Junahavaintoja 2011

Eilen aamulla IC83 pysähtyi poikkeuksellisesti Järvenpäässä. Otti kyytiin noin kymmenkunta matkustajaa. Olisi ollut nopea kyyti Riihimäelle, mutta en viitsinyt ostaa turhaan uutta lippua.

Oliko pysähdys ennalta tiedossa, pystyikö matkahausta siis ostamaan liput tuolle välille? Ja mikä oli pysähdyksen syy, jonkin ryhmän tekemä tilaus kenties?
 
Oliko pysähdys ennalta tiedossa, pystyikö matkahausta siis ostamaan liput tuolle välille? Ja mikä oli pysähdyksen syy, jonkin ryhmän tekemä tilaus kenties?

En usko, että oli mikään tilattu pysähdys, koska ihmiset, jotka kyytiin menivät, olivat hieman ihmeissään ja kaikki suuntasivat kuitenkin eri vaunuihin. Juna oli noin 15min myöhässä, syynä vaihdevika Helsingin päässä. En käyttänyt matkahakua aamulla, joten siitä asiasta en tiedä, mutta oletan tietenkin, että olisin joutunut maksamaan matkasta, vaikka minulla on lähiliikenteen kuukausilippu taskussani.
 
9.5. noin klo 19:30 lähtien ilmeni isompi vaihdevika tikkurilassa. Osa junista jäi seisomaan asemille ja radanvarsille, osa pohjoiseen päin menevistä jätti matkustajat asemille ja lähti takaisin helsinkiin. Näin ainakin 19:41 I-juna ja 19:51 K-juna, lähtöajat siis Helsingistä.
 
9.5. noin klo 19:30 lähtien ilmeni isompi vaihdevika tikkurilassa. Osa junista jäi seisomaan asemille ja radanvarsille, osa pohjoiseen päin menevistä jätti matkustajat asemille ja lähti takaisin helsinkiin. Näin ainakin 19:41 I-juna ja 19:51 K-juna, lähtöajat siis Helsingistä.

N-junat ajavat tänä iltana väleillä Helsinki-Puistola-Helsinki ja Tikkurila-Kerava-Tikkurila.
 
N-junat ajavat tänä iltana väleillä Helsinki-Puistola-Helsinki ja Tikkurila-Kerava-Tikkurila.

Mitenköhän Puistola-Tikkurila väli hoidetaan? Eikai vr pakota kaikki Tikkurilaan/Tikkurilan ja Keravan väliasemille aikovia menemään Pasilan kautta (siellä vaihto H, R tai Z-junaan)... Niin ja puolen tunnin vuoroväli näköjään noilla N-junilla... Luulis nyt että sais kuitenkin 15min välein ajettua ainakin Helsinki-Puistola välillä. Tikkurila-Kerava välillä taisi olla vain yksi yksikkö kun ongelmat alkoi, muut ehtivät "karata". On se kyllä silti kumma kun vielä kahdeksan aikaan tuli K-junia Tapanilan ohi keskustaan päin raidetta neljä pitkin, joten luulisi että raide kuutonen ja sen vaihteet ovat kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:
Aloitin tämän viestin kirjoittamisen R-junassa joka lähti Helsingistä 20.29. Seisoimme pitkät ajat ensin Malmilla, sitten Tapanilassa, Puistolan aseman eteläpuolella seisoimme noin 10 min ja ennen Tikkurilaa odotimme vielä vapautuvaa raidetta Kehä III:n sillan pohjoispuollella. Tikkurilan odotusaika oli lyhyin siellä odotimme että edeltä kulkeva IC-juna pääsisi tarpeeksi kauas. Tunnelma junassa oli aivan katossa ja useat manasi erätä tiettyä tahoa. Helsingin ja Tikkurilan välillä ei ollut vapaita isumapaikkoja ollenkaan, eteiset ja käytävät olivat melko täysiä. Olen ollut täydemmässä junassa vain kerran, se oli silloin kun lahden oikorata avattiin Mänsälään lahdesta oli 3-yksikköä mutta välillä Mäntsälä-Kerava olikin vain yksi yksikkö...
 
Viimeksi muokattu:
9.5. noin klo 19:30 lähtien ilmeni isompi vaihdevika tikkurilassa. Osa junista jäi seisomaan asemille ja radanvarsille, osa pohjoiseen päin menevistä jätti matkustajat asemille ja lähti takaisin helsinkiin. .

Aloitin tämän viestin kirjoittamisen R-junassa joka lähti Helsingistä 20.29. Seisoimme pitkät ajat ensin Malmilla, sitten Tapanilassa, Puistolan aseman eteläpuolella seisoimme noin 10 min ja ennen Tikkurilaa odotimme vielä vapautuvaa raidetta Kehä III:n sillan pohjoispuollella.

Eli syynä näihin oli Ilkivalta yleisövessassa Tikkurilan asemalla!
 
12.5

Flirtti-06 on päässyt linjalle, ajoi tänään aamupäivällä A-junana Helsinki-Leppävaara väliä.
 
Toinen vihreä Sm4 eli 6322+6422 oli liikenteessä ainakin 21.5., Z klo 13.41 Helsingistä Lahteen.
 
Toinen vihreä Sm4 eli 6322+6422 oli liikenteessä ainakin 21.5., Z klo 13.41 Helsingistä Lahteen.

Toivon että VR:llä laittavat kummatkin vihreät yhteen runkoon, niin näyttää paremmalta. Brändikin olisi parempi jos ajettaisiin kokovihreitä junia mahdollisuuksien mukaan.
 
Toinen vihreä Sm4 eli 6322+6422 oli liikenteessä ainakin 21.5., Z klo 13.41 Helsingistä Lahteen.

20.5. R-junassa nähty yhtenä neljästä yksiköstä ohittavan Tapanilan.

Ja puhelimesta löytyi näköjään torstailta jo havainto: eli 19.5. klo 13:19 R-junassa Helsingistä.
 
21.5.2011

On tullut huonosti seurattua havaintopalstoja, joten ei ole tietoa havainnon harvinaisuudesta, mutta; Lauantai-iltana peräyteltiin IC:tä Psla:n kautta kohti Ilmalaa. Myös Sm5 näkyi liikkeellä tuota tietä.
 
Takaisin
Ylös