Sivu 3 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/70

Viestiketju: Valko-Venäjän matkustajajunaliikenne

  1. #31
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: Valko-Venäjän matkustajajunaliikenne

    Eki: eikö just TEP70 todennu muutama viesti takaperin, että Lukashenkolla on 25KVAC johdoissa?

  2. #32

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Valko-Venäjän matkustajajunaliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eki Näytä viesti
    Ei taida täysin identtisten kanssa onnistua, kun ei ajolangoissa kulje aivan samanlaista tavaraa...
    Tämän rata kartan mukaan suomessa ja Valko-Venäjällä on saman väristä sähköviivaa

    SUOMI
    http://www.bueker.net/trainspotting/...nd/finland.gif

    VV
    http://www.bueker.net/trainspotting/...us/belarus.gif

    Latviassa näyttää olevan eriväristä viivaa, mutta Liettuassa taas tuota tummansinistä

    BALTIA
    http://www.bueker.net/trainspotting/...tic-states.gif

    Tuo väri kartassa tarkkoittaa kai sitä, että tilatut junat on identtisiä ainakin sähkövehkeitten puolesta.

    Jos muuten huomaa kartassa virheitä tai muuta fibaa niin tänne foorumiin kommenttia

    http://translate.google.fi/translate...n&hl=&ie=UTF-8


    Ja mitä tulee tähän, että minne asti SähköStadlerit voi kulkea niin tämän uutisen mukaan ainakin infran puolesta Liettuaan

    http://www.belarus.by/en/invest/inve...ects/transport

    Ja Puolassakin "sähköistä" on yhteistyötä
    http://translate.google.fi/translate...%26from%3Dmain

    Ja Ukrainan rajalla sähköhommat etenee myös
    http://translate.google.fi/translate...n&hl=&ie=UTF-8

    ---------- Viesti lisätty kello 18:21 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 18:18 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eki Näytä viesti
    Ei taida täysin identtisten kanssa onnistua, kun ei ajolangoissa kulje aivan samanlaista tavaraa...
    Voiko kommentistasi päätellä, että mahdollinen repeat tilaus Viroon ja Latviaan tarvitsi jotakin modausta sähkö Stadlereihin?

    Nuo viivan värin on ainakin Virossa ja Latviassa erilaiset, kun suomessa.

    eli 3 kV tasasähköä versus 25kV vaihtovirtaa, 50 hz syöttöverkko taajuudella.

    Eikö heillä ole invertteri käyttöjä siellä vai mistä kiikastaa? Eikös tuo tasavirta verkko syö aika reippaasti loistehoja vai mitä ne on

    -> Eli varikset saa lämmitellä siirtojohdoilla?

    Miten voikin olla tuollaista antiikki tekniikkaa vielä nykyään käytössä??

    ---------- Viesti lisätty kello 20:49 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 18:21 ----------

    Kuinkas moni on huomannut, että tässä linkissä

    http://www.stadlerrail.com/en/news/2...ns-in-belarus/

    Demokuvissa junissa lukee BREST, ja Minsk
    Viimeisin muokkaaja TimppaTT; 23.03.2010 kello 18:26.

  3. #33
    Eki
    Eki ei ole kirjautuneena
    Eki avatar
    Liittynyt
    11.07.2005
    Viestejä
    191

    oletus Vs: Valko-Venäjän matkustajajunaliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    Eki: eikö just TEP70 todennu muutama viesti takaperin, että Lukashenkolla on 25KVAC johdoissa?
    Katsopas nyt tarkemmin, mitä kohtaa minä kommentoin...

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TimppaTT Näytä viesti
    Voiko kommentistasi päätellä, että mahdollinen repeat tilaus Viroon ja Latviaan tarvitsi jotakin modausta sähkö Stadlereihin?
    Periaatteessa, siis PERIAATTEESSA, Flirt ja muut invertterikoneet sopivat varsin mainiosti 3 kV DC -verkkoon. Silloin voidaan jättää päämuuntaja lauhduttimineen, sekä verkkotasasuuntaaja kokonaan pois ja syöttää ajolangan jännite suoraan pääkatkaisijan kautta junan välijännitepiirille, josta pää- ja apukäytön invertterit ottavat sähkön. Tämä tietysti edellyttää junassa 3 kV välijännitepiiriä.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TimppaTT Näytä viesti
    Eikö heillä ole invertteri käyttöjä siellä vai mistä kiikastaa? Eikös tuo tasavirta verkko syö aika reippaasti loistehoja vai mitä ne on

    -> Eli varikset saa lämmitellä siirtojohdoilla?

    Miten voikin olla tuollaista antiikki tekniikkaa vielä nykyään käytössä??
    Ei se, että jokin tekniikka ei ole meillä yleisessä käytössä tee siitä antiikkista. Vaihtosähkö on toki monessa tapauksessa käytännöllisempää kuin vaihtosähkö, mutta ei aina. Esimerkiksi pitkillä siirtomatkoilla, jollaisia on entisen Neuvostoliiton alueella paljon, on tasasähkösiirto parempi vaihtoehto. Vaihtosähkö ei nimittäin kulje kovin pitkiä matkoja johtimissa. Jos sähkövoimaa pitää siirtää yli 1000 kilometriä, on tasavirtasiirto usein vaihtovirtatekniikkaa parempaa.

    Edelleen; nykyään pähkäillään joidenkin jakeluverkkojen muuttamista tasajännitteelle, koska pienjänniteverkkoja voidaan syöttää korkeammalla jännitteellä käytettäessä tasasähköä (AC 1 kV vs. DC 1,5 kV). Tehonsiirtokyky paranee merkittävästi, koska tasasähköllä jännitteen huippuarvo on sama kuin sen tehollisarvo. Eräs keino parantaa verkon energiatehokkuutta on kytkeä esim. toimistorakennukset tasasähköjakelun piiriin. Suurin osa toimistoissa käytettävistä laitteista kun toimii tasasähköllä, jolloin laitekohtaiset tasasuuntaushäviöt jäävät pois.
    Viimeisin muokkaaja Eki; 24.03.2010 kello 11:49.

  4. #34

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Valko-Venäjän matkustajajunaliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eki Näytä viesti

    Ei se, että jokin tekniikka ei ole meillä yleisessä käytössä tee siitä antiikkista. Vaihtosähkö on toki monessa tapauksessa käytännöllisempää kuin vaihtosähkö, mutta ei aina. Esimerkiksi pitkillä siirtomatkoilla, jollaisia on entisen Neuvostoliiton alueella paljon, on tasasähkösiirto parempi vaihtoehto. Vaihtosähkö ei nimittäin kulje kovin pitkiä matkoja johtimissa. Jos sähkövoimaa pitää siirtää yli 1000 kilometriä, on tasavirtasiirto usein vaihtovirtatekniikkaa parempaa.

    Edelleen; nykyään pähkäillään joidenkin jakeluverkkojen muuttamista tasajännitteelle, koska pienjänniteverkkoja voidaan syöttää korkeammalla jännitteellä käytettäessä tasasähköä (AC 1 kV vs. DC 1,5 kV). Tehonsiirtokyky paranee merkittävästi, koska tasasähköllä jännitteen huippuarvo on sama kuin sen tehollisarvo. Eräs keino parantaa verkon energiatehokkuutta on kytkeä esim. toimistorakennukset tasasähköjakelun piiriin. Suurin osa toimistoissa käytettävistä laitteista kun toimii tasasähköllä, jolloin laitekohtaiset tasasuuntaushäviöt jäävät pois.
    Jaa, että historia vähän niinkuin toistaa itseään?

    Muistelisin, että Jenkeissä on ollut joskus tasasähkö kantaverkko joskus 1800-19?20? välillä.

    Tässä alla olevassa linkissä oikealla näkyy kartta verkoista mitä käytössä Euroopassa:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Railway...Direct_current

    http://en.wikipedia.org/wiki/Electri...bution#History

    Syitä, en muista että miksi verkko muutettiin, mutta osan seurauksista olen ymmärtänyt.

    Silloin sähköautot oli tasavirta moottoreilla ja akkujenlataus oli kivutonta.

    Sitten tuli monta murrosta samaan aikaan: Sähköverkko muutettiin vaihtovirralle ja öljykoneet teki läpimurron T-Fordilla.

    Ps. Ford muuten taisi ihan aluksi suunnitella T-mallia kulkemaan sähköllä toimivaksi. Voisi olla maailma täysin erilainen jos niin olisi päättänyt, koska Fordilla oli aika paljon "läpimurto" ajatuksia jotka ohjasivat aika montaa asiaa kulkemaan tiettyyn suuntaan.

    No, nyt kun Chevrolet Volt tulee niin ehkä se muuttaa pitkään vallalla olleita pelikuvioita esim. automaailmassa.

    Mitä tulee näihin Valko-Venäjän sähkö intercityjen sijoittamiseen niin veikkaan tämmöistä:

    Minsk-Brest
    Minsk-Vilnus
    Minsk-Smolensk
    Minsk-Gomel-Kiev

    http://www.bueker.net/trainspotting/...ne/ukraine.gif

    Vilna ja Gomel sähköistysprojektit käynnissä joten kai sinne jotakin suunnitellaan ajettavaksikin. PLUS mukavaa PR:ää RW:lle kun ajelee luksus junilla "ulkomaille"

    Oletan myös, että jos RW on tyytyväinen hankintoihinsa niin tuskin Intercityjen tilausmäärä jää 4ään kappaleeseen ja Minskin alueen tilaus 6een
    Viimeisin muokkaaja TimppaTT; 24.03.2010 kello 12:15.

  5. #35

    Liittynyt
    26.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    794

    oletus Vs: Valko-Venäjän matkustajajunaliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TimppaTT Näytä viesti
    Syitä, en muista että miksi verkko muutettiin, mutta osan seurauksista olen ymmärtänyt. Silloin sähköautot oli tasavirta moottoreilla ja akkujenlataus oli kivutonta. Sitten tuli monta murrosta samaan aikaan: Sähköverkko muutettiin vaihtovirralle ja öljykoneet teki läpimurron T-Fordilla. Ps. Ford muuten taisi ihan aluksi suunnitella T-mallia kulkemaan sähköllä toimivaksi. Voisi olla maailma täysin erilainen jos niin olisi päättänyt, koska Fordilla oli aika paljon "läpimurto" ajatuksia jotka ohjasivat aika montaa asiaa kulkemaan tiettyyn suuntaan.
    Sähköautoja oli merkityksetön määrä eivätkä ne vaikuttaneet mahdollisiin sähkönjakelun muutoksiin. Ennen sähköverkkojen aikaa jokaisella sähköauton lataajalla oli oma bensiinigeneraattorinsa akkujen lataukseen. Tasajännitemoottorilla ei taida olla mitään merkitystä akkujen latauksessa?

    Nykyisin on sekä Internetissä että suomalaisissa asiallisissa lehdissä kaikenlaisia salaliittoteorioita Henry Fordista ja sähköautoista. Yleisesti teorioiden mukaan Ford oli sähköautojen kannattaja kunnes teki Rockefellerin kanssa sopimuksen öljyn ostamisesta Lähi-Idästä islamin tukemiseksi. Henry Ford oli tietysti kiinnostunut sähköautoista - olihan hänen vaimollaan sähköauto. Henry Ford ei kuitenkaan ikinä valmistanut sähköautoja ehkä yksittäiskappaleita lukuunottamatta. Ja mitään salaliittoteorioita tähän on turha sotkea: Henry Fordin mielestä polttomoottori oli yksinkertaisesti paras voimanlähde autoille. Jo ensimmäisessä Fordin omaan käyttöön valmistamassa autossa oli polttomoottori - ei sähkömoottoria.

    Kuten täällä jo tuli todettua, nykypäivän junat on helppo suunnittelijoiden muuttaa tasasähkökäyttöisiksi. Vaihtojännitettä käytettäessä jännite tasasunnataan heti alkuunsa. Lopulta tasajännite vaihtosuunnataan moottoreille syöttämistä varten. Riippumatta siitä, onko junassa vaihtojännitettä käyttävät oikosulkumoottorit vai tasajännitemoottorit, voidaan helposti käyttää sekä tasa- että vaihtojännitettä ajolangassa. Vaihtojännitemoottorin tapauksessa tarvitaan aina vaihtosuuntaus ja tasasuuntausta tarvitaan aina, kun ajolangan jännite on tasainen.
    Blogi yleisistä saunoista: http://www.saunakulttuuri.com

  6. #36

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Valko-Venäjän matkustajajunaliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vompatti Näytä viesti
    Ennen sähköverkkojen aikaa jokaisella sähköauton lataajalla oli oma bensiinigeneraattorinsa akkujen lataukseen. Tasajännitemoottorilla ei taida olla mitään merkitystä akkujen latauksessa?
    Tuossa 2012 myyntiin tulevassa Voltissa on generaattori autossa kiinni http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_...#Series-Hybrid

    Prius on suorastaan low techiä Volttiin verrattuna .

  7. #37
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Detroit Electric

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vompatti Näytä viesti
    Henry Ford oli tietysti kiinnostunut sähköautoista - olihan hänen vaimollaan sähköauto.
    Epäilen kiinnostusta. Sähköautohan on ikivanha keksintö, Foordia edeltäneiden juttuja. Ja siksi niin vanhoillinen, että Ankkalinnassa Mummo Ankka on ainoa joka ajelee sellaisella kärryllä, nimittäin Detroit Electric -sähköautolla mallia 1910-luku. Kaikilla Ankkalinnassa on uudemmat bensa-autot. Hessu Hopolla taitaa olla vanha T-Fordi, mutta ei missään nimessä "mummojen sähköautoa" ja muilla ajokortti-ikäisillä sitten uudemmat pelit ja vehkeet.

    En tiedä onko Suomessa yhtään Detroit Electriciä missään esillä, mutta Tukholman Tekniikan museossa on tuollainen Mummo Ankan auto esillä. Kannattaa käydä ihmettelemässä: se on mittasuhteiltaan yllättävän iso.

  8. #38

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Detroit Electric

    Otti tämmöinen Puolan ja VV:n rajalla tapahtuva rata remontti silmään:

    Lainaus Alunperin kirjoittanut poranny.pl
    This year we are planning a series of investments in crossing the border, even as construction continued transition Połowcach, rebuilding the rail crossing at the Forge of Bialystok - adds Maciej Żywno.
    Linkki uutiseen
    Viimeisin muokkaaja vko; 27.03.2010 kello 19:02. Syy: lainaus & linkki korjattu

  9. #39

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Detroit Electric

    Jahas, VV on näköjään laitetilausten kanssa aikamoisessa vireessä, Baltian alueen muiden maiden kanssa:


    Lainaus Alunperin kirjoittanut BelTA
    The Belarusian Railways and the China National Electronics Import-Export Corporation and Datong Electric Locomotive Company signed a contract to supply electric locomotives. The Belarusian Railways is mullign over another two more projects which can be carried out with the help of Chinese investments, namely the modernization of cargo terminals (implementation term 2010-2011) and increasing the speed of regular passenger train services connecting Minsk with major cities (2011-2016).
    http://www.belta.by/en/news/econom?id=509556

    Lainaus Alunperin kirjoittanut BelTA
    Belarus, Lithuania to increase transit capacity of Viking container train service

    31.03.2010 18:32

    MINSK, 31 March (BelTA) – The railways of Belarus and Lithuania are planning to increase the transit capacity of the Viking container train service, BelTA learnt from the press service of the Belarusian Railways.

    The project was discussed at a meeting in Minsk between the chiefs of the railways of the two countries. The two sides examined the issues of attracting additional cargo flows from the Scandinavian countries.

    The sides praised the growth of cargo transportation by the Viking service. In January-February 2010, Viking transported 8,265 containers. This is an increase of 28.9% compared to the same period a year ago.

    The Belarusian Railways press service noted that the Lithuanian Railways is Belarus’ most important partner in international cargo transportation. Lithuania accounted for 4.3% of importation, 22.9% of exportation and 15% of transit of cargo.

    In January-February this year the volume of goods transported from Belarus to Lithuania amounted to 1.6 million tonnes, up 97% from the same period last year. These were mainly chemical and mineral fertilizers (981,000 tonnes), oil and oil products (356,000 tonnes), peat and peat products (73,000 tonnes).

    The volume of goods transported from Lithuania to Belarus in January-February 2010 made up 213,000 tonnes (208% as against the same period last year). These were mainly sugar (167,000 tonnes), chemicals and soda (16,000), presscake (6,000 tonnes).

    Transit of cargoes from/to Lithuania via Belarus in January-February 2010 made up 1 million tonnes (up 1.8% as against the same period 2009). Major transit goods were oil and oil products (500,000 tonnes), chemical and mineral fertilizers (208,000 tonnes), chemicals and soda (77,000 tonnes), ferrous metals (55,000) and coal (33,000 tonnes).
    http://www.belta.by/en/news/econom?id=510836

    Err.. minkäs tasoisia laitteita nämä Kiinalaiset toimittaa? Alla ilmeisesti oikean laitetoimittajan kotisivut:

    http://www.dt.chinacnr.com/english/p1.htm
    http://dtloco.com/english/p1.htm
    Viimeisin muokkaaja vko; 04.04.2010 kello 15:49. Syy: lainaukset korjattu

  10. #40

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Detroit Electric

    April 29.2010 Belarusian city Bigosovo of Latvian and Belarusian leaders rail traffic in the second revealed a stretch of track between the Latvian and Belarusian channel Indra Bigosovo.

    "Completion of this project this year we have a very significant event. I've just started a project on another track construction phase Skrīveri-Krustpils.

    http://translate.google.fi/translate...ject_id%3D4401

    30/04/2010 April 29 at the station Bigosovo Belarusian Railways inaugurated the train on the second road on the site Bigosovo-Indra.

    http://translate.google.fi/translate....1..0.0.0.html

    Eli juna matkustajaliikenne Latvian itäiseltä rajalta avattu!

    http://www.bing.com/maps/default.asp...0~0~&encType=1

    Tietääkö joku muuten tarkemmin, että pääseekö esim. Daugavpilistä indraan junalla? Lisäksi miten tuon junalipun voi varata? Oliko se niin, että junaliput ostetaan itä-euroopassa pääsääntöisesti junasta?



    Onko asia tosiaan nyt niin, että Riikasta Minskiin pääsee yhdellä junalla ilman vaihtoja yhtäsoittoa, lyhintä mahdollista reittiä eli Latvian itärajan kautta VV:lle kuten aiemmin tästä projektista on uutisoitu?

    http://translate.google.com/translat...oogle.fi&twu=1
    Viimeisin muokkaaja TimppaTT; 06.05.2010 kello 08:44.

  11. #41

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Valko-Venäjän matkustajajunaliikenne

    Latvian rautateitten kans. väl. aikataulussa 30.5.2010 alkaen ei ainakaan ole mitään uusia junia minnekään. Toinen Moskovan juna ilmoitetaan ajettavan eri määräyksestä, Valko-Venäjälle sen enempää suoraan kuin Vilnankaan kautta ei näyttäisi olevan junia.

    http://www.ldz.lv/?object_id=4397

    Vielä muutama vastaus edellä esitettyihin kysymyksiin. Liput kannattaa ostaa asemalta mikäli siellä on lipunmyynti. Virossa yleensä liput ostetaan junasta, Latviassa ja Liettuassa on useammin lippukassa, joskaan ei aina. Junasta saa lipun, mutta se on hiukan kalliimpi.

    Daugavpilsistä Indraan ei mene matkustajajunaa.
    Viimeisin muokkaaja LateZ; 06.05.2010 kello 12:32.

  12. #42

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Valko-Venäjän matkustajajunaliikenne

    Termos,

    Kiitoksia linkistä.

    Taisin olla hieman liian hätäinen tämän Indra - Bigosovo matkustaja liikenteen kanssa.

    Moinen on suunnitteilla ja tulossa, mutta ei vielä. Tämä nyt avattu liikenne on vain err.. Oliko se nyt sitä Viro, Latvian ja VV:n välillä toimivaa Zubur/Biisoni rahti liikennettä.

    Alla uusimmat löytämäni uutiset /keskustelut /maininnat Riika-Daugavpils-Indra-Bigosovo-Polotsk-Minsk matkustaja juna suunnitelmista.

    Onko tämä 2007 mainittu liikenne joka lakkautettu kulkenut muuten Latvian itärajan kautta?

    Ilmeisesti matkustaja juna asiat etenevät kun Latvian pojat saavat modattua Skrīveri-Krustpils pätkän kuntoon // Valko-venäjä Polotskiin asti tuplaradat Minskistä --> Olemassa oleva projekti-> Valmistuu vuonna 2016



    Since May, will resume regular rail service in the area Indra Bigosovo Riga, 20.01.2010.
    версия для печати printable Индра—Бигосово пассажирских
    http://translate.google.fi/translate...%3Fdoc%3D22653

    Head of the Belarusian Railways (BDZ) Anatoly Sivak urged Latvian colleagues as soon as possible to discuss the resumption of passenger service between the capitals of both countries, which were discontinued in the winter of 2007


    1 May 2010. will resume regular rail service in the area Indra Bigosovo

    http://translate.google.fi/translate...ws%2F140793%2F


    Transit Corridor extends May 5, 2010
    http://translate.google.fi/translate...cle%2F16860%2F

    And, as noted during an impromptu news conference, Mr. Gerhards and Mr. VERKHOVETS, it is possible that over time through a section Bigosovo-Indra between Belarus and Latvia will run not only cargo but also passenger trains.

    "From the Vikings to the Greeks" - by rail 05/04/2010
    http://translate.google.fi/translate...post%2F1587%2F

    provides a framework for organizing and passenger traffic between Belarus and Latvia. This question has already been discussed earlier in the year with the heads of GAO "CFL" and now is finding ways to resolve it.

    In turn, Mr. K. Gerhards said that the project was proof that long-standing ties between the peoples who are not even a century, and millennium, it is impossible to destroy any boundaries and crises.

    The Latvian and Belarusian Railways in just a couple of years have found a solution by repeating the example of ancient ancestors: they paved the way "from the Vikings to the Greeks" on the water, but we - by rail.


    At the station Bigosovo Vitebsk branch of Belarusian railway was opened traffic on the second path on the site Bigosovo (Belarus) - Indra (Latvia). 04/05/2010


    http://translate.google.fi/translate...2Fpost-3848%2F

    This project provides a framework for organizing passenger traffic between Belarus and Latvia.

    Opening the second track on the site Bigosovo - Indra - the first step in improving transit facilities of the railway section. It is planned that by 2016 the construction of the double-track spans of Polotsk - state border with Latvia.

    This will increase the capacity of freight trains and 45 pairs per day and further transported 13,1 million tons per year.


    Löytyi muuten tämmöinenkin paikka mistä voi ihmetellä kansainvälisiä Latvian matkustaja juna-lähtöjä https://ticket.ldz.lv/sarexr/

  13. #43
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Valko-Venäjän matkustajajunaliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TimppaTT Näytä viesti
    Onko tämä 2007 mainittu liikenne joka lakkautettu kulkenut muuten Latvian itärajan kautta?
    Kyseessä oli Riika-Homel-junapari, joka kulki joka toinen päivä ja meni Indrasta yli ja Minskin kautta eteenpäin.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  14. #44

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Valko-Venäjän matkustajajunaliikenne

    Belarus, Latvia can open passenger railway service in 2011
    14.05.2010 17:05

    VITEBSK, 14 May (BelTA) – Belarus and Latvia can open passenger railway service in 2011, Transport and Communication Minister of Belarus Ivan Shcherbo told media on 14 May. In Vitebsk the minister attended a nationwide seminar on energy saving in the organizations of the Transport and Communication Ministry.

    “I cannot say that the train service will be opened next year precisely. We, jointly with our Latvian colleagues, have been working hard in this direction. The relevant instructions have been given to the Belarusian Railways Company and the railway administration of Latvia,” Ivan Shcherbo said.

    Besides, the issue is being thoroughly elaborated by the Belarus-Latvia commission for trade and economic cooperation led by the Transport Ministers of Belarus and Latvia. Different routes are considered including Minsk-Riga and Gomel-Minsk-Riga, Ivan Shcherbo added.


    http://www.belta.by/en/news/econom?id=531684

    No tämä uutinen nyt ei kovin suuri yllätys ollut sinänsä

  15. #45

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Valko-Venäjän matkustajajunaliikenne

    Tuli tuossa Valko-Venäjällä käännyttyä.

    Radiossa tuli eräspäivä uutisissa, että 2011 on suunniteltu avattavaksi Latvia-VV junayhteys .

Vastaavia viestiketjuja

  1. Liettuan matkustajajunaliikenne
    kirjoittanut TEP70 foorumissa Junat
    Vastauksia: 122
    Viimeisin viesti: 20.09.2016, 21:27
  2. Espanjan matkustajajunaliikenne
    kirjoittanut Hartsa foorumissa Junat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 04.11.2010, 23:50
  3. Ainutlaatuinen mahdollisuus päästä kuvaamaan joukkoliikennettä Valko-Venäjälle
    kirjoittanut TimppaTT foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 30.06.2009, 21:23
  4. Venäjän kesäjunat
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Junat
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 02.05.2009, 20:58
  5. Kotimaanvaunuja Venäjän juniin?
    kirjoittanut 738 foorumissa Junat
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 19.07.2005, 15:54

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •