supply mainline rolling stock for Russia.

    After initial tests in Finland the first trainset will be sent to Russia for certification. The remaining three sets will arrive later this year.

    The Pendolinos will cut 2 h from the current 5½ h Helsinki - St Petersburg journey time, and a further 30 min will be saved after infrastructure works are completed in 2011.
    Lähde: www.railwaygazette.com
    Viimeisin muokkaaja vko; 08.01.2010 kello 20:53. Syy: lainaus lainaukseksi; toimimaton kuva poistettu

  5. #95
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Oy Karelian Trains Ltd (Helsinki-Pietari linjan tulevaisuus)

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jari03 Näytä viesti
    Ensimmäinen juna matkalla Helsinkiin;
    Resiina keskusteluforumilla oletetaan mahdolliseksi tuojaksi m/s Paimpol´ia. Havainto tänään? Espanjan luoteisrannikolla. Ei vielä näy Helsingin odotettavien listalla.
    Kiitos Resiinalle!

  6. #96

    Liittynyt
    04.12.2009
    Viestejä
    4

    oletus Vs: Oy Karelian Trains Ltd (Helsinki-Pietari linjan tulevaisuus)

    Ja artikkeli junan kuvan kanssa Altsomin sivuilla

    http://www.fi.alstom.com/home/Newsro...business_news/

  7. #97

    Liittynyt
    11.04.2008
    Viestejä
    136

    oletus Vs: Oy Karelian Trains Ltd (Helsinki-Pietari linjan tulevaisuus)

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Albert Näytä viesti
    Resiina keskusteluforumilla oletetaan mahdolliseksi tuojaksi m/s Paimpol´ia. Havainto tänään? Espanjan luoteisrannikolla. Ei vielä näy Helsingin odotettavien listalla.
    Kiitos Resiinalle!
    Näytti kyseinen purtilo olevan jo Tanskan edustalla tulossa, Perjantaina iltapäivästi pitäisi olla perillä. Helsingin satama ilmoittaa että 15.1. 8-23 olisi laivalle laituri, tosin satamasta ei tietoa. Tosin eipä taida Helsingissä olla paljon muita satamia kuin Vuosaari mihin kiskokulkineilla pääsee.

  8. #98

    Liittynyt
    24.07.2007
    Sijainti
    Nummi-Pusula (Lohja)
    Viestejä
    113

    oletus Vs: Oy Karelian Trains Ltd (Helsinki-Pietari linjan tulevaisuus)

    Vuosaaressahan se on, laituripaikka VED. Oli aikomuksena mennä ihmettelemään mutta työlogistista syistä jumituin konttorille.

  9. #99

    Liittynyt
    11.04.2008
    Viestejä
    136

    oletus Vs: Oy Karelian Trains Ltd (Helsinki-Pietari linjan tulevaisuus)

    Hyvä ettei VR luota uusiin kulkineisiinsa edes sen vertaa, että uskaltaisi siirrellä niitä kiskoilla ennen ensimmäistä huoltoa tai konepajakorjausta, kun näyttää maikkarin mukaan siirtävän junat maantiekuljetuksena Ilmalaan korjattavaksi.

  10. #100

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Oy Karelian Trains Ltd (Helsinki-Pietari linjan tulevaisuus)

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Timppak Näytä viesti
    Hyvä ettei VR luota uusiin kulkineisiinsa edes sen vertaa, että uskaltaisi siirrellä niitä kiskoilla ennen ensimmäistä huoltoa tai konepajakorjausta, kun näyttää maikkarin mukaan siirtävän junat maantiekuljetuksena Ilmalaan korjattavaksi.
    Joo, jokainen seitsemästä vaunusta yksittäin sähköveturilla Keravan kautta 35 km/h:n nopeudella, ja vain yksi siirto kerrallaan tunnelissa. Ehkä se on kuitenkin kätevämpää roudata kumipyörillä, vai mitä olette mieltä?

  11. #101
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Oy Karelian Trains Ltd (Helsinki-Pietari linjan tulevaisuus)

    Enpä lavettikuljetuksen kätevyydestä menisi takuuseen, kun kuljetusta on pitänyt pari kuukautta suunnitella ja matkan varrella pitää mm. liikennemerkkejä siirrellä. Ehkä iisimpää vetää Keravan kautta Ilmalaan, ollaanhan jo valmiiksi kiskoilla.
    Sakari Kestinen

  12. #102

    Liittynyt
    11.04.2008
    Viestejä
    136

    oletus Vs: Oy Karelian Trains Ltd (Helsinki-Pietari linjan tulevaisuus)

    Kyllähän ne vaunut saisi kytkettyä yhteen siellä satamassakin. Todennäköisin syy lienee, että kun kyseessä ei ole VR:n sisäinen siirto vaan Karelian Trainsin kuljetus, niin VR laskuttaisi tuollaisesta kiskoilla tehtävästä erikoiskuljetuksesta niin poskettoman hinnan että on halvempaa ajaa vaunujen kanssa jotain yli 50km kiertoreittiä pari vaunua kerrallaan läpi viikonlopun.

    http://www.vartti.fi/artikkeli/a6261...e-06af01148da8

  13. #103
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1004

    oletus Vs: Oy Karelian Trains Ltd (Helsinki-Pietari linjan tulevaisuus)

    Pari pätkää uutta Venäjän-junaa bongasimme tänään klo 11 jälkeen Kehä III:lla Vantaankosken paikkeilla.

  14. #104
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Oy Karelian Trains Ltd (Helsinki-Pietari linjan tulevaisuus)

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Pietari-Moskova -linjan Siemens-juna "Sapsan" aloittaa liikenteen nyt joulukuun puolivälissä.
    Sapsan-junat kuljettivat ensimmäisen kuukauden aikana 77000 matkustajaa.

  15. #105
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: VR vaihtoi vihreään

    Tuota, mitä ihmettä? VR:n Allegro-junien aikataulujen mukaan matka Kouvolasta Pietariin kestää 3:20 h mutta Pietarista Kouvolaan 1:22 h; Vainikkalassa ollaan vaikkei olla ehditty Viipuriinkaan. Voisiko joku selittää?
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 18.09.2010 kello 09:36. Syy: siirretty toiseen ketjuun

Vastaavia viestiketjuja

  1. Gråkallbanenin tulevaisuus
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 26
    Viimeisin viesti: 12.05.2014, 20:20
  2. Tampere - Pietari -yhteys
    kirjoittanut jawahl foorumissa Junat
    Vastauksia: 224
    Viimeisin viesti: 19.12.2012, 13:14
  3. Tampere-Pietari pikavuoro
    kirjoittanut C3P foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 18.01.2010, 16:30
  4. Rantaradan tulevaisuus
    kirjoittanut Murzu foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 30.06.2008, 12:59
  5. Lahti Eaglen tulevaisuus?
    kirjoittanut TAKAMOOTTORI foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 09.12.2007, 16:12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •