Sivu 1 / 4 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/46

Viestiketju: VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu

  1. #1
    Jpl
    Jpl ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    18.12.2005
    Sijainti
    Tampere, Nekala
    Viestejä
    128

    oletus VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu

    Jos jotakuta asia kiinnostaa, tässä nettiin eksynyttä tietoa tulevista VR Oy:n kalustomuutoksista.

    Dv12: hylätään koko sarja 192 kpl vuosina 2014 - 2030
    Sr1: hylätään koko sarja 110 kpl vuosina 2014 - 2024
    Dr14: hylätään koko sarja 24 kpl vuosina 2019 - 2025

    Uusia sähkövetureita hankitaan vuodesta 2013 alkaen ja uusia dieselvetureita vuodesta 2014 alkaen. On mielenkiintoista nähdä, millaisia tulee...

    Dr16- ja Sr2- veturit jatkavat käytössä vielä vuoden 2030 jälkeenkin.

    Lähde RHK. Sivulta 24, http://www.rhk.fi/@Bin/1848490/07103...itelma_AkH.pdf

  2. #2
    otto s avatar
    Liittynyt
    22.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    613

    oletus Vs: VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jpl Näytä viesti
    Dv12: hylätään koko sarja 192 kpl vuosina 2014 - 2030
    http://www.rhk.fi/@Bin/1848490/07103...itelma_AkH.pdf
    Miten Dv12-sarja voi kestää noin pitkään? Vaikka sitä saneeratteisiinkin, niin eivät kai nuo sentään noin kauaa kestä? Kuitenkin silloin sitä ikää voi olla jo yli 60 vuotta joillakin yksilöillä, mitkä sinne asti selviytyvät.

    Ja Dr16.. Vaikka onkin tyylekkäin tällä hetkellä liikenteessä oleva veturi, niin eikai sitä sen takia viitsitä huoltaa montaakymmentä vuotta vielä. Kuitenkaan ei niin toimiva sarja ole tainnut olla...

  3. #3
    Kotkalainen avatar
    Liittynyt
    06.01.2006
    Sijainti
    Helsinki/Kotka
    Viestejä
    334

    oletus Vs: VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut otto s Näytä viesti
    Miten Dv12-sarja voi kestää noin pitkään? Vaikka sitä saneeratteisiinkin, niin eivät kai nuo sentään noin kauaa kestä? Kuitenkin silloin sitä ikää voi olla jo yli 60 vuotta joillakin yksilöillä, mitkä sinne asti selviytyvät.
    Eikö jossain mainittu, että 25-sarjaa tullaan käyttämään vuoteen 2020 asti vai vieläkin pitemmälle, joten vaikuttaa, että niiden on kestettävä.
    Kotkalaisen kuvia my operassa kuvat.fi:ssä

  4. #4
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu

    Helposti Dv12-vetureilla ajaa pitkään. Osia saa helposti kun purkaa aina kaikkein romuimman veturin varaosiksi. Luulenpa että niiden tilalle ei välttämättä hankita mitään, mikäli yksityiset valtaavat elintilaa riittävästi.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 24.11.2007 kello 22:21. Syy: kiroilu pois

  5. #5

    Liittynyt
    04.12.2006
    Viestejä
    122

    oletus Vs: VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu

    Uusien sähkövetureiden hankinta menee yllättävän pitkälle. Jos Lahti - Luumäki -osuuden perusparannus valmistuu aikataulussa, niin nopeille vetureille olisi tarvetta jo ennen vuotta 2013 ja jo nytkin idän IC:t voisivat kulkea Lahteen saakka nopeammin, jos vain olisi sopivia vetureita.

  6. #6
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu

    Olisko Sr2:sia vaikea saada jostain pajasta lisää? Euroopassa olisi myös muita valmiita vetureita, kuten Br101 ja Eurosprinter-perhe (esim. Taurus ja Br152).

  7. #7
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu

    Onko Dv12 hävittämisille konkreettista suunnitelmaa? Joskus puhuttiin että 25-sarja oli jo tarkoitus poistaa käytöstä ja siitä johtui se, ettei niihin tehty samaa saneerausta kuin uudemmille koneille. Toisaalta voi kysyä onko 26- ja 27-sarjoille tulossa 25-sarjan tason "entisöintiä"? Entisöinnillä tarkoitan veturin purkua osiksi ja kokoamista täyskorjatuista osista.

  8. #8
    Kotkalainen avatar
    Liittynyt
    06.01.2006
    Sijainti
    Helsinki/Kotka
    Viestejä
    334

    oletus Vs: VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    Toisaalta voi kysyä onko 26- ja 27-sarjoille tulossa 25-sarjan tason "entisöintiä"? Entisöinnillä tarkoitan veturin purkua osiksi ja kokoamista täyskorjatuista osista.
    Jossain netissä tuli kerran vastaan sellainen juttu, että 25-sarjan saneerauksen jälkeen 26-sarjaa kohtaisi samanlainen saneeraus. Pitääkö paikkaa, sitä en tiedä.
    Kotkalaisen kuvia my operassa kuvat.fi:ssä

  9. #9

    Liittynyt
    04.12.2006
    Viestejä
    122

    oletus Vs: VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu

    VR:ltä on viestitetty, että saneerattava 2500-sarja hylätään viimeiseksi, eikä muille sarjoille tehdä yhtä mittavaa kunnostusta. Koska veturit 2501 - 2568 on valmistuneet vuosina 1963 - 66, tietää se niille yli 60:n vuoden käyttöaikaa, mikä on dieselveturille erittäin pitkä aika - etenkin jos moottoreita ei todella aiota uusia.

  10. #10
    Ollli-tajua avatar
    Liittynyt
    04.07.2007
    Sijainti
    Varkaus
    Viestejä
    23

    oletus Vs: VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut otto s Näytä viesti
    Ja Dr16.. Vaikka onkin tyylekkäin tällä hetkellä liikenteessä oleva veturi, niin eikai sitä sen takia viitsitä huoltaa montaakymmentä vuotta vielä. Kuitenkaan ei niin toimiva sarja ole tainnut olla...
    Viat ollaan korjattu jo.

  11. #11
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu

    Veturimies 4/2007: Dv12 26-sarjaan samanlaiset ovet kuin entisöidyissä 25:issa. Lehti vahvistaa myös 25:sten säilymisen pisimpään. Johtopäätös: 27-set paalataan ensin?

  12. #12
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu

    Liittynee ohuesti aiheeseen: Veturimies 2/2008 ovat huolissaan siitä, että Valtio haluaa ottaa VR Radalta työkoneet pois ja siirtää ne leasing-yhtiöön. Nähdäänköhän samanlaista järjestelyä linjavetureissa ja vaikuttaakohan se niiden käyttöikään ja uusiin veturihankintoihin. Uusimmat IC2:sethan ovat jonkin rahoitusyhtiön tahi vastaavan.

  13. #13
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu

    Tuleekohan http://vaunut.org/kuva/56548 2519:stä ensimmäinen poistettava Dv12-runko?
    Muotoilin asian noin, koska varaosia tuosta vielä saa paljon.

  14. #14
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    Tuleekohan http://vaunut.org/kuva/56548 2519:stä ensimmäinen poistettava Dv12-runko?
    Ymmärtääkseni asian laita on juurikin tämä. Saman lähteen mukaan ensimmäinen hylättävä Sm1-runko olisi 6008+6208.

  15. #15
    jodo avatar
    Liittynyt
    05.03.2008
    Viestejä
    335

    oletus Vs: VRO:n vetureiden hylkäys- ja hankinta-aikataulu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Ymmärtääkseni asian laita on juurikin tämä. Saman lähteen mukaan ensimmäinen hylättävä Sm1-runko olisi 6008+6208.
    Ja mitäs sille nollakasille kävikään? Riksussa se kuukausi sitten seisoi ohjausvaunun ja moottorivaunun väli poikki.

Sivu 1 / 4 1234 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. M 300 -hankinta
    kirjoittanut Albert foorumissa Metrot
    Vastauksia: 303
    Viimeisin viesti: 03.05.2016, 18:04
  2. HSL: Linjan 731 aikataulu muuttuu 29.11.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 22.11.2010, 10:20
  3. HSL: Linjan 615 aikataulu muuttuu 18.1.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 29.01.2010, 10:51
  4. HSL: Linjan 613 aikataulu muuttuu 8.2.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 27.01.2010, 14:00
  5. 2-kerrosvaunujen (IC) hankinta etenee
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Junat
    Vastauksia: 14
    Viimeisin viesti: 10.04.2006, 11:08

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •