Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/57

Viestiketju: Mäntästä suoraan Tampereelle

  1. #31
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Mäntästä suoraan Tampereelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Ajattelin, ettei noita junia voi ajaa yhdellä yksiköllä matkustajamäärien takia. Voihan olla, että liikenteen lisääntyessä tuo riittääkin. Ainakin, jos aamuksi Tampereelle menevä juna ei mänttäläisten keskuudessa saavuta suurta suosiota.
    Ei tuossa kierrossa minusta ole muuta ongelmaa kuin H 425 ruuhkapäivinä. Siinä ei kyllä yksi vaunu riitä. Melkein kaikki Tampereen ja Vilppulan väliset junathan tuossa ajettaisiin kahdella vaunulla. Yhdellä ajettaisiin vain uusia junia, joita ei tällä hetkellä kulje lainkaan. Haapamäen ja Vilppulan välillä luulisi yhden vaunun riittävän kaikkina aikoina samoin kuin Mäntästä Vilppulaan.

    Vaikka hienoahan se toki olisi, jos uudessa vuorossa olisi heti kapasiteettiongelmia eli tarve on ollut huutava.
    Viimeisin muokkaaja TEP70; 30.01.2009 kello 00:02.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  2. #32
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Vs: Mäntästä suoraan Tampereelle

    Ei pitäisi olla kaupungista kiinni:

    KMV-lehti 30.1.2009

  3. #33
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Mäntästä suoraan Tampereelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Vaasan radan siirryttyä sähkökalustolla hoidettavaksi, täytyy Jyväskylä-Seinäjoki -välillä muuttaa aikatauluja. Suositeltu vaihtoehto on lakkauttaa yksi välin kolmesta junaparista ja korvata se Haapamäki-Myllymäki -osuutta lukuunottamatta linja-autolla. Näin koko rataosan liikenne voidaan hoitaa yhdellä junarungolla.
    Ja kahdella junarungolla voisi ajaa kolmen tunnin välein aamusta iltaan. Jos matkustajamäärät ovat vähäiset, niin kuin selvitys kertoo, niin riittäisi kaksi Dm12-vaunua. Nykyiset junavuorot ovat selvästi nopeampia kuin nykyiset bussivuorot, joten luultavasti korvaavat bussitkin olisivat nykyisiä junia hitaammat. Sitten ihmetellään, kun matkustajamäärät edelleen pienenevät.

  4. #34
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: Mäntästä suoraan Tampereelle

    Raportista saksittua: 4.2. "Moderneja dieselvetureita ei VR:llä ole käytettävissä." , sivu 53 tai 49/84 Mikäs se Dr16 sitten on kun tässä puhutaan vain Dv12:sta..

  5. #35
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Vs: Mäntästä suoraan Tampereelle

    Kuukausilippuvertailua Mänttä-Vilppulasta Tampereelle:

    Linja-auton 30 vuorokauden seutulippu Mänttä-Vilppulasta Tampereelle on vain 142 euroa. Kuulema matkustajilta ei peritä pikavuoron lisämaksua, vaikka se olisi mahdollista tehdä.

    Junan 30 päivän lippu Vilppula-Tampere on 261 euroa ja Kolho-Tampere on 267 euroa. Mäntän kuviteltu junakuukausilippu Tampereelle maksaa sen minkä Kolhonkin lippu, tai on himpun verran halvempi.

    Kyllä VR:n km-tariffi ja MH:n seutulippujärjestelmä pitäisi pikaisesti yhdistää!

  6. #36
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Mäntästä suoraan Tampereelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti

    Kyllä VR:n km-tariffi ja MH:n seutulippujärjestelmä pitäisi pikaisesti yhdistää!
    Toivottavasti niin, ettei hinta nouse VR-tasolle tällaisissa tapauksissa. Lippujärjestelmiä pitää toki kehittää, mutta niin, että se houkuttelee lisää käyttäjiä ja on selkeä sekä helppokäyttöinen.

  7. #37
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    887

    oletus Vs: Mäntästä suoraan Tampereelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Linja-auton 30 vuorokauden seutulippu Mänttä-Vilppulasta Tampereelle on vain 142 euroa. Kuulema matkustajilta ei peritä pikavuoron lisämaksua, vaikka se olisi mahdollista tehdä.
    Mikäs liikennöitsijä tälläistä on luvannut?

  8. #38
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Vs: Mäntästä suoraan Tampereelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Mikäs liikennöitsijä tälläistä on luvannut?
    Vaihtoehdot ovat luonnolliset: Mäkelä ja/tai Töysä.

  9. #39
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    887

    oletus Vs: Mäntästä suoraan Tampereelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Vaihtoehdot ovat luonnolliset: Mäkelä ja/tai Töysä.
    Töysä ainakin ottaa pikalisän(lukuunottamatta eräitä erikseen sovittuja poikkeuksia), ja tietääkseni Mäkelällä on tarjous Tampere-Orivesi välille jossa pääsee ilman pikalisää.

  10. #40
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Vs: Mäntästä suoraan Tampereelle

    Tänään on KMV-lehdessä avattu lyhyen nettihistoriansa ensimmäinen kyllä/ei -ruksausgalluppi koskien Mäntän-Vilppulan kiskobussiliikenteen avaamista eli "Tarvitaanko Mäntässä kiskobussi?".

    Tässä linkki lehden etusivulle, jossa voi ilmaista tukensa jommalle kummalle "puolueelle". Kiskobussin vastustajat johtavat nyt annetuissa äänissä. Vastaamisaikaa on noin viikko.

  11. #41

    Liittynyt
    04.12.2006
    Viestejä
    122

    oletus Vs: Mäntästä suoraan Tampereelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Kiskobussin vastustajat johtavat nyt annetuissa äänissä.
    Tällä hetkellä Kyllä-puolue on selvässä johdossa

    Toivottavasti kiskobussin kannattajat voittavat, eikä liikennöintiä aloiteta millään Dm12:lla

  12. #42

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Mäntästä suoraan Tampereelle

    Outoa sinänsä, että kiskobussihanketta ylipäätään joku vastustaa. Isoissa rautatieinvestoinneissa ja uusissa paikallisliikenneyhteyksissä voi ollakin jotain huomautettavaa, mutta tuo on pikkujuttu järjestää. Kun vieläpä Mänttä-Vilppulan osuus kustannuksissa on varsin pieni, en oikein ymmärrä, mitä harmia kellekään aiheutuu 3-5 kertaa päivässä ajavasta paikallisjunasta. Itse asiassa luulen, että suuri osa uusista Mäntän aseman käyttäjistä on aiemmin viety henkilöautolla Vilppulan asemalle.

    Koko uudistus liittyy osin Vaasan radan sähköistykseen ja suorien Vaasa-Jyväskylä -junien lakkauttamiseen. Tämänhetkisen aikataulurakenteen puitteissa (siis Seinäjoen vaihtoyhteydet) liikenteen järjestäminen kustannustehokkaasti on mahdotonta. Kannattaisin tuon seudun radoille kolmen tunnin vuoroväliä.

    Jos Seinäjoen ja Haapamäen väliltä (118 km) saisi ajoaikaa laskettua vartin (nyt 1 t 40 min, pitäisi olla 1 t 25 min) pystyisi kahdella junarungolla toteuttamaan kolmen tunnin vuorovälin. Samalla junakohtaukset saisi siirrettyä Haapamäelle, mikä mahdollistaisi hyvät yhteydet Tampereen suuntaan. Kahdella moottorivaunulla onnistuisi kolmen tunnin välein liikenne myös reitillä Mänttä/Haapamäki-Tampere.

    Kuinka suuri juttu tuo nopeuden nosto olisi? Henkilöliikenteen kannalta kyse olisi varsin isosta asiasta kuitenkin. Junaliikenne on kallista joka tapauksessa, tehokkuutta siihen pitää hakea lisää. Aioittujen supistusten myötä koko rataosa Jyväskylä-Seinäjoki jäisi kahden päivittäisen matkustajajunaparin tähden ylläpidettäväksi, kun tavaraliikennettä kaiketi ei juuri ole. Ei sekään oikein järkevältä kuulosta. VR järjesti aikataulurakenteensa uusiksi ilmeisen pysyvästi. Tuohon samaan pakettiin voisi uskaltaa kehitellä ostoliikennettäkin.

  13. #43
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Mäntästä suoraan Tampereelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Aioittujen supistusten myötä koko rataosa Jyväskylä-Seinäjoki jäisi kahden päivittäisen matkustajajunaparin tähden ylläpidettäväksi, kun tavaraliikennettä kaiketi ei juuri ole. Ei sekään oikein järkevältä kuulosta. VR järjesti aikataulurakenteensa uusiksi ilmeisen pysyvästi. Tuohon samaan pakettiin voisi uskaltaa kehitellä ostoliikennettäkin.
    RHK:n säännöllisen liikenteen luettelossa näyttäisi olevan tavaraliikennettä vain Vilppula-Kaskinen-tavarajuna viitenä päivänä viikossa. Jos tämä on ollut sellujuna, niin vieläköhän se kulkee?

    Kun rataosalla on runsaasti vapaata kapasiteettia, sitä voisi käyttää ostoliikenteeseen. Kannatettavaa, vaikka lipputulot eivät kuluja kattaisikaan.

  14. #44
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Mäntästä suoraan Tampereelle

    Miltäs kuulostaisi, jos Kaskinen-Seinäjoki-Jyväskylä-väliä ajaisi pari runkoa ja yksi runko väliä Haapamäki-Jyväskylä? Näillä olisi porrastetut aikataulut Haapamäen ja Jyväskylän välillä sekä vaihtoyhteydet Haapamäellä Tampereen juniin.
    Sakari Kestinen

  15. #45
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Mäntästä suoraan Tampereelle

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Miltäs kuulostaisi, jos Kaskinen-Seinäjoki-Jyväskylä-väliä ajaisi pari runkoa ja yksi runko väliä Haapamäki-Jyväskylä? Näillä olisi porrastetut aikataulut Haapamäen ja Jyväskylän välillä sekä vaihtoyhteydet Haapamäellä Tampereen juniin.
    Tämähän olisi mielenkiintoinen ratkaisu Kaskisten radan hyödyntämiseen. Aikataulut olisi saatava hyviksi, jotta radan varren taajamista pääsisi hyvin töihin Seinäjoelle ja liittymään kaukoliikenneverkkoon. Tämä Kaskisten radan hyödyntäminen tulee nyt entistä ajankohtaisemmaksi, kun Kaskisista loppuu raskasta teollisuutta. Rata lähentäisi Seinäjokea Kaskisiin samalla tavalla kuin Uudenkaupungin rata Turkua, jotta työmatkailu mahdollistuisi.
    Yöbussissa on tunnelmaa

Vastaavia viestiketjuja

  1. Jouko-tyyppisiä linjoja Tampereelle
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 19.06.2011, 21:08
  2. Hybridibusseja Tampereelle
    kirjoittanut K V foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 07.02.2010, 18:09
  3. Rollikat takaisin Tampereelle?
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 08.12.2008, 07:42
  4. Tammikuussa lentäen Oulusta Tampereelle
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 28.04.2008, 18:03
  5. Mistä Tampereelle oma Jokeri ?
    kirjoittanut Multsun poika foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 13.11.2005, 10:49

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •