Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näytetään tulokset 31-33/33

Viestiketju: Museojunaliikenteen mahdollisuudet Suomessa

  1. #31

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3666

    oletus Vs: Museojunaliikenteen mahdollisuudet Suomessa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Kukapa nyt haluaisi kaavoittaa "aution" radan varteen, kun kuitenkaan ei voi luottaa siihen, että juna joskus sinne kulkisi?
    Sipoo on ihan turha kunta. Nikkilä pitäisi pakkoliittää Keravaan, niin jo alkaisi kehitystä tapahtua.

  2. #32
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Museojunaliikenteen mahdollisuudet Suomessa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Sipoo on ihan turha kunta. Nikkilä pitäisi pakkoliittää Keravaan, niin jo alkaisi kehitystä tapahtua.
    Sipoon voisi pilkkoa: Pohjois-Sipoo (Nikkilä ym.) Suur-Tuusulan osaksi ja Etelä-Sipoo (Söderkulla ym.) voisi jäädä änkyröimään itsekseen tai liittyä joko Helsinkiin tai Porvooseen.

    Jos saataisiin kunnon metropolihallinto Helsingin seudulle, voisi Söderkulla toimia itsenäisenä peruskuntana osana Helsingin seutua. Suur-Tuusula muodostaa sopivan kehyskaupunkikokonaisuuden Helsingin ympärille. Suur-Tuusulan "peruskuntia" voisivat olla Hyrylä, Jokela, Järvenpää, Kerava ja Nikkilä.
    Sakari Kestinen

  3. #33

    Liittynyt
    08.02.2006
    Sijainti
    Kokkola
    Viestejä
    21

    oletus Vs: Museojunaliikenteen mahdollisuudet Suomessa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Sipoo on ihan turha kunta. Nikkilä pitäisi pakkoliittää Keravaan, niin jo alkaisi kehitystä tapahtua.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Sipoon voisi pilkkoa: Pohjois-Sipoo (Nikkilä ym.) Suur-Tuusulan osaksi ja Etelä-Sipoo (Söderkulla ym.) voisi jäädä änkyröimään itsekseen tai liittyä joko Helsinkiin tai Porvooseen.
    Liitettäessä Nikkilä Sipoosta Keravaan, Keravasta tulisi todennäköisesti kaksikielinen kunta (= yli 3000/yli 8 % ruotsinkielisiä). (Ainakin Keravasta pitäisi tehdä kaksikielinen, jottei siirto olisi kielilain 35 § vastainen.) Tätä keravalaiset tuskin haluaisivat, ja luultavasti Nikkilän ruotsinkielisetkään eivät olisi kovinkaan tyytyväisiä tähän ratkaisuun. Ruotsinkielisten osuus on Sipoossa nyt n. 40 %, kun Keravassa se on n. 1 %.
    Quid erat demonstrandum?

Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123

Vastaavia viestiketjuja

  1. Museoraitiotien mahdollisuudet Turussa
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 18.05.2012, 23:14
  2. Kaksikerrosbussien mahdollisuudet kaupunkiliikenteessä Suomessa
    kirjoittanut vristo foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 59
    Viimeisin viesti: 10.04.2011, 09:34
  3. Tasatahtiaikataulujen mahdollisuudet Suomessa
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Junat
    Vastauksia: 60
    Viimeisin viesti: 29.09.2007, 20:33
  4. Paikallisjunaliikenteen mahdollisuudet rantaradalla
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Junat
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 28.06.2006, 16:57
  5. Vesijoukkoliikenteen mahdollisuudet Helsingissä
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 06.09.2005, 21:56

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •