Sivu 5 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/92

Viestiketju: Latvian matkustajaliikenne

  1. #61

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    371

    oletus Vs: Latvian matkustajaliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LateZ Näytä viesti
    Noissa linkeissä, ainakin delfi.lt, sanottiin mielestäni kyllä, että nopea rata Riiasta Moskovaan on asetettu ykkösprioriteetiksi. Latvialaisten mielestä Rail Baltica on hankkeena arveluttava - kustannukset suuret ja käyttö voi jäädä vähäiseksi. Sen sijaan Venjälle on suuri kysyntä.
    Niin mutta tarkoitan, että tämä reitti on nyt ykkösprioriteetti:

    Valga-Riga--Jēkabpils- Daugavpils-(Vilnius-Kaunas) Daugavpilissä rata haaroittuu Etelään ja itään.

    Kyseisessä reitissä yhdistyy paikallisliikenteen ja useaan suuntaan kansainvälisen liikenteen intressit.

    .Ko raide avaa mahdollisuuksia Moskovan, Valko-Venäjän ja Ukrainan suuntaan

    Tuskin riittää Latviassa rahaa rakentaa uutta rataa joka paikkaan erikseen.

    ---------- Viesti lisätty kello 19:17 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 13:44 ----------

    Mitäs tälle Skrīveri - Krustpils projektille muuten kuuluu?

    Ihmisten koteja on ainakin tarjottu jo ostettavaksi pois radan tieltä:
    http://translate.google.fi/translate...26order%3Ddesc

    http://www.eib.org/projects/pipeline/2010/20100235.htm

    Löytyi muuten vahingossa Latvialainen logistiikka netti uutis sivusto:
    http://translate.google.fi/translate...ondu-projektus
    Viimeisin muokkaaja TimppaTT; 31.12.2010 kello 21:00.

  2. #62
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Latvian matkustajaliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TimppaTT Näytä viesti
    Niin mutta tarkoitan, että tämä reitti on nyt ykkösprioriteetti:

    Valga-Riga--Jēkabpils- Daugavpils-(Vilnius-Kaunas) Daugavpilissä rata haaroittuu Etelään ja itään.

    Kyseisessä reitissä yhdistyy paikallisliikenteen ja useaan suuntaan kansainvälisen liikenteen intressit.
    Ei siellä kyllä kukaan oikeasti kuvittele, että kansainvälinen matkustajaliikenne kiertäisi Riiasta Vilnaan Daugavpilsin kautta. Daugavpilsin ja Vilnan välillä ei kulje tällä hetkellä mitään muuta liikennettä rajan yli kuin Vilna-Pietari-yöjuna. Ei siis edes tavaraliikennettä. Ei näillä liikennemäärillä Latvia eikä Liettua rahoita radan perusparannusta ja todella toivon, ettei myöskään EU rahoita sitä, vaan ainoastaan suoraa Rail Balticaa.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  3. #63

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    371

    oletus Vs: Latvian matkustajaliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Ei siellä kyllä kukaan oikeasti kuvittele, että kansainvälinen matkustajaliikenne kiertäisi Riiasta Vilnaan Daugavpilsin kautta. Daugavpilsin ja Vilnan välillä ei kulje tällä hetkellä mitään muuta liikennettä rajan yli kuin Vilna-Pietari-yöjuna. Ei siis edes tavaraliikennettä. Ei näillä liikennemäärillä Latvia eikä Liettua rahoita radan perusparannusta ja todella toivon, ettei myöskään EU rahoita sitä, vaan ainoastaan suoraa Rail Balticaa.
    Niin ajattelin samankaltaista rakennustyyliä mitä Virossa, ensi rakennetaan kahden suurimman kaupungin välille rata (Tallinna-Tarto-Valga), ja sen jälkeen rakennetaan suora rata (Tallinna-Pärnu-xxx)

    Kaipa tuo Daugavpilsin suunta Latvian sisäisessä liikenteessä jollakin tasolla on potentiaalinen ja merkittävä koska .ko radalla pääsee Valko-venäjälle ja aina Ukrainaan asti?

    Eli ajan takaa, että Rail Baltica, sisäinen liikenne ja kansainvälinen liikennöinti näkökulmat tulisi yhdistää Latviassa.

    Kun "matkustaja syöttöliikenne" kunnossa suoraan Rail Balticaan niin vasta silloin tulisi rakentaa suora etelä-pohjoinen rata.

  4. #64

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    371

    oletus Vs: Latvian matkustajaliikenne

    Bombardier lands Latvia contract E-mail
    Wednesday, January 05, 2011


    Bombardier Transportation Wednesday said it has been awarded another major contract in Latvia for its INTERFLO 200 signaling, to be used in the “Second Railway Track Construction, Skrivery-Krustpils” project.

    bombardier_logo.jpgThe contract, valued at $12.3 million, was awarded by a consortium of civil works companies in Latvia, led by Skonto Buve, for delivery to Latvian Railways (LZD). The project includes the design, installation, testing, and commissioning of INTERFLO 200 for approximately 100 kilometers (62 miles) of double-track right-of-way with five stations, and forms part of the new second track on the Venstpils-Riga-Krustpils line, designed to enhance rail freight movement between Russia and members of the European Union.

    Bombardier’s scope comprises the latest EBI Lock 950 CBI Release 4, EBI Screen 2000 control room, and EBI Gate 2000 level crossing systems. Commercial operation is expected by 2014.

    Anders Lindberg, president of Bombardier Transportation’s Rail Control Solutions, said, “Our third major contract award in Latvia, this new project is an excellent endorsement of Bombardier’s overall position in Latvia, the Baltic States, and the wider region as a leading supplier of signaling technology. With systems already in operation in Latvia, Lithuania, Slovakia, Uzbekistan, Kazakhstan, and Russia, we are delighted that Bombardier continues to contribute to the modernization of major railway routes in the region.”


    http://www.railwayage.com/breaking-n...-contract.html

    http://www.skontobuve.lv/

    http://www.bombardier.com/en/transpo...01260d80012580

  5. #65

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Latvian matkustajaliikenne

    Vissiin jäi huomaatta vallan, että tammikuun jälkeen Riika-Gulbene -juna on ajanut vain Madonaan. Riika-Madona-Riika ajetaan päivittäin, mutta Gulbeneen pääsee jatkossa vain suurten juhlapyhien aikaan, seuraavaksi ennen ja jälkeen pääsiäisen.

    Linkki Gulbenen kaupungin sivuilla olevaan uutiseen:

    http://www.gulbene.lv/index.php/sab-...kustbas-grafik

    Riiasta Minskiin taitaa päästä kesällä junalla:

    http://www.telegraf.lv/news/poezd-ri...lyaetsya-letom

    Eli joka toinen päivä valkovenäläinen juna ja joka toinen päivä latvialainen alkaen 1.6. Varsinaisia yhteyksiä Minskiä pidemmälle ei ole tulossa, mutta sieltähän pääsee sitten muilla junilla vaikkapa Nizzaan. Kun joulukuussa jo asia oli esillä ja nyt jo puhutaan lipunmyynnin aloittamisesta, niin näyttää ihan todennäköiseltä. Niin ja reitti toki Daugavpilsin kautta vaikkei sitä noissa sanotakaan.

  6. #66

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    371

    oletus Vs: Latvian matkustajaliikenne

    Latvijas Ekspresis firmalla on näköjään omat kotisivutkin ->

    http://www.l-ekspresis.eu/?lang=3&sid=2

    Niin kulkeekos tämä juna nyt Daugavpils-Polotskin kautta vai Daugavpilistä Vilnaan ja siitä Minskiin?

  7. #67
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Latvian matkustajaliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TimppaTT Näytä viesti
    Niin kulkeekos tämä juna nyt Daugavpils-Polotskin kautta vai Daugavpilistä Vilnaan ja siitä Minskiin?
    Jos Vilnan kautta olisi tarve mennä, luulisi junan menevän suoraan Riiasta Vilnaan. Jos taas halutaan mahdollisimman nopeasti Valko-Venäjän puolelle, juna mennee samaa reittiä kuin aikaisempikin Riika-Homel-juna eli Daugavpilsin kautta Indraan ja siitä rajan yli.
    Viimeisin muokkaaja TEP70; 07.03.2011 kello 00:40.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  8. #68

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    371

    oletus Vs: Latvian matkustajaliikenne

    Latvian train tender Stadler not planning to bid for supplying new trains for Pasazieru vilciens
    http://www.baltic-course.com/eng/transport/?doc=37949






    Mielestäni Rigas vagonbuves rupnica on hankkinut itselleen uudet kotisivut ->
    http://www.rvr.lv/lv/6.html

    http://www.rvr.lv/

    http://en.wikipedia.org/wiki/R%C4%AB...5%ABpn%C4%ABca

    So I quess 31 of march Bombardier will take over RVR and start build trains there?

    Very cool to see Stadler (copy pasta technology from finland) in Belarus!

    http://translate.google.fi/translate....1..0.0.0.html


    Lisäksi Latviaa käsittelevän junafoorumin sivuilta poimittua -->

    TV news tonight (Panorāma) had a long coverage that Pasažieru Vilciens has managed to coordinate schedules on Riga-Valga and Valga-Tartu-Tallinn route. [I don't understand why PV is not ashamed of their backwardness and make fuss about so essential things. At least I felt shame for them.] The new schedules are not published yet. No trip booking on one ticket possible.
    Riga-Tartu journey together by train will take about five hours and will cost EUR 8.5 Coaches make it in four hours, ticket cost EUR 10-17.

    Sorry, it was in LNT news. See minute 20:30 http://www.tvnet.lv/online_tv/11604

    __________________
    Viimeisin muokkaaja TimppaTT; 17.03.2011 kello 12:51.

  9. #69

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    371

    oletus Vs: Latvian matkustajaliikenne

    Latviassa aloitetaan Riika-Minsk junayhteydet vähintään kesän ajaksi -->

    http://translate.google.fi/translate...ject_id%3D4668

    http://www.l-ekspresis.eu/?sid=12&news=25

    http://www.ldz.lv/?object_id=4668

    http://www.l-ekspresis.eu/?lang=3&sid=2

    https://ticket.ldz.lv/SAREXR/

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jānis Näytä viesti
    № 387 Minsk - Riga

    Belarus

    Minsk 20:07 0 км
    Molodechno 21:17-21:45 77 км
    Krulevshizna 23:18-23:20 184 км
    Polock 00:35-00:55 276 км
    Verhnedvinsk 01:44-01:46 341 км
    Bigostovo 02:00-02:40 354 км
    ***
    Latvia

    Indra 02:56 0045 03:41 368 км
    Daugavpils 04:30 0027 04:57 437 км
    Krustpils 06:06 0002 06:08 526 км
    Rīga 08:00 655 км

    № 388 Riga - Minsk

    Latvia

    Rīga 19:00 0 км
    Krustpils 20:35-20:38 129 км
    Daugavpils 21:47-22:17 218 км
    Indra 23:10-23:55 287 км

    Belarus

    Bigostovo 00:11-00:51 301 км
    Verhnedvinsk 01:07-01:09 314 км
    Polock 02:18-02:44 379 км
    Krulevshizna 04:13-04:17 471 км
    Molodechno 05:45-06:13 578 км
    Minsk 07:30 01 655 км

    There also will be Belorussian coaches to Gomel (in summer ~3 days per week), Mogilev (in summer on even dates) and Vitebsk (since September on Sundays). Locomotive change in Polock, I guess.



    kartta
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 25.05.2011 kello 18:43. Syy: iso kuva linkiksi

  10. #70

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    371

    oletus Vs: Latvian matkustajaliikenne


  11. #71

    Liittynyt
    26.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    789

    oletus Vs: Latvian matkustajaliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TimppaTT Näytä viesti
    Alla muutama linkki aiheeseen liittyen. Osa artikkeleistä varsin pitkiä ja erittäinkin mielenkiintoisia lukea -->
    Olisko syytä referoida, jos artikkelit ovat pitkiä? Vaikka olis kuinka mielenkiintoisia linkkejä, ei niitä kukaan avaa ilman tiivistelmää. Yhtään linkkiä ei pitäisi laittaa ilman tiivistelmää tai sisällön esittelyä.

    Mielestäni pelkästä linkkailusta voisi antaa bannia.
    Blogi yleisistä saunoista: http://www.saunakulttuuri.com

  12. #72
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Latvian matkustajaliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TimppaTT Näytä viesti
    Aikataulut Riika-Tarto-Tallinna ja Tallinna-Tarto-Riika harmonisoidaan siten, että junanvaihto on mahdollista.
    No onhan se jo jotain, että yhdellä junalla suuntaansa on vaihtomahdollisuus Valgassa eteenpäin. Riian ja Valgan välillä kulkee kaksi muuta junaparia, joista ei vaihtoyhteyttä eteenpäin ole. Tallinnan ja Valgan välillä ei kulje kuin kaksi junaparia. Valgassa voi tietysti yöpyä, jolloin iltajunista voi jatkaa eteenpäin aamujunalla kumpaankin suuntaan.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  13. #73

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    371

    oletus Vs: Latvian matkustajaliikenne

    CAF & RVR yhteenliittymä on voittanut avoinna olevan junatoimituksen Latviassa. Ilmeisesti kyseinen kauppa on ensiaskeleita CAF & RVR fuusiolle?

    http://bizness.delfi.lv/uznemumi/rvr....d?id=39317367

    http://translate.google.fi/

    Alla veikkaus toimitettavien junien ulkomuodosta:
    http://www.caf.es/caste/productos/ci...?civity_prod=c

  14. #74

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    371

    oletus Vs: Latvian matkustajaliikenne

    Hei,

    Löysin tämmöisen aktiivisen Latvian junaliikennettä käsittelevät, keskustelupalstan. Esillä mm. Latvia-Valko-Venäjä reitti, CAFin Latvian junatoimitukset yms.

    Antoisia lukuhetkiä!

    http://lattrainz.tk/index.php?cstart=2&

  15. #75

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Latvian matkustajaliikenne

    27.5. alkaen yhdistetään matkustajunat Riiasta Minskiin ja Pietariin. Tähän asti Riiasta ja Vilnasta Pietariin menevät yöjunat on yhdistetty Rēzeknessä, jonne Riiasta on ajettu oma juna. Jatkossa vaunujen vaihto junasta toiseen tapahtuu Daugavpilsissä. Lähtöaika Riiasta 18:30 ja tulo Pietariin 10:25. Tuntuu hieman hitaalta, kun matkaa on 600 km suorinta tietä.

    Linkki uutiseen: http://www.ldz.lv/?object_id=4923

Vastaavia viestiketjuja

  1. Viron matkustajaliikenne
    kirjoittanut TEP70 foorumissa Junat
    Vastauksia: 193
    Viimeisin viesti: 20.10.2016, 11:46
  2. Kannattava matkustajaliikenne - onko sitä?
    kirjoittanut jsiren foorumissa Junat
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 21.04.2006, 01:28
  3. Matkustajaliikenne Sääksjärvellä
    kirjoittanut Vekku foorumissa Junat
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 11.04.2006, 00:24
  4. Matkustajaliikenne Herttoniemen satamaradalla
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 11.08.2005, 23:36

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •