Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/21

Viestiketju: Aikataulut 12.12.2010 alkaen

  1. #1
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Aikataulut 12.12.2010 alkaen

    Bongasin VR Matkahausta uuden Tampereelle asti ajettavan R-junaparin:

    Tpe 8:37 – Hki 10:41
    Hki 19:19 – Tpe 21:22

    eli jee, kohta ei tarvitse enää heti virka-ajan jälkeen lähteä junalle, jos asuu Viialassa, Iittalassa, Parolassa, Turengissa tai Ryttylässä ja aamupäivälläkin on jatkossa mahdollista junailla Stadiin.

    Mitäs muuta löydätte?

    ---------- Viesti lisätty kello 6:03 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 5:50 ----------

    Näin äkkiä löysin myös tiedon, H 423 ja H 427 siis päättyvät jatkossa Keuruulle ja vastaavasti H 424 ja H 428 lähtevät sieltä Haapamäen asemesta. Näin Haapamäen ja Keuruun välillä on jatkossa neljä junaparia, joskin Jyväskylään ja Seinäjoelle pääsee vain kahdella junaparilla.

    H 423 Tpe 10:05 – Keu 11:45
    H 427 Tpe 16:05 – Keu 17:55

    H 424 Keu 11:57 – Tpe 13:42
    H 428 Keu 18:10 – Tpe 19:52

    Taajamajunien uudet pysähdyspaikat Villähde ja Uusikylä eivät ole vielä ehtineet Matkahakuun.
    Sakari Kestinen

  2. #2

    Liittynyt
    08.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Aikataulut 12.12.2010 alkaen

    VUOROJEN VÄHENNYKSIÄ

    Jyväskylän ja Seinäjoen väliltä lakkautetaan yksi päivittäin junavuoro molempiin suuntiin.
    Jyväskylästä kello 10.33 ja Seinäjoelta kello 16.34 lähtevät junat.

    Kommentti: Tämän jälkeen aamu- ja iltajunien havaitaan olevan niin hiljaisia, että ne lopetetaan tai korvataan linja-autoilla... Pahaa ainakin pelkään, jos yhtään muistelee aikaisempia liikenteen vähentämisiä.

    Kouvolan ja Pieksämäen väliltä lopetetaan yksi junavuoro molempiin suuntiin.
    Kouvolasta kello 06.32 ja Pieksämäeltä kello 21.08 lähtevät junat.

    Kommentti: Matkustajamäärät tuskin ovat olleet kovin hurjia, koska Kouvolaan/Kouvolasta ei ole ollut jatkoyhteyttä esim. Helsingistä/Helsinkiin.

    MUUTOKSIA REITTEIHIN

    Kajaani-Rovaniemi-Kajaani välin pikajunapari 703/708 kulkevat vain Kajaani-Oulu-Kajaani välillä. Junat korvaa Helsinki-Oulu-Rovaniemi-Oulu-Helsinki junaksi muuttuva InterCity 47/54.

    Kouvola-Kuopio pikajuna 709 muuttuu välin Kouvola-Pieksämäki kulkevaksi. Yhteyden yhteyden Pieksämäeltä Kuopioon hoitaa Pendolino S91, jonka reitiksi tulee Helsinki-Tampere-Kuopio (nykyisin Hki-Tpe-Pieksämäki).

    Rovaniemi-Pieksämäki pikajuna 710 jää jatkossa Kuopioon. Kuopiosta jatkoyhteys Pieksämäelle, josta edelleen Tampereen kautta Helsinkiin Pendolino S94 (nykyisin Pieksämäki-Tpe-Hki).
    Viimeisin muokkaaja Lari Nylund; 23.10.2010 kello 09:15.

  3. #3
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Aikataulut 12.12.2010 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lari Nylund Näytä viesti
    Kommentti: Tämän jälkeen aamu- ja iltajunien havaitaan olevan niin hiljaisia, että ne lopetetaan tai korvataan linja-autoilla... Pahaa ainakin pelkään, jos yhtään muistelee aikaisempia liikenteen vähentämisiä.
    Aivan! Ja tämän takia siis se Hpk-Keu kiila, jotta kukaan kilpailija (Proxion?) ei pääsisi laittamaan omaa junaansa Seinäjoen ja Jyväskylän välille! Jos näin oikeasti kävisi, lähtisi liikenne luultavasti vain Seinäjoen ja Haapamäen väliltä, sillä Keuruun ja Jyväskylän välillä olisi iso riski kilpailulle ottaen huomioon houkuttelevan Jyväskylä-Äänekoski-korridorin, joka olisi Keuruun linjalle luonteva jatko.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lari Nylund Näytä viesti
    Kouvolan ja Pieksämäen väliltä lopetetaan yksi junavuoro molempiin suuntiin.
    Kouvolasta kello 06.32 ja Pieksämäeltä kello 21.08 lähtevät junat.
    Toisaalta luemma tuolla aamujunalla on ollut Mikkeliin, Pieksämäelle ja Kuopioon työmatkustusta jonkin verran, joka siis ei ole jatkossa mahdollista. Tällaiset muutokset pistävät aina vihaksi, sillä käytännössä muutos pakottaa työmatkaa kulkevat oman ajoneuvon hankintaan.
    Sakari Kestinen

  4. #4
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Aikataulut 12.12.2010 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lari Nylund Näytä viesti
    Jyväskylän ja Seinäjoen väliltä lakkautetaan yksi päivittäin junavuoro molempiin suuntiin.
    Jyväskylästä kello 10.33 ja Seinäjoelta kello 16.34 lähtevät junat.
    Tämän sivutuotteenahan tulee myös sellainen tulos, että Pihlajaveden junakohtaukset loppuvat.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  5. #5

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    294

    oletus Vs: Aikataulut 12.12.2010 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Bongasin VR Matkahausta uuden Tampereelle asti ajettavan R-junaparin:

    Tpe 8:37 – Hki 10:41
    Hki 19:19 – Tpe 21:22

    eli jee, kohta ei tarvitse enää heti virka-ajan jälkeen lähteä junalle, jos asuu Viialassa, Iittalassa, Parolassa, Turengissa tai Ryttylässä ja aamupäivälläkin on jatkossa mahdollista junailla Stadiin.
    Tämä 19:19 juna onkin erittäin tarpeellinen uudistus. Kulkeehan samoihin aikoihin R-juna myös vastakkaiseen suuntaan.

    Nämä R-junat ovat varteenotettava matkustusvaihtoehto myös ihan koko Hki-Tre välille. IC:t ovat usein aikataulusta jäljessä, ajallinen säästö on lähes olematon R-juniin verrattuna, joten miksi maksaa tyhjästä? Pendolinot ovat taas turhan kalliita monelle.

  6. #6

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Aikataulut 12.12.2010 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Bongasin VR Matkahausta uuden Tampereelle asti ajettavan R-junaparin:

    Tpe 8:37 – Hki 10:41
    Hki 19:19 – Tpe 21:22

    eli jee, kohta ei tarvitse enää heti virka-ajan jälkeen lähteä junalle, jos asuu Viialassa, Iittalassa, Parolassa, Turengissa tai Ryttylässä ja aamupäivälläkin on jatkossa mahdollista junailla Stadiin.
    Eli, tarkoittaako tämä sitä että nyt käytössä olevilla aikatauluilla 17:19 lähtevä, eli tällä hetkellä viimeinen Riihimäeltä Tampereelle jatkava juna, joka ajetaan tällä hetkellä 2 yksikköisenä joka päivä muutetaankin yksi yksikköiseksi? Nythän on ollut niin että tämä toinen yksikköhän jää yöksi Tampereelle aamun ensimmäistä vuoroa varten, ja toinen lähtee illan viimeisenä (19:37?) Helsinkiin?
    Ja sitten tämä uusi vuoro jää yöksi Tampereelle?

  7. #7
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Aikataulut 12.12.2010 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Eli, tarkoittaako tämä sitä että nyt käytössä olevilla aikatauluilla 17:19 lähtevä, eli tällä hetkellä viimeinen Riihimäeltä Tampereelle jatkava juna, joka ajetaan tällä hetkellä 2 yksikköisenä joka päivä muutetaankin yksi yksikköiseksi? Nythän on ollut niin että tämä toinen yksikköhän jää yöksi Tampereelle aamun ensimmäistä vuoroa varten, ja toinen lähtee illan viimeisenä (19:37?) Helsinkiin?
    Ja sitten tämä uusi vuoro jää yöksi Tampereelle?
    Kyllähän se Mansesta Hesaan tuleva aamupäivävuorokin täytyy jollain kalustolla ajaa, olisko toi sen junan käytössä. Tai sitten ekalla aamujunalla Helsingistä tulee ylöspäin tarpeeksi kalustoa, jotta yksi moottorijuna on aamupäivä junaa varten. Voidaanhan se ylimääräinen Sm4 pitää Tampereella vaikka sitä aamun ensimmäistä Helsinkiin lähtevää vuoroa varten.
    Sakari Kestinen

  8. #8

    Liittynyt
    27.10.2007
    Viestejä
    353

    oletus Vs: Aikataulut 12.12.2010 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Bongasin VR Matkahausta uuden Tampereelle asti ajettavan R-junaparin:

    Tpe 8:37 – Hki 10:41
    Hki 19:19 – Tpe 21:22

    eli jee, kohta ei tarvitse enää heti virka-ajan jälkeen lähteä junalle, jos asuu Viialassa, Iittalassa, Parolassa, Turengissa tai Ryttylässä ja aamupäivälläkin on jatkossa mahdollista junailla Stadiin.
    Loistavaa! Tuota 19 jälkeen Helsingistä lähtevää paikallisjunaa on Turengissa toivottu kauan. Toki väliasemille on päässyt ennenkin, esimerkiksi Turenkiin vaihtamalla Hämeenlinnassa Intercitysta Tampereelta lähteneeseen paikallisjunaan. Suora yhteys on aina paljon parempi koska vaihdollisia yhteyksiä ei löydy aikatauluvihosta tai Turengin aseman aikataulukaapista. VR:n aikatauluhausta se löytyy mutta ajatus mennä junalla edestakaisin Helsinki-Hämeenlinna-Turenki on monien mielestä niin erikoinen että he eivät tuota yhteyttä kulkuneuvokseen valitse.

  9. #9

    Liittynyt
    08.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Aikataulut 12.12.2010 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jufo Näytä viesti
    IC:t ovat usein aikataulusta jäljessä...
    Mistä näitä kommentteja oikein tulee..? Omien kokemuksien mukaan Helsingin ja Tampereen välillä liikennöivät InterCity/InterCity2-junat ovat eräitä rataverkon täsmällisempiä junia. Toki joukossa on muutama poikkeus, mutta USEIN tai AINA myöhässä olevia junia ei kyllä minun kokemuksella rataverkolta juuri löydy...

  10. #10

    Liittynyt
    13.02.2009
    Viestejä
    97

    oletus Vs: Aikataulut 12.12.2010 alkaen

    VR:n julkisen palvelun velvoitteisiin liittyvä lisäys on:
    P103 Hki 9.00 Imr 11.57 ja
    P116 Imr 1452 Hki 1757
    Helsinkiin päin tämä kulkee siis Pendolinon perässä, kuten vuoden takainen edeltäjänsäkin Hki - Lpr - Hki.
    Juha

  11. #11
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Aikataulut 12.12.2010 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Aivan! Ja tämän takia siis se Hpk-Keu kiila, jotta kukaan kilpailija (Proxion?) ei pääsisi laittamaan omaa junaansa Seinäjoen ja Jyväskylän välille!
    Miten tää sääntö käytännössä menee, siis saako joku muu operaattori ajaa vain sellaisella radalla, missä ei ole mitään henkilöliikennettä? Kun sitten tullaan radalle, jossa on myös VR:n henkilöliikennettä, pitääkö jäädä ekalle mahdolliselle asemalle vaikka sitä palvelisi esim vaan yksi VR-juna päivässä? Vai saako jatkaa sellaiselle asemalle, missä on vähän enemmän liikennettä?

    Siis esimerkki: jos haluaa aloittaa junaliikenteen Raahesta, onko linjan pakko päättyä Vihantiin, kun siellä pysähtyy 6 junaa suuntaansa? Vai saako jatkaa Ouluun? Entä saako jatkaa Ouluun, jos pysähtelee Vihannin ja Oulun välillä useammin kuin VR?

    Entä saako perustaa junalinjan, joka ajaa samaa rataa kuin VR mutta pysähtyy eri paikoissa? Eli vaikka Vihannista pohjoiseen niin, ettei pysähdytä Ruukissa mutta kylläkin (uusilla) seisakkeilla.
    Viimeisin muokkaaja 339-DF; 25.10.2010 kello 16:26. Syy: esimerkki ja lisäkysymyksiä
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  12. #12
    janihyvarinen avatar
    Liittynyt
    18.08.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2311

    oletus Vs: Aikataulut 12.12.2010 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Miten tää sääntö käytännössä menee, siis saako joku muu operaattori ajaa vain sellaisella radalla, missä ei ole mitään henkilöliikennettä? [...] Entä saako perustaa junalinjan, joka ajaa samaa rataa kuin VR mutta pysähtyy eri paikoissa? Eli vaikka Vihannista pohjoiseen niin, ettei pysähdytä Ruukissa mutta kylläkin (uusilla) seisakkeilla.
    Eikös tämä mene niin, että nimenomaan ei saa liikenöidä samoilla rataosilla vaikka tarjoaisikin palvelua, joka ei jostain syystä kilpaile VR:n kanssa (esim. eri pysäkit tai määräasemat)? Eli Raahe-Oulu ei onnistu -- ellei jatka Haaparantaan asti, jolloin liikenteestä tulee kansainvälistä, ja se onkin yhtäkkiä paitsi täysin sallittua niin myös prioriteetiltaan ylittää VR:n kotimaanliikenteen prioriteetin.

    Sitä olen vaan miettinyt, että miten junavuoro määritellään. Eli voiko yksi junavuoro käsittää edestakaisin ajoja samalla rataosalla, vaikkapa siten että su-iltana lähdetään Haaparannasta, ajellaan koko viikko pitkin Suomea ristiin rastiin samalla junanumerolla ja lopuksi su-iltana palataan tunniksi seisomaan Haaparantaan?

  13. #13
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    333

    oletus Vs: Aikataulut 12.12.2010 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lari Nylund Näytä viesti
    Mistä näitä kommentteja oikein tulee..? Omien kokemuksien mukaan Helsingin ja Tampereen välillä liikennöivät InterCity/InterCity2-junat ovat eräitä rataverkon täsmällisempiä junia. Toki joukossa on muutama poikkeus, mutta USEIN tai AINA myöhässä olevia junia ei kyllä minun kokemuksella rataverkolta juuri löydy...
    Taidat kuulua niihin hyväonnisiin sitten kai. Lopetin kokonaan IC:n käytön, kun aina joku oli rikki tai myöhässä jo ihan periaatteesta(?).
    Ja IC on ainakin itselle liian ahdas

  14. #14
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Aikataulut 12.12.2010 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    Taidat kuulua niihin hyväonnisiin sitten kai.
    Lari taitaa kuulua niihin ammattilaisiin, joilla noin kolmannes vuorokaudesta kuluu raiteilla. Luotankin siis tässä Larin sanaan.

    PS: Mahtoikohan konduktööri Nylund olla tänään Tampereelle 17:22 saapuneessa ja 17:37 lähteneessä lähdössä, kun Helsingin taajamajunasta puuttui R-tunnus vai onko kirjaimen puuttuminen VR:n virallinen käytäntö nykyisin "kaukoliikenteeseen" jatkavilla lähijunavuoroilla? Sentään näytössä ei lukenut H 9716.
    Sakari Kestinen

  15. #15

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Aikataulut 12.12.2010 alkaen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    PS: Mahtoikohan konduktööri Nylund olla tänään Tampereelle 17:22 saapuneessa ja 17:37 lähteneessä lähdössä, kun Helsingin taajamajunasta puuttui R-tunnus vai onko kirjaimen puuttuminen VR:n virallinen käytäntö nykyisin "kaukoliikenteeseen" jatkavilla lähijunavuoroilla? Sentään näytössä ei lukenut H 9716.
    Niillä vuoroilla, millä itse olen Turenkiin mennyt, ja Turengissa takasin stadiin mennyt on R-tunnus normaalisti näkynyt, joissain yksiköissä se R-tunnus on kyllä ollut MÄÄRÄNPÄÄ laatikossa, elikkä lukenut esim. R Tampere, samassa kohdassa.

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Linjojen 452 ja 453 aikataulut muuttuvat 14.2. alkaen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 01.02.2011, 11:06
  2. Aikataulut (7.6.-11.12.2010)
    kirjoittanut Lari Nylund foorumissa Junat
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 06.04.2010, 19:51
  3. Aikataulut 31.5.2009 alkaen
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Junat
    Vastauksia: 67
    Viimeisin viesti: 11.07.2009, 02:50
  4. Z-junan aikataulut
    kirjoittanut Murzu foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 16.07.2007, 11:45
  5. Uudet aikataulut 3.6.2007 alkaen
    kirjoittanut Murzu foorumissa Junat
    Vastauksia: 19
    Viimeisin viesti: 01.06.2007, 20:22

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •