Sivu 10 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910
Näytetään tulokset 136-142/142

Viestiketju: Lahden oikoradan hyödyt ja haitat

  1. #136
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Lahden oikoradan hyödyt ja haitat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Tuo 24 minuutin nopeutus edellyttää 250 km/h nopeustasoa. Sellainen tuskin olisi toteutunut, jos Kouvolan rataa olisi alettu rakentamaan vuonna 2003.
    Eikös Kerava-Lahti oikoradankin geometria sallisi nopeamman liikennöinnin, mutta kallistukset jätettiin tekemättä tavarajunien vuoksi, joita ei sitten reitille siirtynytkään.

  2. #137

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Lahden oikoradan hyödyt ja haitat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Raideinvestoinnit tehdään tai ainakin pitäisi tehdä niin että tarkastelujakso ulotuu huomattavasti kauemmaksi tulevaisuuteen kuin junakalustoinvestointien kohdalla.
    Nyt pitäisi sitten päättää, mistä tässä oikein keskustellaan: siitä, oliko Lahden oikorata virheinvestointi kymmenen vuotta sitten, vai pitäisikö Kouvolan oikorata rakentaa vielä tulevaisuudessa. Edellisessä tapauksessa emme voi käyttää vertailukohtana nopeuksia, jotka on suunniteltu aikaisintaan 2020-luvulla aloitettavaan hankkeeseen. Jos kuitenkin haluamme keskustella menneisyyden mahdollisesti virhepäätöksestä 250 km/h nopeustasolla, pitää vertailussa olla molemmat linjaukset samalla nopeustasolla, koska vaihtoehtoina ei aikanaan ollut Lahden oikorata 200-220 km/h ja Kouvolan oikorata 250 km/h. Molemmissa varmasti olisi varauduttu nopeustason nostoon (kuten Lahden oikoradalla varauduttiin geometrian ja siltojen puolesta), mutta vertailu tehtiin ja pitää edelleen tehdä todellisella liikennöintinopeudella.

    Jos taas haluamme keskustella tulevaisuuden vaihtoehdoista, asia on aivan eri. Silloin kuitenkin Lahden oikorata on uponnut kustannus, eikä sen rakentamattajättämisen kustannussäästöjä voi enää saada. Merkitystä on ainoastaan sillä, mitä Kouvolan rata nyt maksaa; ei sillä, mitä Lahden rata maksoi. (Sillä taas on, mikä on Lahden linjauksen nopeustason noston kustannus.)

  3. #138
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Lahden oikoradan hyödyt ja haitat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Nyt pitäisi sitten päättää, mistä tässä oikein keskustellaan: siitä, oliko Lahden oikorata virheinvestointi kymmenen vuotta sitten, vai pitäisikö Kouvolan oikorata rakentaa vielä tulevaisuudessa.
    Kyllä tässä ketjussa on mielestäni viimeaikoina keskusteltu nimenomaan siitä, oliko Lahden oikorata virheinvestointi.

  4. #139

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Lahden oikoradan hyödyt ja haitat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Kyllä tässä ketjussa on mielestäni viimeaikoina keskusteltu nimenomaan siitä, oliko Lahden oikorata virheinvestointi.
    Niin minustakin. Halusin vain oikaista, ettei silloin voida vertailla nykyistä oikorataa ja tulevaisuudessa rakennettavaa 250 km/h Kouvolan oikorataa.

  5. #140
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Lahden oikoradan hyödyt ja haitat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kouvo Näytä viesti
    Kyllä tässä ketjussa on mielestäni viimeaikoina keskusteltu nimenomaan siitä, oliko Lahden oikorata virheinvestointi.
    Minusta tuntuu, että tässä ketjussa on viime aikoina lähinnä jankutettu, että Lahden oikorata oli virheinvestointi huolimatta esitetyistä vastaperusteluista.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  6. #141
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    28.02.2007
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Lahden oikoradan hyödyt ja haitat

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Minusta tuntuu, että tässä ketjussa on viime aikoina lähinnä jankutettu, että Lahden oikorata oli virheinvestointi huolimatta esitetyistä vastaperusteluista.
    Voit tietysti jatkaa lässytystäsi jankuttamisesta, tai vaihtoehtoisesti esittää perusteluja joko Lahden oikoradan puolesta tai sitä vastaan.

  7. #142
    Epa
    Epa ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    05.09.2007
    Viestejä
    201

    oletus Vs: Lahden oikoradan hyödyt ja haitat

    Lahden muuttoliikkeestä on julkaistu tuoretta tilastotietoa. Kaupungin muuttovoitto on moninkertaistunut viime vuosina, ja muuttotappio Helsingille on pienentynyt. Oikoradan vaikutusten kannalta merkittäviä ovat lisäksi muuttovoitot Kouvolasta, Heinolasta ja Orimattilasta sekä muuttotappiot Nastolalle, jonne suunnitellaan uusia taajamajunien seisakkeita.

    http://www.lahti.fi/www/images.nsf/f...yysi_netti.pdf
    Viimeisin muokkaaja vko; 12.08.2009 kello 18:31. Syy: linkki linkiksi

Sivu 10 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910

Vastaavia viestiketjuja

  1. Oikoradan uudet asemat
    kirjoittanut Otso Kivekäs foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 30.06.2011, 14:46
  2. Kilpailuttamisen hyödyt
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 26.03.2009, 19:13
  3. Lahden oikoradan lähijunaliikenne
    kirjoittanut tkp foorumissa Junat
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 01.08.2007, 15:47
  4. Oikoradan jälkeiset aikataulut
    kirjoittanut kemkim foorumissa Junat
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 18.03.2006, 11:16
  5. Kuvia Lahden oikoradan rakentamisesta
    kirjoittanut 738 foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 12.07.2005, 22:23

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •