Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345
Näytetään tulokset 61-68/68

Viestiketju: Aikataulut 31.5.2009 alkaen

  1. #61

    Liittynyt
    08.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Aikataulut 31.5.2009 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Eikös pari Fot-vaunua seiso vielä joutilaina jossakin? Niihin ainakin mahtuisi.
    Tilaa olisi, mutta riittäisikö suurin sallittu nopeus InterCity2-juniin?

  2. #62

    Liittynyt
    08.02.2006
    Sijainti
    Kokkola
    Viestejä
    21

    oletus Vs: Aikataulut 31.5.2009 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SirToby Näytä viesti
    Nyt uudet aikataulut ovat siis ilmestyneet VR:n sivuille. Näitä junia ei kuitenkaan löydy tulostettavista kaukoliikenneaikatauluista, mutta löytyvät edelleen Matkahausta. Lähetin VR:lle palautetta asiasta, joten toivottavasti saamme tietää kumpi "lähde" on oikeassa ja kumpi väärässä.
    Itse itselleni vastaten: sain vastauksen VR:ltä, jonka mukaan junat P 413 ja 414 eivät ole tulossa liikenteeseen syyskuussa. Matkahaku on siis ollut tässä kohdin väärässä. Harmi! Olisin mielelläni nähnyt näiden viikonloppujunien tuomaa vaihtelua Kokkolan seudulle...
    Quid erat demonstrandum?

  3. #63
    OPV
    OPV ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    12.10.2008
    Sijainti
    Kokkola
    Viestejä
    2

    oletus Vs: Aikataulut 31.5.2009 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SirToby Näytä viesti
    Itse itselleni vastaten: sain vastauksen VR:ltä, jonka mukaan junat P 413 ja 414 eivät ole tulossa liikenteeseen syyskuussa. Matkahaku on siis ollut tässä kohdin väärässä. Harmi! Olisin mielelläni nähnyt näiden viikonloppujunien tuomaa vaihtelua Kokkolan seudulle...
    Höh, siinä sitten katosivat päiväpikajunat Pohjanmaan radalta... Ensiviikollahan P413 ja 414 kulkevat viimeistä kertaa.

  4. #64

    Liittynyt
    08.02.2006
    Sijainti
    Kokkola
    Viestejä
    21

    oletus Vs: Aikataulut 31.5.2009 alkaen

    Nyt ovat uudet vakkarit (31.5. alk.) netissä.

    Niistä huomaa mm. sen, että kääntöajat Helsingin asemalla sen kuin pidentyvät. Alle puolen tunnin kääntöjä on enää kourallinen jäljellä:

    IC2 122 – IC2 165, 24 min
    IC2 164 – IC2 85, 14 min
    IC2 136 – IC2 109, 15 min
    S 138 – S 7, 15 min
    IC2 142 – IC2 111, 15 min
    IC2 88 – IC2 179, 14 min

    Uutuutena (?, ainakin "uuden juna-ajan" aikana) tulee sunnuntaille muutamia puolentoista–kahden tunnin pituisia seisonta-aikoja:

    IC 188 – IC 5, 2 h 8 min
    S 8 – S 59, 1 h 24 min (2 yksikköä)
    IC2 150 – IC2 153, 2 h 6 min

    Lisäksi S 145:ssä on sunnuntaisin mahdollisesti kaksi Sm3-yksikköä (runko tulee S 76:stä – onko siinä yksi vai kaksi yksikköä?).
    Quid erat demonstrandum?

  5. #65

    Liittynyt
    08.02.2006
    Sijainti
    Kokkola
    Viestejä
    21

    oletus Vs: Aikataulut 31.5.2009 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SirToby Näytä viesti
    Lisäksi S 145:ssä on sunnuntaisin mahdollisesti kaksi Sm3-yksikköä (runko tulee S 76:stä – onko siinä yksi vai kaksi yksikköä?).
    Korjaanpa itse itseäni: Ei sunnuntain S 76 (eikä siis S 149:ssäkään) ole kaksi yksikköä, eihän ole moneen vuoteen ollut...
    Quid erat demonstrandum?

  6. #66
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus Vs: Aikataulut 31.5.2009 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SirToby Näytä viesti
    Niistä huomaa mm. sen, että kääntöajat Helsingin asemalla sen kuin pidentyvät. Alle puolen tunnin kääntöjä on enää kourallinen jäljellä
    - - -
    Uutuutena (?, ainakin "uuden juna-ajan" aikana) tulee sunnuntaille muutamia puolentoista–kahden tunnin pituisia seisonta-aikoja
    Elikkä siis tuolla tavalla syödään taas lisää Helsingin aseman rajallista laituriraidekapasiteettia, kun siellä seisotetaan joutilasta tyhjänpantinkalustoa, eikä siirretä sitä jonnekin syrjemmälle, vaikkapa Ilmalaan tms. Olisi kiva tietää, onko tuo tyhjien junien seisotus päärautatieasemalla taloudellista ja järkevää? Jäähän sinne puskuriin jumiin aina saapuneen junan miljoonia maksanut sähköveturikin, mutta halvempien matkustajavaunujen kierto on kai se määräävin tekijä tällä kertaa? Yhtä junanpätkää varten pitää siis olla Helsingissä varattuna kenties kaksi sveitsiläistä Sr2:ta? Ei kuulosta taloudelliselta ajattelulta...

    Helsingin ratapihan toimintoja ja sen kapasiteetin mahdollisuuksia on joskus kai simuloitu tietokoneohjelmalla. Varmaankaan simulointi ja käytäntö eivät kohtaa toisiaan.

  7. #67

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Aikataulut 31.5.2009 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Elikkä siis tuolla tavalla syödään taas lisää Helsingin aseman rajallista laituriraidekapasiteettia, kun siellä seisotetaan joutilasta tyhjänpantinkalustoa, eikä siirretä sitä jonnekin syrjemmälle, vaikkapa Ilmalaan tms. Olisi kiva tietää, onko tuo tyhjien junien seisotus päärautatieasemalla taloudellista ja järkevää? Jäähän sinne puskuriin jumiin aina saapuneen junan miljoonia maksanut sähköveturikin, mutta halvempien matkustajavaunujen kierto on kai se määräävin tekijä tällä kertaa? Yhtä junanpätkää varten pitää siis olla Helsingissä varattuna kenties kaksi sveitsiläistä Sr2:ta? Ei kuulosta taloudelliselta ajattelulta...
    Eikö se nykyinen tilanne johdu itäradan remontista, ja matka-aikojen pidentymisestä, ja pitäisi olla ohi ensi vuonna joskus?

    t. Rainer

  8. #68
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Aikataulut 31.5.2009 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Helsingin ratapihan toimintoja ja sen kapasiteetin mahdollisuuksia on joskus kai simuloitu tietokoneohjelmalla. Varmaankaan simulointi ja käytäntö eivät kohtaa toisiaan.
    Koko pääkaupunkiseudun lähiliikenteestähän on olemassa VR:n sisäiseen käyttöön tarkoitettu aikatauluihin perustuva tietokonesimulaatio, johon itse tutustuin TTY:n joukkoliikennekurssilla. Ohjelma osaa näyttää havainnollisesti raiteen tarkkuudella, missä kunkin junan kulloisellakin minuutilla kuuluisi mennä. Simulaatiossa näkyi myös tyhjävaunujunien siirtoajot Ilmalaan.
    Sakari Kestinen

Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Linjojen 452 ja 453 aikataulut muuttuvat 14.2. alkaen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 01.02.2011, 11:06
  2. Aikataulut 12.12.2010 alkaen
    kirjoittanut ultrix foorumissa Junat
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 07.01.2011, 00:26
  3. Muutokset kaukoliikenteessä 1.6.2009 alkaen
    kirjoittanut Epa foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 21.05.2009, 17:26
  4. Linja 3B/T 1.1.2009 alkaen
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 33
    Viimeisin viesti: 13.06.2008, 22:36
  5. Uudet aikataulut 3.6.2007 alkaen
    kirjoittanut Murzu foorumissa Junat
    Vastauksia: 19
    Viimeisin viesti: 01.06.2007, 20:22

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •