Sähköratavaurio Vantaalla

Tästä johtuen N-junat on peruttu klo 22saakka (Keravalta 23 saakka). R- ja H-junat pysähtyvät kaikilla asemille Tikkurilan-Keravan välillä. Saavat muuten kerrankin Tikkurilan ja Keravan välillä asuvat nopean yhteyden keskustaan. I-junat liikennöivät normaalisti, normaali aikatauluilla eli 30min välein.

---------- Viesti lisätty kello 20:26 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 20:23 ----------

VR ei sitten millään pääse näistä ongelmista. Seuraavaksi iskee taas julman lehdet kiskoille ja lunta lähtee tupruttamaan metrikaupalla.

Pakko tuohon kommentoida, tiedätkö itse asiasta hölkäsen pöläystäkään? Jos sanotaan "sähköratavaurio" niin ei siinä mainita onko tämä jokin liikenneviraston/VR:n ongelma, vai onko tämän aiheuttanut ulkopuolinen tekijä. Tuossa linkittämässä jutussasi ei ainakaan asiasta mainittu mitään. Se on totta että VR ei pääse ongelmista eroon, mutta se onko VR:n vika, siitä ei voida puhua jossei asiasta tiedetä mitään.
 
Pakko tuohon kommentoida, tiedätkö itse asiasta hölkäsen pöläystäkään? Jos sanotaan "sähköratavaurio" niin ei siinä mainita onko tämä jokin liikenneviraston/VR:n ongelma, vai onko tämän aiheuttanut ulkopuolinen tekijä. Tuossa linkittämässä jutussasi ei ainakaan asiasta mainittu mitään. Se on totta että VR ei pääse ongelmista eroon, mutta se onko VR:n vika, siitä ei voida puhua jossei asiasta tiedetä mitään.

Itselle vaikuttaa siltä, kun on lukenut vorgin kommentit, että ei ole luutavasti johtunut ulkopuolisesta tekijästä.
http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,3722.msg22517.html#msg22517
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
I-junat liikennöivät normaalisti, normaali aikatauluilla eli 30min välein.

Tätä muuten kuuluteltiinkin ahkeraan asemilla, mutta kun kävin joutessani Tikkurilan asemalla katsomassa iltasella, oli kaikki I-junatkin merkitty näytöillä perutuiksi, eikä asemalla myöskään näkynyt yhtään I-junaa. En sitten tiedä pääsikö väliasemille millään muulla junalla, vai oliko vuoroväli välillä parinkin tunnin luokkaa.
 
Tätä muuten kuuluteltiinkin ahkeraan asemilla, mutta kun kävin joutessani Tikkurilan asemalla katsomassa iltasella, oli kaikki I-junatkin merkitty näytöillä perutuiksi, eikä asemalla myöskään näkynyt yhtään I-junaa. En sitten tiedä pääsikö väliasemille millään muulla junalla, vai oliko vuoroväli välillä parinkin tunnin luokkaa.

Kyllä niitä I-junia ajeltiin. Normaali vuorovälihän kuitenkin on niillä se 30min, joten ei niitä paljoa kerrallaan siinä näytössä edes näkynyt. 70 ja 73 oli Malmi-keskusta välillä aika täysiä, 75 Puistola-keskusta myös. 76A ja 76B oli Tapanila-Puistola sekä Tapanila-Malmi myös ihan täpötäysiä sekä 74 oli täynnä. Hyvin kuitenkin täällä osataan toisia yhteyksiä käyttää, jos juna ei kulje. Voi olla että osa I-junistakin oli peruttu, mutta kyllä niitä täältä Tapanilasta ohi meni ihan pysähdellen.
 
Kyllä niitä I-junia ajeltiin. Normaali vuorovälihän kuitenkin on niillä se 30min, joten ei niitä paljoa kerrallaan siinä näytössä edes näkynyt.

Ei toki, yksi tai kaksi kerrallaan. Mutta juuri silloin kun satuin asemalla olemaan, oli kaksi peräkkäistä Helsinkiin lähtevää peruttu, eikä niitä Helsingistäkään tullut. Vähintään puolentoista tunnin vuoroväli on siis siinä kohdin ollut.
 
Ei toki, yksi tai kaksi kerrallaan. Mutta juuri silloin kun satuin asemalla olemaan, oli kaksi peräkkäistä Helsinkiin lähtevää peruttu, eikä niitä Helsingistäkään tullut. Vähintään puolentoista tunnin vuoroväli on siis siinä kohdin ollut.

Okei. Mutta, voisiko sitten taas olla ettei niitä ajettu jostain syystä Tikkurilaan saakka? Että kääntyivät esimerkiksi Puistolassa? Olisi se aika outo juttu jos VR ei ollenkaan liikennöisi mitään junaa Pasilan ja Tikkurilan välisillä asemilla. Vaikka Helsingin puolella on aika hyvin bussireitit suunniteltu niin että poikkeustilanteissa niillä pystytään korvaamaan junat. Vantaalla ja Espoolla ei muistaakseni kaikilla asemilla näin ole. Ja nythän tuo tänään aloittava 577 perustettiin muistaakseni muutamista syistä: Suutarilasta parempi yhteys Tikkurilaan sekä juurikin junaliikenteen poikkeustilanteissa tarjoamaan suora yhteys Tikkurilaan. Nythän ei ole periaatteessa ollut mitään varayhteyttä, muuta kuin h73:lta 1-2kilsan kävelymatka.
 
Olisi se aika outo juttu jos VR ei ollenkaan liikennöisi mitään junaa Pasilan ja Tikkurilan välisillä asemilla.
Itse satuin tulemaan R:llä Hyvinkäältä Pasilaan klo 14:00 alkaen, ja matkan aikana junahenkilökunnan antamista kuulutuksista pystyi päättelemään, että osa H- ja R-junista olisi pysähtynyt N-junien tavoin koko Keravan eteläpuolisen reitin osalla. Minun (ja siskoni pojan) R-juna kuitenkin ajoi kaupunkirataa vain osuudella Kerava - Tikkurila. Alunperin oli kuulutettu toisin.
 
Okei. Mutta, voisiko sitten taas olla ettei niitä ajettu jostain syystä Tikkurilaan saakka? Että kääntyivät esimerkiksi Puistolassa?

Tämä olisi ymmärrettävää ja näppärääkin, kun Tikkurilassa oli jokseenkin jokainen laituriraide koko ajan täynnä lähtövuoroansa odottavia junia. Jos näin tehtiin, siitä olisi kuitenkin kannattanut kuuluttaa, että ihmiset olisivat tienneet pyrkiä väliasemille esimerkiksi Pasilan kautta.
 
Ja nythän tuo tänään aloittava 577 perustettiin muistaakseni muutamista syistä: Suutarilasta parempi yhteys Tikkurilaan sekä juurikin junaliikenteen poikkeustilanteissa tarjoamaan suora yhteys Tikkurilaan. Nythän ei ole periaatteessa ollut mitään varayhteyttä, muuta kuin h73:lta 1-2kilsan kävelymatka.

Eiköhän tuon 577 perustettu ihan tuosta ensimmäisestä syystä, eli haluttiin tarjota Suutarilasta ja Siltamäestä suora bussiyhteys Tikkurilaan, tuskin sitä on niinkään ajateltu junaa korvaavana yhteytenä poikkeustilanteissa vaikka se toki sellaisenakin toimii. Malmi-Tapanila-Puistola akselin matkustajien matkat taitavat kuitenkin suuntautua enemmän Helsinkiin kuin Tikkurilaan, eihän Tikkurila edes ole Koillis-Helsingin aluekeskus vaan se on Malmi, kieltämättä matkustaminen Tikkurilaan on hankalaa jos junat eivät poikkeusliikenteen aikana pysähdy väliasemilla mutta kuten kirjoitit niin 73 menee kehälle josta pitää kävellä reilu kilsa tai voi tietenkin vaihtaa v53:n ja matkustaa parin pysäkin matkan Tikkurilan keskustaan.

---------- Viesti lisätty kello 18:40 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 18:11 ----------

Ja nyt on sitten oikorata osin suljettu toistaiseksi, kaikki Z-junat peruttu ja kaukoliikenne kulkee Riihimäen kautta http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/08/junaliikenne_takkuilee_-_oikorata_osin_kiinni_2792767.html
 
Eiköhän tuon 577 perustettu ihan tuosta ensimmäisestä syystä, eli haluttiin tarjota Suutarilasta ja Siltamäestä suora bussiyhteys Tikkurilaan, tuskin sitä on niinkään ajateltu junaa korvaavana yhteytenä poikkeustilanteissa vaikka se toki sellaisenakin toimii.

Jostain muistan kyllä lukeneeni tuosta jälkimmäisestäkin...

Malmi-Tapanila-Puistola akselin matkustajien matkat taitavat kuitenkin suuntautua enemmän Helsinkiin kuin Tikkurilaan, eihän Tikkurila edes ole Koillis-Helsingin aluekeskus vaan se on Malmi, kieltämättä matkustaminen Tikkurilaan on hankalaa jos junat eivät poikkeusliikenteen aikana pysähdy väliasemilla mutta kuten kirjoitit niin 73 menee kehälle josta pitää kävellä reilu kilsa tai voi tietenkin vaihtaa v53:n ja matkustaa parin pysäkin matkan Tikkurilan keskustaan.

Suurin osa kyllä Helsinkiin, mutta esimerkiksi suurin osa Riihimäen ja Lahden suuntiin menevistä menevätkin Tikkurilaan ja vaihtavat siellä, eikä Helsinkiin. Pieni määrähän se on, mutta silti niitä matkustajia voisi sanoa reilusti Tikkurilaan menee juuri junanvaihdon vuoksi.

Ja nyt on sitten oikorata osin suljettu toistaiseksi, kaikki Z-junat peruttu ja kaukoliikenne kulkee Riihimäen kautta http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/08/junaliikenne_takkuilee_-_oikorata_osin_kiinni_2792767.html

Tällähän ei ole kuitenkaan ymmärtääkseni mitään tekemistä tämän Vantaan jutun kanssa. Jossain oli että syynä oli jokin Kouvolassa oleva vika? En tiedä miten se vaikuttaa kylläkään tähän Oikorataan edes...

Ja tästähän linkistä se tieto löytyyki.
 
Tällähän ei ole kuitenkaan ymmärtääkseni mitään tekemistä tämän Vantaan jutun kanssa. Jossain oli että syynä oli jokin Kouvolassa oleva vika? En tiedä miten se vaikuttaa kylläkään tähän Oikorataan edes...
Oikorataa ohjataan Kouvolan liikenteenohjauksesta käsin.
 
Takaisin
Ylös