Assamiehen junabongaukset

Eräs merkittävä syy tähän käyttämääni "koodikieleen": havainnon kirjaaminen Palstaan pitää tehdä hyvin nopeASti. Yhteys voi yllättäen katketa, kuten monesti käynyt. Tällöin havainnot/kirjoitetut tiedot katoavat kokonaisuudessaan.

Ratkaisu tähän: kirjoittaa kaikessa rauhassa tekstinsä loppuun, oikolukee sen ja tämän jälkeen kopioi sen leikepöydälle. Tämän jälkeen yrittää lähettää viestiä sivustolle, ja jos ei onnistu, niin se on tallessa leikepöydällä, mikäli jostain syystä teksti muutoin häviää.
 
Ainut tämän hetken tieto, on vastaantulleen P708:n tieto: kv. -558 (eli Efit 23558). Jk: Utajärvi. Muuta tietoa ei ole säilynyt. Ilmeisesti joko satunnaisesta, erittäin harvinaisesta mielenoikusta taikka muistamattomuudesta johtuen: P701, matkavälillä Kaj-Ol (pvm. 8.12.-11) tiedot ole saatavilla lainkaan.

Aikaa matkatapahtumien kirjaamiseen olisi ollut vähintäinkin riittävästi. :oops:

Nyt olen kirjautunut VR:n Veturi-palveluitten vakikäyttäjäksi. ;)

---------- Viesti lisätty kello 3:45 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 3:38 ----------

Asemat: -silloin kun en kiireissäni ehdi, niin laitan asemien nimet ns. kokonimellä. Nk. tutut asemat lyhennän Rhk:n käyttämin virallisin lyhentein.:eek::eek:

---------- Viesti lisätty kello 3:50 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 3:45 ----------

^* Ok-ok!

Kiskoystävä tlajusen vinkki on kyllä todella oiva & huomion arvoinen! :D
 
Viimeksi muokattu:
Utajärvi = Utj
Myllykangas = Mys
Lähde: Fi-Wiki

Tänään Ol-Jy via Kuo. Erittäin tarkat spesifikaatiot saatu & veturikuvia, liikennepaikkakuvia. Huom. kännykkäkameralla. :-o

---------- Viesti lisätty kello 15:40 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 15:37 ----------

Veturit, omavaunut, konduktöörinvaunut, ravintolavaunut.
Junanvaihtoja 2 (Kuo,Pm). Yhteys I: P704, yht. II: IC68, yht.III: IC922. :cool:

---------- Viesti lisätty kello 15:45 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 15:40 ----------

Viimeksi käyttämäni P701:n tiedot (Kaj-Ol, 8.12.-11) eivät siis edelleenkään saatavilla.

Tämän jälkeen aivan juuri ennen joulua (22.-24.12.-11) Ol-Kem P273. Matkatiedot kotisalla, ja nyt eivät juuri siis siten käytettävissä. Olikin I lippu, jossa Veturin asiakkuuskoodit. Juuri nyt tänään jäi käyttämättä tuo Veturi *koodi*, pitkää nrosarjaa & salasanaa ei jaksa milleisestikään muistaa. :oops: :(
 
Viimeksi muokattu:
P273:n tietoja: Vet. Sr1 nr./no. 3053. Matkapäivä oli 22.12.-11 (tarkistettu puh. kuvagallerian tunnistetiedoista, sillä v. & j. kuvattu Ol r.as.).
J. kulku atm.
J-bussi Tor: Salmelan #16.

---------- Viesti lisätty kello 11:48 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 11:45 ----------

P704 Ol-Kuo, 31.12.-11:
V. Sr1 no. 3104
ov. Ein 23256/uud. vm-04(?)
kv. Efit 23553/vm-85
rv. Rk27815/Turku vm-98

---------- Viesti lisätty kello 11:50 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 11:48 ----------

IC68 Kuo-Pm, 31.12.-11:
vet. Sr1 no. 3026
ov. Ed28070 (hieman huonosti/epäselvästi lapulla kirjoitettuna)
===
IC922 Pm-Jy, 31.12.-11:
vet. Sr1 no. 3016
ov. Ebd 28406 (Talgo)/ex. Ed28022

---------- Viesti lisätty kello 11:54 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 11:50 ----------

Raiteet, yht. Ol-Jy 31.12.-11:
Ol: raide 2 (P704)
Kuo: raide 1 (IC68)
Pm: raide 3 (IC922)

---------- Viesti lisätty kello 13:38 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 11:54 ----------

Jy, raide 1 (IC922 ->Tku)
Matkapvm: 31.12.-11
Ajettu: Pm-Jy
 
Yhteyden Ol-Kem (22.12.-11) P273 tarkat tiedot ovat löytyneet.

Tänään Jy-Ol:
I, Jy-Sk: H445
II, Sk-Ol: IC47

J-vaihtoja 2 kpl, juna-/as-kuvia oteltu.

Juko:ja (jk) Dm12:sten kanssa, Hpk: no. 4411 & Ph: no. 4409.
 
Viimeksi muokattu:
IC47 tänään (4.1.-12) Ol-Kem. Edessä Sr2 no. 3235. Vaunuja 9, joista ov.-tieto vain otettu. Konnarinvaunu viereinen, koskapa rv. + kv. = sama asia.:cool: Siitä ei tietoa saatu/ehditty ottaa. Junankulku atm.:D

Juko piti olla yhdessä H410:n kanssa, ehkä Mys. Tästä ei kuitenkaan havaintoa ja asiaa tiedustettu junahlökunnalta.
 
Lähdetäänpäs tässä veivaamaan nyt näitä j-speksejä ikäänkuin takaisinpäin, aikajärjestyksessä.
Tämä j-tieto nyt tarkoin määritelmin:

P273, Ol-Kem, matkapvm. 22.12.-11

Vet. Sr1 no. 3053 (väri pun. kuvattu Ol r.as.)
ov./kv. Efits 24301 (v.59,ikk.p.19)
rv. Rkt 23829
Jläht. atm
Jsaap. +10min.
Juko: Mys

J-tiedot kirjoitetaan aina käsin maksutos. Siitä syystä ja kertauksen välttämistä (samojen asioitten toisto) varten nämä lyh.
 
Viimeksi muokattu:
Löytyi toinen, hukassa ollut j-tieto. Bongaukseni siis poikkeuksetta empiirisiä. Bongaan vain omat ookaamiset eli ajot.
Kaj-Ol: P701, matkapvm. 8.12.-11

Vet. Sr1 no. 3005 (v.pun.)
Ov./Kv. Efit 23561, vm-85
Rv. Rkt 23830 (merkintä jokseenkin epäselvä, lie johtunut j. heilumisesta bongaushetkellä) :oops:
===
^Ed. ajoon liittyen: j-bussi Tor, Salmelan #16. (Ol-Kem, P273).

---------- Viesti lisätty kello 22:53 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 22:21 ----------

Juko-tieto (j-koht.) vielä jäi ed. puuttumaan.
Siis P701, Kaj-Ol, pvm. 8.12.-11 (to) :
J-koht. Utj.
Kohtaava j: P708. Jonka kv.=Efit 23558 (havainti lievällä kysymysmerkillä varusteltuna?)
Ilm. bongauskohta sopiva juuri kv.-tiedon ottamiseen?
Ei muita matkatietoja, paitsi matkaliput tallella ed. Joissa paikkatiedot.

Veturi-koodia ei käytetty tuolloin (j-lippua ostettaessa).
Tuosta Vet-koodin käyttövaikeudesta raportoidaan vielä VR:lle. :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Ennakkotieto, jota en koskaan yleensä tee: hu aamusta P273, Ol-Kem. Paikkatietoa en muista. Se saattoi olla: v.56 & p.31.
Jläht. 08.00.
Jsaap. 09.07 (atm).
Juko: Mys (oletusarvo tämä juuri näin [sic!] )
Vet: Sr1 no. **** (ei vielä tiedossa, tämä j-tyyppi käyttänee *Kaalihäkkejä/ElektroWenäläiziä=Ziperian Zuzia*) :twisted:
 
Ennakkotieto, jota en koskaan yleensä tee: hu aamusta P273, Ol-Kem. Paikkatietoa en muista. Se saattoi olla: v.56 & p.31.
Jläht. 08.00.
Jsaap. 09.07 (atm).
Juko: Mys (oletusarvo tämä juuri näin [sic!] )
Vet: Sr1 no. **** (ei vielä tiedossa, tämä j-tyyppi käyttänee *Kaalihäkkejä/ElektroWenäläiziä=Ziperian Zuzia*) :twisted:

Vet. Sr1 no. 3100 (kuvattu Ol r.as)
Ajopvm: tänään, ke 10.1.-12
Ajoväli: Ol-Kem, J: P273
Jläht. atm
Jsaap. atm
Av. lkm==3 (autov.)
kv. Efits 24201 (uud. 6/-10)
rv. Rkt 23822 vm-82
ov. Ein 23233 vm-83
Juko: Mys (Ic-j, odotti)
 
Ja jukot olivatten siis Mys:issä:
Konnari kuulutti, megakiits ziittä..!:cool:

Paluu kohti Ol, kuten odotettua:
H410, tarkoin j-tiedoin. Jotka annetaan myöhempänä.
Edessä Sr1 (Usko Sinä Siihen Ryssään), kun yleensä ollut "Sirkka"- Sr2. :twisted:

Edelleen j-tiedot: Ol-Jy /Via Kuo & paluu via Sk kirjaamatta.

Juko:t rataosalla 5 (?) eli Jy-Sk via Hpm lie kiintoisia.

---------- Viesti lisätty kello 21:13 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 21:04 ----------

Erikoistieto:
H-junaan (taajamajuna) voit mennä, nk. viimetinkaan.
Vaan teeppä se P-junaan eli pikajunaan.
Niin hinnankohotus on se kuulu 5€.
Se Vr näin meitä syrjäisiä palveleepi!
JK: Mulla ei ole mahdollista ostaa j-lippua esim. netin kautta. (ei ko. tunnuksia olemassa) :evil:
 
Viimeksi muokattu:
Etsitään vanhoja matkatietoja. Osa kirjoitettu ylös *heiluvin olosuhtein*.

Tälle vko:lle lupeissa ehkä vielä aj-matka OL-HKI. :twisted:
Josa näin pääseepi käyhmän. Nii a vot, met otamma zhiintä jhunakuvhat..! :twisted:

---------- Viesti lisätty kello 22:06 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 21:51 ----------

Helpointa kaikista olisi tietty aloittaa paluujunasta /viimeisin.Siinä oli H410:ssa muistaaksein kuvattu Sr1. Se näkyy kyllä päiväyksestä.Olen nyt joululahjana saannut kameran, jolla voin toimittaa jk-bongauskuvia nettiinkin.Halleelujjaa..! :DErikoistietoja H410:sta.Junaa käyttävät paljolti opiskelijat sekä varusmiehet.Junaa kutsutaan nk. maitojunaksi.Junan konduktöörinvaunussa on tarjolla 1 dl mittaisia vesikippoja (kertakäyttöisiä, muovisia) janoaville.Junan pituus on yleensä 4 vaunua, konduktöörinvaunu on tavallisesti toiseksi viimeisin.H-junaan ei voida varata istumapaikkoja, sen vuoksi sen hinta on pikajunaa halvempi (esim. koostumus voisi muistutttaa pikajunaa, tietyin yhteyksin käytetään DM-12 yhdistelmää)

---------- Viesti lisätty kello 22:08 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 22:06 ----------

AJ/AP: autopikajuna
 
Viimeksi muokattu:
H410: koostumuksesta.
J ajaa Roi-Kok.
Siinä on hyvin usein paljon sekä varusmiehiä (LapItR, LapLsto) sekä opiskelijoita.
Heitä voi olla sekä RoiAmk:sta, Lapin Yliopistosta, kuin muualtakin / (lähinnä ammattikoulut).

Junan pituus voi joskus harvoin (ehkä pe) olla 5 vn. Yleensä siinä on 4 vn.
Tavanomaisesti nähdäkseni h-j.:lle poikkeuksellisesti edessä Sr2. Joskus ollut myös wanha Sr1, jota myöskin bongattu.

Uuden adekvaatin, liikuteltavan kuvauskaluston (Canon Ixus HS-115) myötä: pyritään saamaan asiallisia junakuvia myöskin nettiin laitettavan jatkossa.

Kuvaustilanteissa painotetaan erityistä huomiota siihen, ettei yksittäisiä henkilöitä kuvaustilanteissa esiintyisi.
 
Junaa kutsutaan nk. maitojunaksi.Junan konduktöörinvaunussa on tarjolla 1 dl mittaisia vesikippoja (kertakäyttöisiä, muovisia) janoaville.

Saako noita kuka vain ja milloin vain ja maksutta? Huomasin nuo kipot Seinäjoki-Vaasa-junan konduktöörikopissa joskus puolitoista vuotta sitten ja kuvittelin, että tuo on VR:n tapa täyttää EU-asetuksen määräys tarjoilusta viivästymistilanteessa.
 
Saako noita kuka vain ja milloin vain ja maksutta? Huomasin nuo kipot Seinäjoki-Vaasa-junan konduktöörikopissa joskus puolitoista vuotta sitten ja kuvittelin, että tuo on VR:n tapa täyttää EU-asetuksen määräys tarjoilusta viivästymistilanteessa.

Kyllä käsittääkseni saa ja aivan vapaasti. Joskus ollut konnarin vaunussa erillinen vesiannostelutila. Itse olen käynyt hakemassa vaunun rahtitilasta. Konduktöörinvaunu käsittääkseni tarkoitettu myöskin liikuntarajoitteisille. Ks. pyörätuoli-/inva-logoa ao. vaunun kyljessä.

---------- Viesti lisätty kello 12:20 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 12:16 ----------

Uuden matkan valmistelua: luultavasti tuleva la t. su: oletettavasti P266 autopikajunayhteys makuupaikalla, Ol-Hki. Paluu ajamalla. :rolleyes:
Matkatieto vielä varmistamatta, liput varaamatta. :eek:
Arvelen että tuliterä kuvauskalusto tuolloin käytössä, ja sitä myötä junakuvia nettiin.:cool:
Kyseessä nk. työmatka. Minähän olen eläkkeellä! :-o
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös