Muukon nykyinen kohtausraide on eri paikassa kuin vanha asema ja sivuraide. Vanha oli Ilottulan tasoristeyksen toisella puolella.
Morjens!
Milloin Muukon aseman rakennukset ja leveäraiteinen ratapiha on purettu? Kun katsoo Lappenrannan kaupungin karttasivuja (vuodelta 2008), niin siellä on ratapiha vielä piirretty. Minun havaintojeni perusteella en muista, että sitä olisi ollut enää 2000-luvulla ja puusto on jo aika iso siellä.
Joku kohtausraide siellä taitaa olla nykyään, mutta se lienee ollut rakennettu nyt viimeisinä vuosina?
Milloin henkilö- ja tavaraliikenne loppui asemalla?
Kapearaide Konnunsuolle purettiin 1961.
Ihmettelee: Skurubisin
Jatketaan viestiä vielä vähän.
Täällä on jotain vanhoja taloja, joita olen käynyt joskus katsomassa. Se seutu näytti kuitenkin kyllä aika rautatiemäiseltä. Kuuluuko se samaan Muukon asema-alueeseen, vai onko se vain "tavallinen" kiinteistö aseman vieressä?
Tässä kartassa näkee kuinka leveät raiteet ja aseman tie ovat vielä "paikoillaan".
Kävikö Konnunsuon juna Ilottulantien toisella puolen kääntymässä ennen asemalle ajoa?
Ja jos on kuvia seudulta, niin olisi kiva nähdä.
/Skurubisin
Viimeisin muokkaaja Skurubisin; 25.04.2008 kello 19:49. Syy: lisätty leveäraiteisuus
Helsingfors har ein somletrikk!
Muukon nykyinen kohtausraide on eri paikassa kuin vanha asema ja sivuraide. Vanha oli Ilottulan tasoristeyksen toisella puolella.
Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.
Juuri näin. Asemarakennus on sijainnut radan itäpuolella.
Hiljattain kuutostien perusparannuksen yhteydessä raivattiin metsästä näkyviin vanha silta, joka ylittää Muukko-Konnunsuo-ratalinjan. Linja on hyvin löydettävissä edelleen, vaikkakin se on ilmeisesti jäänyt tien alle Konnunsuon päässä. Linjaa pitkin samoilemalla ajautuu väistämättä mainioon Konnunsuon Baariin. Suosittelen!![]()
Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.