Dv12 olikin alkuaan kaksi eri veturisarjaa, Sv12 ja Sr12 (2700-sarja).Alunperin kirjoittanut Rattivaunu
Antero
Etenkin Dr12:n (ent. Hr12) käyttöä rajoitti voimakkaasti korkea akselimassa. Dr13:n kohdalla rajoitukset olivat selvästi lievemmät. Itse asiassa Dr13:n ja väliraskaan Dv12:n suurin akselimassa on liki sama. Tässä on huomattava, että Dv12 on sarjan pitkästä toimitusajasta ja toisaalta suuresta pääluvusta (= veturien kokonaismäärä) johtuen huomattavan heterogeeninen; osassa vetureita taisi ainakin jossain vaiheessa olla jopa Dr13:a korkeampi akselimassa (16,45 t vastaan Dr13:n 16,4 t).Alunperin kirjoittanut Antero Alku
Dr12:lla oli käytännössä täydellinen ajokielto A-radoilla. Dr13:lla on voitu liikennöidä myös näillä radoilla, mutta rajoitetulla nopeudella (rajoitukset vaihtelivat rataosittain, nämä ilmenivät mm. Jtt:ssä). Dv12:lla oli hyvin usein täsmälleen samat rajoitukset. Myös B1-radoilla Dr12-, Dr13- ja Dv12-vetureilla on ollut sarjakohtaisia nopeusrajoituksia (usein 80...90 km/h). Edellä lueteltujen lisäksi toki missä tahansa kohdassa rataa on voinut olla lisäksi muita paikallisia vielä tiukempia nopeusrajoituksia esim. pienisäteisien kaarteiden johdosta tai muusta syystä.
Dv12 olikin alkuaan kaksi eri veturisarjaa, Sv12 ja Sr12 (2700-sarja).Alunperin kirjoittanut Rattivaunu
Antero
Totta tuokin. Kolmas ryhmä 2601 - 2664 oli eräissä asiakirjoissa ikään kuin kolmas sarja, Sv12J. Tuota merkintää kyllä tapaa käytännössä tavattoman harvoin.Alunperin kirjoittanut Antero Alku
Mikä mielenkiintoisinta, nimenomaan ne kaikkein raskaimmat Dv12-veturit löytyvätkin 26-sarjasta. Senkin sarjan sisällä on kirjavuutta massojen suhteen.
27-sarja keveni sittemmin höyrynkehityskattilan poiston seurauksena. Kevennyksen jälkeen tonnit lähenivät 25-sarjaa (ex Sv12).
Näidenkin asioiden tutkimista sotkee se, että lähes kaikissa lähteissä on pieniä ristiriitoja toisiinsa nähden. Yksi asia on johdonmukainen: 25-sarja on kevein ryhmä ja kaksi muuta ryhmää ovat hieman edellistä raskaampia.