Sivu 1 / 4 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/47

Viestiketju: Sm5:ien sijoittelu eri linjoille

  1. #1

    Liittynyt
    11.04.2008
    Viestejä
    136

    oletus Sm5:ien sijoittelu eri linjoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    FLIRT-junat ovat vain ja yksinomaan YTV-alueen sisäiseen liikenteeseen. Eli eivät tule kulkemaan Helsingin-Espoon-Kauniaisten-Vantaan ulkopuolella. Jos YTV joskus laajenee, se on sitten sen ajan murhe. Ehkä joskus siis jopa Kirkkonummelle ja Keravalle?

    VR ei ole tiettävästi hankkimassa FRIRTejä, eli entisillä malleilla pitää pärjätä toistaiseksi.
    Tässä olen ihan samaa mieltä, Sm4:set soveltuvat juuri tällaiseen Z-juna käyttöön nopealla radalla ja suhteelisen harvalla pysäkkivälillä vallan mainiosti.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 17.04.2008 kello 22:12. Syy: jaettu omaksi ketjukseen

  2. #2
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Matkustajaliikenteen vapautuminen 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Timppak Näytä viesti
    Tässä olen ihan samaa mieltä, Sm4:set soveltuvat juuri tällaiseen Z-juna käyttöön nopealla radalla ja suhteelisen harvalla pysäkkivälillä vallan mainiosti.
    Pitkissä linjoissa on se (positiivinen) ongelma, että ne täyttyvät loppupäästään sitä nopeammin, mitä päätepysäkki lähestyy. Loppupään asukkaat eivät käytä hitaita junia, kun nopeampiakin on tarjolla.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  3. #3

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Matkustajaliikenteen vapautuminen 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    FLIRT-junat ovat vain ja yksinomaan YTV-alueen sisäiseen liikenteeseen. Eli eivät tule kulkemaan Helsingin-Espoon-Kauniaisten-Vantaan ulkopuolella. Jos YTV joskus laajenee, se on sitten sen ajan murhe. Ehkä joskus siis jopa Kirkkonummelle ja Keravalle?
    YTV-liikennehän on jo laajentunut Keravalle ja Kirkkonummelle. Eivätköhän ne Flirtit tule käyttööön ensisijaisesti niille kaupunkiratalinjoille joilla vaaditaan eniten kapasiteettia, ja yksi niistä se olisi ainakin omien kokemuksieni mukaan Helsingin ja Keravan välinen.

    t. Rainer

  4. #4
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: Matkustajaliikenteen vapautuminen 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    YTV-liikennehän on jo laajentunut Keravalle ja Kirkkonummelle.
    Mikäli on uskominen Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy:n edustajan lausumaan äskettäisessä SRHS:n kerhoillassa, niin FLIRT on erityisen hyvä juna Kehäradalle. Jos niitä vielä liikenee A- ja E-juniin, niin se on siinä! Ja olettaen, että I- ja M-sulautetaan Kehäradalla yhteen.

    Kirkkonummi ja Kerava eivät kuulu YTV:aan.

  5. #5
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Matkustajaliikenteen vapautuminen 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Kirkkonummi ja Kerava eivät kuulu YTV:aan.
    Kirkkonummi ja Kerava ovat niin lähellä YTV-aluetta, että on pelkästään järkevää laittaa Flirt-junia K-, S- ja U-junavuoroihin. Pidempien matkojen junissa voidaan Sm4-junia käyttää. Hallinnolliset rajat eivät saisi estää järkeviä päätöksiä.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  6. #6
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Matkustajaliikenteen vapautuminen 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Kirkkonummi ja Kerava ovat niin lähellä YTV-aluetta, että on pelkästään järkevää laittaa Flirt-junia K-, S- ja U-junavuoroihin. Pidempien matkojen junissa voidaan Sm4-junia käyttää. Hallinnolliset rajat eivät saisi estää järkeviä päätöksiä.
    Flirtejä ei tulee niin montaa (oliko 32 yksikkoä), että riittäisivät kaikille pätkille ja kuten nimimerkki Compactkin totesi ne tulevat yksinomaa YTV:n tilaamaan kaupunkijunaliikenteeseen, eivät siis VR:n lähiliikenteeseen. Kehäradan valmistuttua ne tulevat varmasti kaikki tarpeeseen.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  7. #7

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Matkustajaliikenteen vapautuminen 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Mikäli on uskominen Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy:n edustajan lausumaan äskettäisessä SRHS:n kerhoillassa, niin FLIRT on erityisen hyvä juna Kehäradalle. Jos niitä vielä liikenee A- ja E-juniin, niin se on siinä! Ja olettaen, että I- ja M-sulautetaan Kehäradalla yhteen.
    Se on selvä että Martinlaakson M-linja on vähintään yhtä kuormitettu kuin pääradan K-linja, mutta jos Kehärata kokonaisuudessaan on käytössä vasta 2013 paikkeilla, niin tilatut Flirtit ovat ehtineet valmistua jo ennen sitä, ja varmaan löytäneet paikkansa siellä missä niistä eniten on tarvetta. Ei kai niitä hallissa seisoteta?

    Ja jos niitä tosissaan tarvitaan sitten enemmän, niin sitten vaan tilaamaan lisää.

    t. Rainer

  8. #8
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: Z-junien tappiollisuus

    Ettei menisi selvän asian jankkaamiseksi, niin vielä kerran:

    FLIRTit tulevat vain YTV-alueen juniin, eivät Keravalle eivätkä Kirkkonummelle, saati pitemmälle. Ja ennen Kehärataa ne kaikki aivan varmasti uppoavat hyvin A-E-M-I -juniin.

    FLIRTit omistaa YTV-alueen kaupungit - ja hieman VR:kin... eivät ulkopuoliset pitäjät. Vai sanoisiko että Handelsbanken...
    Viimeisin muokkaaja Compact; 17.04.2008 kello 19:14.

  9. #9
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Matkustajaliikenteen vapautuminen 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Flirtejä ei tulee niin montaa (oliko 32 yksikkoä), että riittäisivät kaikille pätkille ja kuten nimimerkki Compactkin totesi ne tulevat yksinomaa YTV:n tilaamaan kaupunkijunaliikenteeseen, eivät siis VR:n lähiliikenteeseen. Kehäradan valmistuttua ne tulevat varmasti kaikki tarpeeseen.
    Eikös YTV ole tilannut Keravan kaupunkiradan liikenteen? Vai onko se liikenne- ja viestintäministeriön ostamaa liikennettä? Epätasa-arvoiselta tilanteelta tuntuu, että pidemmän matkan lähijunissa on uudehkoja Sm4:sia, lyhyen matkan lähijuniin tulee uusia Flirtejä, mutta keskipitkän matkan lähijunissa kolisteltaisiin vanhoissa korkealattiaisissa Sm2-vaunuissa. Välipala noihin olisi saatava edes, jos ei muuta parannusta saadakaan aikaan. "Häviäjäasemiin", jotka eivät saa nauttia uusien junien kyydistä kuuluvat näillä näkymin siis Kirkkonummi, Tolsa, Jorvas, Masala, Luoma, Mankki, Koivukylä, Korso ja Savio.
    Viimeisin muokkaaja kemkim; 17.04.2008 kello 22:11.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  10. #10

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Matkustajaliikenteen vapautuminen 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    FLIRTit tulevat vain YTV-alueen juniin, eivät Keravalle eivätkä Kirkkonummelle, saati pitemmälle. Ja ennen Kehärataa ne kaikki aivan varmasti uppoavat hyvin A-E-M-I -juniin.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Eikös YTV ole tilannut Keravan kaupunkiradan liikenteen? Vai onko se liikenne- ja viestintäministeriön ostamaa liikennettä?
    Ainakin seutuliput kelpavat Keravalle asti, joten YTV:n laskuun sinne asti matkustetaan. Toinen juttu on, että Kerava ja Kirkkonummi eivät kuulu virallisesti YTV:hen, mutta jonkinlaisina "odotushuoneessa" olevina jäseninä ovat saaneet ostaa jo joukkoliikennepalveluja siltä.

    Ensi vuodeksihan suunnitellaan lisäksi isoa aikataulumuutosta pääradan junien osalta, niin että K ja I-junat korvataan N-junilla ruuhka-ajan ulkopuolella. Se tarkoittaisi kyllä sitä että Flirtejä tullaan näkemään myös Keravalle asti kulkevissa N-junissa, sanovat toiset mitä sanovat.

    t. Rainer
    Viimeisin muokkaaja vko; 18.04.2008 kello 16:54. Syy: lainaus korjattu; viestin ulkoasu

  11. #11

    Liittynyt
    08.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Sm5:ien sijoittelu eri linjoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Timppak Näytä viesti
    Tässä olen ihan samaa mieltä, Sm4:set soveltuvat juuri tällaiseen Z-juna käyttöön nopealla radalla ja suhteelisen harvalla pysäkkivälillä vallan mainiosti.
    Sm4 sopii mainiosti juuri tuollaisiin R- ja Z-juniin. Käytössä olevat Flirtit taas ovat parhaimmillaan lyhyillä aseman väleillä, joissa tarvitaan nopeaa kiihdytystä ja jarrutusta. Eiköhän Sm5:kin sikäli tule olemaan omimmillaan just parin kilometrin asemaväleillä sekä Kehäradan nousuissa ja laskuissa.

  12. #12
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    331

    oletus Vs: Sm5:ien sijoittelu eri linjoille

    Sm5 junia olisi kiva saada Tampere-Helsinki välillä liikennöiville R-junille

  13. #13
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Sm5:ien sijoittelu eri linjoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    Sm5 junia olisi kiva saada Tampere-Helsinki välillä liikennöiville R-junille
    Se ei valitettavasti kuulu YTV-liikenteen liikennealueeseen, johon Sm5-junat on hankittu.

  14. #14
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    07.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    525

    oletus Vs: Sm5:ien sijoittelu eri linjoille

    Luin YTV:n seudun joukkoliikennesuunnitelmasta 2010-2014, että sm1 ja sm2-junia ei tule kehäradalle, koska kustannussäästöjen takia rata on tehty niille sopimattomaksi. Aika tyhmää. Se sitoo sm5-kaluston aika tehokkaasti.
    Toisaalta lentokentälle pääsee aina laadukkaammin ja avarammin.

  15. #15

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Sm5:ien sijoittelu eri linjoille

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kolli Näytä viesti
    Luin YTV:n seudun joukkoliikennesuunnitelmasta 2010-2014, että sm1 ja sm2-junia ei tule kehäradalle, koska kustannussäästöjen takia rata on tehty niille sopimattomaksi. Aika tyhmää. Se sitoo sm5-kaluston aika tehokkaasti.
    Toisaalta lentokentälle pääsee aina laadukkaammin ja avarammin.
    Olisi mielenkiintoisaaa tietätä mikä se on joka estäisi vanhoilla sameilla ajamista kehäradalla? Onkohan se sama syy, liika kosteus, joka on hankaloittanut Sr1-vatureiden käyttöä Vuosaaren radalla? Tai sitten jokin paloturvallisuuteen liittyvä seikka?

    t. Rainer

Sivu 1 / 4 1234 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Linjoille 90B ja 93K uudet pysäkit
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.09.2010, 09:40
  2. HSL: Pysäkkimuutoksia U-linjoille 175 - 189
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 28.09.2010, 21:49
  3. HKL: Kiskotöistä poikkeusreittejä linjoille 3B ja 51
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 12.08.2009, 10:51
  4. HKL: Linjoille J32, J33, J35 ja J61 reittimuutoksia 30.3.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 17.03.2009, 14:00
  5. Ideointia linjoille 20 ja 6
    kirjoittanut cseres foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 24.01.2008, 10:56

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •