Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-22/22

Viestiketju: Helsingin lähijunaliikenteen muutokset 2009

  1. #16
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: Helsingin lähijunaliikenteen muutokset 2009

    Onkohan 150 000€ yhtä Sm1 yksikköä kohti, kun en oikein saa siitä paperista selvää..

  2. #17
    Eki
    Eki ei ole kirjautuneena
    Eki avatar
    Liittynyt
    11.07.2005
    Viestejä
    191

    oletus Vs: Helsingin lähijunaliikenteen muutokset 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    Onkohan 150 000€ yhtä Sm1 yksikköä kohti, kun en oikein saa siitä paperista selvää..
    Kyllähän ne melko suurta panostusta vaativat, jos niistä oikein timmejä halutaan, mutta epäilen sitä halua... Suurin ongelmahan niissä taitaa olla telit, jotka ovat melko finaalissa, niille kun ei ole tehty kovin suuria korjauksia, koska on oltu siinä uskossa, että pataan joutuminen tapahtuu näillä hetkillä. Eikä varaosiakaan taida saada enää edes tekniikan museosta. Toinen ongelmakohta ovat korit, jotka alkavat joittenkin yksilöitten kohdalla olemaan melko lohduttomassa kunnossa. Muuten varsinainen perustekniikka on kunnossa ja luotettavaa verrattuna vaikkapa johonkin 30 vuotta uudempaan kalustoon.

  3. #18
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1000

    oletus Vs: Helsingin lähijunaliikenteen muutokset 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Silloin kun asuin Pohjois-Vantaalla, K-junien reitin varrella, niin kirosin kyllä sitä kun K-junien pysähdyspaikkoja lisättiin niin että ensin lisättiin Puistola, ja sitten Oulunkylä, kun ennen oli pääsyt suht haipakkaa.
    Vanhimmat vantaalaiset vielä muistavat senkin, kun K-juna viuhui pysähtymättä Tikkurilasta Pasilaan. Siihen nähden aika merkittävä matka-ajan pidennys tulee, jos joka laiturille pysähdytään.

    Itse asun Tikkurilan aseman vaikutuspiirissä ja täytyy tunnustaa, että yleensä hakeudun R-, H- ja Z-junille. Matka-ajat nykyään ovat 14 min noilla pitkän matkan junilla (jopa 10 min, jos ovat myöhässä), 18 min K:lla ja 21 min I:llä. I siis pidentää matka-aikaa pahimmillaan 50 %.

  4. #19

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Helsingin lähijunaliikenteen muutokset 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Vanhimmat vantaalaiset vielä muistavat senkin, kun K-juna viuhui pysähtymättä Tikkurilasta Pasilaan. Siihen nähden aika merkittävä matka-ajan pidennys tulee, jos joka laiturille pysähdytään.

    Itse asun Tikkurilan aseman vaikutuspiirissä ja täytyy tunnustaa, että yleensä hakeudun R-, H- ja Z-junille. Matka-ajat nykyään ovat 14 min noilla pitkän matkan junilla (jopa 10 min, jos ovat myöhässä), 18 min K:lla ja 21 min I:llä. I siis pidentää matka-aikaa pahimmillaan 50 %.
    Silloin joskus viime vuosituhannella kun olin vielä korsolainen rupesin käyttämään tiheämmin 731-linjaa ihan vaan sen takia, että sen pysäkki oli hieman asemaa lähempänä ja matka-ajassa ei K-junan lisäpysähdysten ja puolivälissä Pasilaa olevien laiturien jälkeen ollut oikein mitään eroa. Korso on isohko asema ja kaukana, mielestäni joku tai jotkin R/H/Z sarjasta voisi pysähtyä siellä.

  5. #20
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Helsingin lähijunaliikenteen muutokset 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Sm1-junien romutusajankohtaa siirretään myöhemmäksi sijoittamalla niitä lyhyisiin kalustokiertoihin, jolloin niiden kilometrisuorite on mahdollisimman pieni. Lisäksi Sm1:ien käyttöiän jatkamisen vuoksi varaudutaan 150 000 euron investointeihin (lue: remontteihin).
    Tämä on vähän samantyylinen muutos kuin HKL-Bussiliikenteellä tapahtui kilpailutuksen edetessä. Vielä 1990-luvun lopussa korkeassa vuorossa oli mikä tahansa korkea ja matalassa vuorossa mikä tahansa matala. Saattoi olla niin, että sunnuntaina esim. Itäkeskuksen ja Herttoniemen liityntälinjoilla pyöri vanhimpia 86-vuosikerran autoja hyvinkin suuri määrä samaan aikaan kun uudemmat, esim. 91-vuosimallin autot seisoivat hallilla, koska ne nyt sattuivat olemaan ruuhkavuoroissa.

    Nythän kalustokierrossa, joka on merkitty Sm1/2-kalustolla ajettavaksi, voi olla mikä tahansa 100:sta yksiköstä eli esim. nuhraantunut, 1960-luvun lopussa valmistunut ja 1997 peruskorjattu ensimmäisen sarjan (6001-6005) yksikkö tai sitten 1980-luvun alussa valmistunut ja tänä vuonna peruskorjattu yksikkö.

    Huolto tietenkin vastustaa tätä muutosta, kun ei voi enää sijoittaa mitä tahansa runkoa minne tahansa, mutta kyllä niiden juuri peruskorjattujen pitää nimenomaan ajaa mahdollisimman paljon päivän aikana ja väsyneimpien yksiköiden vaikka sitten yksi sivu ruuhkassa.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  6. #21
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: Helsingin lähijunaliikenteen muutokset 2009

    Onhan Tukholman T-baanallakin pääasiallisena kalustona C20 ja päiväsaikaan tiheämmän välin vuoroja ajetaan vanhoilla romu-Cx-illä.

  7. #22
    Eki
    Eki ei ole kirjautuneena
    Eki avatar
    Liittynyt
    11.07.2005
    Viestejä
    191

    oletus Vs: Helsingin lähijunaliikenteen muutokset 2009

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Huolto tietenkin vastustaa tätä muutosta, kun ei voi enää sijoittaa mitä tahansa runkoa minne tahansa, ...
    Aha..? Kas, kun ei ole tullut tuollaista vastaan...

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. YTV:n ja HKL:n talviaikataulut/reitit 2009-2010 ja muutokset
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 85
    Viimeisin viesti: 16.11.2009, 18:24
  2. YTV:n ja HKL:n kesäaikataulut/reitit 2009 ja muutokset
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 25
    Viimeisin viesti: 24.06.2009, 23:25
  3. Muutokset kaukoliikenteessä 1.6.2009 alkaen
    kirjoittanut Epa foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 21.05.2009, 17:26
  4. Muutokset kaukoliikenteessä 1.1.2009 alkaen
    kirjoittanut killerpop foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 28.01.2009, 00:28
  5. YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2008-2009 ja muutokset
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 49
    Viimeisin viesti: 13.08.2008, 06:43

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •