Assamiehen junabongaukset

^^Oho! :eek: Miten sattuikaan! :oops: Tietenkin tarkoitin "Reeveriä". Oikolukutaitoni kaipaa hiontaa, vielä edelleenkin!:icon_frown:

Lyhenteistä: eniten luonnollisesti juna-ajoa reitillä Km-Ol. Virallinen taitaa olla Kem-Oul.

Asemien eroista: Ol=Oulu, Ou=Oulainen. *Oul* tuota jo sotkisi mielestäni. :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Lyhenteistä: eniten luonnollisesti juna-ajoa reitillä Km-Ol. Virallinen taitaa olla Kem-Oul.

Asemien eroista: Ol=Oulu, Ou=Oulainen. *Oul* tuota jo sotkisi mielestäni. :confused:

Mikäli halutaan käyttää virallisia rautatieliikennepaikkojen lyhenteitä, niin tuossa tapauksessa se olisi Kem-Ol, koska junien pysähdyspaikat on määritelty liikennepaikkojen osien tarkkuudella.

"Ol" on liikennepaikan osan "Oulu asema" lyhenne. Kaupallisesti toki tätä nimitetään nimellä Oulu. Lyhenne "Oul" on myös käytössä, se tarkoittaa koko Oulun liikennepaikkaa, ja sisältää osinaan aseman lisäksi Oulu tavaran, Nokelan, Oritkarin ja Tuiran.

Kemi sen sijaan on osiin jakamaton liikennepaikka (kuten suurin osa Suomen liikennepaikoista), ja sen lyhenne on Kem. Lyhennettä "Km" ei ole tällä hetkellä käytössä.

Tuorein luettelo rautatieliikennepaikoista löytyy tästä:

http://portal.liikennevirasto.fi/po...06_luettelo_rautatieliikennepaikoista_web.pdf
 
Kiitos tiedosta, se "Km" lienee wanha tieto. :roll:

Käytän sitä, koska tuntuu kivalta. :twisted: Mutta korjataanpa wiralliseen wersioon. :wink:

---------- Viesti lisätty kello 8:34 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 8:31 ----------

Havaintoa Nokelasta: junakuvia otettiin. Nämä nähtiin, *Kameli* nr. 2615: wiherwällä wärityksellä. *Wiirikukko* aliAS *Seepra*/*Belarus* nr. 1872.

Tähän asti tuo Dr14 (ent. Vr12) harwinainen näky tällä ilmansuunnalla!:cool::biggrin:
 
Vielä edelleen, ihan vaan selvyyden vuoksi:
OUL == Oulun/Oulunsalon lentoas.
RVN == Rovaniemen le-as.

-josta siis erotuksena:
Ol - Oulun r.as. (tässä kontekstissa)
Roi - Rovaniemen r.as.

-uutena terminä otetaan käyttöön, VR:n/Rhk:n mukainen:
Kem (ent. Km) - Kemin r.as.
 
Viimeksi muokattu:
P266:n *juna-ASukin* tapahtumia:

^-tuo mainittu siis toissapv. & eilen. Erikoista: eilen oli oma juna ohitettava/odottava, tänään ohittava/ohiajava. Junakohtaus Hd. Nk. *routakautena* junakohtaukset jääneet pois kokonaisuudessaan. Nyt siis ns. normiaikataulu.

Wetureina wanhat juhdat: SrI, nr. 3091 (ajopv. 13.6.) & nr. 3072 (ajopv. 14.6.)

Sikäli harwinainen bongaus, että sama reitti perättäisesti ajallisesti (Kem-Ol).

Ajospekseja:
13.6.: -lippu atm:sta (korttimaksu), kond.vn.
14.6.: -lippu junasta per käteinen, uudistettu ex. I kl. vn. Kond.vn. täytenä. Ateriointi rav.vn.:tongue:

---------- Viesti lisätty kello 0:47 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 0:44 ----------

^Toissapäivänä vaihtotöissä (+autovn.) Iso-Waalee, eilen taas Reeveri. Reeverin maalit pahassa kondiksessa, warmaan menee kohta saneeraukseen. Silloin wäriksi waihtuu wiherwä.:biggrin:
 
Paikka- & vaunutiedot liitetään tähän myöhempänä. Ne ovat tallessa, lipuille kirjoitettuina. Teen näin aina junalipuille, jotka taltioin myöhempää vastaista varten.

Bussitiedot kirjataan aikatauluihin, omille kohdilleen. Yleensä seutuliikenteen reitti jakaantuu 4:ään osioon per reitti, niissä keskusta on eriyttävä määre. Jotkut reitit ovat m-p suuntaisesti eli kahtena osana.
 
Matkatiedot, 2x P266: Kem-Ol

Lähtöajat +10 min. Perillä Ol noin-aikataulussaan.

13.6.-11:
Vet. Sr1 nr. 3091
Omavn. & kond.vn Efit 23565, rak.vm-86 Pasila Hki
(vn.nr. 59, ikk.p.15)

Ol vaihtotöissä Dr16, nr. 2813 liittämässä autovn.
Junakohtaus Hd, oli sivutettava (IC49 sivuutti)
---

14.6.-11:
Vet. Sr1 nr. 3072
Omavn. Eipt 27368, uud.vm-04 (vn.nr. 57, ikk.p.101)

Ol vaihtotöissä Dv12, nr. ei saatu (*Reeverin* maalit huomattavan haalistuneet)
Junakohtaus Hd, oli sivuuttava (IC49 odotti)
 
13.6.-11:
Omavn. & kond.vn Efit 23565, rak.vm-86 Pasila Hki
(vn.nr. 59, ikk.p.15)
Tämä vaunu itse asiassa tunnetaan nykyään EFits 24301:nä, vaikka tuollainenkin laatta eteisestä kyllä löytyy historiaa kunnioittaen.
 
Aiwan.:wink:
Aiemmin Nokelassa nähty & kuwattu Reeweri nr. 2615 eilen Kem. Kuwattiin edestä & takaa.

Tänään poikkeukselliset järjestelyt jatkuneet. P270 Kem-Ol. Lähtö +50 min.
Keulilla Dr16 nr. 2820, wanhoissa wäreissä, walm. Transtech. Ol *sähköt eteen* Sr1 nr. 3024. (Sopewasti paikalle sattuwa henkilö, saattaapi tämän esim. junan määräasemalle saapuessa todentaa.)

ASemalla melkoinen hässäkkä, koskapa Kjä:n juna saapui 5 min. Kri:n junan jäljessä. P274 lähtikin ennen, lisäksi laiturilta 2 (wiereinen, koskapa Kri:n juna oli lait. 3). Weturista oteltiin hywinkin lähikontaktikuwia - lähes puskimien kosketusetäisyydeltä. Lienee warsin waikuttawaa nähtäwää. :biggrin:
Wallinneen häzzäkän wuoksi, ei waihtoweturia bongailtu. :( (-oletusarwona tässä se, että autojunawaunuja lisättiin kumpaisenkiin yöpikajunaan...)

Junawalintaan osalta Keskustorilla (-ei enää mikään Punainentori) pidetyn hienon artistin konsertti - walowoimainen tähtönen Pohojosesta. Itseasiassa woisiko sanoa: *Legendaarinen Leidi* - ja hänhän tietysti Eini... :cool:

Konnarisetä koetti houkutella matkaa jatkamaan. Ehkä ensi kerralla, toiwotaan että joskus saadaan itäreittiä paremmin käydyksi. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Jy asemalla näkyi historiallinen letka; wanhoja puuwaunuja & keulilla wanha *Kymihuru* alias *Nakkiputka* & *Myymäläauto* Dr13. Aikanaan sen koeajossa saatiin huiput 150km/t. Lähde: MMM, nv-65.:redface:

Wanhan *Hämeenhurun*, Dr12:sen kun wielä näkemään ajossa pääsisi. Ehjiä ei taida olla montakaan, yksi lienee Toijalan Weturimuseossa.:cool:
 
Viimeksi muokattu:
P272 eilen, ja on matkallaan (Kri) -Hki tänään. Veturinvaihtoa (Ol) kuvattiin hyvin onnistuneesti.
*Triangelikohtaus*; eli samaan aikaan saapui 3 junaa, n. muutaman min. sisällä.
Kaj. iltajuna jäi jostain kumman käsittämättömästä syystä kuvaamatta.

Omavaunu oli myöskin *kone/kond.vaunu*. Ajospeksit tallella. :cool: Veturina ei, nyt ennen poikkeavasti Transtech: vaan Valmet.:cool:

& *Kiisseliwedolla* tultihin, no totta Moozez...:cool:

---------- Viesti lisätty kello 1:28 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 1:22 ----------

Vet. Kri-Ol: Dr16, nr. 2807
Ol-Hki: Sr1, nr. 3095 (vihreässä maalissa jo)
 
Viimeksi muokattu:
Liikennepaikan Kolari lyhenne: Kli
No, joko taas? :oops: Typo mikä typo - sorry kowasti! :oops:
Yleensä kyllä tarkastan spexit; ennen kuin niitä laitan... :roll:

Kerran oli(n) laittanut *Dr12* - kun *Dv12* olisi olla pitänyt. *menee pimeään nurkkaan häpeämään*

---------- Viesti lisätty kello 15:34 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 15:30 ----------

Back to the topic:
P272-junan yövaunut saneerattu/modifioitu. Omavaunu samalla myöskin *konevaunu* - kond.vn. Sen piti olla Efit 23561. Vm.-85 (huom. muistini mukaan, se saattaa kyllä pettää, näissä detaljikysymyksissä). :rolleyes:

Vet. oli siis Valmetin tekele nr. 2807, keulille vaihtui sähköweto Ol; Sr1 nr. 3095. Ko. weturit kuwattiin.:cool:
 
Takaisin
Ylös