Baltian maiden tavaraliikenne

Vs: Latvian matkustajaliikenteen tilanne

Tervehdys,

Huomasin tämmöisen Latvia (Indra)-Valko-Venäjä (Bigosovo) välille liittyvän uutisen

Belarus, Latvia: Second track on a border crossing between Latvia and Belarus
Today, November 13, construction of the second railway track at the Indra Bigosovo border crossing between Latvia and Belarus will be completed.

According to Ugis Magonis, the head of Latvijas dzelzcels, this project will allow to increase the volume of cargo carried between the two countries.

The second railway track will enter service in spring 2010. Its construction was partially financed by the European Union’s Cohesion Fund.


Eli tämä kehitys vahvistaa Valko-Venäjän ja Latvian välistä rahtiliikennettä entisestään.
Eli ilmeisesti viimevuonna julkaistu kehitys-suunnitelma on toteutunut


Samaan hengenvetoon toinen kehitys-uutinen GSM-Rään ja rahtimääriin liittyen
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Latvian matkustajaliikenteen tilanne

Tervehdys,

Tässä vähän tarkempi uutinen Latvia (Indra)-Valko-Venäjä (Bigosovo) toisen laiteen käyttöönotosta inforail sivustolta.

Sama uutinen käännettynä


Samaisella sivulla myös uutinen Valko-Venäjän läntisten raiteiden sähköistämisestä ilmeisesti projekti on valmis vasta 2010 keväällä.

sekä uutinen Puolalaisen PKPn ja Valko-Venäläisen RW:n yhteistyöprojektista maiden välisellä rautatieosuudella
 
Vs: Latvian matkustajaliikenteen tilanne

Tervehdys,

Latvian Itä-Länsi akselin rautatie projekti etenee-> Huomasin eilen julkaistun uutisen jossa kerrotaan, että EU on hyväksynyt rahoituksen Riga-Krustpils-Daugavpils-Indra rautatie välin kehitykselle.

Toisen kiskon asentamisen päätarkoituksena on kehittää rahdin kuljetusta, mutta epäsuorasti modernisointi/kehitys voi auttaa myös matkustajaliikennettä?
Käsittääkseni Indran raiteet on tähänasti pyhitetty/kapasiteetti käytetty vain rahdin kuljettamiseen?

Edellä mainittuu uutiseen kun yhdistää toisen, Valko-Venäjään liittyvän uutisen "Belarus to build up terminal infrastructure" niin voi ainakin heittää arvauksen, että Latvialla on selvä pyrkimys saada Valko-Venäjän rahdit Riian vapaasatamaan.

Uutinen käännettynä

Löytyy myös täältä uutisoituna (ei saanut suoraa linkkiä, artikkeli pitää etsiä itse)
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Latvian matkustajaliikenteen tilanne

Missäs kaikissa paikoissa muuten Baltiassa on logistisia keskuksia?

Luin allaolevat artikkelit


2010-04-08 - Lithuania: Ernst & Young Baltic to create a feasibility study for Kaunas logistics center

http://www.railwaymarket.eu/news/277

Volozhin

Belintertrans, Lithuanian Vinges Terminalas to start building logistics center in April 07.04.2010

..Terminalas will start building a transport and logistics center in the Volozhin Region..
http://www.belta.by/en/news/econom?id=514218


Mieleeni tuli kysymys, että millä kriteereillä näitä logistiikka keskuksia pystytetään?
 
Takaisin
Ylös