Sivu 2 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/85

Viestiketju: Aikataulumuutoksia 14.12.2008

  1. #16
    Epa
    Epa ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    05.09.2007
    Viestejä
    201

    oletus Vs: Aikataulumuutoksia 14.12.2008

    Suoran Helsinki-Savonlinna-Helsinki -pikajunan muistan liikennöineen -90-luvulla. Vielä vähemmän on vuosia taaksepäin Kouvola-Imatra ja Imatra-Helsinki -taajamajunista, jotka ajettiin lähiliikenteen kalustolla sunnuntaisin.

  2. #17

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    342

    oletus Vs: Uusi IC2 Lappeenrantaan

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makeone Näytä viesti
    Lainaus Alunperin kirjoittanut retale
    Koemielessä tulisi ainakin osa seuraavista liikennepaikoista avata henkilöliikenteelle: Utti, Kaipiainen, Kaitjärvi, Taavetti, Luumäki, Törölä, Tapavainola, Lauritsala, Muukko, Rauha, Imatra T ja Imatrankoski.
    Hum, kuullostaa lähinnä vitsiltä, sillä esim. Torola ja Tapavainola ovat keskellä metsää. Luumäen aseman lähistöllä ei ole paljoakaan asutusta, kirkonkylälle on matkaa jokunen kilometri. Taavetti nyt olisi yksi paikka jonne ehkä voisi vielä tarjota liikennettä. Lauritsala on vain pari km Lappeenrannan asemalta.

    Imatra T on aika turha ajatus, Imatrankoski taas sijaitsee aivan erillään muusta henkilöliikenteen rataverkosta ettei siinä ole edes järkeä. Vuoksenniska toisaalta voisi olla ihan mielenkiintoinen päätepiste jollekin tulevaisuuden utopialle. Rauha voisi myös sopia tuolle edellä mainittuun paikallisliikenneutopiaan...jos Luumäki - Imatra joskus saa toisen raiteen, ehkä vuonna 2xxx.
    Mielestäni ainakin Utti, Kaipiainen, Taavetti ja Lauritsala olisivat hyviä pysähdyspaikkoja joillekin junille. Utissahan on varuskunta ja Kaipiainen ja Taavetti on kohtuullisen hyvin radan varressa.

    Lauritsalan aseman ja Lappeenrannan aseman välinen matka olisi toki lyhyt, mutta paikallisliikenteen busseilla matkaan hurahtaa Lappeenrannan Matkakeskuksen ja Lauritsalan välillä tämän hetken yhteyksillä puolituntia ja vaihtamaan joutuu Koulukadulla. Tietenkin suora bussiyhteys voisi olla nopeampi, mutta joka tapauksessa vaihto junasta bussiin vie aikaa. (Jos joku juna pysähtyisi Mäntylän kohdalla, pääsisin menemään sinne huomattavasti nopeammin. Mäntylään mennessä matka-aika kasvaa helposti tunnilla vaikka junan ja paikallisbussin aikataulut sattuisivat edes jotenkin käymään yhteen.)

    Kaikkia junia ei tietenkään tule näillä asemilla pysäyttää, mutta kun junia aletaan lisäämään, voi osa junista olla hitaampia. Jos miettii, minkälaisilla paikoilla Joensuu-Nurmes-väliä kulkeva kiskobussi tai vastaavasti Kotkan ja Kouvolan väliä kulkeva paikallisjuna pysähtyy, ei nuo pysädyspaikat mitenkään mahdottomilta tunnu.

  3. #18
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Uusi IC2 Lappeenrantaan

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tislauskolonni Näytä viesti
    Lauritsalan aseman ja Lappeenrannan aseman välinen matka olisi toki lyhyt, mutta paikallisliikenteen busseilla matkaan hurahtaa Lappeenrannan Matkakeskuksen ja Lauritsalan välillä tämän hetken yhteyksillä puolituntia ja vaihtamaan joutuu Koulukadulla.
    Lappeenrannan Matkakeskukselta voi varsinaisten paikkureiden lisäksi matkustaa Lauritsalaan myös Imatran suuntaan ajavilla busseilla, joita kulkee suurimman osan päivästä noin tunnin välein. Ajoaika lienee noin vartin luokkaa.

  4. #19

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    342

    oletus Vs: Uusi IC2 Lappeenrantaan

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Lappeenrannan Matkakeskukselta voi varsinaisten paikkureiden lisäksi matkustaa Lauritsalaan myös Imatran suuntaan ajavilla busseilla, joita kulkee suurimman osan päivästä noin tunnin välein. Ajoaika lienee noin vartin luokkaa.
    Katsoin aikatauluja Wilima-haulla, jossa ei ole kuin paikallisliikenteen vuorot. Noita vuoroja täytyykin osata hakea matkahuollon haulla ja välttämättä sitä ei tule edes mieleen, että niillä voisi kulkea tuon matkan. Joskus noiden vakiovuorojen aikataulut oli painettuna Lappeenrannan aikataulukirjaan, mutta onkohan enää? Kesäaikatauluista oli mielestäni ainakin osa aikatauluista jätetty esittämättä, mutta en muista oliko näitä vakiovuoroja siinä mainittuna.

  5. #20

    Liittynyt
    08.08.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    75

    oletus Vs: Uusi IC2 Lappeenrantaan

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tislauskolonni Näytä viesti
    Katsoin aikatauluja Wilima-haulla, jossa ei ole kuin paikallisliikenteen vuorot. Noita vuoroja täytyykin osata hakea matkahuollon haulla ja välttämättä sitä ei tule edes mieleen, että niillä voisi kulkea tuon matkan. Joskus noiden vakiovuorojen aikataulut oli painettuna Lappeenrannan aikataulukirjaan, mutta onkohan enää? Kesäaikatauluista oli mielestäni ainakin osa aikatauluista jätetty esittämättä, mutta en muista oliko näitä vakiovuoroja siinä mainittuna.
    Nykyisessä paikallisliikenteen aikataulussa ei ole lappeenranta - imatra vuoroja. Ne oli joskus mukana, mutta jostain syystä jätetty pois.

    Arkisin noita vuoroja menee parhaimmillaan puolen tunnin välein, mutta osalla vuoroista lähtöpaikkana on Koulukatu, ei Matkakeskus. Karkeasta voi sanoa, että suurin osa tasatunnein lähtevistä vuoroista lähtee matkakeskukselta, joskin lähtöajat ovat yleensä xx.50 tai xx.55. Lähtöajat harvemmin osuvat junien tuloaikoihin jotka ovat xx.20 - xx.30 välillä. Tosin IC11:ltä voisi periaatteessa olla yhteys klo 20.25 lähtevällä imatran autolla...ellei juna ole myöhässä.

    Mäntylän suuntaan vaihtoyhteydet ovat todella huonot, joskin nelosen pysäkki on n. 100m päässä asemalta. Joskin iltasin nelonen kulkee tunnin välein, Karhuvuoresta xx.25 lähdöt, joten periaatteessa vaihtoyhteys on, joskin vitosella ei välttämättä kerkiä keskustassa vaihdolle.

  6. #21
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Aikataulumuutoksia 14.12.2008

    Lappeenrannan ja Lauritsalan välisessä junapalvelussa olisi vaan se ongelma, että Lappeenrannan asema ei ole keskustassa. Valtakadulta asemalle on toki käveltävissä, mutta moni kaipaisi siihen jotain vaihtoyhteyttä ja vielä useampi menee koko matkan Lauritsalaan autolla. Viitonenkaan ei ole kovin häikäisevä vaihtoehto, kun kävellen pääsee melkein yhtä nopeasti.

    No, onneksi oma tukikohta on nykyisin kävelymatkan päässä rautatieasemalta.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  7. #22
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Aikataulumuutoksia 14.12.2008

    Tuskin liikennepaikkaa Hanko Pohjoinen käytetään paikallismatkoihin, mutta se on kätevä paikka aloittaa kaukoliikennematka. Jos Hangon kokoisessa kaupungissa kannattaa olla kaksi paikallisjuna-asemaa, niin miksi ei Lappeenrannassakin. Esimerkiksi jos (kaukaisessa) tulevaisuudessa kaukojunat ajavat Helsinki-Kymi-Lappeenranta-Joensuu ja taajamajunat Helsinki-Lahti-Kouvola-Lappeenranta-Imatra.

  8. #23
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Aikataulumuutoksia 14.12.2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makeone Näytä viesti
    milloin lienee ajettu viimeksi Helsingistä juna jonka määräasema on ollut Lappeenranta. Ja siis aikataulun mukaisena, ei ylimääräisenä tai poikkeusliikenteenä. Nyt mentänään jo muinaishistoriaan (rautateiden osalta siis)?
    Ainakaan seuraavissa julkaisuissa ei ole yhtään Helsinki - Lappeenranta -junaa:

    Turisti Kesä 1922
    Rautateiden Aikataulu Alkaen 11.VI.1942
    Suomen Kulkuneuvot N:o 2 1951
    Suomen Kulkuneuvot N:o 2 1962

    Alan epäillä, että ensi joulukuussa alkaa kulkea kaikkien aikojen ensimmäinen Helsinki - Lappeenranta -juna.

  9. #24

    Liittynyt
    22.04.2006
    Viestejä
    26

    oletus Vs: Uusi IC2 Lappeenrantaan

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tislauskolonni Näytä viesti
    Mielestäni ainakin Utti, Kaipiainen, Taavetti ja Lauritsala olisivat hyviä pysähdyspaikkoja joillekin junille. Utissahan on varuskunta ja Kaipiainen ja Taavetti on kohtuullisen hyvin radan varressa.
    Aktivistiryhmä Luumäellä puuhaa sen puolesta, että Taavetin liikennepaikallle palautettaisiin matkustajia palveleva pysähdys: www.luumaenlehti.fi

  10. #25

    Liittynyt
    27.10.2007
    Viestejä
    353

    oletus Vs: Uusi IC2 Lappeenrantaan

    Lainaus Alunperin kirjoittanut retale Näytä viesti
    Aktivistiryhmä Luumäellä puuhaa sen puolesta, että Taavetin liikennepaikallle palautettaisiin matkustajia palveleva pysähdys: www.luumaenlehti.fi
    VR Oy:n kanta pysähdyksiin on jo vuosia ollut: mitä vähemmän pysähdyksiä sitä nopeampi matka ja suuremmat matkustajamäärät. Taavetin pysähdyksistä on tehty kirjallinen kysymyskin 895/2005. Ministeri vastaa että VR Oy päättää itse missä itsekannattavat junat pysähtyvät ja missä ei.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Susanna Huovinen
    Uudesta, oikoradan käyttöönoton jälkeen voimaan astuvasta ostosopimuksesta on neuvoteltu ministeriön ja VR Osakeyhtiön kesken. Neuvotteluissa VR Osakeyhtiö on ilmoittanut ottavansa kyseisen rataosuuden kokonaan omalle taloudelliselle vastuulleen. Näin ollen tämä kysymys on kokonaan VR Osakeyhtiön päätettävissä.

  11. #26

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    342

    oletus Vs: Uusi IC2 Lappeenrantaan

    Lainaus Alunperin kirjoittanut retale Näytä viesti
    Aktivistiryhmä Luumäellä puuhaa sen puolesta, että Taavetin liikennepaikallle palautettaisiin matkustajia palveleva pysähdys: www.luumaenlehti.fi
    Taavetissa pysähtyminen lopetettiin juuri silloin kun oikorata avattiin. Oikorata olisi lisännyt junan kilpailukykyä matkojen nopeuduttua. Rekkajonojen vallatessa kuutostien, voisi auton jättäminen Taavetin asemalle ja matkan jatkaminen junalla Helsinkiin olla houkutteleva vaihtoehto ainakin Luumäellä ja Savitaipaleen eteläosissa asuville.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Luumäen Lehti
    Viime kesänä asiasta kirjelmöitiin ensin liikenneministeri Anu Vehviläiselle, ja tapasimmekin hänet Risulahden kesäjuhlassa. Vehviläinen kyllä ymmärsi, mutta valitteli ettei hän voi käskyttää VR:ää. Silti vaalitapahtumissa tavatut kaikki kansanedustajaehdokkaat olivat henkilöjunaliikenteen puolesta. Kyllähän nyt täytyisi asia saada perille VR:lle, Sani sanoo.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Luumäen Lehti
    - Pitää muistaa, että Luumäen kunta, neuvotellessaan VR:n kanssa, oli luvannut kunnan tulevan vastaan aseman laiturin ja muiden rakenteiden rakentamisessa tai korjaamisessa; mutta sekään ei niille kelvannut.

    Kyllä nykyjärjestelyssä on jotain vikaa, jos liikennemisteri eikä radan varren kuntien päättäjät voi mitenkään vaikuttaa siihen, missä junat pysähtyy.
    Viimeisin muokkaaja tislauskolonni; 03.12.2008 kello 18:17. Syy: Lainauksen muokkaaminen.

  12. #27
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Aikataulumuutoksia 14.12.2008

    Taskuaikataulussa sivulla 46 huomiota kiinnittää se, että pääsiäispäivän lisäjunan 704 pääteasemaksi on merkitty Kouvola, vaikka kaikkialla muualla se on Kuopio. Ihmetystä herättää sekin, mikä ruuhka-aika ja lisäjunan tarve voi olla pääsiäisaamuna? Ja mistä junaan 704 saadaan vaunut 12.4. sunnuntaina, kun 707 ei saavu Ouluun edellisenä iltana?

  13. #28
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Aikataulumuutoksia 14.12.2008

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jouni Seilonen Näytä viesti
    Taskuaikataulussa sivulla 46 huomiota kiinnittää se, että pääsiäispäivän lisäjunan 704 pääteasemaksi on merkitty Kouvola, vaikka kaikkialla muualla se on Kuopio. Ihmetystä herättää sekin, mikä ruuhka-aika ja lisäjunan tarve voi olla pääsiäisaamuna? Ja mistä junaan 704 saadaan vaunut 12.4. sunnuntaina, kun 707 ei saavu Ouluun edellisenä iltana?
    Noin äkkiä tarkastelemalla sijoittaisin panokseni kirjotus vihreelle, koska IC 68:a ei ole ilmoitettu peruutetuksi Kuopion ja Kouvolan väliltä. Tuskin ne siellä peräkkäinkään ajavat kuljettamassa suurta matkustajatulvaa.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  14. #29
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Uusi IC2 Lappeenrantaan

    Lainaus Alunperin kirjoittanut retale Näytä viesti


    Aktivistiryhmä Luumäellä puuhaa sen puolesta, että Taavetin liikennepaikallle palautettaisiin matkustajia palveleva pysähdys: www.luumaenlehti.fi
    Ei Taavetin kulkuyhteyksiä voi huonoiksi sanoa, meneväthän sen kautta bussit Helsinki-Kouvola-Imatra ja Helsinki-Kotka-Imatra. Näitä busseja kulkee lukuisia päivittäin. Aika vähän nämä bussit keräävät kuitenkin matkustajia, jos ei armeijavaatteissa olevia lasketa. Heitä on ajoittain paljonkin.

    Mikähän on muuten taustalla, että saman kokoiselle Simpeleelle on junatarjontaa lisätty selvästi aikavälillä 1996-2008? Aiemmin monet junat ohittivat Simpeleen pysähtymättä, mutta nykyään lähes kaikki yhtä lukuunottamatta pysähtyvät siellä.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  15. #30
    Epa
    Epa ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    05.09.2007
    Viestejä
    201

    oletus Vs: Aikataulumuutoksia 14.12.2008

    Taavetissa rata on kaksiraiteinen, Imatran ja Parikkalan välillä yksiraiteinen. Tällä osuudella Simpele on merkittävä junien kohtaamispaikka. Simpeleen pysähdykset on tärkeitä liikenteenohjauksen kannalta.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Aikataulumuutoksia kaukoliikenteessä 12.12.10 alkaen
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Junat
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 18.12.2010, 22:19
  2. HSL: Helsingin busseille 15 ja 15V aikataulumuutoksia 18.10.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 13.10.2010, 12:30
  3. Vuodenvaihteen 2007/2008 aikataulumuutoksia
    kirjoittanut tkp foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 07.01.2008, 11:00
  4. Aikataulumuutoksia 29.10. alkaen
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 21.10.2007, 14:33
  5. Aikataulumuutoksia
    kirjoittanut Rasbelin foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 31.08.2005, 17:47

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •