Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/28

Viestiketju: Huutokoski - Savonlinna -projekti

  1. #1
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    04.05.2008
    Viestejä
    1

    oletus Huutokoski - Savonlinna -projekti

    Onko kellään lisätietoja tulevasta radan korjauksesta, tai löytääkö netistä tietoa?
    Todella paljon kiinnostaa tämä tuleva urakka, koska asutaan tässä ihan radan vieressä. Mitähän koneita tähän radalle tulee, kun katselin tuolla vr-radan sivuilta ratakoneita? Uusitaan siis radan alusmaat kokonaisuudessaan ja vaihdetaan kiskot ja pölkyt. Kaikki tieto tervetullutta ja keskustelua radan tulevaisuudesta

  2. #2

    Liittynyt
    02.09.2007
    Viestejä
    86

    oletus Vs: Huutokoski-Savonlinna-projekti

    Testasin toissaviikolla junabussiyhteyttä Pieksämäeltä Savonlinnaan matkustaessani Lievestuoreelta Simpeleelle. Yhteys kyllä löytyy VR:n aikatauluhausta, mutta Pieksämäen pikajunassa bussiyhteyttä ei kuulutettu. Sitä ei mainittu myöskään missään aseman näytöistä. Vielä parin vuoden takaa muistan kuulutuksen siitä, mistä bussi lähtee ja milloin. Tärkeintä kuulutuksessa on merkki siitä, että tuollainen yhteys ylipäätään on olemassa.

    Onko lähes olemattoman informaation tarkoituksena saada matkustajamäärät mahdollisimman alas, jotta Huutokoski-Savonlinna -radan peruskorjauksen valmistuttua henkilöliikenne Pieksämäeltä Savonlinnan suuntaan saataisiin näyttämään äärimmäisen tappiolliselta, jotta VR taas kerran voi nyhtää valtiolta suuret tuet?

  3. #3

    Liittynyt
    27.10.2007
    Viestejä
    353

    oletus Vs: Huutokoski-Savonlinna-projekti

    Netistä löytyy tälläinen pdf-tiedosto. Siinä kerrotaan että radalle tulee betonipölkyt ja kierrätetyt 54E1 kiskot. Kunnostuksen jälkeen nopeusrajoitus on 120 km/h ja suurin akselipaino 22,5 tonnia nopeudella 80 km/h.

  4. #4

    Liittynyt
    02.09.2007
    Viestejä
    86

    oletus Vs: Huutokoski-Savonlinna-projekti

    Nettiin näyttää ilmestyneen vetoomus Savonlinna-Huutokoski -välin henkilöliikenteen palauttamisen puolesta. Löytyy osoitteesta http://www.adressit.com/vetoomussavonlinnahuutokoski .

    Ehdottomasti hyvä asia, että paikallinen väki on ryhtynyt kamppailemaan liikenteen puolesta, mutta yhtä asiaa epäilen: onko VR paras mahdollinen osoite kyseiselle adressille... Toivotaan että tässä tapauksessa siitä on hyötyä.

  5. #5

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Huutokoski-Savonlinna-projekti

    Ainakaan VR ei omalla riskillään aloita tuollaista. Joukkoliikenteen määrärahat ovat muutenkin vähissä eikä tuo yhteys välttämättä ole kaikkein tärkeimmästä päästä. Nykyiset välin bussivuorotkin taitavat olla ostoliikennettä. Keräisi juna toki enemmän matkustajia, muttei varmaankaan tarpeeksi.

    Suomessa vieras ajatus on liikennöidä joitain rataosia vain muutamana päivänä viikossa. Jos tuolla halutaan henkilöliikennettä kokeilla, voisi perjantaisin ja sunnuntaisin iltapäivästä sekä lauantaina aamupäivästä ehkä kokeilla. Jos aikataulun saa rakennettua siten, että yhteydet Pieksämäellä ovat hyvät sekä Jyväskylän-Tampereen että Kuopion-Iisalmen suuntiin, voisi juna saavuttaa suosiota viikonloppuisin matkustavien keskuudessa. Jos olen oikein ymmärtänyt, moottorijunien kapasiteetti ei riitä viikonloppuisin Pieksämäki-Joensuu -välillä. Tässä tapauksessa Savonlinnan junaan sopivaa kalustoa seisoo Pieksämäellä tyhjän panttina juuri siihen aikaan, kun kysyntää liikenteelle on eniten.

    Aloittamalla liikenne vähäisenä, mutta yhteyksien ansiosta hyvin palvelena voitaisiin sitten matkustajamäärien noustessa miettiä myöhemmin asiaa uudestaan.

  6. #6
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Huutokoski-Savonlinna-projekti

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Aloittamalla liikenne vähäisenä, mutta yhteyksien ansiosta hyvin palvelena voitaisiin sitten matkustajamäärien noustessa miettiä myöhemmin asiaa uudestaan.
    Kyllä se joka päivä olisi hyvä ajaa, ehkä yhtä usein kuin Iisalmi-Ylivieska -radalla eli kahdesti päivässä? Aamulla ja illalla eestaas, siinä hyvä aloitusmalli liikenteelle. Mitäs ne junat muun ajan viikosta tekisivät, jos vain kahtena päivänä ajettaisiin?
    Yöbussissa on tunnelmaa

  7. #7

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Huutokoski-Savonlinna-projekti

    Siis ne junat voivat ajaa M-To Pieksämäeltä Joensuuhun, jos siellä todella tarvitaan veturijunia kapasiteettisyistä viikonloppuliikenteessä. PLS-liikenteellä saataisiin liikennöintikuluiltaan edullisemmat ja nykyaikaisemmat moottorivaunut tehokkaaseen käyttöön. Luulen, ettei tuolla välillä marraskuisena keskviikkomuna ole valtavaa tarvetta junaliikenteelle. Radanvarsitaajamat ovat aika vaatimattomia verrattuna vaikkapa maamme pisimpään kaupunkirataan Iisalmi-Ylivieskä

  8. #8
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Huutokoski-Savonlinna-projekti

    Eivät ne Dm12:t pe-su mitenkään tyhjän panttina seiso. Vilkkaina päivinä ajetaan tuplayksiköillä kaikilla radoilla, joilla Dm12-vaunuja liikkuu ja Pieksämäen ja Joensuun välillä kolmellakin yksiköllä. Vain toinen Pieksämäki-Joensuu-kierto ajetaan sinisillä vaunuilla.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  9. #9
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Huutokoski-Savonlinna-projekti

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Siis ne junat voivat ajaa M-To Pieksämäeltä Joensuuhun, jos siellä todella tarvitaan veturijunia kapasiteettisyistä viikonloppuliikenteessä. PLS-liikenteellä saataisiin liikennöintikuluiltaan edullisemmat ja nykyaikaisemmat moottorivaunut tehokkaaseen käyttöön.
    PLS-liikenne ei vain houkuta matkustajia samalla tavalla, jos ei voi luottaa siihen, että joka päivä pääsisi kulkemaan junalla jollakin reitillä. Toistuminen samanlaisena päivästä toiseen on merkittävä etu, kun palvelu koetaan ennakoitavaksi ja helpoksi. On hankalaa, jos PLS voi mennä junalla, mutta matkustustarpeen osuessa muille päiville, olisikin käytettävä samaa reittiä liikennöivää bussia, jolla on eri aikataulut ja eri pysähtymispaikat, ehkä eri lippujärjestelmäkin. Ihan samalla tavalla voitaisiin väittää, että Nurmeksen ja Joensuun välisellä junayhteydellä ei keskellä viikkoa olisi paljoa käyttöä, mutta siitä huolimatta se ajetaan joka päivä.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  10. #10
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Huutokoski-Savonlinna-projekti

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Toistuminen samanlaisena päivästä toiseen on merkittävä etu, kun palvelu koetaan ennakoitavaksi ja helpoksi.
    Viime kesänä eräänä sunnuntaina ennen puoltapäivää oli Kontiomäen asemalla hämmentynyt odottelija, joka oli odottanut jo kello 9 alkaen, koska oli luullut, että kaikki junat kulkevat kaikkina päivinä.

  11. #11
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Huutokoski-Savonlinna-projekti

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jouni Seilonen Näytä viesti
    Viime kesänä eräänä sunnuntaina ennen puoltapäivää oli Kontiomäen asemalla hämmentynyt odottelija, joka oli odottanut jo kello 9 alkaen, koska oli luullut, että kaikki junat kulkevat kaikkina päivinä.
    Aivan. Junan etu on se, että kapasiteettia voidaan muutella lisäämällä tai poistamalla vaunuja, mutta junavuorot voivat pysyä samoina päivästä toiseen. Tulisi pyrkiä siihen, että junat kulkisivat läpi viikon samoina kellonaikoina.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  12. #12

    Liittynyt
    22.10.2008
    Viestejä
    107

    oletus Vs: Huutokoski-Savonlinna-projekti

    Tämä projekti alkaa olla valmis pienten viivästysten jälkeen. Viikon sisällä alkaa vielä kiskonhionta. Hiontajuna on Spenon RR40.

  13. #13

    Liittynyt
    11.04.2008
    Viestejä
    25

    oletus Vs: Huutokoski-Savonlinna-projekti

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ViviP Näytä viesti
    Tämä projekti alkaa olla valmis pienten viivästysten jälkeen. Viikon sisällä alkaa vielä kiskonhionta. Hiontajuna on Spenon RR40.
    Tämä kiskonhionta kuuluu sarjaan Money For Nothing.

  14. #14
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: Huutokoski-Savonlinna-projekti

    YLE kirjottaa: Kalliilla Savonlinna-Pieksämäki-radalla vain 8 junaa
    http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/0...tml?origin=rss
    Jutussa surkutellaan sitä , että VR OY EI HALUA ajaa junia radalla!

  15. #15
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Huutokoski-Savonlinna-projekti

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    YLE kirjottaa: Kalliilla Savonlinna-Pieksämäki-radalla vain 8 junaa
    http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/0...tml?origin=rss
    Jutussa surkutellaan sitä , että VR OY EI HALUA ajaa junia radalla!
    Jutussa VR perustelee, että radalla on nopeusrajoituksia ja se on sähköistämätön. Ovatko nämä hyviä perusteluja?

    Jutussa VR kertoo, että matkustajajunaliikenne ei olisi kannattavaa. Itä-Suomen junista suuri osa on ostoliikennettä. Ministeriö vaan tilaamaan!

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. LIJ 2014 -hanke
    kirjoittanut karihoo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 140
    Viimeisin viesti: 11.12.2017, 22:30
  2. Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 09.10.2008, 08:06

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •