Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-28/28

Viestiketju: Huutokoski - Savonlinna -projekti

  1. #16
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Huutokoski-Savonlinna-projekti

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    YLE kirjottaa: Kalliilla Savonlinna-Pieksämäki-radalla vain 8 junaa
    http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/0...tml?origin=rss
    Jutussa surkutellaan sitä , että VR OY EI HALUA ajaa junia radalla!
    Henkilöliikenteessä kukaan muu ei saakaan rataa käyttää, paitsi Huutokoskelle asti. Ja siitä ei ole mitään iloa, koska Huutokoskella ei pysähdy mikään henkilöjuna, eikä siellä ole muutenkaan mitään. Jos Savonlinnasta pääsisi Pieksämäelle asti, voisi vaikka Etelä-Savon maakuntaliitto perustaa oman liikennelaitoksen
    Sakari Kestinen

  2. #17

    Liittynyt
    27.10.2007
    Viestejä
    353

    oletus Vs: Huutokoski-Savonlinna-projekti

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jouni Seilonen Näytä viesti
    Jutussa VR perustelee, että radalla on nopeusrajoituksia ja se on sähköistämätön. Ovatko nämä hyviä perusteluja?
    Sähköistämättömillä radoilla on korkeampi ratavero. Tämä lisämaksu pitäisi ehdottomasti poistaa. Niin kuin Erkki Pulliainen sanoo, dieselveturi on varmasti ympäristöystävällisempi kuin junaa korvaavat kymmenet rekat.

  3. #18

    Liittynyt
    23.01.2010
    Viestejä
    12

    oletus Vs: Huutokoski - Savonlinna -projekti

    Nykyinen hallitus ja sen liikenneministeriö on kunnostautunut ns. "metsäratojen" pelastajana. Ensin Savonlinna - Huutokoski 2008 (42 M€), sitten Porokylä-Vuokatti 2009 (n. 30 M€), Joensuu-Ilomantsi (n.20 M€). Kaikissa sama tilanne, vähän liikennettä.

    Kuljetuksiin tulisi käyttää sitä kuljetusmuotoa, joka sopii kuhunkin tarkoitukseen luonteeltaan. Juna joukkoliikennevälineenä on JOUKKOJEN kuljetusvälinen. Noilla seuduilla ei ole JOUKKOJA (homataan pikkubusseja).

    Varkauden alasajo saattaa vähän lisätä Savonlinna-Huutokoski radan käyttöä, mutta ei paljon.

  4. #19
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Huutokoski - Savonlinna -projekti

    Lainaus Alunperin kirjoittanut insula Näytä viesti
    Nykyinen hallitus ja sen liikenneministeriö on kunnostautunut ns. "metsäratojen" pelastajana. Ensin Savonlinna - Huutokoski 2008 (42 M€), sitten Porokylä-Vuokatti 2009 (n. 30 M€), Joensuu-Ilomantsi (n.20 M€). Kaikissa sama tilanne, vähän liikennettä.

    Kuljetuksiin tulisi käyttää sitä kuljetusmuotoa, joka sopii kuhunkin tarkoitukseen luonteeltaan. Juna joukkoliikennevälineenä on JOUKKOJEN kuljetusvälinen. Noilla seuduilla ei ole JOUKKOJA (homataan pikkubusseja).

    Varkauden alasajo saattaa vähän lisätä Savonlinna-Huutokoski radan käyttöä, mutta ei paljon.
    Näiden ratojen kunnostusta ei ole perusteltu joukkoliikennetarpeella vaan raakapuukuljetusten tarpeella. Toivottavasti nämä kuljetukset siirtyvät nykyistä enemmän tukkirekoista tukkijuniin.

  5. #20

    Liittynyt
    16.02.2006
    Viestejä
    69

    oletus Vs: Huutokoski - Savonlinna -projekti

    Ilomantsin radalle taitaa tulla myös Pampalon kultakaivoksen kuljetukset ensi vuonna.

  6. #21
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Vs: Huutokoski - Savonlinna -projekti

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Junantuoma Näytä viesti
    Ilomantsin radalle taitaa tulla myös Pampalon kultakaivoksen kuljetukset ensi vuonna.
    Takavuosina niitä Kultajunia jo ajettiinkin Ilomatsista Harjavaltaan.

    Kuorma-autoista siirtokuormattiin kauhakuormaajalla junaan (muistaakseni kerran viikossa lähtö) ja ajettiin halki Suomen jalostettavaksi. Olikohan se niin, että täystonnijunasta "soraa" saatiin lukemattomien eri prosessien jälkeen eroteltua kilo kultaa, tai jotain tuollaista se touhun suhde kuitenkin oli?

  7. #22
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    2224

    oletus Vs: Huutokoski - Savonlinna -projekti

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Olikohan se niin, että täystonnijunasta "soraa" saatiin lukemattomien eri prosessien jälkeen eroteltua kilo kultaa, tai jotain tuollaista se touhun suhde kuitenkin oli?
    Viime syksyn hinnoilla siis pyöreästi 24000€

  8. #23

    Liittynyt
    24.05.2007
    Viestejä
    52

    oletus Vs: Huutokoski - Savonlinna -projekti

    Sanomalehti Länsi-Savo tietää kertoa numerossaan 23.02.2010 ettei VR enää käytä Joroisten vastikään yli 600 000 eurolla remontoitua puutavaran lastauspaikkaa. Tokkopa siellä montaakaan vaunua ehdittiin kuormata. Kuormaukset siis keskitetään tässä vaiheessa Rantasalmelle ja Kallislahteen.

    Eikä tuo Kallislahdenkaan vastikään remontoidun kuormauspaikan kohtalo hääviltä taida näyttää, eiköhän sieltäkin kuormaukset kohta keskitetä Rantasalmelle...

  9. #24
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: Huutokoski - Savonlinna -projekti

    Puretaanko se pois vai jääkö se vain muuten tyhjilleen?

  10. #25
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    896

    oletus Vs: Huutokoski - Savonlinna -projekti

    Tuleeko rataosalle Pieksämäki-Savonlinna henkilöliikennettä ?
    Lainaus Alunperin kirjoittanut YLE Etelä-Savo
    Pieksämäki-Savonlinna -juna aloittanee vuonna 2012
    Savonlinna-Pieksämäki -radan henkilöjunaliikenteen suunnitellaan alkavan parin vuoden päästä. Savonlinnan kaupunginjohtaja Janne Laine on vakuuttunut siitä, että radan liikennöinti toimii ilman valtion apua.
    Rata suljettiin liikenteeltä huonon kunnon vuoksi vuonna 1988. Radan liikennöinti oli tuolloin kannattavalla pohjalla.
    Laineen mukaan henkilöliikenteen aloittaminen palvelee erityisesti Savonlinnan seudun 5000 opiskelijaa, joille matkustaminen länteen on ollut viime vuosikymmenet erityisen vaikeaa.
    Myös radan tavaraliikenteen odotetaan vilkastuvan UPM:n Savonlinnan tehtaiden koivuvaneriyksikön investointien myötä.
    Vuoteen 2012 mennessä radalla arvioidaan kulkevan 4-5 puutavarakuljetusta viikossa. Savonlinnan ja Pieksämäen välillä viime vuonna peruskorjattu rata maksoi yhteensä 42 mijoonaa euroa. Helmikuussa radalla sijaitsevan Kallislahden aseman ohi oli kulkenut vuodessa ainoastaan kahdeksan junaa.
    http://yle.fi/alueet/etela-savo/2010...tml?origin=rss
    Toivottavasti toteutuu

  11. #26

    Liittynyt
    04.12.2006
    Viestejä
    122

    oletus Vs: Huutokoski - Savonlinna -projekti

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Resiina Näytä viesti
    Tuleeko rataosalle Pieksämäki-Savonlinna henkilöliikennettä ?
    Olipa epämääräinen artikkeli, josta ei selvinnyt oikeastaan mitään. Siis kuka suunnittelee, liikennöi ja maksaa?

  12. #27

    Liittynyt
    24.05.2007
    Viestejä
    52

    oletus Vs: Huutokoski - Savonlinna -projekti

    Huomisesta alkaen on jäljellä enää (suorat) viikonloppuvuoroparit: perjantaisin yksi ja sunnuntaisin kaksi.

    Bussivuorot harvenevat Savonlinnasta Pieksämäelle
    http://www.ita-savo.fi/uutiset/l%C3%...3%A4elle-57429
    Päiväliikenne Savonlinna-Pieksämäki lakkaa
    http://www.pohjolanliikenne.fi/fi/in.../news_135.html

  13. #28
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Huutokoski - Savonlinna -projekti

    Liikennevirasto on siirtämässä Saimaan syväväylää Savonlinnan kohdalla Laitaatsalmeen, missä yhteydessä Laitaatsalmen rautatiesilta puretaan 2016 eikä tilalle rakenneta uutta. Se tarkoittaa, että rautatieyhteys Savonlinnan ja Rantasalmen välillä katkeaa. Hankkeen sivut

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. LIJ 2014 -hanke
    kirjoittanut karihoo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 140
    Viimeisin viesti: 11.12.2017, 22:30
  2. Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 09.10.2008, 08:06

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •