Assamiehen junabongaukset

Jos alan miettimään näitä kokoontumispaikkoja nk. logistiselta kannalta: niin äkkiseltään mieleen poukahtaa kaksi kaupunkia. Nämä ovat Kuopio sekä Seinäjoki.


Yksi valintakysymys on se, otetaanko osallistujien sijaintipainotus huomioon. Eli karrikoiden: jos tapahtumaan on osallistumassa pääkaupunkiseudulta 99 henkilöä, ja Rovaniemeltä yksi, niin kokonaisvaivan kannalta tapahtuma kannattaa järjestää pääkaupunkiseudulla. Kokonaisvaivan pieneneminen ei paljoa sitä rovaniemeläistä lohduta, kylläkään. Tosin, kannattaa muistaa, että pääkaupunkiseudulla asuja maksaa asumisestaan enemmän juurikin siksi, että asiat on lähellä.

Mikäli tapahtuma on maksullinen, voisi matkustusetäisyyttä ehkä kompensoida tapahtuman hinnassa. En tiedä, tehdäänkö tällaista missään.

Itse pidän Seinäjokea ja Kuopiota hieman liian pohjosina tapahtumapaikkoina, etenkin jos osallistujien maantieteellinen jakautuminen vastaa yhtään koko väestön jakautumista. Osalle saattaa olla myös tärkeää tapahtumapaikkakunnan muu anti, vapaa-ajan määrästä riippuen. Monesti hyvä kompromissi on Tampere, joka on logistisesti Assamiehen ehdotuksiin verrattuna vielä paremmassa paikkaa.
 
Täyttä totta tuo. Ja onhan niitä Tampereella toki pidettykin. Saattoi olla vv.-04/-05 jopa perättäsinä vuosina.

Tiettävästi kerran ollut Turussa, kerran Jyväskylässä. Ai niin - kaikkein ensimmäisin aikuisten assi-miitti taisi ollakin Korpilahden Alkio-opistolla, aika tuolloin syksy -97. En mene tuota tietoa kuitenkaan varmana vakuuttamaan.

Jatkossa saattaisi tietty tulla kyseeseen jokin pääradan varrella sijaitseva pienempi kaupunki. Hämeenlinna saattaisi sekin menetellä keskikokoisena.

Itse olen joka ainoan kerran junalla matkustanut näihin *konferensseihin*. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Sopivaa musikkia... Tanna: Yöjuna :D

Luultavasti saatan hu tulla Yv:sta junalla. Jos nimittäin viivytään Kärkkäisen tavaratalossa kovin pitkään. Minä en missään nimessä, kahta tuntia viihtymään tulisi. Suosin kierrätettäviä jouluostoksia. :cool:

Vrt. mainitsemani HMT:n jouluretki. Operaattori ei ole tiedossa, luultavasti kuitenkin Koskilinjat, koska on ollut aiemminkin.
 
Viimeksi muokattu:
Ti 28.12.-10 P266 Km-Ol:
vet. Sr1 3042
ov. Eipt 35369, vm-04.
Olisi ollut keulillä 2-lk.:n päiwäwaunuja melkein tyhjillään aiwan yllättäwästi, nämä mukawan lämpimiä näin talwipakkasilla. :cool:

Oli wuoden wiimeinen juna-ajo. :smile:
 
Viimeksi muokattu:
Ja tuo Eipt-vaunun vuosi 2004 on siis tosiaan vuosi, jolloin vaunu muutettiin sarjasta Ci sarjaan Eipt. Kaikki Eipt-vaunut on vuonna 2004 tehtyjä muutostöitä alun perin vuosina 1975-1976 valmistuneista ykkösluokan vaunuista.
 
Ja tuo Eipt-vaunun vuosi 2004 on siis tosiaan vuosi, jolloin vaunu muutettiin sarjasta Ci sarjaan Eipt. Kaikki Eipt-vaunut on vuonna 2004 tehtyjä muutostöitä alun perin vuosina 1975-1976 valmistuneista ykkösluokan vaunuista.
Ja ehtivät olla varhaisimmat vuotensa kakkosluokan hyttivaunuja Eht.
 
Aivan totta, vain osa Eht-sarjasta muutettiin ELht-sarjaan (leikkiosastolla).
 
Viime pe 4.2.-11, *Ison-Vaikeen* wetämänä Km-Ol: P270.
Vet. Dr16, nro 2811 (made by Transtech)
omav./kond.v. Efit/Efiti 23556, vm-85.

Sähköweturi eteen Oulussa, junan lähtöas. Kli :arrow: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolarin_rautatieasema

En jäänyt enää seuraamaan weturinwaihtoa. :oops:
Juna myöhästyneenä 5 min. Onneksi *kaks'kymppäläinen* oli 10 min... ;)

---------- Viesti lisätty kello 12:41 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 12:38 ----------

^-myöskin edeltäwä (tässä ketjussa mainittu juna-ajo) oli myöhästyneenä, 5 min.
 
Viimeksi muokattu:
H410 viime pe, Km-Ol:
Junan tulo n. 5 min. myöhässä. Jk Myllykangas, jolloinka vielä n. 15 min. lisää (odoteltiin kohtaavaa IC-47:aa). Juna perillä Ol n. 20 min. myöhästyneenä.

Junassa 4 vaunua, juna *tupaten täysi* matkalaisia (=vapaat istumapaikat varsin vähissä). Mm. paljohkolti asevelvollisia LapItR:sta Roista, joka oli myöskin oma palveluspaikkani aikanansa.

Matkustin konduktöörivaunussa, valm. Turku -93. V. lämpötila +28'C.

Vet. Sr2, nro 3213. Ov. Efit 23656.

---------- Viesti lisätty kello 23:17 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 23:08 ----------

Lisätään tähän vielä, että varsin luultavasti tuo vaunu modifioitu inva-vaunuksi. Istuin nk. ylipaikalla taikka lisäpaikalla (taitettava seinusistuin). :idea:
 
Viimeksi muokattu:
Ic-47 Ol-Km (Oul-Kem):
Lippu ostettu juuri ennen WR:n lipunmyynnin sulkeutumista. Pwm: la 26.3.-11. Lipunh. 10,10€. :shock:

Waunu oli inwa-waunu, ja alakerran ikkunapaikka 23 waunussa 3. Junaspeksit: vet. Sr2 no: 3213, wn. Ed 28078, walm. Transtech wm-08.

Junan lähtö 22 min. myöh. Saap. Km n. 15 min. myöh. :eek:

Ko. junanro on aiwan uusi Hki-Roi reitillä. :cool:

(tämä wiestini duplikaatti-wersio aspalstan wastaawasta keskustelusäikeestä; johon osioon ei julkista pääsyä)
 
Viimeksi muokattu:
Kuten tämänhetkisessä allekirjoituksessa mainittukin, olisi ke 4.5. suunnitteilla m-p Ol-Kok.

Hintaa en matkalle nyt tiedä, vaan se selviää kyllä.

ASepalveluksen jälkeen edestakainen kustansi muistaakseni 150 mk suuntaansa. Junaliput ovat vielä varmasti tallella, joten pitää tämä asia tarkistaa. :confused:

1½ vuotta sitten, Ol-Kaj maksoi muistaakseni n. 50 € mennen tullen.

Km-määrä sama: vaan junamatkan hinta kaksinkertaistunut 20 vuodessa.... :mad: (-ja tulot tietenkään taas eivät...) :evil:
===
Silloin ei ollut alennusoikeutta - mikä taasen nytten on. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Asemalta todellakin kirjoittelen & makuupaikka varattuna autopikayöjunaan. On P266, määränpäänä Hki. Taitaa olla niitä vanhoja vaunuja.

Minusta vaunujen uusiminen olisi ollut kätevämpää aloittaa siitä päästä.

Toivotaan vaan vielä nyt sitä, jotta tulisivat ne sisämaan yöpikajunat uudelleen. Ne syöttäisivät Venäjällekin päin menevää liikennettä.

Allegroihin en tässä mitään kantaa ota. :wink:

---------- Viesti lisätty kello 23:07 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 20:33 ----------

Juna lähti n. 4-5 min. myöh.

ASemalta otettiin junakuvia, jossa mm. autovaunuja saattava Dv12 kohtasi Kaj tulleen junan. Kaj juna jäänee varikolle.

P266: uudet vaunut jo. :cool: Sellaisessa myöskin istun, tätä palstaviestiä kirjoitellen. Äsken oli pysähdys, joku tarkka tyyppi saattaa ehkä ASemankin (liikennepaikan) siihen keksiä.

Ps: -pidin wanhojen waunujen wanhASta ominaistuoksusta. Tuo puoli nykyisellään muutoin helposti järjestettävä juttu... :twisted:

---------- Viesti lisätty kello 23:11 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 23:07 ----------

2 heikkoa kohtaa heti löydän uusista yöjunavaunuista: toinen on itsestään aukeava hytin ovi, toinen on toimimaton radio. :evil:
 
Viimeksi muokattu:
Matka takana jo n. 1 vk sitten. Paluu takaisin mahdollisimman tarkasti pikajunareittiä 6 seuraten. Tämä aivan sattuneesta syystä. :twisted: Reitin varrelle jäi siis, mm. Hy, Tpe, Sk, Pko, Yv & Ou... :cool:

Yöjunavn. tunnistenro todella pitkä; yksi tunnistenro on *B0033*. :confused:

Kännykuvia otettiin muutamia. Mm. vet.

---------- Viesti lisätty 18.5.2011 kello 0:12 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu 17.5.2011 kello 23:43 ----------

Ihmettelin (uusia) minulle outoja paikkareita pääras. :confused: Näyttivät menevät länsisuuntaan, eli Epo & siintä etiäpäin... :confused:
 
Viimeksi muokattu:
P266, Km-Ol eilen to 19.5.-11:

Vet. Sr1 nr. 3036.
Kvn. Efits 23201/vm-10 (ilmeisesti vn modifioitu) - alkup. Efit 23555/vm-85.
Omavn. Ein 23233/vm-83. Vnnr. 52 (I vn) & paikka 30.

Juna kulki aikataulunsa mukaisesti.
Junankohtaamisia en havainnut.
Ol liitettiin lisää autonkuljetusvn. perään. Saattoi Dr12 nr. 2649.
Junakuvia otettiin & myöskin vaunun sisäpuolelta/toisia matkalaisia tallentamatta - kännyn muisti alkaa olemaan täytenä.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös