Junahavaintoja 2010

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.

Epa

Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Viestit
201
Pendolinon yksikkö ajeli ilman matkustajia tänään 6.1.-10 noin klo 14.05 Keravan pohjoiselta vaihteelta Nikkilän ja Sköldvikin suuntaan ainakin puolisen kilometriä.
 
Torstai 07.01.:
IC2 162 ajettiin tänä aamuna Sr1 3100 -vetoisena.
(Saattoi toki olla myöhässä oleva IC2 102:kin kyseessä. En kerennyt näkemään junan numeroa ohikiitävästä junasta...)
 
Torstai 7.1.2010: Tänään klo 15:45 aikoihin Järvenpään asemalla raiteella 3 seisoi joku Sm3 sen verran lumisena, että oli lojunut siinä jonkin aikaa (aamulla klo 10:20 aikoihin ei sitä näkynyt).
 
Torstai 07.01.:
IC2 162 ajettiin tänä aamuna Sr1 3100 -vetoisena.
(Saattoi toki olla myöhässä oleva IC2 102:kin kyseessä. En kerennyt näkemään junan numeroa ohikiitävästä junasta...)
162 on yli 10-vaunuinen kaksikyttyräinen IC-juna, sitä on vaikea sekoittaa mihinkään muuhun samaan aikaan saapuvaan junaan. Eli taitaa vähän viitata tuon 102:n suuntaan.
 
162 on yli 10-vaunuinen kaksikyttyräinen IC-juna, sitä on vaikea sekoittaa mihinkään muuhun samaan aikaan saapuvaan junaan. Eli taitaa vähän viitata tuon 102:n suuntaan.
Kiitos tarkennuksesta. :)

Tänä aamuna Koivukylän ohitti jälleen kerran suunnilleen samoihin aikoihin (klo 7 jälkeen) hieman outo kokoonpano menossa kohti etelää: Sr1 3042 hinasi niin Sr2 3220:aa, kolmea kerrostaloa kuin viittä yksikerroksista IC -vaunua.
 
Tupla-Sm5 meni Huopalahden kohdalla Helsinkiin klo 16.30 tänään maanantaina 11.01.10. Taisi olla reitillä A.
 
5.2.10

Sm 4 6419+6319, 6413+xxxx U-reitillä 14.38 Helsingistä. Konduktööri oli innoissaan päästessään Sm 4:lla Kirkkonummelle.
 
8.3.2010

Lappeenrannan päivystäjänä Dv12 2738. Onkohan vetureita taas siirretty Tampereelta Kouvolaan?
 
Tiistai 09.03.2010 tarjosi sinistä kalustoa oikoradalla, kun IC11 olikin P11. Vetovoimana oli/on Sr2 3244 (muistaakseni...).
 
Tiistai 09.03.2010 tarjosi sinistä kalustoa oikoradalla, kun IC11 olikin P11. Vetovoimana oli/on Sr2 3244 (muistaakseni...).

Olisiko ollut sama kokoonpano mikä tuli aamupäivällä vastaan Tikkurilassa klo 10.45, Joensuusta klo 6.14 lähtenyt IC4 oli korvattu sinisellä kalustolla ja veturina oli myös jokin Sr2.
 
Sm6 eli Allegro kävi ulkoilemassa 21.03.2010. Kyseinen juna havaittu Helsingin asemalla klo 12.22 raiteella 12
 
Viimeksi muokattu:
Sm6 eli Allegro kävi ulkoilemassa 21.03.2010. Kyseinen juna havaittu Helsingin asemalla klo 12.22 raiteella 12
Kah, joku toinen harrastajakin on eksynyt kuvaan.;)

Ja sitten havainto tältä päivältä: Ic2 111 ajettiin tänään Sr1 -vetoisena. Jos näin oikein, niin Sr1 3064 ulvoi vetojuhtana.
 
Jos en ihan väärin nähnyt, niin Z-juna (H9836?) ajettiin tänään Sm2 6055:n voimin. Ainakin k.o. Sm2 saapui Helsinkiin linjakilvessään "Z" ja saapumisaikakin (12.19) täsmäsi. Ja kameraa ei tietenkään ollut mukana...
 
Vielä riittää sinisiä ravintolavaunuja IC-juniin. Matkustin tänään IC 77/9:llä Helsingistä Lappeenrantaan ja ravintolavaununa oli Rbkt 26904. Noissa baarivaunuissa vaikuttaa valikoima olevan aika paljon vaisumpi kuin edes Kultaisissa Kulkureissa. Koko päivän auringossa paahtunut vaunu oli muutenkin aika mielenkiintoinen kokemus sekä henkilökunnalle että asiakkaille.

Vaunulla alkaa olemaan aika kiitettävästi ikää, kun se on rullannut Pasilan konepajalta ulos Eikt 23605:nä vuonna 1966. :)
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös