Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-19/19

Viestiketju: Liikennevirasto: Helsingin ratapihan liikenteenohjausjärjestelmä uusittava

  1. #16
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6000

    oletus Vs: Liikennevirasto: Helsingin ratapihan liikenteenohjausjärjestelmä uusittava

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Move on Näytä viesti
    Kaksikerrosjunien käyttöä olisi kuitenkin tarkoitus selvittää VR:n ja HSL:n kesken, joten ne eivät olisi tulossa LVM:n tilaamiin juniin
    HSL:hän hoitaa LVM:n tilaaman pääkaupunkiseudun lähiliikenteen tilaajatehtävät LVM:n toimeksiannosta. R- ja H-junat tosin ovat itsekannattavia, joten ne eivät ole edes LVM:n tilaamaa liikennettä.

  2. #17
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Liikennevirasto: Helsingin ratapihan liikenteenohjausjärjestelmä uusittava

    Maanantaina 24.1 esitetyssä MOT-ohjelmassa kerrottiin eduskuntatalon suur-remontista jonka kustannukset ovat kasvaneet muutamassa vuodessa 100M eurosta 200M euroon, eli budjetti on tuplaantunut! Pelkän päärakennuksen remontoinnin lisäksi eduskuntatalon alle louhittaviin tiloihin uppoaa n.70M€, tämä summa siis sisältyy 200M€ kokonaisbudjettiin. Maanalaisiin tiloihin siirtyy mm. logistiikkakeskus ja jätehuolto, tosin nämä ovat kansanedustajien mukaan toimineet hyvin tähänkin asti joten voi kysyä onko nykyisessä taloustilanteessa järkeä laittaa kymmeniä miljoonia euroja tällaisen huoltotunnelin rakentamiseen! Eduskuntatalon remontti oltaisiin varmasti saatu tehtyä 100M€ ja tuo jäljellejäänyt 100M€ olisi voitu käyttää Helsingin ratapihan liikenteenohjausjäjestelmän uusimiseen. Tuntuu uskomattomalta että yhden rakennuksen saneeraamiseen voidaan tuosta noin vain käyttää 200M€ mutta kun on kyse koko maan junaliikenteeseen vaikuttavan ohjausjärjestelmän rahoituksesta niin silloin ei rahaa meinaa löytyä mistään. Ei taida päättäjiemme arvomaailma olla ihan kohdallaan.

  3. #18
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6707

    oletus Vs: Liikennevirasto: Helsingin ratapihan liikenteenohjausjärjestelmä uusittava

    HS kertoi Kehä I:n tunnelista Leppävaarassa, siellä ylitys oli 22 Me:stä 50 miljoonaan euroon. Eli yli tuplat.

    Eiköhän se ratapihan uusintakin maksa 200 Me.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  4. #19

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Liikennevirasto: Helsingin ratapihan liikenteenohjausjärjestelmä uusittava

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    HS kertoi Kehä I:n tunnelista Leppävaarassa, siellä ylitys oli 22 Me:stä 50 miljoonaan euroon. Eli yli tuplat.
    Hesarin luvuista taitaa puuttua ykkönen edestä.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kehä I Leppävaarassa
    Hankkeen sisältö
    Liikenteen sujuvuuden parantamiseksi Kehä I:lle Leppävaaraan
    rakennetaan uusi eritasoliittymä ja parannetaan nykyistä
    Turunväylän eritasoliittymää. Näiden myötä liikennevalot
    saadaan poistettua. Puustellinmäen kohdalle rakennetaan
    asutuksen alittava tunneli. Kehä I:lle rakennetaan kolmannet
    kaistat kumpaankin suuntaan vanhalta Turuntieltä Helsingin
    rajalle asti. Myös Kauniaisten ja Kehä I:n eritasoliittymien
    välille Turunväylälle tulee kolmannet kaistat. Turunväylälle
    rakennetaan lisäksi uusi eritasoliittymä Vermon kohdalle.
    Liikenteen melua torjutaan tunnelin lisäksi rakentamalla
    meluesteitä Turunväylän ja Kehä I:n varrelle.
    Toteuttaminen
    Kehä I:tä ja Turunväylää uudistetaan vuosina 2008–2012
    Espoon Leppävaaran kohdalla. Käytettävässä ST-hankintamallissa
    urakoitsija vastaa rakennussuunnittelusta ja rakentamisesta
    tilaajan asettamien laatuvaatimusten mukaisesti.
    Kehä I Leppävaarassa -urakan arvioidut kokonaiskustannukset
    ovat 135 miljoonaa euroa (+alv). Lopullisista kustannuksista
    valtio maksaa 61 % ja Espoon kaupunki 39 %.
    http://www.tiehallinto.fi/servlet/pa...u=904&kieli=fi


    ---------- Viesti lisätty kello 16:26 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 16:20 ----------

    Eikä näköjään muuten puuttukaan ykköstä, kyllä se alkuperäinen kustannusarvio sille tunnelille oli 22 miljoonaa, yllättävän pieneksi tuon osuus on arvioitu alkuperäisessä suunnitelmassa, musta tuo 50 miljoonaa ei ole edes tunneliksi pahan hintainen. Seuraavaksi voi sitten jännittää että meneekö koko hanke samalla kertoimella yli.

    http://www.google.fi/url?sa=t&source...g0gwUA&cad=rja

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Helsingin ratapihan ahtaus
    kirjoittanut JMerlin foorumissa Junat
    Vastauksia: 112
    Viimeisin viesti: 16.06.2011, 21:12
  2. Tampereen ratapihan kapasiteetin kasvattaminen?
    kirjoittanut janihyvarinen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 04.08.2008, 10:20
  3. HS: Helsingin ratapihan kapasiteetista keskustelu
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Junat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 01.02.2007, 08:17

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •