
Alunperin kirjoittanut
jawahl
Niitä pitääkin liikennöidä, mutta johdomukaista tuo ei ole, että suuremman potentiaalin eteläistä Länsi-Itä-Venäjä- yhteyttä ei ole olemassa ollenkaan.
Ei jälkimmäinenkään toki mikään kultakaivos VR:lle tule olemaan moniin vuosiin liikennöinnin aloituksesta, mutta valtakunnan vielä joten kuten hyvin pyristelevien maakuntien kannalta merkittävä kuitenkin. Muutaman vuoden liikenöinnin jälkeen ehkä jopa nippa nappa itsensä kannattava, etenkin, jos Pietarin ja Moskovan junat integroidaan sujuvasti samalta laiturilta Kouvolassa ja/tai Lahdessa uuteen yksi tai kaksi kertaa päivässä kulkevaan suoraan Tampere (tai Seinäjoki) - Imatra junaan. Olisi jopa ostoliikenteen paikka valtakunnan elinvoimaisuuden nimissä.