- Liittynyt
- 30 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 144
Muistelen joskus kauan sitten lukeneeni suomenkielisestä kirjasta, että Martinlaakson-rata olisi suunniteltu "keinulautaperiaatteen" mukaisesti siten, että asema sijaitsee mäen päällä. Ratkaisun hyödyt ovat ilmeiset. Tähän liittyvät kysymykset:
1) onko "keinulautaperiaate" oikea ja yleisesti käytetty termi?
2) missähän kirjassa tai muussa lähteessä sitä on käytetty? Ainakin tuo kirja sisälsi värikuvia raideliikenteestä ja oli 70- tai 80-luvulta.
Kiitos,
-m
1) onko "keinulautaperiaate" oikea ja yleisesti käytetty termi?
2) missähän kirjassa tai muussa lähteessä sitä on käytetty? Ainakin tuo kirja sisälsi värikuvia raideliikenteestä ja oli 70- tai 80-luvulta.
Kiitos,
-m