Sivu 3 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/62

Viestiketju: Kehäradan rakentaminen

  1. #31
    mv
    mv ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    18.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    86

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Kehäradan avorataosuuden maanrakennustyöt valmistuivat

    Kehäradan Kehä III:n ja Hämeenlinnan väylän välisen avorataosuuden maanrakennustyöt valmistuivat aikataulussaan elokuun puolivälissä.

    Noin kaksi kilometriä pitkällä tulevaan kehärataan kuuluvalla avorataosuudella Vantaalla on saatu maanrakennusurakka päätökseen. Osuudelle rakennettiin maanrakennustöiden lisäksi viisi siltaa sekä Vehkalan ja Petaksen asemavaraukset. Asemavarauksen perusteiden rakentaminen mahdollistaa aseman rakentamisen paikalle myöhemmin.

    Maanrakennusurakan urakoitsijana toimi Kesälahden Maansiirto. Urakan kokonaiskustannus lisä- ja muutostöineen on lähes 12 miljoonaa euroa. Urakka alkoi marraskuussa 2011 ja sen vastaanottotarkastus pidettiin 13. elokuuta. Avorataosuuden urakkaan ei kuulunut rautatien rakentaminen. Tämä erillinen urakka alkaa kesällä 2014, jolloin asennetaan radan päällysrakenteet ja tekniikka koko kehäradalle. Seuraavana valmistuva Kehärata-projektin urakka on Vantaankosken asema, jonka arvioidaan valmistuvan syyskuun aikana.

    Kehärata on 18 kilometriä pitkä, poikittainen raideyhteys, joka tulee yhdistämään Vantaankosken radan lentoaseman kautta päärataan Vantaan Hiekkaharjussa.
    Tekniikka&Talous

  2. #32

    Liittynyt
    01.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    629

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut mv Näytä viesti
    Näköjään jokseenkin sanasta sanaan sama kuin Liikenneviraston tiedote asiasta.

  3. #33
    mv
    mv ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    18.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    86

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Kehäradan valmistuminen myöhästyy vuodella.

    Rakennuslehden saamien tietojen mukaan Kehäradan liikenne alkaa vasta heinäkuussa 2015. Liikennevirasto tiedottaa asiasta tällä viikolla. Syynä ovat lentokentän läheisyydessä olevien tunnelien rakentamista viivästyttäneet glykoliongelmat, jotka aiheuttivat 45 miljoonan euron lisäkustannukset. Alunperin Kehäradan liikenteen piti alkaa vuotta aiemmin, kesällä 2014.

    Kehärata on oleellinen osa pääkaupunkiseudun kaupunkirataverkkoa. Lentokentän kautta kulkeva rata yhdistää pääradan ja Vantaankosken radan. Sen ensimmäisessä vaiheessa rakennetaan neljä uutta asemaa Leinelään, Aviapolikseen, lentoasemalle ja Kivistöön.

    Hanke on valtion ja Vantaan yhteishanke. Vantaa rakentaa kehäradan varteen uuden Marja-Vantaan asuntoalueen.
    ***

    Rakennuslehti

  4. #34

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Kuvia avointen ovien päivän visiitistä Aviapolisin tunneliasemalle Taloforumissa:

    http://taloforum.fi/viewtopic.php?f=8&t=746&start=134

  5. #35
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Kehäradan tunnelityömaalla syttyi tulipalo varhain Lauantaiaamuna. Tunnelin länsipäässä paloi lämpöeristeitä noin sadan metrin matkalta. Pelastuslaitos ei päässyt eristeisiin käsiksi, sillä eristeet olivat betonielementin ja kallion välissä. Palo sammui kuitenkin itsestään ja tunnelia tuuletetaan. Pahimmillaan tunneli täyttyi savusta yli kolmen kilometrin matkalta aina Helsinki-Vantaan lentoasemalle saakka. Kaikki työmaalla työskennelleet selvisivät paikalta ajoissa pois, eikä kukaan loukkaantunut. Lähde: Metro.fi

    En tiennytkään että tunneleissa käytetään palonarkaa lämpöeristystä! Mahdetaanko samanlaista eristystä käyttää myös Länsimetron työmaalla, entä onko nykyisen metron tunneliosuudella käytetty lämpöeristystä? Mitenköhän tuossa tilanteessa olisi voinut käydä jos kehäradalla olisi jo ollut matkustajaliikennettä?

  6. #36

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    735

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Olen suurella mielenkiinnolla seurannut kehäradan rakentamista ja muita siihen liittyviä rakennushankkeita. Moni on harmitellut sitä, varsinkin Tuusulan suunnalta, että ensimmäisessä vaiheessa ei rakenneta Ruskeasannan asemaa. Itseäni on vielä enemmän ihmetyttänyt se, että ensimmäisessä vaiheessa ei tule asemaa Viinikkalaan. Alueella on töissä tuhansia ihmisiä ja lisää tulee. Schenker siirtää Metsälän toiminnot kokonaisuudessaan Tikkurilantien varteen vuonna 2015 nykyisen Lentoparkin viereen ja muitakin rakennushankkeita on alueella meneillään mm. Rahapajan uudet tilat. En muista tarkkaan miten alueen bussiliikenne on suunniteltu kehäradan valmistumisen jälkeen, mutta alueelle olisi hyvä saada tiheä syöttöliikenne Aviapoliksen asemalta joko Katriinan sairaalaan tai Kivistön asemalle. Tikkurilantie rakennetaan parhaillaan jatkumaan Kivistöön asti ja tätä voisi hyödyntää myös bussireittien osalta.

  7. #37
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Itseäni on vielä enemmän ihmetyttänyt se, että ensimmäisessä vaiheessa ei tule asemaa Viinikkalaan. En muista tarkkaan miten alueen bussiliikenne on suunniteltu kehäradan valmistumisen jälkeen, mutta alueelle olisi hyvä saada tiheä syöttöliikenne Aviapoliksen asemalta joko Katriinan sairaalaan tai Kivistön asemalle. Tikkurilantie rakennetaan parhaillaan jatkumaan Kivistöön asti ja tätä voisi hyödyntää myös bussireittien osalta.
    Tikkurilasta Viinikkalan kautta Kivistön asemalle on suunniteltu kulkemaan kaksi linjaa, uusi linja 575 joka noudattelee nykyisen linjan 50 reittiä Tikkurilasta Tuupakkaan asti, toinen linja on 576 (nykyinen 46) Tämänkin reitti siirtyy kulkemaan Voutilan ja Tuupakan kautta kuten nykyinen 50. Mitään tiheää liikennettä noille ei ole suunniteltu vaan ne on merkitty harvan liikenteen linjoiksi joilla on ruuhka-aikaan 1-3 lähtöä/h ja päivällä/illalla 1-2 lähtöä/h. Palvelutaso tuolla Viinikkalan alueella taitaa siis jopa hieman heikentyä nykyisestä. No, ainakin näin saadaan ne nykyiset vähätkin joukkoliikenteen käyttäjät siirtymään omaan autoon.

  8. #38

    Liittynyt
    10.01.2008
    Viestejä
    285

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Uutisia YLE Helsingin maakuntatoimituksesta:
    http://yle.fi/uutiset/keharadan_maan...joonia/6677260
    Eli kun jo Kehärata on tekemässä tällaisia tunnelirakentamisen kymmenien miljoonien eurojen budjettiylityksiä, niin saapa vaan vielä nähdä, kuinka länsihukkaputkimetro onnistuu vielä enemmän tuhlaamaan rahaa tällaiseen täysin tarpeettomaan ”joukkoliikenteen kehittämiseen” maan alla (mistään Pisara-radasta puhumattakaan…).

  9. #39
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    On se kyllä erikoista miten tunnelirakentamisen kalleus on voinut tulla urakoitsijoille yllätyksenä! Mä en käsitä miksi rata piti alunperinkään louhia maan alle Viinikkalan ja Aviapoliksen välillä. Tuolla välillä rata olisi ihan hyvin voinut kulkea vaikka ratakuilussa, samaantapaan kuin metro kulkee Myllypuron ja Kontulan välillä. Näin Aviapoliksen ja Viinikkalan asemat olisi voitu rakentaa pintaan joka olisi varmasti ollut huomattavasti halvempaa. Nyt Viinikkalaan tulee ainoastaan asemavaraus jonka käyttöönottoa saadaan odottaa varmasti vuosia ennenkuin se "kannattaa" ottaa käyttööön.

  10. #40

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    On se kyllä erikoista miten tunnelirakentamisen kalleus on voinut tulla urakoitsijoille yllätyksenä!
    No eipä liene kovin kumma, että glykolia ja bakteerimetabolian lopputuotteita ei osattu ennakoida. Tämmöiseen ongelmaan ei varmasti ainakaan Suomessa ole ennen törmätty.

  11. #41
    sub
    sub ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.10.2010
    Viestejä
    279

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Tässä viimeisimmässä vaatimattomassa 60 miljoonan euron ylityksessä taisi kuitenkin olla kyseessä sisustushommat, eikä glykolit. Telkkaristahan ei nykyään juuri mitään muuta tule kuin jotain sisustusohjelmasontaa, olisivat kutsuneet jonkun sankarin sieltä vähän tuunaamaan kehäradan kuoseja niin oltais varmasti päästy halvemmalla

  12. #42
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sub Näytä viesti
    Telkkaristahan ei nykyään juuri mitään muuta tule kuin jotain sisustusohjelmasontaa, olisivat kutsuneet jonkun sankarin sieltä vähän tuunaamaan kehäradan kuoseja niin oltais varmasti päästy halvemmalla
    Oltais otettu Marko Paananen suunnittelemaan asemien sisustus niin budjetti olisi saatu helposti tuplattua

  13. #43

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    735

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Olen suurella mielenkiinnolla seurannut kehäradan rakentamista ja muita siihen liittyviä rakennushankkeita. Moni on harmitellut sitä, varsinkin Tuusulan suunnalta, että ensimmäisessä vaiheessa ei rakenneta Ruskeasannan asemaa. Itseäni on vielä enemmän ihmetyttänyt se, että ensimmäisessä vaiheessa ei tule asemaa Viinikkalaan. Alueella on töissä tuhansia ihmisiä ja lisää tulee. Schenker siirtää Metsälän toiminnot kokonaisuudessaan Tikkurilantien varteen vuonna 2015 nykyisen Lentoparkin viereen ja muitakin rakennushankkeita on alueella meneillään mm. Rahapajan uudet tilat. En muista tarkkaan miten alueen bussiliikenne on suunniteltu kehäradan valmistumisen jälkeen, mutta alueelle olisi hyvä saada tiheä syöttöliikenne Aviapoliksen asemalta joko Katriinan sairaalaan tai Kivistön asemalle. Tikkurilantie rakennetaan parhaillaan jatkumaan Kivistöön asti ja tätä voisi hyödyntää myös bussireittien osalta.
    Myös Paperinkeräys muuttaa Hakuninmaalta Viinikkalaan vuonna 2015. Eiköhän alueen liityntäliikenteen tasoa tarkisteta lähempänä kehäradan valmistumista.

  14. #44
    miika01 avatar
    Liittynyt
    15.01.2013
    Sijainti
    Paltamo
    Viestejä
    10

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    No, mutta eikö sitten siellä Vantaan Hiekkaharjussa pidä siirtää tai purkaa joku talo radan edestä? Sitähän luulisi, että pääkaupunkiseudulla on niin paljon taloja, että joku pitää purkaa. Sama koskee pisararadan rakennusta. Eikö sieltä keskeltä Helsinkiä pitäisi vähän raivata tilaa?
    Joskus pikajuna onkin intercity?

  15. #45

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Kehäradan rakentaminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut miika01 Näytä viesti
    No, mutta eikö sitten siellä Vantaan Hiekkaharjussa pidä siirtää tai purkaa joku talo radan edestä?
    Hiekkaharjussa on radan pohja ja silta olleet valmiina jo jonkin aikaa. Käsittääkseni kiskojen rakentaminen on jo alkanut. Ei sieltä ainakaan mitään lisää tarvitse purkaa tässä vaiheessa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut miika01 Näytä viesti
    Siitähän luulisi, että pääkaupunkiseudulla on niin paljon taloja, että joku pitää purkaa.
    Tai sitten ei. Pääkaupunkiseutu on pääasiassa pöpelikköä, jos kartasta katsotaan.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut miika01 Näytä viesti
    Sama koskee pisararadan rakennusta. Eikö sieltä keskeltä Helsinkiä pitäisi vähän raivata tilaa?
    Pisaran tunnelin suut on suunnitteilla nykyisille puistoalueille Alppipuistoon ja Eläintarhan puiston reunalle. Niiden tiellä ei taida olla yhtään rakennusta. Länsipuolella käsittääkseni joudutaan kylläkin järjestelemään katuja uusiksi. Varsinainen tunnelirata on suunniteltu todella syvälle, keskustassa Keskustatunnelin varauksen ja metron alapuolelle.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kehäradan liikennöinti
    kirjoittanut joboo foorumissa Junat
    Vastauksia: 289
    Viimeisin viesti: 05.08.2017, 18:50
  2. Koivusaaren rakentaminen
    kirjoittanut vristo foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 71
    Viimeisin viesti: 05.02.2015, 10:27
  3. Kampin raitiotien rakentaminen
    kirjoittanut Nakkiputka foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 202
    Viimeisin viesti: 06.05.2010, 12:02
  4. Raitiolinja 9:n rakentaminen
    kirjoittanut Lari Nylund foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 262
    Viimeisin viesti: 26.02.2009, 17:25
  5. Metroverkostojen rakentaminen
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 21.09.2005, 13:51

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •