Sivu 7 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567
Näytetään tulokset 91-92/92

Viestiketju: Latvian matkustajaliikenne

  1. #91

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    371

    oletus Vs: Latvian matkustajaliikenne

    Latviassa on menossa kolmas juna tenderöinti lyhyen ajan sisällä. Edelliset junatkilpailut voitti CAF ja Stadler.

    Arvelen, että tämmöisiä malleja on tarjottu tälläkertaa eri toimittajilta:

    1. CIVITY, CAF
    http://www.caf.es/en/productos-servi...regionales.php

    2. Talgo, Talgo trainsets as Strizh (swift) (Samantyylinen kuin mitä Venäjälle toimitettu, Latvia kohtaisilla modauksilla)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Strizh_(train)

    TAI TXXI
    http://www.talgo.com/index.php/en/tXXI.php
    TAI
    http://www.railwaygazette.com/news/t...-designed.html

    3. Stadler, Kiss
    http://www.stadlerrail.com/en/vehicles/dosto/

    4. Skoda, 675 (Samantyylinen mitä toimitettu Ukrainaan, Latvia kohtaisilla modauksilla)
    http://www.vagonka.cz/40001.asp?ids=24133

    5. ulkm, “Lastochka" (Samantyylinen kuin mitä Venäjälle toimitettu, Latvia kohtaisilla modauksilla)
    http://eng.ulkm.ru/produkciya/elektropoezd-lastochka/

    http://nra.lv/latvija/154312-vilcien...ekto-reizi.htm


    Oletan myös, että kukin junatoimittaja koittaa tarjota jotakin kytkykaupaa & samalla hankkia jalansijaa itä-euroopan junien huolto ja valmistus markkinoille.

    Kovasti toivoisin, että Stadler voittaa. Niillä kun on jo varsin mittava IB ja huollossahan se raha nykyään taitaa eniten luurata https://en.wikipedia.org/wiki/Installed_base .



    http://www.baltic-course.com/eng/transport/?doc=112373


    Lienee mahdollista, että Skoda tuottaa Latvian mahdollisesti tilaamat junat Transtechillä ja VR-infra rakentaa nyt suunnitteilla olevan AC sähköverkoston Latviaan 2016.
    Viimeisin muokkaaja TimppaTT; 24.11.2015 kello 16:18.

  2. #92

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    371

    oletus Vs: Latvian matkustajaliikenne

    Latviassa on iskenyt kova naapurikateus Liettuan AC sähköistysprojektia kohtaan. Vastavetona Latviassa on esillä erittäin kunnianhimoinen sähköverkonrakentamien

    -->

    http://ldz.lv/lv/latvijas-dzelzce%C4...ik%C4%81cija-0

    http://www.diena.lv/raksts/latvija/v...vijai-14157679

    http://www.lsm.lv/en/article/economi...ified.a205123/

    Erityisen mielenkiinoisena tässä suunnitelmassa pidän sitä, että Skulte-Jelgava rataosuus rakennetaan Rail Baltica rahoilla ja se tosiaan sisältää 1435 kiskot samassa asemassa missä on 1520.

    Mitä ilmeisimmin käynnissä oleva junakilpailutus vol3 sisältää dual-voltage AC/DC sähkökäytön. Ilmeisesti junien hinnoissa ei suurta eroa ole onko AC, DC vai AC&DC-dual voltage ratkaisu.
    Ainakin Tsekeissä https://cs.wikipedia.org/wiki/RegioPanter dual-voltage ei ole maksanut paljon perus-ratkaisua enempää.

Sivu 7 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567

Vastaavia viestiketjuja

  1. Viron matkustajaliikenne
    kirjoittanut TEP70 foorumissa Junat
    Vastauksia: 193
    Viimeisin viesti: 20.10.2016, 11:46
  2. Kannattava matkustajaliikenne - onko sitä?
    kirjoittanut jsiren foorumissa Junat
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 21.04.2006, 01:28
  3. Matkustajaliikenne Sääksjärvellä
    kirjoittanut Vekku foorumissa Junat
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 11.04.2006, 00:24
  4. Matkustajaliikenne Herttoniemen satamaradalla
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 11.08.2005, 23:36

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •