Tällainen kuva tupsahti vastaan. Eikös tässä olisi ideaa uudeksi kiskoautoksi, vaikuttais ainakin halvalla tehdyltä http://www.train-photo.ru/details.php?image_id=51253
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Voin arvata, että jos bussikorin alustaksi on tehty rautatievaunun alusta puskinpalkkeineen, niin varmasti se alusta kestää 1500 kN törmäysen puskimiin. Mutta syntyy vastaava tilanne kuin on puukorisissa vaunuissa: alusta kestää, kori ei.GANZdatan sivujen mukaan vaunua on vahvistettu niin paljon, että se täyttää 1500 kN:n törmäyslujuuden. Tästä kertonevat myös puskurit, joita tuskin voidaan tavalliseen bussiin asentaa. Ehkä tuo vaunu ei sitten muuten täytä turvallisuusmääräyksiä?
Olihan meilläkin Dm10. Mutta sen lähtökohta oli oikeastaan toisin päin. Otettiin rautatievaunu, joka varusteltiin bussin tekniikalla (moottorit ja ovet). Ohjaamo tehtiin uutena osana lujuusvaatimusten mukaisena.Historiallisesti bussit kiskoilla eivät ole mitään ainutlaatuista. Muistaako kukaan enää GM:n Aerotrainia, jossa GM:n bussit laitettiin dieselveturin perään? Matkustusmukavuus ei ollut huipussaan nopeudella 160 km/h. Eikö nykyisinkin RegioShuttlessa hyödynnetä bussien osia?
Oliko idea kenties suunnilleen tällainen?1920-luvulla liikennöitiin Toijalan aseman ja sataman välillä moottorijunilla, jotka koostuivat käytännössä peristään yhteen kytketyistä linja-autoista teräspyörillä.
Oliko idea kenties suunnilleen tällainen?