Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/27

Viestiketju: Allegro-junan tekniset ongelmat

  1. #1

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Allegro-junan tekniset ongelmat

    Huippunopea Allegro seisoi yli tunnin Kouvolan asemalla 1.1.2010

    http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/0...tml?origin=rss

    Helsingistä kello kymmenen Pietariin lähtenyt nopea Allegro-juna kulkee lähes puolitoista tuntia aikataulustaan jäljessä. Juna seisoi oviongelmien vuoksi Kouvolan asemalla yli tunnin.

    Turvallisuussyiden vuoksi juna ei voi lähteä liikkeelle, jos ovien sulkeutumisessa on ongelmaa, kerrotaan VR:n kuljetushallinnasta.

    Helsingin ja Pietarin välinen junamatka kestää uudella Allegrolla normaalisti noin 3,5 tuntia. Sähkömoottorilla kulkevan junan suurin sallittu nopeus on 220 kilometriä tunnissa.

    Allegro-juna alkoi liikennöidä Helsingin ja Pietarin välillä 12. joulukuuta.



    Onkohan kyseessä yksittäistapaus vai onkohan luvassa muitekin ongelmia.. Mitenköhän paljon Allegrossa noin ylipäätään on samaa tekniikkaa mitä Pendolinossa..

  2. #2

    Liittynyt
    08.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Allegro-junan tekniset ongelmat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TimppaTT Näytä viesti
    Onkohan kyseessä yksittäistapaus vai onkohan luvassa muitekin ongelmia.. Mitenköhän paljon Allegrossa noin ylipäätään on samaa tekniikkaa mitä Pendolinossa..
    Tällä hetkellä en hakisi yksittäisen kalustonvalmistajan tuotteista ongelmia, kun vikaa on kalustossa kuin kalustossa... Helposti nostetaan esille eteläisestä Euroopasta saapuneen kaluston valmistusmaa esille, kun ei tiedetä paremmin taustoja...

    Täytyy kuitenkin myöntää, että varminta kalustoa ovat kotimaiset kaksikerrostuotteet.

  3. #3

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Allegro-junan tekniset ongelmat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lari Nylund Näytä viesti
    Tällä hetkellä en hakisi yksittäisen kalustonvalmistajan tuotteista ongelmia, kun vikaa on kalustossa kuin kalustossa... Helposti nostetaan esille eteläisestä Euroopasta saapuneen kaluston valmistusmaa esille, kun ei tiedetä paremmin taustoja...

    Täytyy kuitenkin myöntää, että varminta kalustoa ovat kotimaiset kaksikerrostuotteet.
    Niin olen samaa mieltä, että jos alunperin jo Pendolino olisi tehty kotimaisin voimin niin eipä tarvitsisi lukea jos mistä ongelmista.

    Uskallan väittää, että Tämä Italialainen Allegro on yhtä lujaa laatua kun itsestään palamaan syttyvät Ferrarit.

  4. #4

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Allegro-junan tekniset ongelmat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TimppaTT Näytä viesti
    Huippunopea Allegro seisoi yli tunnin Kouvolan asemalla 1.1.2010
    Öö... 220 km/h = "Huippunopea"?!

    Siinä on taas toimittaja harvinaisen tietoinen junista.

    Juu, ja TimppaTT, kyllä junan voi rakentaa kestämään vaikka mitä ääriolosuhteita, vaikka se olisi kuinka italialais-espanjalais-ranskalainen. Kyse on siitä, kuinka paljon ostaja siihen haluaa satsata. Jos jotain tahoa pitää pendokaupoista syyttää, niin VR:ää, ei eteläeurooppalaisia.

  5. #5

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Allegro-junan tekniset ongelmat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti

    Juu, ja TimppaTT, kyllä junan voi rakentaa kestämään vaikka mitä ääriolosuhteita, vaikka se olisi kuinka italialais-espanjalais-ranskalainen. Kyse on siitä, kuinka paljon ostaja siihen haluaa satsata. Jos jotain tahoa pitää pendokaupoista syyttää, niin VR:ää, ei eteläeurooppalaisia.
    Niin, jos itse ostaisin Ferrarin joka maksaa.. Noh tarpeeksi..

    ..Niin en ainakaan odottaisi sen syttyvän palamaan

    http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/f...olttavan-kuuma

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari...adhesive_fires

    ...On muuten mielenkiintoista, että mikään instanssi ei vaatinut Ferraria aloittamaan aikaisemmin.

    Mutta ehkä jotkut automerkit ovat tavanomaisen kuluttajansuojan yläpuolella. Ferrari 458 Italian omistajia suositellaan pitämään jauhesammutin mukanaan tai auton vieressä helposti ja nopeasti saatavilla....



    Ehkä samanlaista tekstiä mitä kirjoitettu Ferrarista saa kohta lukea Allegro junistakin.. Eli uskaltaisin väittää, että korkea hinta tuotteessa EI automaattisesti tarkoita hyvää laatua.

    Hyvä, sentään että oviongelma ei ole ollut Ferrarin tapaan "Giljotiini" tasoa.
    Viimeisin muokkaaja TimppaTT; 01.01.2011 kello 17:23.

  6. #6

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Allegro-junan tekniset ongelmat

    Urheiluautoissa pätee kaupunkilaisjärki siinä, että niitä ei ole alun perinkään tarkoitettu asiaan perehdyttämättömän henkilön käyttöön. Lähtökohta on, että suorituskykyä ja ominaisuuksia optimoidaan nykytekniikan rajoilla. Tekniikan rajoilla tapahtuu kaikenlaista, varsinkin jos käyttäjä ei ole asiaan perehtynyt. Siksi urheiluauton tekniikka voi olla oleellisesti vaativampaa -- siis vaarallisempaa -- kuin edullisen perheauton. Siksi Ferrari-kuljettaja ottaa kernaasti jauhesammuttimen mukaan ja ajaa halliten riskejä. Ferrareissa tyypillinen tekniikka kun voi pettää muutenkin kuin tyyppivikana.

    Kuluttajansuojan tarve on silloin, kun asiakkaan ei voida odottaa olevan ostamastaan tuotteesta harrastunut. Harrastunut asiakas voi varautua vialliseen tuotteeseen monella tavoin, koska tuntee tarvitsemansa tuotteen vaatimukset hyvin.

    Siksi harrastunut asiakas hankkii vakuutukset tai valmistajan takuun, jos hän katsoo ne tarpeelliseksi.

  7. #7

    Liittynyt
    01.11.2010
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Allegro-junan tekniset ongelmat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TimppaTT Näytä viesti
    Niin olen samaa mieltä, että jos alunperin jo Pendolino olisi tehty kotimaisin voimin niin eipä tarvitsisi lukea jos mistä ongelmista.
    Minäkin luotan suomalaiseen tekemisen laatuun noin yleisesti ja kannatan kotimaisen suosimista. Tuollainen suurnopeusjunan suunnittelu ja rakentaminen tosin on sen luokan hanke, että olisi tainnut eväät loppua kotimaasta kesken. Tietysti tämänlaiset murheethan ratkeaa rahalla; suomalaisen nopean junan hintalappu vaan olisi ollut aivan toista suuruusluokkaa kuin jo markkinoilla olevan toimijan.
    2-kerrosvaunut on hyvä osoitus suomalaisesta työstä, mutta niissähän on ”hieman” vähemmän liikkuvia osia kuin Pendossa.
    Nopeiden junien käyttö ei ole ollut ongelmatonta meidän lähialueillakaan. Ruotsalaisten X2000- junassa on ja on ollut omat murheensa. Näin on myös saksalaisten ICE:ssä.

    ---------- Viesti lisätty kello 0:40 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 0:25 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TimppaTT Näytä viesti
    Eli uskaltaisin väittää, että korkea hinta tuotteessa EI automaattisesti tarkoita hyvää laatua.
    Ei se tietenkään sitä suoraan tarkoita. Kuten hyljekin jo totesi, eiköhän Ferrarin ostava asiakas oleta ostokseltaan kovaa suorituskykyä ja ajoelämyksiä ynnä muuta. Kun noita ominaisuuksia viilataan äärimmilleen, saattaa sitten se luotettavuus kärsiä.

    Tosin vasta-argumenttina itselleni voisin heittää, että vastaavaa suorituskykyä tarjoavat mm.saksalaisten Porsche ja japsien Mitsubishi. Mutuni perusteella nuo ovat olleet italian sportteja vähemmän alan lehdissä ongelmien takia ruodittavana.
    Viimeisin muokkaaja Mikle; 02.01.2011 kello 00:42. Syy: korjaus

  8. #8

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Allegro-junan tekniset ongelmat

    Taas on Allegro köhinyt matkallaan:

    Allegron matka tyssäsi Vainikkalaan ti 25.01.2011

    http://yle.fi/alueet/etela-karjala/2...n_2313338.html

    Myös Metrolehti perjantai-28-1-2011 uutisoi aiheesta sivulla 6

    Joku kulunvalvonta laite on mennyt rikki. Artikkelissa mainitaan, että Allegrossa ON ollut joitakin teknisiä vikoja.

  9. #9

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3668

    oletus Vs: Allegro-junan tekniset ongelmat

    Pendojen sukua, susi jo syntyessään.

  10. #10

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Allegro-junan tekniset ongelmat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    Pendojen sukua, susi jo syntyessään.
    Juu kyllä , samanlainen kulunvalvontalaite on myös Pendolinossa.

    ...ainiin, ja Sm1/2-kalustossa. Ja Sm4:ssä. Ja Flirtissä. Ja siinä venäläisessä sähköveturissa. Ja sveitsiläisperäisessä Sr2:ssa. Ja Dv12- sekä Dr16-vetureissa. Ja Dm12-kiskobussissa.

    Kaikkiko nämä ovat susia?

  11. #11

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Allegro-junan tekniset ongelmat

    4.2.2011 Kaikki Pendolinot joutuvat miljoonaremonttiin

    http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/K...simmat_uutiset


    Tuleekohan Allegroon kyseinen remontti myös

  12. #12

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Allegro-junan tekniset ongelmat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TimppaTT Näytä viesti
    Tuleekohan Allegroon kyseinen remontti myös
    Allegrot ovat Sm3:een verrattuna seuraavan sukupolven Pendolinoja ja esim. korin kallistusmekanismi on erilainen, joten ehkä ei remonttitarvekaan ole ihan sama. Allegrojen aloittaessa olin näkevinäni joitain mainintoja siitä, että alustan rakenteita olisi tehty paremmin Sm3:sta viisastuneina. Tietty se kulunvalvontalaite sai tällin joka tapauksessa.

  13. #13

    Liittynyt
    12.05.2009
    Viestejä
    373

    oletus Vs: Allegro-junan tekniset ongelmat

    Perjantai 4.2.2011 Metrolehden etusivulta poimittua

    Jyväskylä-Tampere-Helsingin asiakkaat kävelevät junan hyydyttyä Pasilan asemalle.

    Löytyipä aiheesta verkostakin uutisointi ->

    VR:n kunto-ohjelma matkustajille?Pendolino vaihtui apostolin kyytiin Helsingissä
    4.2.2011


    http://www.ksml.fi/viihde/viihdeuuti...s%C3%A4/643256

    Ilmeisesti kuulutus: "raiteelle saapuu kävelyryhmä Tampereelta" jäi uupumaan.

    Ilmeisesti kyseinen vika on erilainen mitä muutamaa päivää aiemmin.

    Aasin siltana kyseisestä uutisesta: Mitenköhän paljon ja mitä kaikkea Allegroissa on erilaista mitä Pendolinoissa?

  14. #14
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2123

    oletus Vs: Allegro-junan tekniset ongelmat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TimppaTT Näytä viesti
    Aasin siltana kyseisestä uutisesta: Mitenköhän paljon ja mitä kaikkea Allegroissa on erilaista mitä Pendolinoissa?
    Helpompi olisi kysyä mitä yhteistä niissä on. Esim. raideleveydestä lähtien alkavat erot.

    Nykyisen kysymyksen vastaukset laittaisivat tämän palstan tukkoon.

  15. #15

    Liittynyt
    09.11.2005
    Viestejä
    138

    oletus Vs: Allegro-junan tekniset ongelmat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Compact Näytä viesti
    Helpompi olisi kysyä mitä yhteistä niissä on. Esim. raideleveydestä lähtien alkavat erot.

    Nykyisen kysymyksen vastaukset laittaisivat tämän palstan tukkoon.
    Kai se raideleveys on sama kun kumpikin juna Suomessa liikennöi. Ja ymmärtääkseni Venäjällä on sama raideleveys.

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Heilurilinjojen ongelmat Helsingissä
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 45
    Viimeisin viesti: 28.06.2015, 23:14
  2. Pendolinojen tekniset ongelmat
    kirjoittanut TimppaTT foorumissa Junat
    Vastauksia: 34
    Viimeisin viesti: 22.01.2014, 17:07
  3. Tavarakuljetukset & kuriirikuljetukset Allegro + Sapsan?
    kirjoittanut TimppaTT foorumissa Junat
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 30.01.2011, 23:44
  4. Esikaupunkiratikoiden tekniset mahdollisuudet Helsingissä
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 169
    Viimeisin viesti: 05.06.2009, 19:53
  5. Z-junan aikataulut
    kirjoittanut Murzu foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 16.07.2007, 11:45

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •