Uudet aikataulut 9.12.2007

JSL

Liittynyt
31 Heinäkuu 2005
Viestit
829
Tutkiskelin eräältä toiselta sivustolta saamani vihjeen perusteella VR-matkahausta junia. Näyttää siltä että aamun pikajuna Ouluun muuttuu IC2-vuoroksi. Samaten 1930 lähteväksi on merkitty IC2 931 Tampereelle. Taitaa enteillä vanhemman kaluston romuttamista.
 
Junatyyppimuutoksia 9.12. alkaen matkahaun ennakkoaikatauluissa:
Hki-Ol: 41 IC->S, 60 IC->S
Tku-Ol: 905 P->IC2, 934 P->IC2
Tpe-Jy: 85 S->IC2, 88 S->IC2
Hki-Tku: 155 IC2->P, 156 IC2->P
 
Myös varsin hyvää palvelua ollaan saamassa Pendolinoon 41. Polkupyöräkuljetus, työskentelyhyttiä ja lasten leikkitilaa kertoo matkahaku :D . Asemiakin tulee olemaan reilusti. Vaikuttaisi kovasti IC:ltä palveluiden, nopeuden ja asemien perusteella...
 
Myös varsin hyvää palvelua ollaan saamassa Pendolinoon 41. Polkupyöräkuljetus, työskentelyhyttiä ja lasten leikkitilaa kertoo matkahaku :D . Asemiakin tulee olemaan reilusti. Vaikuttaisi kovasti IC:ltä palveluiden, nopeuden ja asemien perusteella...

VR:llä on AINA tuollaisia virheitä ennakkoaikatauluissa. Junatyyppi kumminkin joka tapauksessa vaihtuu, palvelut päivittyy jäljessä sitten joskus.
 
VR:llä on AINA tuollaisia virheitä ennakkoaikatauluissa. Junatyyppi kumminkin joka tapauksessa vaihtuu, palvelut päivittyy jäljessä sitten joskus.

Jospa VR keskittyisi aikataulumuutosten sijaan siihen että junat pysyisivät edes nykyisissä aikatauluissan.

t. Rainer
 
Näyttää siltä että aamun pikajuna Ouluun muuttuu IC2-vuoroksi.

Siltähän tuo näyttää tällä hetkellä, mutta kyseessä on kyllä InterCity-juna. Tuossa on virhe. Turun ja Tampereen välille on kyllä tulossa ensimmäistä kertaa InterCity2-junakin.

Tuon junaparin 905/934 muuttaminen InterCityksi tullee vaikuttamaan täsmällisyyteen kyseisellä junalla, kun sivuovien sulkeminen onnistuu kaukokäytöllä. P905/934 (ennen P51/54) kulkemista vaikeutti huomattavasti se, että konduktöörit joutuivat kulkemaan jopa 15 vaunuisen junan sivuovet kiinni ennen matkan jatkamista. Kun tähän lisättiin aikatauluun varattu minuutin pysähdysaika asemille se oli tuhoon tuomittu ajatus täsmällisyyden kannalta. Lisätään vielä, että yhteys tulee muuttumaan vaihdolliseksi Tku-Ol-Tku matkustajille. Vaihto tapahtuu Tampereella Helsinki-Oulu-Helsinki InterCity-junapariin 43/58.
 
Viimeksi muokattu:
P905/934 (ennen P51/54) kulkemista vaikeutti huomattavasti se, että konduktöörit joutuivat kulkemaan jopa 15 vaunuisen junan sivuovet kiinni ennen matkan jatkamista. Kun tähän lisättiin aikatauluun varattu minuutin pysähdysaika asemille se oli tuhoon tuomittu ajatus täsmällisyyden kannalta.

Tuo on varmaan totta, että pitkät junat kannattaa juuri tuon takia ajaa aina jos mahdollista, IC-kalustolla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nythän on tulossa palvelukseen 20 uutta kaksikerrosvaunua ja ihme olisi, ellei niitä käytettäisi juuri uusien IC2-runkojen muodostamiseen. IC-runkojen lukumäärä tuskin nykyisestä 15:stä paljoa lisääntyy.
 
Junatyyppimuutoksia 9.12. alkaen matkahaun ennakkoaikatauluissa:
Hki-Ol: 41 IC->S, 60 IC->S
Tku-Ol: 905 P->IC2, 934 P->IC2
Tpe-Jy: 85 S->IC2, 88 S->IC2
Hki-Tku: 155 IC2->P, 156 IC2->P

Nyt kun IC41 ja IC60 muuttuvat Pendolinoiksi? Niin luultavasti InterCity 47:n runko palvelee sitten seuraavan päivän InterCity 54 junana.
 
Eli ymmärsinkö oikein, että nykyisen suoran P406/934 Rovaniemi-Oulu-Turku yhteyteen tulee peräti 2 vaihtoa? Sehän on aika iso miinus kyllä, toisaalta en tiedä kuinka moni Rovaniemeltä Turkuun päivisin menee. Nyt kun Tampere-Turku välille tulee niitä IC2:sia niin näkyyköhän se jo matka-ajassa? Eikös tuota kyseistä rataosuutta ole myös peruskorjattu, joten se pitäisi olla kunnossa ja valmiina kovempiin nopeuksiin.
 
Nyt kun Tampere-Turku välille tulee niitä IC2:sia niin näkyyköhän se jo matka-ajassa? Eikös tuota kyseistä rataosuutta ole myös peruskorjattu, joten se pitäisi olla kunnossa ja valmiina kovempiin nopeuksiin.

Niin.. Mutta eipä siellä nopeuksia paljoo nosteta niin kauan, kun 1. Ajetaan Sr1:llä osa vuoroista 2. Rata kunnostetaan 200km/h nopeudelle. Pikajunillakin päästään 160. Muutama minuutti voi toki tulla asemilta pois.
 
Niin.. Mutta eipä siellä nopeuksia paljoo nosteta niin kauan, kun 1. Ajetaan Sr1:llä osa vuoroista 2. Rata kunnostetaan 200km/h nopeudelle. Pikajunillakin päästään 160. Muutama minuutti voi toki tulla asemilta pois.

Oliko se nyt niin, että Maaria-Turku välillä nousee nopeus 120 -> 140 km/h jolloin koko rata on 140 km/h rataa. Kuinkakohan pitkäksi aikaa nuo nykyiset ratatyönaikaiset aikataulut jäävät käyttöön... tällä hetkellä tuon radan junat saapuu usein Turkuun/Tampereelle 5-10 minuuttia etuajassa ja parhaimmillaan Tampereelta 28 minuuttia myöhässä lähtenyt P 924 saapui Turkuun 9 minuuttia etuajassa saaden taulua kiinni 37 minuuttia Tpe-Tku välillä... ;)
 
Takaisin
Ylös