Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näytetään tulokset 31-39/39

Viestiketju: Pendolinolla itään

  1. #31
    JE
    JE ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    1220

    oletus

    Aikataulukausihan vaihtuu syyskuussa 2006, jolloin myös Lahden oikorata avataan. VALI 2006 -aikataulujärjestelmästä olen nyt saanut VR:ltä tietoa kahdessa eri yhteydessä (opiskelijana ja harrastajana), ja yksi kiintoisa kommentti on ollut, että "nykyistä Pendolino-yhteyttä ei voi pitää palvelun huononnuksena, koska se on sovitettu muun liikenteen väliin, eikä VR:llä ole aikomusta heikentää palvelutasoa". Varmahan ei mistään voi olla, mutta toivoisin että tämä tarkoittaisi Karjalan radalla pysähdyspaikkojen uudelleentarkastelua uuden aikataulukauden tullessa voimaan. Vaikka matka-ajassa hiukan hävitään, ratkaisu olisi VR:n oman edun mukainen. Niinkin harvaan asutuilla seuduilla mitä Karjalan radan varsi edustaa on taloudellisinta palvella jäljelläolevia liikennepaikkoja kunnolla.
    terveisin
    JE

  2. #32

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut moxu
    Mitä tulee Lappeenrannan itäpuolisten vuorojen tarpeellisuuteen uskoisin kyllä kuudennellekin junalle riittävän asiakaspohjaa -edellyttäen, että reittiä operoitaisiin vain yhdenlaisilla junilla.
    Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta minulla on sellainen käsitys että 1950-70 luvulla, kun VR:n lippulaivajunatyyppi oli moottorikiitojuna, niin sama junarunko ajoi usein ensin esim Helsingistä Imatralle tai Pieksämäelle moottorikiitojunana mutta jatkoi Joensuuhun tai Savonlinnaan moottoripikajunana, jolloin se pysähtyi useammin, ja lisämaksua ei tarvinnut maksaa. Tätä käytäntöä voisi harkita uudelleen, eli pendo-runko kulkisi pendolino-vuorona vain Imatralle, mutta jatkaisisi pikajunana tai IC:nä perille Joensuuhun asti.

    t. Rainer

  3. #33

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    970

    oletus

    Voin kuvitella miten innostunut VR olisi tästä asiakaspalveluhenkisestä ehdotuksestasi. Sehän nyt vaan ei kuulu konseptiin, että uljas lippulaiva suvaitsisi pysähtyä matkustajain ottamista ja jättämistä varten muilla kuin virtaviivaisimmilla paikkakunnilla.

    Kuvaamasi tilannehan oli olemassa myös Intercity-junien alkuvuosina. Pikajunahinnalla ja -pysähdyspaikolla pääsi Intercityssä ainakin välillä Jyväskylä-Pieksämäki ja jos oikein muistan, joku iltajuna ajettiin pikajunana peräti koko matkalla Jyväskylä-Helsinki.

  4. #34
    JE
    JE ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    1220

    oletus

    VR:llä oli aikoinaan viikonlopun iltajunat Joensuusta, Iisalmesta, Jyväskylästä ja Oulusta Helsinkiin "pikajunina", mutta pakollisella (IC:tä pienemmällä) lisämaksulla. Kalusto kulki pohjoiseen päin IC-junissa.
    terveisin
    JE

  5. #35
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani
    Kuvaamasi tilannehan oli olemassa myös Intercity-junien alkuvuosina. Pikajunahinnalla ja -pysähdyspaikolla pääsi Intercityssä ainakin välillä Jyväskylä-Pieksämäki ja jos oikein muistan, joku iltajuna ajettiin pikajunana peräti koko matkalla Jyväskylä-Helsinki.
    IC-runko jatkoi Jyväskylästä liikenteen alkuaikoina perjantaisin ja sunnuntaisin Pieksämäelle. Paluujuna oli henkilöjuna, joka pysähtyi myös väliseisakkeilla kuten Sauvamäki ja Niemisjärvi.

    Alussa Jyväskylän IC pyöri kahdella rungolla, joista toinen lähti aamulla Jyväskylästä Helsinkiin ja palasi illalla takaisin. Toinen lähti aamulla Helsingistä ja palasi iltapäivällä Jyväskylästä takaisin Helsinkiin.

    Myöhemmin IC-runkojen kiertoa tehostettiin niin, että nykyisen S 95:n paikalla kulkenut IC palasi vielä illalla EP:nä Helsinkiin. Samoin IC 100, joka kulki nykyisen S 94:n paikalla, palasi illalla EP:nä Jyväskylään.

  6. #36
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Mitä hyötyä Pendolinoista?

    On se muuten kumma, kun Pendolinoja ei ole vieläkään saatu luotettaviksi, vaikka ne ovat olleet jo 11 vuotta käytössä vuodesta 1995. Käyttöikää junilla on 30-40 vuotta, eli iso osa käyttöiästä on jo mennyt hukkaan. Saadaankohan näitä Italian ihmeitä ikinä kelvollisiksi? Ja mitä etua Pendolinoilla on matka-ajassa InterCity2:n nähden jos pysähdykset pysyvät samoina molemmilla? Eipä paljon mitään, ainakaan Lahden oikoradalla. Maine vain menee VR:ltä näiden kapistuksien takia.

  7. #37

    Liittynyt
    09.04.2006
    Viestejä
    35

    oletus IC1/IC8 korvataan ensi syksynä pendolinolla

    No, siinä on taas perusteltu hinnankorotus! Palvelutaso pysyy samana ja juna nopeutuu kai 5minuuttia.

  8. #38

    Liittynyt
    27.10.2007
    Viestejä
    353

    oletus Vs: Historia toistuu

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Järjestely tehostaa itse itseään, sillä jokainen suljettu asema poistaa matkustajamääränsä verran käyttöä myös jäljelle jääviltä asemilta. Jos vaikka Onkamolta matkusti 10 henkilöä Helsinkiin, Onkamon sulkeminen alensi myös Helsingin matkustajamäärää 10:llä.
    Ehkä VR ajattelee että Pendolino tulee täyteen ilman Onkamon matkustajiakin. Lisäksi Joensuu-Helsinki väliä matkustava henkilö maksaa matkastaan enemmän kuin Onkamo-Helsinki väliä matkustava.

  9. #39
    Assamies avatar
    Liittynyt
    08.01.2008
    Sijainti
    Oulu, Kaukovainio
    Viestejä
    1176

    oletus Vs: Pendolinolla itään

    Saapahan nähdä miten käy. Itse en pidä Pendoja kovinkaan vahvoina (=luotettavina, varmoina) vaan minusta IC:t ovat paljon parempia.
    -I'm Always Going & Coming Straigth Sideways!

Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •