Näytetään tulokset 1-4/4

Viestiketju: Martinlaakson ja Myyrmäen asemien peruskorjaukset

  1. #1
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3552

    oletus Martinlaakson ja Myyrmäen asemien peruskorjaukset

    Suuresti ihmettelen miten vähän tullaan panostamaan Martinlaakson ja Myyrmäen asemien korjaamiseen. Mielestäni kummatkin asemat olisi pitänyt suunnitella aivan uudelleen ja ainakin Martinlaakson lippuhalli olisi pitänyt integroida parhaillaan valmistuvaan uuteen Martinlaakson kauppakeskukseen, joka nousee aivan aseman viereen. Nyt uuden kauppakeskuksen juureen jää nököttämään ruma ja ankea betonibunkkerimainen asemarakennus. Tässä oltaisiin voitu ottaa oppia Kontulan metroaseman itäisen lippuhallin remontista, jonka tuloksena saatiin suora sisäänkäynti viereiseen Kontumarkettiin.

    Myyrmäen asemalta olisi huomattavasti hankalampaa järjestää suoraa yhteyttä Myyrmanniin, mutta ainakin nykyistä lippuhallia pitäisi remontin myötä elävöittää, jottei nykyisenkaltainen vandalismi jatku tulevaisuudessa. Peruskorjattavaan lippuhalliin voisi ainakin siirtää viereisen liesigrillin ja Liesikujalla sijatsevan R-kioskin. Liesigrilli voisi tulla entisen lipunmyyntipisteen tilalle, joka nykyään toimii bussinkuljettajien taukotilana. R-kioski voisi tulla kulmaan, johon taksikuskit jättivät ennen mm. löytötavaroita(nykyään jonkinlainen esittelytila). Bussinkuljettajille saisi varmasti myös järjestettyä pienen taukotilan johonkin, esim. nykyiset pitkät syvennykset portaiden vieressä ovat täysin turhia ja toimivat lähinnä roskiksina. Toisen syvennyksen voisi remontoida kuljettajien taukotilaksi.

    Remonttien jälkeen pitäisi Myyrmäen ja Martinlaakson asemille ehdottomasti järjestää jatkuva siivous ja vartiointi kuten esim. Kontulan ja Mellunmäen metroasemilla on.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 12.04.2011 kello 19:03. Syy: kieliasu

  2. #2

    Liittynyt
    08.02.2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    26

    oletus Vs: Martinlaakson ja Myyrmäen asemien peruskorjaukset

    Minun mielestä lippuhallien pitisi olla auki 24/7 (tai silloin kun junat liikkuvat) Laiturille ei saisi mennä ilman lippua, kuten metrossa ja toivottavasti kehä- ja kaupunkiradoilla otettaisiin metron tyylinen rahastus käyttöön, mutku Vr sitä ja "en-anna-rahojani-koneelle" tätä -valitus alkaisisi. Miksei kaupunkiradoilla ole metromaista rahastusta, elämme vuotta 2011! HSL herätys! Nyt meni vähän OT, mutta ymmärsitte (ehkä)?

  3. #3
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Martinlaakson ja Myyrmäen asemien peruskorjaukset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Toni A. Näytä viesti
    Minun mielestä lippuhallien pitisi olla auki 24/7 (tai silloin kun junat liikkuvat) Laiturille ei saisi mennä ilman lippua, kuten metrossa ja toivottavasti kehä- ja kaupunkiradoilla otettaisiin metron tyylinen rahastus käyttöön, mutku Vr sitä ja "en-anna-rahojani-koneelle" tätä -valitus alkaisisi. Miksei kaupunkiradoilla ole metromaista rahastusta, elämme vuotta 2011! HSL herätys! Nyt meni vähän OT, mutta ymmärsitte (ehkä)?
    Minusta nykyinen systeemi on rennompi - jos vaikka lämmittelee sisällä jos juna on myöhässä tai tulee itse myöhässä niin on mukavampi hoitaa lippuasiat junassa ja sitä ennen huolehtia junaan ehtimisestä. Junat kulkevat myös metroa harvempaan joten tärkeintä on junaan ehtiminen.

    Metroasemilla käytäntö on nykytyylinen jottei laiturille jäädä norkoilemaan penkeille. Tällä vältetään myös kerjäläiset tai kauppakeskuksesta poisajetut lämmintä suojaa etsivät hengailijat jotka eivät ole menossa mihinkään. Juna-asemilla on kylmälaiturit joten ne eivät kerää kansaa liiaksi.

  4. #4

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Martinlaakson ja Myyrmäen asemien peruskorjaukset

    Metroasemilla nykykäytäntö johtuu ennen kaikkea siitä, että metroasemien käynnissäpito on kallista. Junia pitää ajaa usein ja järkevällä matkustajamäärällä, jotta metroasemien kustannukset eivät ottaisi järjetöntä osuutta koko metron ylläpidosta. Nykytilanne on noin 50:50 asemien ja junien välillä. Tämän takia matkustajaa kohti edulliset metrojunat eivät ole metrojärjestelmän tasolla matkustajaa kohti oleellisesti bussiliikennettä edullisempaa.

    Marginaalisesti kylmälaitureita mukavammat asemat eivät todellakaan maksa itseään takaisin varsinkaan nykyisillä lyhyillä metro- ja kaupunkijunien odotusajoilla, ja heittävät rahaa kaivoon hiljaiseen aikaan estämällä harvakseltaan ajettavat yöliikenteen junat.

    Paras juna-asema on reunalaitureilla varustettu avoin, ympäröivään ympäristöön integroituva pysäkki. Kannelmäki on erittäin lähellä tätä, vaikka onkin löyhästi rakennettu ympäristöltään.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Maanalaisten asemien käyttäminen väestönsuojina
    kirjoittanut Ertsu foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 17.08.2008, 22:42
  2. Ruokakauppoja kaukojuna-asemien lähistöllä?
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 31.07.2008, 11:11
  3. Martinlaakson radan asemat
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Junat
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 12.01.2007, 00:08
  4. Juna-asemien lipunmyyntikilvet
    kirjoittanut Murzu foorumissa Junat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 17.06.2006, 01:42
  5. Tikkurilan kaupunkiradan asemien kunto
    kirjoittanut a__m foorumissa Junat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 06.07.2005, 20:54

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •