Sivu 5 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/81

Viestiketju: Huippunopeiden junien verkot

  1. #61
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Huippunopeiden junien verkot

    Sapsanien kivittämisestä Pietarin ja Moskovan välillä oli lehdissä joku aika sitten juttua. Eilen katselin Pietarissa Sapsan-runkoa numero 4, joka odotteli laiturissa lähtöä 19:45 Moskovaan. Kymmenvaunuisessa rungossa oli laiturin puolella yhteensä kolme ikkunaa, josta oli ulompi lasi rikki.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  2. #62

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Huippunopeiden junien verkot

    Amerikan Yhdysvalloissa presidentti Obama esittää seuraavan kuuden vuoden aikana käytettävän 53 miljardia taalaa suurnopeusjunaverkon rakentamiseen. Poliittinen vastustus on aika navakkaa:

    http://www.huffingtonpost.com/2011/0..._n_820234.html

    Yhdysvalloissa rautatiehankkeiden läpi saaminen on sikäli mutkikasta, että esimerkiksi Kalifornian ensimmäisestä suurnopeusradasta rakennetaan osuus Bakersfieldistä pohjoiseen Maderaan suunnilleen keskelle ei-mitään, kun muusta ei ole päästy sopuun. Tämä on aika haalea aloitus siihen nähden, että koko reitin varrella on mm. San Francisco, Sacramento ja Los Angeles:

    http://www.nytimes.com/2011/01/03/us/03borden.html

    Ensin linkatun jutun mukaan rahoituksen ehtona on tiukat suosi-kotimaista -ehdot, mistä ajatus johtuu junatoimittajaan. Acelat toimitti kanadalaistaustainen ylikansallinen Bombardier, joka on sittemmin myynyt ison määrän junia Kiinaan. Kaipa muillekin on tuossa kilpailussa jakoa, jos lupaavat tarpeeksi töitä amerikkalaisille?

  3. #63

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Huippunopeiden junien verkot

    Moskovasta alkaa kulkemaan juna Nizzaan.

    http://eng.rzd.ru/isvp/public/rzdeng...3920&id=105563

  4. #64
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Huippunopeiden junien verkot

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TimppaTT Näytä viesti
    Moskovasta alkaa kulkemaan juna Nizzaan.

    http://eng.rzd.ru/isvp/public/rzdeng...3920&id=105563
    Eikös tämä ole jo vanha juttu? Ainakin minä olen kuullut ja nähnyt uutisissa tämän jo jonkun aikaa sitten.

  5. #65
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: Huippunopeiden junien verkot

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TimppaTT Näytä viesti
    Moskovasta alkaa kulkemaan juna Nizzaan.

    http://eng.rzd.ru/isvp/public/rzdeng...3920&id=105563
    Uutinen lienee väärässä ketjussa? "The travel time from Moscow to Nice will be 52 hours 55 minutes."

    Tästähän oli jo viime syksynä Hesarissakin juttua, silloin kun tuo hidas juna aloitti kulkunsa. Kulkee kerran viikossa suuntaansa ja maksaa maltaita. Juna (tai vaunu) on tarkoitettu lentopelkoisille "miljonääreille". Tavallinen venäläinen tai ranskalainen tms. lentää samalla hinnalla vaikka maanääriin.

  6. #66
    janihyvarinen avatar
    Liittynyt
    18.08.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2311

    oletus Vs: Huippunopeiden junien verkot

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Juna (tai vaunu) on tarkoitettu lentopelkoisille "miljonääreille". Tavallinen venäläinen tai ranskalainen tms. lentää samalla hinnalla vaikka maanääriin.
    Mutta entä sitten kun lentäminen ei enää ole mahdollista (liian kallista, liian saastuttavaa tms.)? Siinä tilanteessa junayhteys on ihan järkevä ja realistinen. Tässä ollaan vain hieman etupainotteisesti liikkeellä.

  7. #67

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Huippunopeiden junien verkot

    Lainaus Alunperin kirjoittanut janihyvarinen Näytä viesti
    Tässä ollaan vain hieman etupainotteisesti liikkeellä.
    Jep! Näin Venäjällä:
    Lento USAan? Vanhanaikaista, kun kohta voisi ottaa junakin.

  8. #68

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Huippunopeiden junien verkot

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Uutinen lienee väärässä ketjussa? "The travel time from Moscow to Nice will be 52 hours 55 minutes."

    Tästähän oli jo viime syksynä Hesarissakin juttua, silloin kun tuo hidas juna aloitti kulkunsa. Kulkee kerran viikossa suuntaansa ja maksaa maltaita. Juna (tai vaunu) on tarkoitettu lentopelkoisille "miljonääreille". Tavallinen venäläinen tai ranskalainen tms. lentää samalla hinnalla vaikka maanääriin.
    Minä itse tutkiskelin lippujen hintoja eivätkä ne kakkosluokassa mitään hirveitä olleet. Jos valko-Venäjän transitviisumin saisi jotenkin helpommin kuin nyt saa voisi itse harkita sen yhteyden käyttöä jos on menossa esim Puolaan tai Itävaltaan.

    t. Rainer

  9. #69
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: Huippunopeiden junien verkot

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Minä itse tutkiskelin lippujen hintoja eivätkä ne kakkosluokassa mitään hirveitä olleet. Jos valko-Venäjän transitviisumin saisi jotenkin helpommin kuin nyt saa voisi itse harkita sen yhteyden käyttöä jos on menossa esim Puolaan tai Itävaltaan.

    t. Rainer
    Paljonko maksaa kolmatta vuorokautta junassa lorviminen? Sitten tulevat lisäksi viisumimaksut, jotka ovat? Ja syöminen/juominen junan ravintolassa...

  10. #70

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Huippunopeiden junien verkot

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Paljonko maksaa kolmatta vuorokautta junassa lorviminen? Sitten tulevat lisäksi viisumimaksut, jotka ovat? Ja syöminen/juominen junan ravintolassa...
    Esim Helsingistä Wieniin, Budapestiin tai Prahaan meneei Moskovan kautta 2 vrk ja Varsovaan 1.5 vrk. Jos Venäjä joskus liittyy interrail-junapassijärjestelmään ja viisumivapaus astuisi voimaan läpikulkumatkoilla, niin kiertomatka etelään idän kautta voisi olla ihan järkeenkäypä vaihtoehto. Vrt siihen että paljon suomalaisia ja eurooppalaisia matkustaa junalla Siperian rataa pitkin kaukoitään ja se taas kestää 7 vrk.

    t. Rainer

  11. #71
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Huippunopeiden junien verkot

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Vrt siihen että paljon suomalaisia ja eurooppalaisia matkustaa junalla Siperian rataa pitkin kaukoitään ja se taas kestää 7 vrk.
    Tuskin kukaan nyt varsinaisesti valitsee junan Siperian läpi pakon edessä ja kiristelee sitten hampaitaan, kun matka kestää 7 vrk. Junalla meneminen varmasti valitaan siksi, että halutaan kokea tämä huikean pitkä yhtäjaksoinen junamatka.

    Itse en kyllä mennyt Siperian läpi pysähtymättä, vaan käytin Venäjän läpäisyyn neljä viikkoa. Joskus voisi kokeilla myös matkan ilman pysähdyksiä Moskovasta Vladivostokiin. Yhdellä junanvaihdolla pääsisi Kaliningradista Itämeren rannalta Vladivostokiin Tyynen meren rannalle.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  12. #72

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Huippunopeiden junien verkot

    Japan's new bullet train debuts 5 March 2011


    1,500 people have gathered at Tokyo Station to see the debut of Japan's newest bullet train.

    Hayabusa has a maximum speed of 300km an hour and connects Tokyo and Shin Aomori in three hours and 10 minutes, 10 minutes faster than the line's conventional bullet train.


    http://www.bbc.co.uk/news/world-12655826

  13. #73

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Huippunopeiden junien verkot

    Foorumillakin on silloin tällöin ihannoitu kiinalaisten suurnopeusratojen rakentamisvauhtia verrattuna täkäläisiin hankkeisiin. The Washington Postin kriittisen jutun mukaan vauhti olisi osin saavutettu laadun kustannuksella. Kiinan korkein rautateistä vastaava virkamies sai potkut ja pidätettiin tammikuussa korruptioepäilyjen takia. Rakennustöissä epäillään käytetyn mm. vaatimuksia heikompilaatuista betonia. Junien huippunopeus on nyt pudotettu 350:stä 300:aan kilometriin tunnissa. Radat rakennuttaneella rautatieministeriöllä on velkaa 276 miljardia dollaria, minkä epäillään jopa aiheuttaneen 'rautatiekuplan' Kiinan taloudessa. Ks.

    http://www.washingtonpost.com/world/...NWE_story.html

  14. #74
    SlaverioT avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kankaanpää/Tampere
    Viestejä
    276

    oletus Vs: Huippunopeiden junien verkot

    Laitetaan vähän vanha mutta ainakin itseltä ohi mennyt uutinen Uzbekistanista:

    Ensimmäinen tilatuista kahdesta Talgo AVE 250 -suurnopeusjunasta on saapuneet Uzbekistaniin. Junien huippunopeus on 250km/h ja niiden on tarkoitus kulkea Tashkent–Samarkand väliä. Kaupan hinta on uutisen mukaan 38 milj.euroa.

    Railway Gazetten uutinen:
    http://www.railwaygazette.com/nc/new...-toshkent.html

    Nyt siis markkinoilla on kallistuvalla korilla leveälle raiteelle muutakin kuin Pendo.
    Positiivista.

  15. #75

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Huippunopeiden junien verkot

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SlaverioT Näytä viesti
    Nyt siis markkinoilla on kallistuvalla korilla leveälle raiteelle muutakin kuin Pendo.
    Ovathan ne kai jo Espanjassa liikennöineet leveällä raiteella (vielä suomalaistakin leveämmällä), tosin raideleveyden vaihtolaitteiden kanssa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Junien WLAN
    kirjoittanut hmikko foorumissa Junat
    Vastauksia: 26
    Viimeisin viesti: 17.11.2014, 18:58
  2. Junien myöhästelyt
    kirjoittanut sane foorumissa Junat
    Vastauksia: 43
    Viimeisin viesti: 18.05.2010, 18:10
  3. Sm1-junien jatkokäyttö
    kirjoittanut Hartsa foorumissa Junat
    Vastauksia: 79
    Viimeisin viesti: 08.12.2009, 10:22
  4. Z-junien tappiollisuus
    kirjoittanut petteri foorumissa Junat
    Vastauksia: 78
    Viimeisin viesti: 01.06.2008, 22:13
  5. Junien ilmastointi
    kirjoittanut Murzu foorumissa Junat
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 13.08.2007, 09:28

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •