Sivu 2 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345612 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/218

Viestiketju: Junahavaintoja 2011

  1. #16
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1264

    oletus Vs: Junahavaintoja 2011

    Maanantai 07.02.2011:
    Ic2 177:n kokoonpano muodostui tänään Sr1:stä sekä sinisistä matkustajavaunuista.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  2. #17

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Junahavaintoja 2011

    10.1.

    Tänään on taas pompotettu matkustajia oikein kunnolla pääradan lähiliikenteessä.

    K-juna Helsingistä klo 9:21 lähti normaalisti, samoin K-juna 9:31.
    Seuraava K-juna klo 9:51 peruttu, ensiksi matkustajat käskettiin siirtymään toiselle laiturille, sen jälkeen taas toiselle, sen jälkeen vielä kolmannelle laiturille joka jälkeen kuulutetaan että 9:51 sekä 10:11 lähtevät vuorot peruttu. Konduktöörin mukaan junista puuttui kuljettajat.
    I-juna klo 10:01 peruttu kaluston puuttumisen vuoksi. Lähtöraiteella oli 2yksikköä, mutta silti väitettiin ettei ollut kalustoa.
    N. 10:05 juttelin konduktöörin kanssa joka sanoi näin kun olin hänelle kertonu kaikesta näistä: "ymmärrän sua hyvin, tää on mustakin vi*tumaista kun ei tiiä mihin pitäisi mennä".
    I-juna klo 9:21, kuljettaja on menossa junaan ja sanoo että on lähdössä normaalisti. Menen istumaan ja hetken kuluttua hän sanoo että joku päätti muuttaa tämän K-junaksi. Sitten mennään ulos ja konduktööri soittaa jonnekkin ja puhui kiukkuiseen sävyyn että mitä on tämä pelleily, että hän ei jaksa kuunnella sitä p*skaa kun matkustajat valittavat hänelle. Sen jälkeen tuli tieto että ko. juna onkin lähdössä normaalisti I-junana ja että K-junan matkustajat siirtyisivät viereiselle laitureille.

    Koko tänä aikana ei kuulutettu mitään muita että vuoro on peruutettu.

    Ihme pompottelua taas, ja jos kuljettajan puuttuminen tai yksikön "puuttuminen oon peruutuksien syytä, nii tämän asian voi silloin VR:n piikkiin laittaa. Tuon viimeisen I-junan kuljettaja oli mukava ja tuli aina ohjaamosta kertomaan mikä on tilanne. Mutta muuten kyllä ihmetyttää kun pistetään matkustajat ulos junasta vielä tähän pakkaseen odottamaan ilman mitään tietoa milloin ja mistä juna lähtisi.

    Lopputulos oli se että I- ja K-junille tuli tunnin vuorovälit heti aamuruuhkan jälkeen. Tuo 10:21 I-juna pääsi lähtemään klo 10:26, eli oli siinä melkein tunnin tauko kun ei yhtään junaa pysähtyny Helsingin ja Keravan väliasemilla...
    Viimeisin muokkaaja zige94; 10.02.2011 kello 11:21.

  3. #18

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Junahavaintoja 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Lähtöraiteella oli 2yksikköä, mutta silti väitettiin ettei ollut kalustoa.
    Kalusto ei todennäköisesti ollut liikennöintikunnossa.

  4. #19

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    3319

    oletus Vs: Junahavaintoja 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Kalusto ei todennäköisesti ollut liikennöintikunnossa.
    Kyllä se oli, samalla yksiköllä lähdettiin lopulta 10:21. Aluksi kävi mielessä myös ettei se olisi liikennöintikunnossa mutta kyllä se hyvin kulki.

  5. #20
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Junahavaintoja 2011

    11.2

    Odotin aamupäivällä M-junaa Myyrmäessä, klo 11.06 lähtevä juna Helsinkiin oli peruttu ja seuraavan junan piti tulla aikataulun mukaan 11.16, kun junan etuvalot alkoivat näkyä niin ihmiset odottivat malttamattomana pääsyä junaan, toisin kävi, kahden yksikön sami ajoi täyttä vauhtia aseman ohi aiheuttaen laiturille melkoisen lumipöllähdyksen, nyt näyttöön tuli uusi aika 11.16>11.20, kahden yksikön Sm1 saapui sitten 11.20 mutta Pohj.Haagan aseman jälkeen pysähdyimme muutamaksi minuutiksi odottamaan pääsyä Huopalahden asemalle johon saapui ensin A-juna Leppävaarasta.

    Illalla palatessani Helsingistä klo 19.43 lähtevällä M-junalla seisoi Linnunlaulun kohdalla yhden yksikön Sm4 jonka määränpäänäytössä oli teksti PENDOLINO.

  6. #21
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Junahavaintoja 2011

    Havaitsin tällä viikolla 04-Flirtin matkustajaliikenteessä (olin sen matkustajana).
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  7. #22
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2797

    oletus Vs: Junahavaintoja 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Havaitsin tällä viikolla 04-Flirtin matkustajaliikenteessä (olin sen matkustajana).
    Eikös matkustajaliikenteessä ole jo viisi Sm5-junaa?

  8. #23
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Junahavaintoja 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Illalla palatessani Helsingistä klo 19.43 lähtevällä M-junalla seisoi Linnunlaulun kohdalla yhden yksikön Sm4 jonka määränpäänäytössä oli teksti PENDOLINO.
    11.2. korvattiin juna S 145 Helsingistä Turkuun Sm4-kalustolla.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  9. #24

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Junahavaintoja 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Eikös matkustajaliikenteessä ole jo viisi Sm5-junaa?
    Ei, ja tuo neljäskin otettiin kaupalliseen liikenteeseen vasta hiljattain (ja kerrallaan liikenteessä on toistaiseksi arkisin kaksi ja viikonloppuisin kolme). Viisihän niitä maassa jo on, mutta jokainen yksilö käy läpi tehtaan testiajo-ohjelman ennen luovutusta kalustoyhtiölle. Normaalisti maailmalla testiajot suoritetaan tehtaan kotimaassa, mutta raideleveyseron vuoksi Sm5-testit ajetaan Suomessa.

  10. #25
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2797

    oletus Vs: Junahavaintoja 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tlajunen Näytä viesti
    Ei, ja tuo neljäskin otettiin kaupalliseen liikenteeseen vasta hiljattain (ja kerrallaan liikenteessä on toistaiseksi arkisin kaksi ja viikonloppuisin kolme). Viisihän niitä maassa jo on, mutta jokainen yksilö käy läpi tehtaan testiajo-ohjelman ennen luovutusta kalustoyhtiölle. Normaalisti maailmalla testiajot suoritetaan tehtaan kotimaassa, mutta raideleveyseron vuoksi Sm5-testit ajetaan Suomessa.
    Aivan, sekoitin keskenään matkustajaliikenteessä olevien ja Suomessa kaikenkaikkiaan olevien Sm5:en lukumäärät.

  11. #26
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1264

    oletus Vs: Junahavaintoja 2011

    Helsinki, pe 18.02.:
    IC 143 Turun Satamaan olikin P143.

    4-Allegro seisoi Helsingin asemalla klo 18 aikaan ja lähti sitten kohti Ilmalan varikkoa.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  12. #27
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1264

    oletus Vs: Junahavaintoja 2011

    Keskiviikkona 23.02. taitaa olla pulaa Marsuista Mansen suunnalla, sillä IC 162 vedettiin Sr1 3003:n vetämänä ja IC2 165 taasen Sr1 3078:n vetämänä.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  13. #28
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1264

    oletus Vs: Junahavaintoja 2011

    Tämä keskusteluketju alkaa mennä yksinpuheluksi...

    Torstai 24.02.
    Aamun pitkä Ic Tampereelta eli 162 oli jälleen Sr1 -vetoinen, tällä kertaa vetovoimana Sr1 3011.

    Lisäksi Eil 25004 näyttää saaneen ylleen vihreä-valkoisen kuosin.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  14. #29
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: Junahavaintoja 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SD202 Näytä viesti
    Tämä keskusteluketju alkaa mennä yksinpuheluksi...
    Sanotaanpa nyt sitten jotain, jottei noin kävisi. Aamun (24.2.) Flirtit A:lla olivat 01 ja 04. Samat havaitsin myös tiistaina 22.2.

  15. #30

    Liittynyt
    11.03.2006
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    248

    oletus Vs: Junahavaintoja 2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SD202 Näytä viesti
    Lisäksi Eil 25004 näyttää saaneen ylleen vihreä-valkoisen kuosin.
    Kauhistus, meinasi kahvit väärään kurkkuun! Ei kai vaan ole maalattu/teipattu niin, että kukin ovi valkoisena siinä vihreän vinoraidan keskellä?

Vastaavia viestiketjuja

  1. Junahavaintoja 2010
    kirjoittanut Epa foorumissa Junat
    Vastauksia: 102
    Viimeisin viesti: 28.12.2010, 10:13
  2. Junahavaintoja 2009
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Junat
    Vastauksia: 46
    Viimeisin viesti: 21.10.2009, 06:54
  3. Junahavaintoja 2008
    kirjoittanut TEP70 foorumissa Junat
    Vastauksia: 65
    Viimeisin viesti: 28.12.2008, 16:28
  4. Junahavaintoja heinä - joulukuu 2008
    kirjoittanut JSL foorumissa Junat
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 13.10.2008, 23:01
  5. Junahavaintoja heinä - joulukuu 2007
    kirjoittanut otto s foorumissa Junat
    Vastauksia: 88
    Viimeisin viesti: 30.12.2007, 23:32

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •