Sivu 1 / 3 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/37

Viestiketju: Nostalgiamatka T-junassa

  1. #1

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    76

    oletus Nostalgiamatka T-junassa

    6.4. 2010 klo 1.36 Helsingistä Riihimäelle matkanneessa T-junassa oli tunnelmaa.Juna koostui 2 dieselveturista+2 sinirunkoisesta matkustajavaunusta.Vaunut sisältä todella hienossa kunnossa.

  2. #2

    Liittynyt
    08.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Nostalgiamatka T-junassa

    Sähköradan huoltotoimien vuoksi kuukauden ensimmäisenä maanantain ja tiistain välisenä yönä ajetaan 2Dv12+teräsvaunukalustolla Helsingistä kello 01:36 ja Riihimäeltä kello 03:14 lähtevät T-junat. Herkkua tarjolla seuraavan kerran kuukauden kuluttua...

  3. #3
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Nostalgiamatka T-junassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lari Nylund Näytä viesti
    Sähköradan huoltotoimien vuoksi kuukauden ensimmäisenä maanantain ja tiistain välisenä yönä ajetaan 2Dv12+teräsvaunukalustolla Helsingistä kello 01:36 ja Riihimäeltä kello 03:14 lähtevät T-junat. Herkkua tarjolla seuraavan kerran kuukauden kuluttua...
    Onko rantaradalla myös joskus vastaavaa tarjontaa? Vuoteen 2001 asti oli parhaimmillaan lähes viikoittain to-pe yönä L-junissa Dv12+siniset.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  4. #4

    Liittynyt
    08.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Nostalgiamatka T-junassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Onko rantaradalla myös joskus vastaavaa tarjontaa? Vuoteen 2001 asti oli parhaimmillaan lähes viikoittain to-pe yönä L-junissa Dv12+siniset.
    Ei toistaiseksi tietojeni mukaan. Tuon "Kirkkonummen sinisen" ehdin itsekin kokea muutaman kerran töiden merkeissä.

  5. #5
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Nostalgiamatka T-junassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lari Nylund Näytä viesti
    Tuon "Kirkkonummen sinisen" ehdin itsekin kokea muutaman kerran töiden merkeissä.
    Muistan kyllä osuneeni samaan junaan.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  6. #6
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Nostalgiamatka T-junassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut toson Näytä viesti
    6.4. 2010 klo 1.36 Helsingistä Riihimäelle matkanneessa T-junassa oli tunnelmaa.Juna koostui 2 dieselveturista+2 sinirunkoisesta matkustajavaunusta.Vaunut sisältä todella hienossa kunnossa.
    Eikös tuon rungon pitänyt olla alunperin Dv12+Eil+Eilf+Eifet? Miten rahastus sujui HSL-alueella?
    Sakari Kestinen

  7. #7

    Liittynyt
    27.10.2007
    Viestejä
    353

    oletus Vs: Nostalgiamatka T-junassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Eikös tuon rungon pitänyt olla alunperin Dv12+Eil+Eilf+Eifet? Miten rahastus sujui HSL-alueella?
    Eivätkö siniset vaunut ole hitaiden ovien vuoksi epäkäytännöllisiä T-junaan joka pysähtyy jatkuvasti? Aggregaattivaunulla tai Dr16-veturilla varustettu Eil-runko olisi järkevämpi. Ai niin, Dr16 veturin sähkönsyöttö on epäluotettava ja aggregaattivaunuja ei ole koska jokaiselle tarvitaan oma varavaunu...
    Viimeisin muokkaaja Hartsa; 06.04.2010 kello 20:51.

  8. #8

    Liittynyt
    08.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Nostalgiamatka T-junassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Hartsa Näytä viesti
    Eivätkö siniset vaunut ole hitaiden ovien vuoksi epäkäytännöllisiä T-junaan joka pysähtyy jatkuvasti? Aggregaattivaunulla tai Dr16-veturilla varustettu Eil-runko olisi järkevämpi. Ai niin, Dr16 veturin sähkönsyöttö on epäluotettava ja aggregaattivaunuja ei ole koska jokaiselle tarvitaan oma varavaunu...
    Hitaat ovet kyllä aiheuttavat tekemistä konduktööreille, joita yöliikenteessä pitäisi olla kaksi/juna. Toisin sanoen, kahden tai korkeintaan kolmen vaunun ovien sulkemiseen kuluu aikaa n. 20 sekuntia, mikäli molemmat konduktöörit ovat valmiiksi junan perällä tai keskellä ja hoitavat hommat puoliksi. Oven perässään sulkeva viimeinen asiakas nopeuttaa huomattavasti toimintaa.

    Eil/Eilf-kalusto junassa pitäisi olla, mutta "poikkeus vahvistaa näköjään säännön" tässäkin tapauksessa. Asialle on varmasti selitys...

  9. #9

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Nostalgiamatka T-junassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Eikös tuon rungon pitänyt olla alunperin Dv12+Eil+Eilf+Eifet? Miten rahastus sujui HSL-alueella?
    Viime yön vastaava matka oli kyllä aika mukava. Virtansa junahan sai Aggregaattivaunusta.

    Juna saapui Helsingin asemalle noin kello 01:03, ja lähtöaika oli kello 01:31. Kokoonpanona oli tuo 2xDv12+Eil+Eilf+Eifet. Heti Pasilassa juna myöhästyi n. 5minuutti, ja toinen 5minuuttia taisi olla aikatauluun laskettu aika, koska juna viipyi noin kymmenen minuuttia Pasilassa, koska odotettiin Kirkkonummesta saapuvaa L-junaa, josta oli tulossa matkustajia tähän T-junaan.

    Helsingin asemalla rahastus tapahtui niin että ainoastaan lipunmyyntivaunun yksi ovi oli käytössä, kaikki junan muut ovet kiinni. Konduktöörille piti maksaa ennen kuin päästivät junaan sisään. Matkakortti piti antaa konduktöörille, joka piippasi sen kortinlukijaa, ja sitten matkustaja pääsi sisään.

    Muilla asemille oli ovien kanssa joitain ongelmia. Valoa junan nappeihin ei tullut automaattisesti, vaan konduktööri joutui kolmioavaimella tms. laittamaan "virran" nappeihin oven vierestä. Kiihtyvyys junassa oli kyllä aika hyvä, ja jarrutukset tehtiin aina "viime tingassa", ei alettu jarruttamaan paljoa aikasemmin.

    Konduktöörejä oli junassa 3 kappaletta. Kuvia muutama liitteenä. Kuvassa näkyvä kondultööri (sukulainen) on tietoinen siitä, että hän näkyy kuvissa, jotka on netissä julkaistu.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat    

  10. #10

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Nostalgiamatka T-junassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Muilla asemille oli ovien kanssa joitain ongelmia. Valoa junan nappeihin ei tullut automaattisesti, vaan konduktööri joutui kolmioavaimella tms. laittamaan "virran" nappeihin oven vierestä.
    Ei lukitusten automaattisesti kuulukaan aueta... mistäpä juna itse edes tietäisi, kummalla puolella laituri on.

  11. #11

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Nostalgiamatka T-junassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Ei lukitusten automaattisesti kuulukaan aueta... mistäpä juna itse edes tietäisi, kummalla puolella laituri on.
    En nyt tarkoittanut aivan automaattisesti, vaan esimerkiksi kuskin toimesta, tai Eilf-vaunussa konduktöörin "kopista". En ole aikaisemmin Eil-yksiköissäkään nähnyt että konduktööri menee oven viereen, ja siitä sivusta kolmioavaimella kääntää, jonka jälkeen nappeihin tulee virta...

  12. #12

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Nostalgiamatka T-junassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    En nyt tarkoittanut aivan automaattisesti, vaan esimerkiksi kuskin toimesta, tai Eilf-vaunussa konduktöörin "kopista". En ole aikaisemmin Eil-yksiköissäkään nähnyt että konduktööri menee oven viereen, ja siitä sivusta kolmioavaimella kääntää, jonka jälkeen nappeihin tulee virta...
    Ok. Voi olla, että Eilf-vaunun oviohjauksessa oli vikaavikaa, tai sitten konduktööri halusi asiakaspalvelun nimissä olla siellä, missä asiakkaatkin. Kaukoliikenteessähän on varsin yleistä, että konduktööri avaa ovet jostain aivan muualta kuin kopistaan.

    Veturivetoisissa junissa ei kuljettajalla ole mahdollisuutta avata ovia.

  13. #13

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Nostalgiamatka T-junassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Ok. Voi olla, että Eilf-vaunun oviohjauksessa oli vikaavikaa, tai sitten konduktööri halusi asiakaspalvelun nimissä olla siellä, missä asiakkaatkin. Kaukoliikenteessähän on varsin yleistä, että konduktööri avaa ovet jostain aivan muualta kuin kopistaan.

    Veturivetoisissa junissa ei kuljettajalla ole mahdollisuutta avata ovia.
    Selvä, kiitos tiedoista. Junassahan oli tuolloin kolme konduktööriä, ja juuri tämä pääkonduktööri, tai miksikä sitä nyt voi nimittää, se joka pitää puheyhteyden radiopuhelimella kuljettajaan, niin oli se joka avasi sitten ovet, ja päivysti koko ajan matkustajien kanssa (ko. konduktööri näkyy yhdessä ylhäällä olevista kuvistakin).

    Tulipa mieleen, että tuo vuoro oli kyllä tyypillinen yöjunavuoro. Vastapäätäni istui hauska nuori nainen, joka oli ihan kännissä. Selitteli jotain ihan omiaan, matkustajat vain naureskelivat. Myös yksi hänen vieressään istuva päätti oksentaa toisen naisen irti repimään metalliroskikseen, jonka jälkeen antoi roskiksen tälle naiselle takaisin, joka ei saanutkaan sitä kiinni siihen, vaan tiputti lattialle jonne oksennukset levisi... Epämiellyttävää kyllä oli.

    Luin tuolta ylempää, ja kiinnostukseni heräsi, eli oliko joku samantyyppinen vuoro ajettu vr:n sinisillä vaunuilla, vai ymmärsinkö väärin?

  14. #14

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Nostalgiamatka T-junassa

    Eikö nämä pakettikatkot jatku vielä tämän vuoden loppuun saakka ainakin? Muistan lukeneeni näin joskus jostain... Olisi taas huomenna tarkoitus kuvata tämä videolle Tapanilan asemalla klo 4:09, etenkin kun nyt on tähän aikaan vielä valoisaakin.

  15. #15

    Liittynyt
    26.11.2009
    Sijainti
    Lahti
    Viestejä
    18

    oletus Vs: Nostalgiamatka T-junassa

    Tässä heinäkuun pakettikatkojunan matkaseurantaa.

    pakettikatko7_2011.pdf
    Viimeisin muokkaaja jpseppan; 06.07.2011 kello 19:06.
    Kuviani osoitteessa: www.ratapiha.com

Sivu 1 / 3 123 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Pyörän kuljettaminen junassa tuskallista
    kirjoittanut enqvisti foorumissa Junat
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 11.07.2017, 18:46
  2. HSL: Kulkeeko fillari sujuvasti junassa? HSL selvittää matkustajien mielipiteitä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 14.09.2010, 13:10
  3. Raideliikenneseminaari junassa 21.7.2010
    kirjoittanut aaltos foorumissa Junat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 22.03.2010, 22:00

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •