Valko-Venäjän matkustajajunaliikenne

Tässä on ensimmäinen yllämainituista Stadlerin tekeleistä Minskissä. Väritystä lukuunottamatta ei ulkoisesti juurikaan eroa Sm5:ista.
 
Tuoreita uutisia Valko-Venäjän AC projektista ->

Liettuan rajan sähköistämisprojekti on edennyt siihen vaiheeseen, että 2012 helmikuussa Valko-Venäjän rataosuus Vilna-Minsk radasta sähköistetty.

Ад Маладзечна да Кяны (Літва) будуць хадзіць электрычкі
http://rh.by/by/154/50/4171/?tpl=105


Valko-Venäjän sähköistämisestä projekteista, joita menossa useampikin samanaikaisesti voi lukea alla olevasta foorumista ->
http://forum.railwayz.info/viewtopic.php?f=10&t=4&sid=5d58cabe9974f91b4b3f5ab1effd721b&start=700
 
Onko uutinen jo tällä välillä muuttunut? Nyt siellä lukee "Ад Маладзечна да Новай Вільні" eli puhutaan koko puuttuvasta välistä, ei vain rajalle asti.

Aivan. Olet muuten ihan oikeassa, koko osuus. Tosin nyt on ilmeisesti vasta suunnitelmat valmiina. Vielä pitäisi varsinainen rakentaminenkin suorittaa.

Katselin Litrailin projektiesitettä ja siinä sivulla 15 mainitaan, että projekti olisi kokonaisuudessaan valmis 2014. ...Tosin aika tavalla aikaa saavat kulumaan noinkin pieneen projektiin, jos tosiaan valmistuu 2014 vuonna.

Myös tässä linkissä uutisoidaan samasta aiheesta.
 
Viimeksi muokattu:
Valko-Venäjän rataverkon sähköistäminen (Vilna-)Minsk-Gomel-Kiev välillä etenee hyvin.

Netistä löytyi kuvia Kiinalaisesta rakennusporukasta ja muutama aiheeseen liittyvä uutinen. Google translaattori käännöksistä päättelin, että jotakin valmistuu tänävuonna (2012), lisää valmistu ensivuonna 2013 ja projekti valmis 2014.

http://xpress.by/content/pdf/27-07.04.2012.pdf

http://zhlobin.gomel-region.by/ru/news/district?id=11117

http://komkur.info/gorodskaja-zhizn/v-ozhidanii--elektrichki/

http://forum.railwayz.info/download/file.php?id=626&mode=view

http://forum.railwayz.info/download/file.php?id=625&mode=view

Yksi juttu on mietityttänyt. Miksi Valko-Venjän sähkötolppia sijaitsee vain radan toisella puolella ja ne ovat pyöreitä? Suomalaiset rata-sähköistykset näytävät täysin erilaiselta ristikkoprofiili rakenteilta.

--> Valko-Venäläisiä sähkötolppa kuvia löytyy esim. täältä ->
http://forum.railwayz.info/viewtopic.php?f=10&t=4&sid=4e35feb2e65f735f3bf13f5df5de96a5&start=775

Wikipediasta löytyi hyvinkin erilaisia sähkötolppia..

http://en.wikipedia.org/wiki/Utility_pole#Pole_brandings

http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_Pole

Toinen mielenkiintoinen uutinen on, että Valko-Venäjä aikoo tilata 50 junaa lisää Stadlerilta.

http://www.newsfiber.com/psp/eng/se...=3&a=0&n=&y=&se=&v=E5V0nZ7J265A=+rDKlbFD2KDE=

http://news.21.by/economics/2012/04/09/500764.html

http://govorim.by/novosti-belarusi/45964-belarus-hochet-kupit-esche-50-poezdov-stadler.html

http://talks.su/news/v_belarusi_postroyat_vysokoskorostnuyu_zheleznuyu_dorogu_do_moskvy/

http://www.megapressa.ru/belarus-xochet-postroit-vysokoskorostnuyu-zhd-dorogu-do-moskvy.html

http://www.bravica.su/belarus/minsk.htm

Kääntämisessä auttaa

http://www.microsofttranslator.com/BV.aspx

http://translate.google.com/#

Stadler junat kasataan ilmeisesti
http://bkm.by/ tiloissa Valko-Venäjällä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kävin reilu kuukausi sitten ajelemassa Minskin Flirtillä. Muutama kuva:

Pidemmän matkan sininen vaunu:


Lähiliikenteen punainen:


Ajoin itse lyhyen pätkän lähiliikenteen junalla:

Porrasratkaisu taitaa erota suomalaisesta?


Sisältä hyvin samanlainen:


Reitti-informaatio täysin samanlainen?
 
Porrasratkaisu taitaa erota suomalaisesta?
Kyllä, tuo kuvassa näkyvä ylempi astinlauta mikä lie liukuu ulospäin suomalaisessa kalustossa (invaovissa). Muissa vain tuo ylempi lauta.
Reitti-informaatio täysin samanlainen?

Muistuttaa täysin samanlaista vanhaa systeemiä. Nykysinhän kaikkiin on päivitetty uudempi infonäyttötyyli eikä enään ole kuvan kaltainen.
 
Takaisin
Ylös