Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/35

Viestiketju: VR 150 vuotta (1862-2012) ideointia

  1. #16

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: VR 150 vuotta (1862-2012) ideointia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut otto s Näytä viesti
    Voisiko onnistua vaikka kuukauden ajan sellainen erikoisjuna vanhalla höyryveturilla + vaunuilla Helsingistä Hämeenlinnaan ja takaisin samalla aikataululla, kun se 1862 oli.
    Tämän viestin mukaan matka kesti sillä aikataululla 4 h 40 min. Mitenkähän ihmeessä tuollainen saataisiin rataverkolle vielä mahtumaan, kun yli kymmenen oikean junan täytyy päästä sen ohi. Onko yhtään A-sarjan veturia muutenkaan jäljellä?

  2. #17
    otto s avatar
    Liittynyt
    22.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    613

    oletus Vs: VR 150 vuotta (1862-2012) ideointia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Tämän viestin mukaan matka kesti sillä aikataululla 4 h 40 min. Mitenkähän ihmeessä tuollainen saataisiin rataverkolle vielä mahtumaan, kun yli kymmenen oikean junan täytyy päästä sen ohi. Onko yhtään A-sarjan veturia muutenkaan jäljellä?

    Niin. Mutta kyllähän se pystyisi päästämään nopeammat junat (lue: kaikki) ohi sivuraiteilla odottaen ja asemien sivuraiteilla. Tuo kuitenkin olisi ainakin omasta mielestäni varsin hieno tapa juhlistaa VR:n syntymäpäivää.

  3. #18
    Epa
    Epa ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    05.09.2007
    Viestejä
    201

    oletus Vs: VR 150 vuotta (1862-2012) ideointia

    Junien Yö ainakin kuulostaisi juhlavuoteen sopivalta. Yöliikennettä olisi yhden viikonlopun normaalia laajemmin rataverkolla kautta Suomen. Junissa ja asemilla laulua, soittoa ja muuta kivaa ohjelmaa. Maaliskuun lopulle tämä hieman karnevaalihengessä sopisi. Itse merkkipäivänä 17. maaliskuuta ulkonakin on jo valoisaa noin klo 6.00-19.00, usein kauniita poutapäiviä ja täysikuu saattaa vielä osua kohdalle. Voihan Junien Yö olla toki muulloinkin juhlavuoden aikana. Matkalippuna olisi jokin Lomapassin tyyppinen viritys, jolla saisi matkustaa rajattomasti koko viikonlopun.
    Viimeisin muokkaaja Epa; 22.01.2008 kello 20:07.

  4. #19
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: VR 150 vuotta (1862-2012) ideointia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut otto s Näytä viesti
    Niin. Mutta kyllähän se pystyisi päästämään nopeammat junat (lue: kaikki) ohi sivuraiteilla odottaen ja asemien sivuraiteilla. Tuo kuitenkin olisi ainakin omasta mielestäni varsin hieno tapa juhlistaa VR:n syntymäpäivää.
    Noita pikkuasemia ja sivuraiteita riittää kyllä aika paljon Hämeenlinnaan. Useilla asemilla on raiteita enemmän kuin kaksi. Esimerkiksi Pasila,Tikkurila,Kerava,Järvenpää,Jokela,Hyvinkää, Riihimäki jne. Olisi hienoa, jos juna saataisiin vielä alkuperäisen aikataulun mukaan mikä silloin noin 146 vuotta sitten oli.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  5. #20
    Epa
    Epa ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    05.09.2007
    Viestejä
    201

    oletus Vs: VR 150 vuotta (1862-2012) ideointia

    Rautatieiltamat sopisivat juhlavuoteen. Uudenkylän seurantalo tulee paikkana mieleen.

  6. #21

    Liittynyt
    04.12.2006
    Viestejä
    122

    oletus Vs: VR 150 vuotta (1862-2012) ideointia

    Uusia raskaita höyryvetureita tuskin tarvitsee juhlia varten kunnostaa lisää, kunhan nyt käyttökuntoiset Hr1:et pidetään leimassa. Ongelma kaluston osalta on se, ettei vanhaa - yli 100-vuotiasta - leveäraidekalustoa ole yhtään ajokuntoisena. "Elävä" rautatiehistoriamme alkaa oikeastaan vasta 1940-luvulta.

    Junissa ja asemilla voitaisiin esitellä eri aikojen juna-aikatauluja ja mainosjulisteita. Näyttelyjuna 100-vuotisjuhlien tapaan voisi kiertää rataverkolla ja asemilla järjestettäisiin yleisötilaisuuksia.

  7. #22
    Jpl
    Jpl ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    18.12.2005
    Sijainti
    Tampere, Nekala
    Viestejä
    128

    oletus Vs: VR 150 vuotta (1862-2012) ideointia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Mitäs jos kootaan nyt tänne ideoita tässä jonkusen ajan, sitten joku koostaa parhaimmat ja lähettää listan vr:lle?
    Lista kannattaa lähettää jonnekin muualle, kuin VR:lle! Suomessa kun ollaan.

  8. #23
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: VR 150 vuotta (1862-2012) ideointia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Olisi hienoa, jos juna saataisiin vielä alkuperäisen aikataulun mukaan mikä silloin noin 146 vuotta sitten oli.
    Alkuperäisiä väliasemia Helsingistä Hämeenlinnaan olivat tiettävästi vain Dickursby, Träskända, Hyvinge ja Turenki.

  9. #24

    Liittynyt
    24.01.2008
    Viestejä
    10

    oletus Vs: VR 150 vuotta (1862-2012) ideointia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jouni Seilonen Näytä viesti
    Alkuperäisiä väliasemia Helsingistä Hämeenlinnaan olivat tiettävästi vain Dickursby, Träskända, Hyvinge ja Turenki.

    Myös Riihimäki oli aikataulussa alusta alkaen mukana junien pysähtymispaikkana vaikka ei varsinainen asema silloin vielä ollutkaan.

  10. #25
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: VR 150 vuotta (1862-2012) ideointia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jouni Seilonen Näytä viesti
    Turenki.
    Turengi... Se on sitä "ruotsia"

  11. #26

    Liittynyt
    08.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    374

    oletus Vs: VR 150 vuotta (1862-2012) ideointia

    Sr1 "retromaalauksessa"? http://vaunut.org/havainto.php/4077 .

  12. #27

    Liittynyt
    28.08.2005
    Viestejä
    156

    oletus Vs: VR 150 vuotta (1862-2012) ideointia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lari Nylund Näytä viesti
    Sr1 "retromaalauksessa"? http://vaunut.org/havainto.php/4077 .
    <mauttomuus>Entäs Sr2 alkuperäisen Sr1:n väreissä ja kuvioissa?</mauttomuus>

    Tai yksi Pendorunko teipattuna VR:n historiaa esittävin valokuvin niin, että junan toisessa päässä on jokin kuva vuodelta 1862, toisessa vuodelta 2012 ja välissä sitten merkittävimmistä aiheista siltä välilltä?

    Tai vaikka niin, että se Pendo teipataan kokoaan höyryveturivetoiseksi junaksi?

    Ja tietysti teemaviikko, jolloin ravintolavaunuista saa olutta vain ruuan kanssa.
    Viimeisin muokkaaja tkunnas; 12.03.2008 kello 21:16.

  13. #28
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: VR 150 vuotta (1862-2012) ideointia

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkunnas Näytä viesti
    Ja tietysti teemaviikko, jolloin ravintolavaunuista saa olutta vain ruuan kanssa.
    Ruoaksi riittää, kuten tunnettua, makkaravoileipä.

    Ja kuten tunnettua, kerran tapahtui niin, että oudompi oluen ostaja oli syönyt leivän ja valittanut sen "eilisen mausta" henkilökunnalle. Joka tuohtuneena ilmoitti, että ei sitä olisi saanut syödä. Se/Ne leivät toimivat päivästä toiseen olutlasin lisäkkeenä ja palautettiin keittiöön tyhjän lasin kera. Ja vaikka tämä kuulostaa nykyaikana vitsiltä, näin oli. Ei kuitenkaan Matkaravinnon vaunussa.

  14. #29
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: VR 150 vuotta (1862-2012) ideointia

    Juu, tuo juttu pilaantuneesta leivästä kulkee pitkin Suomea, tiedän monta automiestä, joka kertoo samaa tarinaa.

  15. #30

    Liittynyt
    28.08.2005
    Viestejä
    156

    oletus Vs: VR 150 vuotta (1862-2012) ideointia

    Nuo kierrätysleivät voisi tehdä muovista.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Liikennöintisuunnitelma 2011-2012
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 23.05.2011, 22:55
  2. Vakiovuoroliikenne Pirkanmaalla 2011-2012
    kirjoittanut deepthroat foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 19.03.2011, 22:48
  3. Ideointia linjoille 20 ja 6
    kirjoittanut cseres foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 24.01.2008, 10:56
  4. Ideointia Suomen suurnopeusrataverkosta
    kirjoittanut kemkim foorumissa Junat
    Vastauksia: 42
    Viimeisin viesti: 16.01.2007, 00:21
  5. HKL:n tavoitteet vuodelle 2012
    kirjoittanut JE foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 18.09.2005, 19:08

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •